با دندان درد کودک چه کنیم؟

همیشه مادران زیادی از دندان درد های شدید در کودکان خردسال در طیف سنی 1 تا 5 سال گلایه و ناراحتی داشته اند چرا که اگر یک کودک دچار دندان درد شود بشدت بی قراری میکند و با گریه هایی زیاد و مداوم باعث کلافگی پدر مادر و سایر اعضای خانواده میشود مشکل از جایی شروع میشود که کودکانی با طیف سنی یک تا سه سال نمی توانند بگویند که چرا گریه میکنند و دلیل گریه هایشان دندان درد است اما چگونه میشود تا دندادن درد کودکان را براحتی با درمان های سریع خانگی حداقل تا رسان به مطب دکتر آرام کرد؟ در این مطلب از توپ تاپ به پاره ای از سوالات شما در همین زمینه یعنی دندان درد کودک پاسخ داده میشود دکتر بشیر حبیبی فوق تخصص دندادن پزشکی پاسخگوی سوالات شماست

آیا خوراندن آبلیمو و یا زدن اسپری سر کننده به دندان کودک در مواقع دندان در صحیح است و یا ضررهایی به همراه ندارد؟

اقای دکتر بچم همش 1 سال و نیمش هست از سر شب تا الان داره بی قراری میکنه و پشت کله گریه و زاری میکنه من و پدرش احساس میکنیم که دندوناش درد میکنه چون دستش همش دهنشه و صورتش را روی زمین میماله اعصابمون بهم ریخته ممنون میشم راهنمایی بکنید که برای ساکت شدنش چه کنیم؟

دندان درد کودک 4 ساله

چند پیشنهاد برای دندان درد کودک 4 ساله
وقتی اشک بچه سرازیر و ناله های او شروع می شوند، یک مادر همه کار برای آرام کردن درد دندان بچه اش انجام می دهد. اما طبق گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مادران هنگام در درد دندان کودکان نباید راهی داروخانه شوند. این سازمان به والدین هشدار داده که ژل های های بی حس کننده دهان و مایعات ضررهای زیادی دارند. این سازمان اخیرا به والدین آمریکایی هشدار داده بود که از ژل های بی حس کننده دهان حاوی محصولات بنزوکائین  استفاده نکنند ولی هشدارهای جدید نسخه های تجویز شده پزشکان نظیر لیدوکائین ویسکوز را هم به فهرست داورهایی که نباید بچه های زیر 2 سال -مگر زیرنظر پزشک متخصص- استفاده کنند، اضافه کرده اند.
دندان درد کودک 5 ساله چه علائم و یا نشانه هایی دارد و از کجا بفهمیم فرزندمان دندانش درد میکند
گیج شدن
وحشت
خیلی زود به خواب رفتن
تکان خوردن
مشکلات بینایی
تب و لرز
مشکلات قلبی
تشنج
آسیب های جدی مغزی
دندان درد کودک 2 ساله
پارچه حوله‌ای خیس و سرد برای تسکین درد دندان در آوردن مفید است
همچنین محصولات بی حس کننده دهان ممکن است درد دندان درآوردن را کاهش دهند ولی درعین حال بچه را درمعرض متهمو گلوبینمی، اختلالی که میزان اکسیژن را در جریان خون محدود می کند، قرار می دهد.
بچه هایی که از این شرایط رنج می برند، پوست آبی رنگی پیدا کرده و دچار تنگی نفس و کمبود انرژی می شوند.
بهترین راه های برای آرام تر شدن بچه در مواقع درد دندان
سعی کنید به جای این داروها از شیوه های طبیعی برای کاهش درد دندان بچه استفاده کنید. درد دندان حدود شش ماهگی بچه شروع می شود و تا سه سالگی تقریبا طول می کشد. زمانی که دهان بچه با دندان های موقتی پر شده است.
برای کاهش درد دهان کودکان، این کارها را انجام دهید:
1- پارچه حوله‌ای نم‌دار
پارچه حوله‌ای خیس و سرد یکی ار روش‌های خوب برای تسکین درد درآوردن دندان است. این پارچه را روی لثه‌های کودک قرار دهید تا بجود. حتی می‌توانید یک تکه یخ هم میان پارچه بگذارید و محکم ببندید تا خدای نکرده در گلوی کودک نپرد و سپس پارچه را در دهان کودک بگذارید تا بجود.
برای این منظور می‌توانید پارچه را در چای بابونه خیس کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد و خنک بماند یا حلقه‌های پلاستیکی که برای دندان درآوردن کودکان است را نیز در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس به کودک بدهید تا بجود.
2- دندونی
برای کودکانی که از درد لثه رنج می‌برند، می‌توانید دندونی‌های لرزان خریداری کنید. انواعی از دندونی وجود دارند که با گاز گرفتن کودک، شروع به لرزش می‌کنند و این مساله بسیار برای کودک خوشایند و دوست‌داشتنی است. برای اینکه باعث تسکین دردش هم بشود، آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.
3- غذاهای منجمد
سرما و یخ به کاهش درد لثه کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند بسیار کمک می‌کند. می‌توانید غذاهایی که کودک در آن سن مجاز به خوردن آنهاست را در فریزر منجمد کنید تا کودک آنها را بجود و سرمای آن درد دندانش را کاهش دهد. موز یخ زده یا شیر منجمد نیز روش‌های خوبی برای کم کردن درد هستند.
4- پستانک در یخ
برای کودکانی که پستانک می‌خورند می‌توانید پستانک آنها را در فریزر منجمد کنید تا هنگام مک زدن آن، سرمای موجود باعث بی‌حس شدن لثه‌ها و کم شدن درد آنها شود.

منبع:بیتوته

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...