شوهرم منو درک نمیکنه

شوهرم مرا درک نمی کند

بحث و مشاوره درباره موضوعی کلیشه ای و مطرح شده از طرف کاربران با موضوع شوهرم منو درک نمیکنه پرسش و پاسخ برای درک متقابل از طرف زن و شوهر" نامزدم منو درک نمیکنه اصلا

اکثر افراد جامعه بعد از گذر از دوران مجردی و پیدا کردن دختر یا پسر مورد علاقه‌ی خود تصمیم به ازدواج می‌گیرند و قدم در دوران تأهل و مسئولیت‌پذیری می‌گذارند. مسلماً دو دوران مجردی و تأهل از نظر کیفیات و نوع مسئولیت‌ها و وظایف بسیار متفاوت‌اند که شاید همین اختلاف سبب سردرگمی زوجین و بعضاً بروز اختلافات و مشکلات حاد در زندگی زناشویی شود.

به همین دلیل بهتر است در ابتدای شروع زندگی مشترک و یا حتی قبل از آن زوجین با وظایف متقابل و مهمی که زن و شوهر نسبت به یکدیگر دارند و باید به آن‌ها متعهد باشند آشنا شوند. شانتی فلدهان در کتاب خود با عنوان « فقط زنان بخوانند » به خوبی این وظایف را بیان کرده است که در این مقاله به ذکر آن‌ها می‌پردازم:
۱-احترام متقابل میان زن و شوهر

احترام زن و شوهر موجب سلامتی روح، افزایش محبت و استحکام پایه‌های زندگی می‌شود و این احترام موجب ارزش قائل شدن به شخصیت یکدیگر، احترام به نظرات، افکار و سلایق یکدیگر می‌شود و تمام پایه‌ها و اصول زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
۲-محبت زن و شوهر

یکی از اساسی‌ترین احساسات میان انسان‌ها نیاز به محبت و برقراری رابطه‌ی عاطفی ست. زندگی بدون محبت هرگز هیجان‌انگیز نخواهد بود به همین دلیل زن و شوهر دوست دارند از محبت یکدیگر بهره‌مند شوند و نسبت به هم ابراز علاقه داشته باشند.
۳-ایجاد آرامش روحی در حین گذشت و بخشش

گذشت از خطاها و لغزش‌های یکدیگر موجب صمیمیت بیشتر زن و شوهر می‌شود ولی بی ‌توجهی و عدم بیان احساسات واقعی موجب بدبینی، اضطراب و عیب‌جویی از طرف مقابل می‌شود. گذشت از خطاها و بخشش یکدیگر موجب آرامش روحی و از بین بردن قهرها و کینه‌ها می‌شود و سببی برای التیام یافتن زن و شوهر در کنار یکدیگر می‌شود، همین بخشش موجب می‌شود زن و شوهر عاشق یکدیگر شده و به مرور در روند زندگی یکدیگر را کامل کنند.
۴-اخلاق

اخلاق یکی از برجسته‌ترین خصلت‌های شناخت آدمی به حساب می‌آید. اخلاق نیکو میان زن و شوهر تأثیر عمیقی بر شخصیت آن‌ها می‌گذارد و موجب صفا و صمیمت و زدودن تیرگی از زندگی آن‌ها می‌شود. در مقابل تندخویی موجب گرفتگی چهره، بی حوصلگی، اخم و بهانه‌گیری زوجین می‌شود. خوش زبانی و اخلاق شایسته‌ی زوجین سبب دلجویی، فروتنی و مهربانی می‌شود.
۵-مسئولیت‌پذیری

یکی دیگر از خصلت‌های مهم میان زوجین حس مسئولیت‌پذیری متقابل است. هر زن و مردی در جریان زندگی مشترک و حتی دوران نامزدی باید بتوانند از عهده‌ی مسئولیت‌ها، اختیارات، توانایی‌ها و شرایط خاص خودشان برآیند تا بدین طریق بتوانند موجب آرامش و آسایش روحی یکدیگر شوند.
۶-رفاقت و میانه‌روی

یکی دیگر از وظایف متقابل زن و شوهر ایجاد حس رفاقت و اعتدال در زندگی مشترک است. این وظیفه به معنای عدم تمرکز بر عیب‌ها و کاستی‌های همسر و از بین بردن رفتارهای ناخوشایند مانند رفتارهای تند و خشونت‌آمیز است. هر زن و مردی اگر بتوانند با صمیمت و دوستی با یکدیگر رفتار کنند می‌توانند بهترین اعتدال اخلاقی را در بین خود ایجاد کنند.
۷-سوءظن

از جمله عوامل اخلاقی و ناخوشایندی که موجب بدگمانی‌های منفی میان زن و مرد می‌شود سوءظن داشتن نسبت به یکدیگر است. زمانی که زوجین اعتماد و اطمینان خود را بر اثر بدبینی نسبت به همسر خود از دست می‌دهند آرامش و صفای زندگی به مرور نابود خواهد شد.
۸-درک یکدیگر

ریشه‌ی بسیاری از اختلافات خانوادگی به عدم درک متقابل همسران از یکدیگر برمی گردد. اطلاعات گردآوری شده از مطالعات گوناگون نشان داده است که درک موقعیت و مشکلات همسر موجب می‌شود زن و شوهر بیشتر به خوبی‌های یکدیگر توجه کرده و قدردان زحمات هم باشند؛ اما کسی که همسر خود را درک نمی‌کند و تمام تلاش‌های او را نادیده می‌گیرد و حتی به سراغ کشف عیوب و کاستی‌های رفتاری و اخلاقی او می‌رود نه تنها با زخم زبان‌های خود موجب از بین رفتن نشاط زندگی می‌شود بلکه سبب دلسرد شدن همسر خود از زندگی مشترک خواهد شد. رها شدن از خودخواهی و شناخت روحیات و مشکلات یکدیگر و تشویق توانایی‌های بالقوه‌ی همسر، اولین راه درک متقابل یکدیگر است.

به نظر شما زن و شوهر برای ساخت یک زندگی ایده آل و شاد چه وظایف دیگری دارند که باید به نحو احسن انجام دهند؟

منبع:4farda.com

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...