علل بیماری پارکینسون چیست؟

تعریف و توضیح ابتدایی درباره بیماری پارکینسون:

در بیماری پارکینسون، سلول های عصبی خاصی (نرون) در مغز به تدریج شکستن و یا می میرند. بسیاری از علائم با توجه به از دست دادن سلول های عصبی است که برای تولید یک پیام رسان شیمیایی در مغز شما به نام دوپامین است. هنگامی که سطح دوپامین را کاهش دهد، باعث می شود فعالیت های غیر طبیعی مغز، منجر به علائم بیماری پارکینسون است.
بنا به نظر متخصصان هنوز علائم قطعی بیماری پارکینسون ناشناخته است ولی مهمترین موارد را باهم برسی میکنیم
ژن خود را. محققان را شناسایی کرده اند جهش های ژنتیکی خاص است که می بیماری پارکینسون، اما این غیر معمول جز در موارد نادر با بسیاری از اعضای خانواده تحت تاثیر بیماری پارکینسون هستند.
با این حال، تغییرات ژن خاصی به نظر می رسد افزایش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون اما با خطر نسبتا کمی از بیماری پارکینسون برای هر یک از این مارکر ژنتیکی.
عوامل زیست محیطی. قرار گرفتن در معرض سموم خاص و یا عوامل محیطی ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون بعد افزایش می دهد، اما خطر نسبتا کوچک است.
محققان همچنین اشاره کرده اند که بسیاری از تغییرات در مغز افراد مبتلا به بیماری پارکینسون رخ دهد، هر چند که مشخص نیست که چرا این تغییرات رخ می دهد. این تغییرات عبارتند از:
حضور اجسام لوی. انبوهی از مواد خاص در سلول های مغزی نشانگر میکروسکوپی بیماری پارکینسون هستند. اینها به نام بدن لوی، و پژوهشگران معتقدند این اجساد لوی سرنخ مهم به علت بیماری پارکینسون نگه دارید.
آلفا synuclein است که در داخل بدن لوی پیدا شده است. اگر چه بسیاری از مواد در بدن لوی پیدا شده است، دانشمندان معتقدند یکی از مهم پروتئین طبیعی و گسترده به نام آلفا synuclein (A-synuclein) است. آن را در تمام بدن لوی در یک فرم کپه است که سلول های نمی تواند شکستن پیدا شده است. این در حال حاضر تبدیل به کانون بین محققان بیماری پارکینسون است.
در ادامه دکتر نیما مطلقی توضیحات جدیدتری را درباره بیماری پارکینسون اضافه کردند
چه عواملی باعث بیماری پارکینسون میشود؟
بیماری پارکینسون توسط اختلال پیشرونده و یا بدتر از نورونها (سلولهای عصبی) در یک منطقه از مغز به نام جسم سیاه ایجاد می شود. هنگامی که عملکرد به طور معمول، این سلول های عصبی تولید یک ماده شیمیایی در مغز حیاتی شناخته شده به عنوان دوپامین. دوپامین به عنوان یک پیام رسان شیمیایی اجازه می دهد ارتباط بین جسم سیاه و قسمت دیگری از مغز به نام جسم مخطط لاشه عمل می کند. این ارتباط مختصات جنبش عضله صاف و متعادل. فقدان دوپامین در نتیجه در عملکرد عصب غیر طبیعی، باعث از دست دادن در توانایی کنترل حرکات بدن است.
چرا بیماری پارکینسون رخ دهد؟
چرا بیماری پارکینسون رخ می دهد و چگونه سلول های عصبی اختلال شناخته شده نیست می شوند. با این حال، شواهد افزایش است که بیماری پارکینسون ممکن است به ارث برده (در ژنتیکی گذشت از اعضای خانواده) وجود دارد.
همچنین شواهدی که سموم خاص در محیط ممکن است بیماری پارکینسون وجود دارد. دانشمندان پیشنهاد کرده اند که سموم خارجی و یا داخلی انتخابی ممکن است از بین ببرد نورون های دوپامینرژیک، باعث بیماری پارکینسون است. مواد سمی که ممکن است به بیماری پارکینسون مرتبط شامل منگنز، مونوکسید کربن، دی سولفید کربن، و سایر آفت کشها.
در این باره خانم دکتر شفیعی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند
 
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...