به این دلایل باید ماهی تیلاپیا بخورید !

شاید اسم ماهی معروف تیلاپیا را زیاد شنیده باشید اما شاید با دلایل مهمی که چرا باید از این ماهی مصرف نمایید اشنایی کامل نداشته باشید در این مطلب از توپ تاپ درباره خواص ماهی تیلاپیا و همچنین اهمیت مصرف ان برای زنانی که باردار هستند صحبت میشود

درباره مصرف ماهی لذیذ تیلاپیا  همیشه یک دوگانگی و تردید بین مردم ایران وجود داشته است چرا که با شنیدن اسم این ماهی هم به یاد مضرات ان و هم به یاد خواص بیشمارش می افتید خب چه کنیم؟باید مصرف کنیم یا نه؟اصلا صحبت هایی که پیرامون مصرف این ماهی وجود دارد شایعه است یا صحت دارد داستان از جایی شروع شده که در یکی از شبکه های اجتماعی پرعضو زنی مدعی شد که با مصرف این ماهی دچار مسمومیت شدید شده است و تعدادی عکس و متن را درایت باره در صفحه ی اینستاگرام خودش منتشر کرد که باعث شد این خبر بصورت تدریجی نشر پیدا کند و دیده شود وخب شایعه بزرگی را مبنی بر آلوده بودن تیلاپیا رقم زد پس از ان سایت های متعددی درباره رد این شایعه صحبت کردند و مقاله نوشتند ولی ذهنیت مردم همان بود که بود و مصرف این گونه از ماهی بسرعت در چند کشور بصورت امار قابل توجهی کاهش یافت ولی هیچکس منکر مضرات از قبل شناخته شده این ماهی نمیباشد

ماهی تیلاپیا خواص

 ماهی تیلاپیا برای استخوان‌ها خوب است. این ماهی دارای مواد معدنی ای مانند فسفر است که برای سلامت انسان به آن نیاز دارد. نه تنها این ماده استخوان‌ها را قوی می‌کند بلکه برای رشد بدن نیز مناسب است. فسفر برای نگهداری از استخوان‌ها و ناخن‌ها لازم است و از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

مانند بسیاری از ماهی‌های دیگر تیلاپیا نیز سلنیوم زیادی دارد. این ماهی آنتی اکسیدان هایی فراوانی دارد که با سرطان مبارزه کرده و بیماری‌های قلبی شما را درمان می‌کند. سلنیوم نه تنها فعالیت رادیکال‌های بدن را کم می‌کند بلکه احتمال استرس اکسیداتیو ( عدم تعادل در تولید رادیکال‌های آزاد و سیستم دفاع آنتی اکسیدانی ) را نیز کاهش می‌دهد. همچنین سلنیوم از جهش سلول‌های سالم تر و تبدیل به سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

 ماهی تیلاپیا نخورید

تیلاپیا دارای پتاسیم و اسیدهای امگا3 زیادی است که نه تنها قدرت مغز را زیاد می‌کند بلکه عملکرد سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. پتاسیم در بدن به افزایش جریان اکسیژن به سمت مغز کمک کرده و برای تعادل مایعات در بدن مفید است. پتاسیم مواد مغذی را وارد سیستم مغز کرده و باعث می‌شود مغز بتواند یا وضوح و نظم بیشتری فکر کند.

ماهی تیلاپیا در بارداری

 یکی از فواید دیگر تیلاپیا مراقبت آن از قلب است. این ماهی اسیدهای چرب امگا3 زیادی دارد که کارکرد دستگاه قلب و عروق را بهتر می‌کند. امگا 3 به شما کمک می‌کند فشارخون مناسبی داشته و از حملات قلبی، سکته و تصلب شریان‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

 اگر نگران بروز نشانه‌های پیری در خود هستید باید تیلاپیا مصرف کنید. این ماهی آنتی اکسیدان و ویتامین C و E دارد که برای پوست خوب هستند. این ویتامین‌ها رنگ پوست را بهتر کرده و باعث می‌شوند پوستتان براق‌تر و زیباتر به نظر برسد.بعلاوه تیلاپیا دارای سلنیوم است که به ظاهر شما زیبایی بخشیده و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کند.

toptoop.ir درباه اهمیت مصرف ماهی تیلاپیا

 مانند ماهی‌های دیگر تیلاپیا نیز کالری کم و پتاسیم زیادی دارد.این ماهی راهی عالی برای کاهش کالری دریافتی است.همچنین مواد غذایی لازم برای بدن را تأمین می‌کند تا بدن بتواند کارکرد درستی داشته باشد.

 تیلاپیا سلنیوم زیادی دارد که نقش مهمی در تنظیم غده‌ی تیروئید و بهبود عملکرد هورمون‌ها ایفا می‌کند. کارکرد منظم غده‌ی تیروئید شما را مطمئن می‌سازد که سوخت و ساز بدن بهتر شده است.

مصرف کنندگان ایرانی هم باید در خوردن این ماهی جنبه احتیاط را رعایت کرده و مسئولان مرتبط با سلامت ماهی های وارداتی نسبت به واردات این ماهی از چین ( در صورت وجود چنین مواردی) تجدید نظر کنند.
در مورد ماهی های پرورشی در کشور ما نه فقط تیلا پیا بلکه انواع دیگر چون قزل آلا و ماهی آزاد پرورشی نیز با اتهام آلوده بودن دست به گریبانند هنوز تصاویر تلف شدن انبوه ماهی ها در فشاپویه از یادها نرفته است. لذا به نظر می رسد با توجه به دست به دست شدن این پیامک و ورود محصولات دریایی به سفره ایرانیان ، مسئولان شیلات و غذای و داروی وزارت بهداشت باید برای تنویر افکار عمومی تحقیق و گزارشی متقن را ارایه دهند تا مصرف کنندگان با تردید محصولات دریایی را از سبد خود حذف نکنند.

ماهی تیلاپیا چیست

 آخرین مزیت ماهی تیلاپیا تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماهی فعالیت گلبول های سفید را بهبود بخشیده و از بدن در مقابل مواد مضر و دشمن‌های خارجی مراقبت می‌کند.

تحقیقات جدید نشان داده که مصرف ماهی تیلاپیا ممکن است به قلب آسیب بزند.

مطالعات نشان داده است که این ماهی پرورشی میزان بالایی اسید چرب امگا 6 دارد. ماهی پرورشی پرطرفدار به نام تیلاپیلا یا تیلاپیا(Tilapia)، ممکن است به علت سطح پایین اسید چرب امگا 3 و میزان بالای اسید چرب امگا6 به قلب شما آسیب بزند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که این ترکیب به ویژه برای بیمارانی که مشکلات قلبی، آرتروز، آسم و دیگر بیماری‌های مربوط به التهاب بیش از حد دارند، مضر است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...