آیا خبر حمله داعش به ایران صحت دارد؟

حمله داعش به ایران

چند روی است که در تلگرام و گروه های تلگرامی عکسی بین کاربران منتشر میشود که خبر از حمله داعش به ایران میدهید این تصویر و این متن خبر کذب دلهره و تشویش بین ایرانیان ایجاد کرده است نکته قابل توجه و تامل این است که در پایین این تصویر نوشته کاربران را تشویق به نشر فوری خبر میکنند که خب افراد و کاربران عضو گروه های تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی مدام سوال هایی را بین خود رد و بدل میکنند مبنی بر آیا خبر حمله داعش به ایران صحت دارد؟ایا ایران به داعش حمله خواهد کرد؟جریان حمله داعش به تهران و سایر نقاط ایران چیست؟داعش چه زمانی و در چه تاریخی قصد حمله کردن به ایران را دارد؟

در این تیتر خبری کوتاه از توپ تاپ به کل ماجرای این خبر و این عکس های دروغ با ذکر سند و دلیل می پردازیم

خبر فوری

این متن شایعه ای است که در تلگرام منتشر شده

حمله داعش به ایران در ۱۱دسامبر (۲۰آذر)

به گزارش یکی از فرمانده های داعش در شبکه CNN که میگفت:

ما منتظر پشتیبانی آمریکا از نظر تقویت قدرت نظامی هستیم که یکی از آنها به موشکها ی دور برد میتوان اشاره کرد. این فرمانده که ملیتی بلژیکی دارد در ادامه گفت:ما از ۸ نقطه در نظر گرفته شده که چهار طرف ایران را پوشش میدهند به صورت همزمان حمله را شروع خواهیم کرد. اهداف در نظر گرفته شده برای ما عبارت اند از:

۱.فرودگاه مهر آباد تهران ۲.فرودگاه امام در تهران ۳.مجموعه ورزشی آزادی تهران ۴.یکی از سینما های تهران ۵.فرودگاه هاشمی نژاد مشهد ۶.آرامگاه مقدس شیعه مشهد(حرم مطهر) ۷.پالایشگاه نفت آبادان ۸.کارخانه ذوب آهن اصفهان ۹.پارچین(پاکدشت) ۱۰.آب سنگین اراک

این فرمانده ۲۸ساله بلژیکی گفت:

احتمال حمله از ۱۱دسامبر 2015 (۲۰آذر) شروع میشود اما روز دقیق عملیات به دلیل قافل گیر کردن ایران مشخص نیست.

سردار سلیمانی در سخنرانی خود اعلام کرد تمام پادگان ها از امروز تا تاریخ ۵دی به حالت آماده باش بوده و ما آماده پذیرایی از این گروهک تروریستی میباشیم

ودر ادامه سردار از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند و از تاریخ ۲۰آذر به مدت یک هفته به منظور آرامش خاطر,  مردم شهرهایی مثل

تهران مشهد اصفهان اراک اهواز آبادان بندر عباس در صورت امکان شهر را ترک کنند یا به اطراف شهر بروند. سردار در ادامه گفت ما از تمام امکانات خود مانند ماهواره و رادار و... برای پیش بینی حادثه استفاده خواهیم کرد. کپی کنید مسئله جدی است"

 

و اما پاسخ این شایعه

1. چنین مصاحبه ای انجام و پخش نشده و در آرشیو شبکه CNN یافت نشد! تنها موشکی که گفته می شود با برد قابل توجه در اختیار داعش است، موشک اسکاد ساخت شوروی است که طبعا در اختیار آمریکا نیست تا داعش را تجهیز کند!

2. اسکاد دوربرد نیست بلکه خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد است! مدل‌های مختلف آن بین ۱۸۰ تا هزار کیلومتر برد دارند که طبعا شلیک آن از سوی داعش به شهرهای مرکزی و شرقی ایران ممکن نیست!



3. داعش تنها در عراق و سوریه حضور رسمی نظامی دارد که نهایتا مجاور با غرب و شمال غرب ایران است؛ تعداد انگشت شمار این موشک نیز که در گزارشات غیر رسمی در اختیار داعش ذکر شده، محدود به سوریه و عراق است!



4. با فرض قبول چنین مطلب غیر معقولی، ادعای غافل گیری ایران توسط این عنصر خیالی داعش، با اعلام طرح حمله و زمان تقریبی آن مردود است! ضمن اینکه داعش برای بقای خود هم که باشد، فکر تهاجم علیه کشور مقتدری چون ایران را نخواهد کرد.

5. پدافند هوایی کشورمان از خارج از مرزهای ایران حرکت هر پرنده مشکوکی را رصد کرده و در صورت لزوم آن را منهدم می کند.



6. سردار سلیمانی چنین سخنرانی یا توصیه هایی نداشته و حتی با فرض نیاز به اعلام هشدار عمومی، این مطلب وظیفه افراد و مسئولین دیگری است!

7. این قبیل شایعات با هدف ایجاد تشویش در میان مردم کشورمان تهیه و منتشر می شوند که لازم است پیش از انتشار، در خصوص صحت آنها تحقیق کنیم.

منبع خبر:shayeaat.ir

گرد اوری عکس:توپ تاپ

3 نظر

  1. اباذرجامیاباذرجامیsays:

    کسی که خبر حمله داعش به ایران را باورکندباید به عقلش شک کرد....داعش درحدی نیست که بخواهد ایرانو تهدید کنه

  2. مرتضی رییسمرتضی رییسsays:

    من آماده ام که جلوی تمام داعشیا وایستم البته با کمک اوساکریم...من نوکر این ملت و رهبر عزیزم هستم جون بخواه رهبر سرتا پا فدات میکنم یا مهدیییییییییییییی(عج)

  3. سیدمهدیسیدمهدیsays:

    یعنی یه عده که این خبر ها رو پخش میکنند نمیدونم احمق هستن یا ملت رو احمق قرض کردن .داعشی وجود نداره .داعش به عراق نرفته به سوریه هم نرفته که .اصلا از کجا اومده؟؟؟؟؟داعش یه عده مردمای همون منطقه خود عراق و سوریه هستش داعش نه نیت حمله به ایران رو داره و نه توان حمله به ایران رو .این خبرها بیشتر از نظر هیجانی بودنش بین کاربران ردوبدل میشه و کذب بودن خبر واضح هستش .