ایا دل درد نشانه بارداری است؟

این سوال مهم بارها مطرح شده بود:آیا دل درد از علائم حاملگی است؟ اکثر زنان و یا دخترانی که تازه ازدواج کرده اند بعد از چند ماهی زندگی وقتی دل درد میگیرند فورا استرس و نگرانی دارند که نکند باردار شده ام و حتی اقوام اشنایان و دوستان خود را در جریان میگذارند و مژده بارداری را میدهند در جایی که اینگونه نیست در این زمینه به شما پیشنهاد میدهیم تا خوانننده این مطلب از توپ تاپ باشید حتما و حتما دختری برای اولین بار باردار میشود و حاملگی را تجربه میکند به محض باردار شدن و یا حتی یکی دو ماهی قبل از آن بدنش علامت ها و نشانه های خاصی را از خود بروز میدهد که به بیشتر این موارد در مطلب زیر اشاره شده است زنان دوست دارند بصورت دقیق از زمانی که حامله میشوند نشانه ها را بدانند حتی در هفته های اول و دوم کنجکاو هستند که دقیقا چه حالتی به ان ها دست میدهد بخاطر همین هست که با کوچکترین اتفاق مثلا یک دل درد و یا درد در ناحیه زیر شکم تصور دارند که مستقیما ارتباط دارد به باردار شدن آن ها یا هنگام سردرد های شدید و خفیف و یا درد در قسمت های کمر و پا باز خیال دارند که این درد ناشی از علائم بارداری در هفته های اول هست و بدون داشتن دانش و اطلاعاتی قبلی حتی از مصرف دارود نیز خودداری میکنند

     بزرگ‌شدن و حساس شدن سینه‌ها
    خستگی و انرژی نداشتن
     تهوع، استفراغ، حالت سرگیجه و تهوع صبحگاهی
     تیره‌تر شدن نوک سینه‌ها
     سردرد
     ویار نسبت به یک غذا یا زده شدن از یک غذای خاص
     تکرر ادرار
     تغییرات خلق‌و‌خو و روحیه طی شبانه‌روز
     خونریزی‌های جزئی و مختصر

  تمایل یا تنفر؟ مسئله این است
یکی دیگر از اولین علامت‌های بارداری در زنان می‌تواند بروز واکنش‌های جدید نسبت به غذاها باشد. درواقع می‌شود گفت، یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند علاقه یا تنفر به برخی غذاها و موادغذایی باشد. علاقه‌مند شدن بیشتر به مزه‌ها و بوهاست، مثلا خانم باردار ممکن است به طعم شیرین یا به هرچیزی که نمک داشته باشد متمایل شود یا به خوردن پوست پرتقال یا لیموترش علاقه‌ پیدا کند. درمواردی ممکن است کشش به خوردن مواد غیرطبیعی، مثل خاک یا زباله، ایجاد شود که این حالت‌ها نیازمند مراجعه و مشاوره به پزشکان است. یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند حالت تهوع به محض استشمام یک بو یا مزه باشد. برای مثال برخی خانم‌ها بلافاصله بعد از استشمام بوی قهوه یا چای حالت تهوع پیدا می‌کنند، شاید این شایع‌ترین مورد درباره  بوی روغن و سرخ کردن باشد که باعث بروز حالت تهوع در زنان باردار می‌شود.

 دقیق‌ترین راه کدام است؟

اما واقعا بهترین راه برای تشخیص بارداری چیست؟ دکتر «کالین کالینز»، از مرکز درمانی «پلاندپرنت هو» می‌گوید: «خب جواب این سوال کاملا معلوم و مشخص است؛ انجام یک آزمایش بارداری. به‌طور معمول خانم‌ها از شیوه سنجش بارداری در خانه و نوارهای مخصوص استفاده می‌کنند اما باید در این مورد دقیق بود و کاملا براساس دستورات تست آزمایش را انجام داد. هر اشتباه کوچکی می‌تواند روی نتیجه آزمایش تاثیر بگذارد، در ضمن اکثر این تست‌های خانگی دارای جواب‌های کاذب هستند، برای همین بهترین کار این است که آزمایش خون انجام شود که افزایش میزان هورمون در 2 آزمایش پیاپی می‌تواند نشان‌دهنده بارداری باشد، این روش دقیق‌ترین راه تشخیص بارداری است.»

 
 یک علامت آزاردهنده

براساس روند فیزیولوژیک بارداری، یک خانم باردار بین 6 تا 8 هفته پس از بارداری احساس تکرر ادرار پیدا خواهد کرد و این حالت ممکن است با گذر زمان شدیدتر هم شود. در موارد معدودی ممکن است فرد باردار دچار اختیار نداشتن و کنترل نکردن ادرار ‌شود که البته معمولا گذراست و فقط باید در حالت شدید به پزشک مراجعه کرد.

toptoop.ir پرسش و پاسخ به سوالات درباره علائم بارداری

دکتر فاطمه سلیمانی  جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی در این زمینه به سوالات شما پاسخ خواهد داد لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات سایت درج نمایید تا پس از مدتی کوتاه پاسخ ان برایتان درج شود و از پرسش سوالات تکراری جدا خودداری نمایید

منبع:برترین ها

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...