علت درد دست چپ از شانه

گاهی وقت ها قسمت شانه به همراه دست چپ دردهای شدید و غیرقابل کنترلی دارد که بیمار بشدت نگران و ناراحخت میشود و سراسیمه با خوردن قرص ها متعدد سعی در بهبود آن دارد در حالی که از علت اصلی درد خبری ندارد در ایم مطلب از توپ تاپ توضیحاتی کامل را راجب علت درد پشت شانه و دست چپ به کمک نوشته های دکتر حسن علیخانی خواهمی داشت

در واقع اکثر مواقع وقتی به پزشک مراجعه میکنیم و از دست درد یا شانه درد خود صحبت میکنیم انواع و اقسام بیماری های عصبی را به این موضوع ارتباط می دهند اگر دقت کرده باشید زمانی که بخاطر مشکلات و یا گرفتاری های شخصی از کوره در می رویم و عصبانی میشویم احتمال ایجاد دردها خفیف در قسمت دست ها نیز وجود دارد

درد حاد می تواند لحظه ای آخرین. به ندرت می کند آن را تبدیل به درد مزمن. درد مزمن همچنان ادامه دارد برای مدت طولانی. آن را به بسیاری از درمان های پزشکی مقاوم است و باعث مشکلات شدید.
ارتباط درد دست چپ و مشکلات قلبی
دکتر حمیده پورمخبری
chestpin
برخی افراد به محض اینکه دست چپشان درد می‌گیرد، گمان می‌کنند که درد دست چپ و بیماری قلبی در ارتباط هستند. هر چند که این هم یکی از دلایل درد دست چپ است، اما این درد، چه به صورت درد یک طرفه (که تنها یک دست را درگیر می‌کند) و چه به شکل درد دو طرفه (که هر دو دست را درگیر می‌کند) می‌تواند ناشی از عوامل دیگری نیز باشد. همچنین در دست چپ می‌تواند یک عارضه حاد یا مزمن باشد. در برخی افراد، درد مقطعی است، و در برخی دیگر این درد پیشرونده و ناتوان کننده است. هر کسی ممکن است دچار درد دست چپ شود، با این حال این مشکل در بین زنانِ حدوداً چهل ساله شایع‌تر است. این درد در برخی افراد ملایم و مبهم است، در حالیکه برخی دیگر از افراد نوع برق‌آسا و شدید آن را تجربه می‌کنند. درد می‌تواند هر بخشی از دست و یا کل آن را، از نوک انگشتان گرفته تا شانه، درگیر کند.
اگرچه گاهی اوقات درمان‌های خانگی می‌توانند درد را تسکین دهند، با این حال همیشه بهتر است برای تشخیص و درمان مناسب با یک پزشک مشورت شود، خصوصاً اگر درد شدید و مزمن باشد.
مهمترین دلایل درد در قسمت دست و یا شانه
    2 چگونه می‌توان فهمید که در دست چپ به قلب مربوط است
        2.1 تشخیص حمله قلبی
        2.2 بررسی علل غیرقلبی
علل در دست چپ
۱- حمله قلبی :سکته قلبی یا حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که عضلات قلب به خاطر مشکل گردش خون از اکسیژن محروم شده و در نتیجه سلول‌های عضله قلب می‌میرند. این مشکل می‌تواند ناشی از وجود یک لخته خونی در یکی از سرخرگ‌های قلب یا یک اسپاسم یا تنگی شدید این سرخرگ‌ها باشد. حمله قلبی که امکان رخ دادن آن هم در طول فعالیت شدید و هم در حال استراحت وجود دارد، می‌تواند ناشی از استرس‌های هیجانی نیز باشد. مهمترین علامت حمله قلبی درد سینه است، که می‌تواند به دست چپ، کمر، فک یا گلو منتشر شود. درد سینه به شکل یک درد فشاری یا سنگین در زیر قفسه سینه احساس می‌شود. این درد می‌تواند با تعریق، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ همراه باشد. البته، برخی از افراد علائم سکته قلبی را تجربه نکرده و اصطلاحاً دچار سکته قلبی خاموش می‌شوند.

درد مزمن را می توان با بسیاری از عوامل مختلف ایجاد می شود. اغلب شرایطی که با پیری طبیعی ممکن است استخوان ها و مفاصل در راه است که باعث درد مزمن را تحت تاثیر قرار. دیگر علل شایع هستند آسیب های عصبی و آسیب هایی که موفق به التیام یابد.

۲- آنژین :آنژین پکتوریس (درد سینه) یا آنژین یکی از علائم بارز بیماری عروق کرونری است، که اغلب به صورت یک ناراحتی در سینه یا احساس سنگینی در قفسه سینه تجربه می‌شود. همچنین، این درد ممکن است به شکل احساس فشار، سوزش قلب، سنگینی، پر بودن یا درد ناشی از کاهش جریان خون و اکسیژن به قلب بروز کند. درد یا ناراحتی، اگرچه اغلب در سینه احساس می‌شود، اما ممکن است به قسمت بالای شکم (که اغلب با سوءهاضمه اشتباه گرفته می‌شود)، شانه چپ، دست چپ، گردن، فک و کمر نیز منتشر شود.
۳- استرس یا حمله وحشت
۴- فعالیت بدنی بیش از اندازه و آسیب‌های فیزیکی

۵- مشکل گردن خون

۶- قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب در حین خواب

۷- عوارض جانبی داروها

در اغلب موارد به دلیل ورم مفاصل یا آماس مفصل است اما می تواند ناشی از حملات قلبی یا ناراحتی های شکمی یا گوارشی نیز باشد. یک خطر ممکن است ناشی از قطع سرخرگ آئورت باشد که به صورت درد ناگهانی بروز می کند. افرادی که خطر ابتلای آنها به این بیماری وجود دارد شرایطی دارند که می تواند سلامت و تمامیت دیواره رگها را عوض کند. اینها می تواند شامل فشار خون بالا، مشکلات گردش خون، مصرف دخانیات و بیماری دیابت باشد.

سلام من۱۷ سالمـه و به خاطر افکار و خیال هام استرس دارم و ساعت ها بدون اینکه متوجه بشم به فکر فرو میرمُ زمان رو حس نمیکنم و این دلیلِ کم خوابیه من شده ؛ در ناحیه یکم پایین تر از کتفم یهویی درد شدیدی حـس میکـنم که بعد یا قبلِ این اتفاق معدم درد میگیره و حتی احساسِ سرگیجه میکنم و گاهی اوقات چشمهام سیاهی میره … و چند روز هست که کنـاره های قفسه ی سینم ( چپ و راست ) اتفاقی و یهویی تیر میکشه ولی سریع وِل میکنه، اگه کمکی میتونید بکنید من رو درجریان بزارید . ممنونم

در بسیاری از موارد، با این حال، منبع درد مزمن می تواند یک مسئله بسیار پیچیده و حتی اسرار آمیز برای حل کردن. هر چند که ممکن است با یک آسیب یا بیماری شروع شود، درد مداوم می تواند یک بعد روانی به آن پس از مشکل جسمی شفا. این واقعیت به تنهایی باعث می شود سنجاق کردن البته تنها از روی حیله و تزویر درمان، و آن این است که چرا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب پیدا کردن آنها باید سعی تعدادی از انواع مختلف از مراحل درمانی.

سلام من یه اقای۴۰ساله ام که حدود دوسال پیش با تپشای قلبی نبص توسر کرخنی دست وکف پاهام دردهای مبهم و سراسری که مچ پاهام از درد میخورد بترکه درد بین دنده هام سرگیجه وضعف شدید شدم تاحالا هرچی تست وعکس وازمایش دادم چیزی پیدا نشده احساس میکنم دارم میمیرم به حس بدی دارم انگار از درونم مثل خوره داره بدنم میخوره طوری که نمیتونم کارهای روز مره ام را انجام بدم مسولیتم استعفا دادم دانشو بودم ولی کردم هرجا میرم هرچی میخورم هیچ الان دیگه نمیدونم مریضم یا افسرده ولی عصبی شدم حسابی اینقدر که میخوام گریه کنم که نمیتونم بچه ام را تا پارک ببرم کسی از عزیزان اگه تجربه من داشته کمکی اگه میتونید بکنید یا علی خدا خیرتان بده ازبس که دکتر رفتم وپول خرج کردم ناامیدم بعضی وقتها اینقدر لجم میگیره که به یاد قدیما با این وضعیتم دوسه کیلومتر میدوم قبلا ورزشکار بوده ام اصلا اشتها ندارم خواب ندارم آلپرازولام هم دیگه جواب نمی ده توچشام سیغ میزنه روپوست سرم فشار میدم دردناکه همه اش میگن میگرن همراه با فشارعصبیه چقدر آخه که یکباره زندگی یکنفر مختل بشه جلوزن وبچه ام شرمنده ام استدعا و تمنا استمداد دارم ازتون اگه پزشک متخصصی هم این مطالب را میبینه خواهش میکنم کمک کنه وجواب را توهمین سایت نیاز نیست خصوصی برام بفرسته ممنونم یا حق

دکتر حمیده پورمخبری در این زمینه آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشد

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...