آیا سرطان خوب میشود؟

آیا واقعا بیماری مهلک سرطان خوب می شود؟ و امیدی به زنده ماندن افرادی که با این بیماری سخت و مهلک دست و پنجه نرم می کند هست؟در این مطلب از توپ تاپ به همراه اقای دکتر محبی انشاالله اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران حول محور سوالاتی که درباره بهبود کامل بیماری سرطان شده بود بگذاریم حدود 74 درصد از پرسش هایی که مردم و یا کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف راجب این مریضی داشتند این بود: ایا سرطان معده خوب میشود؟ و بقیه موارد بترتیب در مورد خوب شدن سرطان های خون استخوان کبد پوست و تخمدان بود اما در این مقاله بطور جامع و فقط با یک موضوع بحث را پیش خواهیم برد

toptoop.ir پرسش و پاسخ درباره بیماری سرطان

سوال یکی از کاربران :با سلام خدمت اقای دکتر محبی پدرم به تازگی مبتلا به بیماری سرطان ریه شده و به چند دکتر متخصص و فوق تخصص در اصفهان و تهران مراجعه کردیم متاسفانه همهشون جواب رد دادن و الان مدتیه که پدرم در خانه دراز کشیده و مدام بهش دستگاه اکسیژن وصله هر روز و هرشب هم سرفه میکنه و ما بخاطر بیماری اش بسیار ناراحت و غمگینیم از چند نفر سوال کردم بهم بره موم را پیشنهاد دادن و گفتن اگه تو یه مدت مشخصی همراه با عسل مصرف بشه میتونه سرطان را خوب کنه منو در این باره راهنمایی کنید لطفا:

پاسخ دکتر محبی: با سلام بره موم به خاطر بالا بردن سیستم دفاعی و امنیتی که در بدن ایجاد میکند از بروز بسیاری از بیماری های حاد و خطرناک میتواند جلوگیری به عمل اورد شما میتوانید این ماده را طی یک الی دو ماه بطور مرتب نوبت های صبح به بیمار مورد نظر بدهید و نتیجه را متعاقبا اعلام نمایید

toptoop.ir ایا سرطان خوب میشود

اثر ضد التهابی بره موم
سرطان خود یک فرآیند التهابی است که منجر به نبرد بین سلول‌های سرطانی و سلول‌های ایمنی می‌شود. عوامل ضد التهابی نظیر بازدارنده COX-II در پیشگیری و درمان سرطان اهمیت دارند. بره موم نشان داده که دارای خواص ضد التهابی هم در آزمایشگاه و هم در بدن موجودات زنده است.
اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی بره موم
ویروس های تیپ B و C می توانند عامل سرطان سلول های کبدی باشند. ویروس HIV عامل بیماری ایذز است. باکتری های کوباکتر عامل خطر برای سرطان معده است. نیمی از ژاپنی ها عفونت هلی کوباکتر دارند و بیشتر آنها از سرطان معده رنج می برند.
بره موم دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی در آزمایشگاه و در بدن موجودات است و این خواص در درمان سرطان کاربرد دارند. بره موم به جلوگیری از مرگ ناشی از عفونت کمک می‌کند ( گزارش شده که یک سوم بیماران با سرطان پیشرفته در اثر بیماریهای عفونی نظیر پنومونی می‌میرند که به سبب نقصان سیستم ایمنی است).
اثر ترمیم (بازسازی) بافت
اگر ترمیم (بازسازی) بافت سرطانی سریعتر اتفاق افتد، بهبود سرطان سریعتر صورت می‌گیرد.
بره موم باعث تحریک بافت به ترمیم (بازسازی) در آزمایشگاه می‌شود.

ایا سرطان استخوان خوب میشود

اثر محافظت از شیمی درمانی
خیلی از مطالعات جانوری توصیه می‌کنند که شیمی درمانی همراه با استفاده از بره موم باشد تا بروز واکنش‌ها را کاهش دهد. مطالعات داخل آزمایشگاهی و همچنین بر روی موجودات زنده نشان داده است که استفاده از بره موم همراه با شیمی درمانی در مقایسه با شیمی درمانی به تنهایی اثرات همپوشانی (سینرژیت) دارد.
اثر محافظت از اشعه
خیلی از مطالعات حیوانی نشان داده که پرتو درمان همراه با استفاده از بره موم بروز واکنش‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین مطالعات داخل آزمایشگاهی و بر روی موجودات نشان داده که استفاده از بره موم همراه با پرتو درمانی در مقایسه با پرتو درمانی به تنهایی اثرات همپوشانی (سینرژیت) داشته است.

تجارب آقای دکتر میزوکامی در استفاده از بره موم
آقای دکتر در این خصوص می‌گوید:
من بیش از 500 بیمار با سرطان پیشرفته را با استفاده از بره موم درمان کرده‌ام. این بیماران از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان ریه، معده، روده، پروستات، سینه، تخمدان و پانکراس رنج می‌برده‌اند.
بیشتر بیماران سرطانی تحت درمان‌های رایج قرار می‌گیرند اما من به آنها بره موم را بعنوان مکمل درمان توصیه می‌کنم. بیمارانی که بره موم مصرف می‌کنند به سمتی می‌روند که کیفیت بهتر زندگی، درد کمتر، خستگی کمتر و افزایش اشتها را تجربه می‌کنند.
طول عمر بیمارانی که بره موم مصرف می‌کنند به بیش از دو برابر، سه برابر و گاهاً تا 10 برابر زمانی که انتظار می‌رود افزایش می‌یابد. تعداد کمی از بیماران که تومور داشتند بدون درمان‌های رایج اندازه تومور آنها کوچک می‌شد. تعداد کمی از بیمارانی که اندازه تومور سرطانی آنها یک سانتی متر و یا کمتر بود بدون دریافت درمان‌های رایج تومورهایشان کاملاً ناپدید می‌شد.
بیمارانی که همراه با شیمی درمانی و پرتو درمانی از بره موم استفاده می‌کردند نتایج بهتری را نشان می‌دادند و در مقایسه با بیمارانی که فقط درمان‌های متداول (شیمی درمانی و پرتو درمانی) را دریافت می‌کردند، واکنش‌های کمتری بروز می‌دادند.
هر چند من معمولاً دوز 3 گرم بره موم را به صورت روزانه توصیه می‌کنم، اما برای بیماران با سرطان پیشرفته میزان 9 گرم و بیشتر از بره موم را مورد استفاده قرار می‌دهم.

برای عامه مردم بیماری سرطان معادل یک بیماری غیرقابل درمان و شاید مساوی مرگ و نیستی بیمار مبتلاست اما آیا با وجود پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های درمان این رشته هنوز باید از سرطان واهمه داشت؟ به گفته دکتر «آزاده» در حال حاضر آمار مرگ ومیر ناشی از سرطان از بسیاری از بیماری ها کمتر شده است. این در حالی است که امروزه با کمک شیوه های تشخیصی می توان این بیماری را در مراحل اولیه مهار کرد. شیوع بالای این بیماری هم اکنون به دلیل افزایش شناخت پزشکان از بیماری سرطان از یک سو و از سوی دیگر عوامل خطرساز (ریسک فاکتورها) است. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار می دارد؛ «بیماری سرطان در مرحله نخست مانند یک بیماری عفونی قابل درمان است. به عبارتی ۹۰ درصد سرطان ها در مراحل اولیه قابل درمان هستند. هم اینک نیز سه چهارم بیماران سرطانی بهبود می یابند که این آمار در مورد مبتلایان به سرطان های گوارشی یک دوم است. در مراحل پیشرفته که سرطان روده کبد را نیز درگیر می کند، سیر درمان با دشواری روبه رو می شود.» در صورت تشخیص به موقع سرطان سینه در مراحل اولیه، این بیماری صددرصد قابل درمان است و هرچه درمان با تاخیر انجام شود، شانس بهبود کاهش می یابد.

ایا سرطان خون خوب میشود

شاید این بزرگترین تصور غلط بشر باشد زیرا وقتی حرف از علاج سرطان زده می شود، همه به اشتباه گمان می کنند یک نوع درمان برای یک نوع بیماری است، در حالیکه بیشتر از صد نوع سرطان وجود دارد و همه آنها از یکدیگر بسیار متفاوت اند و علاج هرکدام به دو چیز بستگی دارد، اول اینکه چقدر آن نوع سرطان شناخته شده است و دوم اینکه احتیاجات بیمار چیست. علم پزشکی در بعضی سرطان ها مثل سرطان سینه پیشرفت زیادی کرده است ولی در سرطان هایی مثل سرطان مری و لوزالمعده ، هنوز اطلاعات زیادی بدست نیامده زیرا افراد کمتری به این سرطانها مبتلا شده اند.

از مصرف قند های مصنوعی و خوراکی های کم ارزش بپرهیزید

مصرف قند و شکر سبب فلج شدن و ضعیف شدن گلبول های سفید بدن شما خواهد شد و آنها را از مبارزه در برابر بیماری ها باز می دارند. مصرف 25 قاشق چایخوری شکر 92 درصد گلبول های سفیدخون شما را در عرض 5 ساعت فلج می کنند. به طور متوسط آمریکایی ها در روز 42 قاشق چایخوری قند مصرف می کنند. یک دسر موز 24 قاشق غذا خوری قند دارد. یک کیک 12 اونسی (معادل 0.34کیلوگرم) به طور متوسط بین 8-12 قاشق چایخوری قند دارد. همچنین توجه داشته باشید خوراکی های صنعتی حتی آنهایی که رژیمی هم هستند در کار سیستم ایمنی بدن شما اختلال ایجاد می کنند.
 
از مصرف خوراک های با چربی بالا خود داری کنید
خوراک هایی که مقدار زیادی چربی های تصفیه شده دارند سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان می شوند. سرطان سینه در خانم هایی که خوراک های چرب مصرف می کنند چه چربی های اشباع شده و چه چربی های حیوانی شایع تر است. خوراک کم چرب نه تنها از مبتلا شدن خانم ها به سرطان سینه جلوگیری می کند بلکه در درمان آن هم می تواند موثر باشد.
 
خام خواری کنید
این سخت ترین کار ساده ای است که می توانید انجام دهید. فقط میوه ها، سبزی ها و دانه های خام و همچنین جوانه های گیاهان که خواهید خورد می تواند بیشترین کمک را به درمان شما بکند. هیچ چیز پختنی مصرف نکیند نان، حبوبات پخته و از این قبیل. شاید این رژیم غذایی کمی خشن به نظر برسد اما به نظر شما این از شیمی درمانی که منجر به حالت تهوع، ضعیف شدن بدن و ریختن موهای شما می شود بدتر است؟ والبته شیمی درمانی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت نمی کند. هر خوراکی خامی یک خوراک زنده است و ارزش تغذیه ای بالایی دارد. مواد خوراکی خام غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و از این قبیل است. خوراک پخته خوراک مرده است هر دانه ای را بکارید رشد می کند و تبدیل به گیاه می شود اما هیچ دانه پخته ای تبدیل به گیاه نمی شود چون شالوده حیات آن تخریب شده است. با قرار دادن سلول های سرطانی در خوراک پخته این سلول ها شروع به تکثیر می کنند. حال این سلول ها را در خوراک خام قرار دهید آنها ناپدید خواهند شد! این حقیقت شگفت انگیز برای جامعه سرطان شناخته شده است و اما هیچگاه به صورت عمومی منتشر نشده است.

toptoop.ir ایا سرطان تخمدان خوب میشود

 معمولاً اینگونه گفته می‌شود که یک فرد سرطان نمی‌گیرد بلکه خانواده اوست که مبتلا به سرطان می‌شود. بدین معنا که به وجود آمدن سرطان در یک فرد باعث درگیر شدن کل اعضای خانواده او، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ عاطفی می‌شود. پس پزشکانی که در این زمینه کار می‌کنند باید خانواده بیمار را هم در مراحل درمان سهیم کنند. آموزش خانواده چه در زمینه دوره بعد از درمان و چه در زمینه افرادی که بیماریشان دیگر قابل درمان نیست و پزشک طول عمر کمی برای وی متصور است. حمایت‌های عاطفی و روانی از خانواده بسیار می‌تواند در کاهش این رنج ها و سختی‌ها مؤثر باشد. درمان سرطان گروهی است و تنها پزشک در آن مسئولیت ندارد، بلکه تمام گروه‌های پرستاری، فیزیوتراپیست‌ها و مددکاران اجتماعی و... در درمان بیمار شرکت می‌کنند.
دکتر محبی: در بعضی سرطان‌ها ابتدا باید جراحی انجام شود و سپس شیمی‌درمانی و سرانجام رادیوتراپی صورت بگیرد، اما در بعضی از سرطان‌ها باید قبل از اینکه جراحی انجام شود ‌ رادیوتراپی را شروع کرد و سپس جراحی و بعد تازه شیمی‌درمانی را آغاز کنیم. بعضی از سرطان‌ها هم هستند که به جز جراحی هیچ چیز دیگری در آنها مؤثر نیست. سرطان‌های سیستم لنفاوی، خون و پستان جزء سرطان‌هایی هستند که اگر زود تشخیص داده شوند می‌توان با اطمینان نزدیک به ۹۰ درصد به بیمار گفت که شما خوب شده‌ای.

ایا سرطان پوست خوب میشود
سرطان‌ها به طور قطع و یقین درمان‌پذیر هستند یا خیر؟
دکتر محبی: میزان جواب نسبت به درمان سرطان‌های ناحیه سر و گردن بسیار متفاوت است، به عنوان مثال در سرطان‌های تیروئید اگر در مراحل اولیه باشد، بیمار به احتمال ۹۰ درصد کاملاً بهبود می‌یابد، اما برعکس در سرطان‌های حلق که اکثر بیماران دیر متوجه آن شده و دیر به پزشک مراجعه می‌کنند، میزان بهبودی ۲۰ تا ۳۰ درصد است. به طور کل می‌توان گفت که تأخیر در شروع درمان با میزان بهبودی کمتر همراه است.

در این باره میتوانید سوالات خود را مطرح بفرمایید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...