در زمان بارداری چگونه بخوابیم؟ | توپ تاپ

toptoop.irدر زمان بارداری چگونه بخوابیم؟  توپ تاپ

سوال پرتکرار خانم ها در این انجمن:در زمان بارداری چگونه بخوابیم؟ایا وقتی که حامله هستیم روش و نوع خوابیدن ما بر سلامت نوزاد دتاثیر گذار میباشد؟روش های خوب و صحیح خوابیدن موقع حاملگی کدام هستند؟در واقع این مقاله و این مطلب از سایت توپ تاپ را با موضوع درست خوابیدن در زمان بارداری و یا نحوه خوابیدن در زمان بارداری بخوانید که البته همیشه دختران جوانتر با اولین حاملگی و فرم گرفتن شکم همیشه به هنگام خواب نگرانی این را دارند که نکند شکل خوابیدن آن ها غلط و برای نوزادشان ضرر داشته باشد پس حتما این دسته از خانم ها با این پرسش و پاسخ در ادامه همراه باشید

عزیزان دقت داشته باشید که زنان باردار به پشت نخوابند؛ زیرا خون‌رسانی به جنین مختل می‌شود و به شکم نیز نخوابند که دیوانگی، حماقت و خواب شیطانی است.


یک محقق طب اسلامی توصیه‌هایی برای زنان باردار از منظر طب اسلامی را تشریح کرد. آیت الله  ضیایی اظهار داشت: زنان باردار باید در دوران بارداری بسیار مراقب خود و جنینشان باشند. به گفته وی برای زنان باردار بعضی چیزها مانند کفش پاشنه بلند، پیاده‌روی طولانی مدت، کوهنوردی و ورزش سنگین مضر است چرا که باعث می‌شود که بچه به اصطلاح "جا کن" شود و همچنین به خاطر اضطراب شدید، فرد دچار لکه بینی شده و بچه سقط می‌شود.

ضیایی ادامه داد: زنان باردار به پشت نخوابند؛ زیرا خون‌رسانی به جنین مختل می‌شود و به شکم نیز نخوابند که دیوانگی، حماقت و خواب شیطانی است، بلکه زن باردار به پهلو بخوابند، چه پهلوی راست و چه پهلوی چپ؛ ولی اگر به پهلوی چپ بخوابند, خون‌رسانی به جُفت و جنین بسیار راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود. وی بیان کرد: اگر زنان باردار بخواهند در موقعی که به پهلو خوابیده به پهلوی دیگر بچرخد، در حال خوابیده این کار را انجام ندهند بلکه اول بنشیند و سپس به پهلوی دیگر دراز بکشد، به خصوص از ۴ ماهگی به بعد؛ به دلیل اینکه گاهی باعث پیچیده شدن بند ناف به دور گردن بچه می‌شود.

ایشان بیان داشت: زنان باردار در ۲۴ ساعت علاوه بر سه وعده غذایی (صبحانه، نهار و شام)، باید ۶ وعده ریز مغذی مصرف کنند؛ مانند مغز بادام درختی شیرین خام، بادام هندی خام، فندق خام، پسته درختی خام، گلابی، بِه، لیمو شیرین، آب انار شیرین و یا انار شیرین ضد ویار زنان و سبب رشد جنین می‌شود، همچنین آب سیب تازه و ۳ الی ۴ لیوان, شیر گاو تازۀ کم چرب مصرف شود و در نهایت خربزۀ رسیده شیرین بعد از غذا مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زمان بارداری در زنان، از سن ۱۶ تا سن ۲۵ سالگی است (گرچه بعضی از سن ۱۸ سالگی گویند) و ماکزیمم باردار شدن تا پایان ۳۰ سالگی است و از آن به بعد، کم کم قدرت باروری، با شیب کم، ضعیف می‌شود ولی بعد از ۳۵ سالگی احتمال حامله شدن بسیار ضعیف می‌شود. 

منبع:beytoote.com

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...