چرا بچه ها جیغ می زنند؟

چرا بچه ها و کودکان جیغ می زنند برخی از بچه ها هستند که در سنین پایین بسیار بازیگوش هستند گاهی وقت ها چنان فریادها و سروصداهایی از خودشون در میاورند که پدر مادر احساس نگرانی میکنند در این مطلب از توپ تاپ به این موضوع مهم خواهیم پرداخت

دکتر علی معصومی در این باره گفته اند اینکه بعضی از بچه ها در سنین 1 تا 5 سالگی بسیار شیطون و بازگوش هستند و مدام جیغ و داد و یا فریاد میکنند نمیتواند دلیل این باشد که فرزند شما دارای بیماری بیش فعالی است چرا که حتی خود این سروصداها و جیغ ها میتواند نشانه ای بر سالم بودن روحیه کودکتان باشد اتفاقا ان دسته از کودکانی که در خردسالی اذیت میکنند در سنین بزرگسالی روحیه آرامتری دارند و از بقیه دوستان خود آرام تر هستند

سعی بر اینکه سروصدای زیاد راه بیندازند
این ممکن است مانند فساد نگاه کنید، اما کودکان این سن تنها با داشتن سرگرم کننده با تجربه هنوز یک چیز دیگر آنها کشف کرده اند که می توانید انجام - در این مورد، ایجاد صدا (اعتراف آن - گاهی اوقات فریاد فقط سرگرم کننده ساده است). ترکیب کودک نو پا جیغ مشکل: واقعیت این است که کودکان باید کنترل ضربه ضعیف (نه به ذکر کنترل حجم صدا ندارد) و ایده کمی از چگونگی رفتار در مردم است. آنهایی که کمی هم مهارت های ارتباطی بسیار محدود است، بنابراین برخی از زمان ها تنها راه برای شنیده می شود به فریاد زدن (در مغز یک کودک نو پا، فریاد می گوید هزار کلمه).
آنچه در مورد آن انجام دهید:
     کنترل حجم کلی را در خانه خود. این بدان معناست که هیچ وافغان تلویزیون، رادیو، و یا صدای پس زمینه های دیگر، و - مهمتر - بدون جیغ کودک نو پا خود را برای جلوگیری جیغ کشیدن دارد. به یاد داشته باشید، میمون دیدن (یا شنیدن، در این مورد)، میمون است.کار سختی است که هنگام مواجه شدن با جیغ کودک عصبانی نشوید، ولی باید بدانید که عکس العمل شدید نشان دادن ممکن است که فرزندتان را برای ادامه دادن به این کار به مدت طولانی تر و با صدای بلندتر تشویق کند.
معمولاً او از عصبانیت شما، متوجه می شود که این کار بهترین روش برای جلب نظر شما به خودش است و حتی گاهی اوقات کودکان ۲ تا ۳ ساله در انجام این کار مُصّر می شوند.به جای از پای درآمدن و خسته شدن، سعی کنید که تشخیص دهید علل واقعی این کار چیست. برخی دلایلی که باعث جیغ زدن کودکان می شوند عبارتند از:
احساس عجز و درماندگی: در مواقعی که فرزندتان در بیان بعضی از کلمات احساس عجز و ناتوانی می کند ذهن مستعد او را برای بیان آنها آماده سازید. «پاتر» می گوید: «کودک وقتی که نمی تواند کلماتی را برای بیان آن چه که می خواهد پیدا کند، ممکن است عصبانی شود.»
گیجی و سردرگمی: «پاتر» معتقد است: «شاید فرزندتان دقیقاً از آن چه که می خواهد مطمئن نباشد.»
حسادت: ممکن است کودکتان هنگامی که شما با تلفن صحبت می کنید، شروع به جیغ زدن کند، چون او احساس می کند که دیگر به او توجهی ندارید.
گرسنگی، خستگی یا کسالت و بیماری: بعضی اوقات ممکن است فرزندتان نسبت به چیزی احساس خوبی نداشته باشد و حتی شاید بدترین چیز برای او باشد. گاهی اوقات با وجود این که او سوار یک اسب آهنی است که تکان تکان می خورد، مدام فریاد می کشد. در این مواقع بهترین کار، دادن تنقلات و یا یک چرت خوابیدن از همه چیز برای او مناسب تر است.
چه راه کارها و راه حل هایی پیشنهاد میشود؟
برای آن چه که باعث می شود که فرزندتان جیغ بکشد _ و حتی اگر نمی توانید منظورش را بفهمید _ یک روش معمولی وجود دارد تا تن صدای او را پایین آورید. اگر شما کاملاً مطمئن هستید از این که کودکتان دیگر جیغ نمی زند به خاطر این است که او بیمار می باشد (اگر شک دارید، امتحان کنید) و سعی کنید که راهکارهای زیر را یک یا چند بار به کار برید. وقتی که دریافتید که یک سری از کارهایتان نرمال و عادی پیش می رود، دیگر نیازی به استفاده از آنها نیست. در این جا ارتباط منطقی کلید راه است.

آموزش مفهوم یک "صدای داخل" و "صدای خارج است." به یک تظاهرات و نمونه هایی از آن و زمانی که آنها را می توان مورد استفاده قرار گیرد ( "شما با استفاده از صدای داخل خود را در خانه و صدای خارج خود را در حیاط خلوت").

هنگامی که کودک نو پا خود را شروع نواختن تا طوفان، به نوبه خود در برخی از موسیقی و نشان می دهد او آواز خواندن و یا پیوستن به شما در یک آواز خواندن همراه. علاقمند نیست؟ از او بخواهید در مورد حیوانات برای تلفن های موبایل او می تواند، و یا خارج کردن برخی از آلات موسیقی. مطمئن شوید، آن هنوز هم ممکن است پر سر و صدا باشد، اما حداقل آن را آسان تر می شود در گوش از کودک نو پا فریاد می زند.

به او اعتنا نکنید: دکتر آرونزون معتقد است: «به خاطر آورید کودک ۲ و ۳ ساله ای که بیشترین جلب توجه را از شما می خواهد _ یعنی بیشترین توجهی که دیگر، نظیر آن در دنیا وجود نداشته باشد- اما شما همچنان شام تان را آماده کنید و یا دست از تاکردن لباس ها نکشید به کارتان ادامه داده و بگذارید که ماجرا خود به خود تمام شود.»
چشم در چشم او بیندازید: در زمان جیغ کشیدن بچه به طوری که صورتتان درست مقابل صورت فرزندتان قرار گیرد، به او چیزهای شبیه به این بگوئید: «وقتی که تو جیغ می زنی منظورت را نمی فهمم. آیا می توانی بگویی که بر سر صدای عادیت چه آمده است؟» اگر نمی تواند کاملاً منظورش را بیان کند، خودتان حدس بزنید که او چه می خواهد (مثلاً آیا تو چیپس می خواهی؟) و می بینید که او سر تکان می دهد. ممکن است او چیزهایی را که شما نمی توانید یا نمی خواهید به او بدهید را تقاضا کند، هیچ لزومی ندارد که تسلیم شوید، ولی سعی کنید که پیشنهاد چیز دیگری به او دهید نظیر: «شیرینی را بعد از شام می توانی بخوری، ولی من یک خوراکی خیلی خوب برایت دارم.»سعی کنید او را به عناوین مختلف سرگرم کنید. کتابی را که قبلاً نخوانده را برایش انتخاب کنید یا اگر وقت اضافی دارید با او بازی کنید.
به او بگوئید که بیشتر از این از تو انتظار دارم. با او طوری رفتار و همدردی کنید که همیشه بداند که بچه های بزرگ جیغ نمی زنند.
مهمترین دلایلی که باعث میشود کودکم جیغ بکشد؟
شما مشغول صحبت کردن با تلفن هستید و کودک شروع به فریاد زدن کرده و دست از این کار هم بر نمی دارد.
در هنگام خرید در یک سوپر مارکت او از شما می خواهد که برایش شکلات یا آب نبات بخرید.
از او می خواهید که در جمع آوری اسباب بازی هایش به شما کمک کند، ولی او می گوید که این کار را دوست ندارد.
کدام کارها را انجام دهم تا فرزندم جیغ نزند؟
به او یک تلفن اسباب بازی بدهید تا او هم صحبت کند یا اگر مشغول صحبت با دوستتان هستید اجازه دهید که او هم کمی حرف بزند.
به او بگویید که: «امروز ما شکلات نمی خریم، آیا دوست داری که پول را به تو بدهم تا تو وسایلی را که خرید کرده ایم حساب کنی؟»
برای این کار از یک بازی شروع کنید و از او بخواهید: «آیا می توانی کامیون را پیدا کنی؟» با چنین پیشنهاداتی او را به این کار تشویق کرده و در نهایت به او بگوئید: «تو بهترین فرزندی هستی که به من کمک می کنی.

منبع:ویستا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...