چرا هنگام پریود جوش میزنیم؟

برای خانم های نوجوان و یا جوان تر به کرات این سوال پیش آمده است که چرا در زمان پریود صورتم جوش میزنه و کلا ظاهرم به هم ریخته و افسرده میشه طبیعتا این حالت و این ظاهر در روزهای قبل از پریود شدن برای هیچ دختر و یا زنی خوشایند نیست و سعی بر این دارند تا تاجایی که امکان دارد از این اتفاق جلوگیری نمایند و یا حداقل اثار و نشانه هایش را کمتر نمایند در این مطلب از توپ تاپ دکتر معصومه رشیدی فوق تخصص زنان و زایمان نظرات و راهکارهایی را نیز پیشنهاد داده اند که حتما پیشنهاد میشود مطالعه بفرمایید

قبل از مطالعه متن پایین به سال یکی از کاربران نیز دقت نمایید:

 دختری 19 ساله هستم از خانم دکتر سوالی داشتم اینکه من هنگام قائدگی اصلا مشکل جوش ندارم البته کیست هم ندارم ولی سالهای قبل پریودم  7 روزه بود ولی الان به 3 روز بسنده می کنه . ولی مشکل اصلیم ریزش شدید مو هست . شما هم این مشکل داری . به خدا اعصابمو خورد کرده. راه حلی نداری . ممنونم

غده هیپوتالاموس در مغز اولین تنظیم کننده قاعدگی است. زیرا تحت تأثیر ترشحات این غده ، غده هیپوفیز در مغز هورمون FSH  تر شح می کند که این هورمون تحریک کننده تخمدان برای ترشح استروژن می باشد. غده هیپوتالاموس تحت تأثیر کاهش وزن، فعالیت فیزیکی شدید، استرس شدید، تغییر آب و هوا وسایر عوامل محیطی می تواند بی نظمی قاعدگی ایجاد کند. کاهش پروژسترون در اواخر سیکل در بعضی زنان سبب بروز قاعدگی دردناک و یکسری علائم جسمی مانند نفخ، افزایش وزن، جوش صورت، سردردو ...و علائم روانی مانند اضطراب، افسردگی، خستگی، اختلال در حافظه و غیره شود.
بنابراین بروز جوش در 5 تا 6 روز قبل از قاعدگی به خاطر کاهش هورمون پروژسترون امری طبیعی است. اما عده ای از زنان هم این دوره را بدون اینکه جوشی در صورت شان ظاهر شود می گذرانند، پس علت چیست؟
زنانی که این چند روز را جوش می زنند به این علت است که گیرنده های هورمونی شان به شدت حساس است و با کاهش هورمون سبب ایجاد جوش می شود. این به علت ساختار جسمی هر شخصی است که در دوران جنینی شکل گرفته و کاملا ژنتیکی است. این گونه زنان معمولا پس از بچه دار شدن، حساسیت بیش از حد گیرنده هایشان کاهش می یابد و در نتیجه تا حد زیادی از شر این گونه جوش ها خلاص می شوند.
حالا راه حل چیست و باید چه کنیم؟
اگر خیلی روی این یکی دو دانه جوشی که قبل از قاعدگی تان ظاهر می شود حساس هستید و از لحاظ روانی در عذابید، توصیه متخصصان پوست برای این دوران را می توانید انجام دهید.
پزشکان متخصص پوست معمولا تجویز می کنند که از 4 الی 5 روز قبل از قاعدگی تا 4 ، 5 روز بعد از قاعدگی از آنتی بیوتیک هایی نظیر داکسی سایکلین و تترا سایکلین استفاده کنید. مثلا 4 روز قبل از قاعدگی روزانه 1 عدد کپسول داکسی سایکلین بخورید. آن را با یک لیوان پر از آب بنوشید و تا یک ساعت پس از خوردن آن دراز نکشید تا معده اذیت نشود. اگر فکر می کنید چندین روز پس از قاعدگی جوش می زنید می توانید در آن زمان از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید اما توجه داشته باشید که هر آنتی بیوتیکی مناسب نیست و برای درمان جوش فقط از همین دو نوع تجویز می شود.
البته تا می توانید از خوردن داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید. و به این راحتی بدن تان را تسلیم این داروها نکنید. هر داروی شیمیایی به موازات اثر مطلوبش یک سری اثرات نامطلوب هم در بدن به جای می­گذارد.

توجه:دوستان میتوانید تمامی سوالات خود را در زمینه مشکلات ظاهری مانند جوش زدن افسرده شدن ویا بی حالی های قبل از پریود را در قسمت نظرات درج نمایید تا در اولین فرصت با مراجعه به وب سایت دکتر معصومه رشیدی کامل ترین و بهترین پاسخ ها برایتان همینجا درج گردد

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...