مقاله درباره روز پدر,جدید 95

toptoop.irمقاله درباره روز پدر

سلام این مطلب از توپ تاپ را فقط با این عنوان بشناسید:مقاله درباره روز پدر "در سال جدید 95 روزی بیشتر تا فرا رسیدن این روز بزرگ و عزیز یعنی روز پدر فاصله نداریم معلمین و استادان دراین تاریخ از دانش اموزان گاهی خواستار تهیه مقاله و تحقیقی کامل با موضوع پدر و روز پدر میشوند میتوانید این متن زیبا را دانلود کنید و برای ارائه در کلاس اماده کنید مطمعنا مهمترین هدف دبیر من از این کار این است که من با مقام و منزلت پدر بیشتر اشنا باشم فرقی نمیکند شما در په مقطع از تحصیل هستید ابتدایی راهنمایی و یا دبیرستان این مطلب قشنگ در وصف پدر میتواند مقاله ای مفید و جامع باشد

toptoop.irمقاله روز پدر 95 جدید

سیزدهم رجب مصادف با ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر

در کشور عزیزمان ایران 13 رجب زادروز حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان روز پدر نامیده شده است و در بسیاری کشورهای دیگر روز پدر سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است.

13رجب ولادت حضرت علی (ع)

... جمعه بود، و سیزدهم ماه رجب از سال دهم قبل از بعثت. جهان با لحظه حساس تاریخ خود، هنوز ده سال فاصله داشت، باید این لحظه حساس با بعثت رسول خدا تکوین یابد و نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوجود آورد. نقطه ای که دنیای کهنه و فرسوده را از دنیای جدیدش جدا کند. خداوند در تدارک مقدمات این جهش تاریخی بود.

 

محمد برای ایجاد تحول و در راه تربیت انسانها به دو عامل نیاز قطعی داشت، یکی قرآن و دیگری علی. و این خود پیغمبر است که همیشه این دو را با هم نام می برد. می گفت: "انی تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی" من می روم ولی دو گوهر گرانبها در میان شما باقی می گذارم، یکی قرآن و دیگری عترت؛ و علی شاخص ترین فرد عترت بود.

 toptoop.irمقاله در مورد روز پدر

عرب جمعه را احترام می کرد و نیز ماه رجب را. بت های کعبه در این ماه و مخصوصاً در روزهای جمعه این ماه  مشتری بیشتری داشتند. و آن روز نیز که روز جمعه سیزدهم ماه رجب بود در اطراف خانه کعبه ازدحام عجیبی برپا بود. در این جمع تنها یک زن بود که به جای عبادت بت، خدا را عبادت می کرد، شرک و کفر بر روحش سایه نینداخته بود. او دین حنیف داشت، همان دین جدش ابراهیم خلیل الرحمن، و او نیز در اطراف خانه خدا طواف می کرد، و از خدا می خواست تا وضع حملش را آسان کند.

 

او فاطمه دختر اسد بن هاشم بود و فرزندی را به بار داشت. و تقدیر چنین بود که این فرزند تولدی مبارک و استثنایی داشته باشد... تولد در خانه خدا...
فاطمه با خدا راز و نیاز می کرد. ناگهان در خود احساس دردی شدید کرد، دردی که فاطمه آن را به خوبی می شناخت، آخر این پنجمین حمل او بود، او قبلاً چهار بار دیگر این درد را در خود احساس کرده بود. فاطمه مضطرب و پریشان شد، او در میان جمعیت غوطه می خورد و طواف می کرد، پس از این احساس از طواف باز ایستاد ولی موج جمعیت او را به این سو و آن سو می کشاند. و درد هر لحظه شدیدتر و شدیدتر می شد.


چه می دانست که خدا چه سرنوشت افتخار آمیزی برای او و نوزادش رقم زده است.
فاطمه به دنبال پناهگاهی می گشت، مأمنی که او را از چشم مردم پنهان کند، و سرانجام آغوش گشوده کعبه را در برابر خود دید. فاطمه قدم به درون خانه کعبه گذارد و این تقدیر الهی بود که مرد خدا در خانه خدا قدم به صحنه حیات پر افتخار خود بگذارد.


نامش را علی نهادندآ؛ و با علی، موجودی دیگر نیز موجودیت گرفت، موجودی عزیز، گرانبها و بس کمیاب. همان چیزی که باید راز سعادت جامعه ها را در آن جست، و در آن هنگام جوامع سخت از آن نهی شده بودند، جهان، "عدل" را نه می فهمید و نه می شناخت. میلاد علی با تولدی دیگر همراه بود؛ تولد عدل...
علی توجیه کننده عدل و نشان دهنده عالیترین مظاهر آن بود. دنیا از روزنه وجود علی به شناخت عدل توفیق یافت و از آن بالاتر معنای انسانیت را شناخت. انسانیتی که عدل یکی از شاخه های آن است.

 منبع:http://www.beytoote.com/

1 نظر

  1. Mahdi  nikandishMahdi nikandishsays:

    سلام . واقعا عالی بود.ممنونم از اینکه همچین مقالاتی رو با بقیه شریک میکنید.سپاس فراوان از برادران شیعه خودم.