آرنج دستم درد میکنه علتش چیه؟

مدتی هست که آرنج دست هایم مخصوصا دست راست بشدت درد میکنه علتش چیه و چطوری باید درمان کنم؟ دکتر حسن رفیعی در این باره گفته بودند افرادی که به خاطر رنجش و اذشت شدن در قسمت آرنج ها به مطب مراجعه می کنند به ورم خیلی کمی را در همین قسمت ها نیز اشاره میکنند یعنی درد آرنج به همراه ورم کردن دست در اکثر موراد آرنج دردها بصورت موقت هستند و پس از گذشت 2 الی 3 روز رفع می شوند ولی کار جایی سخت و مشکل میشود که این درد مزمن میشود 

بیشترین دلیلی که میتواند باعث ایجاد درد در قسمت آرنج شود التهاب تاندون ها یا صدمه زدن به این تاندون ها از طریق انجام ورزش های ناصحیح نشت و برخاست های اشتباه و یا التهاب آرنج بدلیل استفاده بیش از حد از کامپیوتر و ثابت نگه داشت با زاویه 60 الی 70 درجه بمدت طولانی است

دردهای ثانویه که در آرنج ایجاد میشود:

 کشیدگی، دررفتگی، شکستگی، دررفتگی، بورسیت و ورم مفاصل. که درمان هرکدام از ان ها بستگی به علتس ایجاد درد دارد

معمولا درد آرنج خیلی جدی نمیباشد اما به دلیل اینکه شما از آرنج خود درزندگی بسیار استفاده میکنید درد در این ناحیه میتواند در زندگی روزمره وفعالیت ها ی شما تاثیرگذار باشد.
مفصل آرنج مفصل پیچیده ای می باشد که به شما کمک میکند تا بتوانید ساعد خود را بکشید و خم کنید و هم چنین بتوانید دست وساعدخود را بچرخانید. بیشتر حرکت ها ترکیبی از این اقدام میباشد وشما ممکن است به دنبال پیدا کردن علل درد آرنج باشید.

آرنج منشا بسیاری از عضلات ساعد است. تانون اکثر عضلات ساعد به سمت داخلی و یا خارجی آرنج میچسبند. عضلات اکستانسور یا بازکننده ساعد به قسمت خارجی و عضلات خم کننده یا فلکسور ساعد به سطح داخلی آرنج اتصال میابند.
گاهی اوقات تاندون این عضلات در محل اتصال به استخوان های آرنج دردناک میشود.
درد در محل اتصال عضلات اکستانسور یا بازکننده به سطح خارجی آرنج را تنیس البو Tennis elbow یا آرنج تنیس بازان و درد در محل اتصال عضلات خم کننده یا فلکسور به سطح داخلی آرنج را گلف البو Golf elbow یا آرنج گلف بازان میگویند.
در پشت استخوان آرنج و بین آن و پوست، کیسه بافتی ظریفی وجود دارد که به آن بورس اوله کرانون میگویند. التهاب و تورم این بورس میتواند موجب بورسیت اولکرانون و بروز درد در پشت آرنج شود.
سندورم تونل کوبیتال بیماری است که به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب اولنار در حین عبور از آرنج ایجاد میشود. این بیماری میتواند موجب درد در قسمت داخلی آرنج و احساس گزگز و بیحسی در انگشت کوچک دست شود.
در سندروم تونل رادیال عصب رادیال در حین عبور از آرنج در بین عضلات آن تحت فشار قرار میگیرد. این بیماری میتواند موجب درد در سطح خارجی آرنج و ضعف عضلانی ساعد شود.
گاهی اوقات بیماری هایی که منشا آنها در ناحیه گردن است (مانند آرتروز مهره های گردن و یا هرنی دیسک بین مهره ای) میتواند موجب درد آرنج شود.
عفونت های مفصل آرنج و یا بافت های اطراف آن، تومورهای آرنج و بعضی از بیماری های روماتیسمی میتوانند موجب درد آرنج شوند.
شکستگی های آرنج، دررفتگی های آرنج و پارگی عضله دوسر بازویی در آرنج هم میتوانند موجب درد آن شوند.

دکتر حسن رفیعی در این باره اماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...