چکار کنم همیشه نماز بخوانم؟

toptoop.irچکار کنم همیشه نماز بخوانم؟

بین نوجوان های خانم و اقا سوالی مطرح است چکار کنم که همیشه نمازم را بخونم و در خواندن نماز تنبلی نکنم؟سوالات دیگر در این زمینه دوست دارم که همیشه نمازم را اول وقت بخونم ولی هر دفعه سعادتش را فقط برای چند روز اولی که به خودم قول میدم پیش میاد و دوباره برمیگرده به همون روزهای اول و در خواندن نمازم قصورت میکنم حتی گاهی اوقات پیش اومده که یک و حتی چند روز کلا نماز نخوندم ایا روش و راه هایی هستند که با کمک اونا بتونم همیشه و در همه حال نمازم را بخونم ؟این مقاله کوتاه و مفید از توپ تاپ به شما و کاربرانی که در این زمینه سوالهایی مطرح کرده بودند نکاتی اخلاقی و دینی را معرفی کرده است که مطمعنا با خواندن ان تاثیرش را در خواندن نماز خواهید یافت پس در ادامه همراه باشید

toptoop.irچطوری میتونم همیشه نمازم را مرتب بخونم و فراموش نکنم

خداوند در قرآن کریم، کسالت در انجام طاعات و عبادات را از جمله صفات منافقین بیان می دارد و می فرماید: «إنّ المنافقین یخادعون الله و هو خادعهم و إذا قاموا إلی الصلوه قاموا کسالی یراون الناس و لایذکرون الله إلاقلیلا؛» (سوره نساء- آیه 142)

یعنی «همانا منافقان، با خدا نیرنگ می کنند در حالی که او با آنان نیرنگ کننده است، چون به نماز می ایستند با کسالت برمی خیزند و چون در انظار مردم نماز می خوانند، ریا می کنند و خداوند را جز اندکی یاد نمی کنند».
پرهیز از کسالت و تنبلی به قدری دارای اهمیت است که پیامبر اکرم (ص) در دعای خویش از این صفت ناپسند به خدا پناه می ‌برد: «اللهم إنی اعوذ بک من العجز و الکسل؛ بار خدایا، من به تو پناه می ‌برم از ناتوانی و تنبلی».

در واقع یکی از راه های رفع تنبلی دعا کردن و نیز به یاد آوردن سیمای تنبلان از نظر خداوند است. مسلما کسی که به خداوند معتقد است و او را دوست می دارد، نمی خواهد از دید خداوند منافق باشد.

بنابراین باید تلاش کنیم خود را از سیمای منافقان دور کنیم و این تنها با برپا کردن نماز با نشاط و از روی محبت به خداوند به دست می آید.

امید که خداوند ما را از چنگال شیاطین دور کرده و به راه راست هدایت کند.

 

سلام

 

راهکار دومی که برای رفع تنبلی در اقامه نماز به کار میرود، تشویق کردن است. این که شما پس از خواندن نماز به خودتان جایزه بدهید. مثلا اگر امروز سر وقت برای نماز صبح بیدار شدید، آن روز به خودتان یک جمله ی زیبا مثل این که "تو شکرگزاری، پس خداوند تو را دوست دارد"، هدیه کنید؛ یا یک شاخه گل برای خود بخرید و جلوی آینه به خودتان بدهید و به خود بگویید که نماز ظهر را هم اول وقت خواهم خواند؛ یا حتی یک قرآن جیبی که دوست دارید، یا یک قاب آیات قرآنی برای خود بخرید تا با هر بار خواندن آن، به یاد کار نیک خود بیفتید و ثوابی هم ببرید.

 

 

 

شنیده ام که اگر کسی 40 روز عملی را تکرار کند، آن عمل برایش ملکه می شود. بعد از آن انشاالله خداوند خودش به ما کمک خواهد کرد.

منبع:http://noorenamaz.persianblog.ir

 

1 نظر

  1. ..says:

    من ۱۳ سالمه و دو سال دیگه میرم تو سن تکلیف . چندین ساله که اصلا نماز نمی‌خونم . البته قبل کرونا همیشه با پدرم می‌رفتیم مسجد و نماز جماعت میخوندیم . اما من الان ۳ ساله که دیگه کلا نماز رو فراموش کردم و فقط گهگداری اونم به خاطر اینکه پدرم بهم میگه، نماز میخونم که اونم با کلی مسخره بازی و سهل‌انگاری همراهه . من نمی‌خوام بنده بدی برای خدا باشم و هروقت به خودم قول میدم که تمام واجبات دینی رو انجام بدم ، یه دقیقه بعد ، کلا یادم میاره که چی به خدا قول دادم . همه این راه هایی که گفتید رو هم امتحان کردم ولی نتونستم ..... میشه کمکم کنید و یه راهی بهم یاد بدید که بتونم از الان تمام واجبات دینی رو انجام بدم که برای سن تکلیفم ، سخت نشه . البته از امروز میخوام روش دوم که گفتید رو امتحان کنم . یه قرآن جیبی هم آماده کردم که همیشه همراهم باشه و بخونمش. امیدوارم اثر کنه . #خدا یا خودت همه مون رو عاقبت بخیر کن و از گناهانمان بگذر # « الهی آمین »