من قصد ازدواج ندارم !

toptoop.irمن قصد ازدواج ندارم !

سلام این جمله دختر خانم ها را چند بار و چقدر شنیده اید؟من قصد ازدواج ندارم ! وقتی اقای داماد به خواستگاری میرود و با هزار شور و ذوق والدین خود را راهی منزل معضوقه میکند و پس از چند جلسه رفت و امد ناگهان با یک تلفن یک پیامک این جمله کسل کننده را میشوند اقا من فعلا میخوام درسم را ادامه بدهم و خیال ازدواج را ندارم اقای داماد در جواب میگوید مشکلی ندارد درس خواندن شما باعث افتخار من هست بخونید و دکتر بشید من کیفش را میکنم اما بی خبر از انکه مرغ یک پا دارد و این چانه زنی ها و تعارف های گرم و وسوسه انگیز هیچ فایده ای ندارد امروز در این مطلب از سایت توپ تاپ پرداخته ایم به اینکه چرا یک دختر این جمله را تکرار میکند و مهمترین دلیلی که باعث میشود او با این کلمات خواستگارها را بقول خودمان کله کند چیست؟اگر به دنبال پاسخ هستید تا به انتها همراه باشید اسم این مطلب از سایت را با این موضوع بشناسید و دنبال نمایید:من قصد ازدواج ندارم شما چطور انشالله بزودی در یک کانال تلگرامی درباره همین دیر ازدواج کردن دخترخانم ها و اقا پسرهایی که چند سالی میشه از سربازی اومدن ولی میگن حالا حالا ها خیال ازدواج را نداریم تاسیس و لینک را برای عضویت قرار میدهیم

والدین سختگیر
خانواده نقش مهم و تعیین کننده ای در امر ازدواج جوانان دارند. آنها می توانند با راهنمایی ها و کمک هایشان گره گشای بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان باشند. اما بعضی از والدین در مسیر انتخاب و ازدواج فرزندانشان به قدری سخت گیر و باریک بین می شوند که تبدیل به بزرگترین مانع ازدواج فرزندانشان می گردند.


گاهی والدین آرزوهای بر باد رفته خود را در هنگام ازدواج به فرزندانشان تحمیل می کنندو با بهانه تراشی و گذاشتن شرط و شروط های سختگیرانه مثل، تعیین مهریه های بالا، ایراد گرفتن به تحصیلات ، قیافه ، محل زندگی ، گرفتن عروسی های آنچنانی ازدواج را از مسیر طبیعی آن خارج می کنند.


مطمئناً پدر و مادرها به دلیل علاقه مندی که نسبت به فرزندانشان دارند و همچنین شناخت مناسب از آنان می تواند بهترین مشاور و یاور فرزندانشان در امر ازدواج باشند ، در کنار این مسئله باید بدانند که تحمیل نظرات و سخت گیری های بی مورد آرزوی دیدن فرزنداشان در لباس عروسی و یا دامادی را بر دل آنها خواهد گذاشت.

 

سنت ها و رسوم غلط
خانواده نقش مهم و تعیین کننده ای در امر ازدواج جوانان دارند. آنها می توانند با راهنمایی ها و کمک هایشان گره گشای بسیاری از مشکلات پیش روی جوانان باشند.

در چند سال گذشته سنت های و رسومی که بسیار زیبا بودند و پشت سر هر کدام از آنها فلسفه ای نهفته بود تبدیل شده اند به سنت هایی غلط که در بعضی از شهرستان ها و قومیت های شکلی افراطی تر به خود گرفته است. گرفتن مراسم ها یه شکل تجملاتی ، هزینه های گزاف برای تزیینات و عکاسی و فیلم برداری ، خرید های آنچنانی از این قبیل رسوم است. بعضی از اوقات نیز این سنت ها جنبه مالی ندارند اما باعث تاخیر در ازدواج هستند ، مانند موکول کردن ازدواج فرزند کوچکتر به ازدواج فرزندان بزرگتر، اعتقاد به ازدواج های فامیلی ، و یا اعتقاد به شانس و بخت گشایی از دیگر رسوم نابهنجاری است که وجود دارد.


رقابت های بی حاصل
یکی از ثمرات بروز چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در میان خانواده های ایرانی بالارفتن سن ازدواج است.


هزینه های شروع یک زندگی مشترک با توجه به مناسبات اقتصادی موجود در جامعه به خودی خود بالاست،حال وقتی این قضیه با پدیده تجمل گرایی و چشم و هم چشمی همراه شودازدواج جوانان را سخت تر خواهد کرد. بسیاری زا جوانان و خانواده های آنها برای اینکه بتوانند از گردونه رقابت در خریدهای لوکس و آنچنانی و مراسمات مجلل عقب نماند زیر بار قرض هایی می روند که تا سالیان سال باید تاوان آن را پس دهند. همین مسئله شیرینی زندگی مشترک را در کام آنها تلخ خواهد کرد و همین باعث می شود بسیاری از جوانان عطای ازدواج را به لقایش ببخشند.


حرف پایانی
یک ازدواج موفق می تواند باعث آسایش جسم و آرامش روان فرد و جامعه باشدو به هر مقدار که ازدواج جوانان بر اساس موانعی که ذکر شد و یا موانع دیگر به تاخیر بیوفتد تاثیرات منفی آن دامان جامعه را خواهد گرفت. حل این مشکلات نیازمند همدلی همه نهاد های اجتماعی و دولت و خانواده است که بتوانند جامعه را از بحران تاخیر در ازدواج جوانان برهانند

منبع:http://www.beytoote.com/

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...