چگونه لاغر شویم به سرعت

 

چگونه لاغر شویم به سرعت

چگونه لاغر شویم؟چگونه لاغر شویم به سرعت؟چگونه لاغر کنیم؟چگونه میشود لاغر شد؟چگونه لاغر شویم در زمان کم؟چگونه لاغر شویم در یک ماه؟چگونه لاغر بنظر برسیم؟چگونه لاغر بمانیم؟چگونه شکم لاغر کنیم؟چگونه در مدت کمی لاغر شویم؟ این ها سوالات بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی و همچنین انجمن سایت توپ تاپ بوده است که مقاله ای جامع در همین زمینه با موضوع:چگونه لاغر شویم به سرعت تهیه دیده ایم که حتما تا انتها مطالعه بفرمایید

چگونه لاغر بمانیم

دنبال کاهش وزن و رژیم لاغری هستید، پس حتما یکی از شرایط شما برای انتخاب رژیم خوب سرعت تاثیر آن است. پس بگذارید ما به شما کمک کرده و جستجوی شما را محدود کنیم، رژیم های لاغری مدروز و عجیب و غریب برای سلامتی شما مناسب نبوده و به شما در لاغر شدن و سالم ماندن کمکی نمی‌نماید. البته ناراحت نشوید، گزینه‌های سالم تری هنوز وجود دارند. شما می‌توانید بدون خطر هفته‌ای 1.5 کیلوگرم و یا بیشتر با ورزش و رژیم غذایی سالم وزن کم نمایید.

چگونه لاغر کنیم

چگونه لاغر شویم در مدت خیلی کم؟

اگر شما روزانه 500 کیلوکالری بیشتر از کالری موادغذایی که می‌خورید، بسوزانید،‌ شما باید حدود یک کیلوگرم وزن کم نمایید. اگر می‌خواهید سریعتر لاغر شوید، می‌بایست کم تر غذا خورده و بیشتر ورزش نمایید.

برای مثال اگر شما روزانه 1050 تا 1200 کالری مصرف می‌کنید، و روزانه 1 ساعت ورزش می‌نمایید و وزن شما حدود 110 کیلوگرم است، شما باید حدود 1 تا 2 کیلوگرم وزن در هفته اول از دست دهید. دقت کنید که کم کردن کالری بیشتر از این حد مجاز نیست و می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد.

درضمن بیاد داشته باشید زمانیکه شما نمک و یا نشاسته را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید، فقط آب بدن شما کاهش می‌یابد و تاثیر بر چربی درون بدن گذاشته نمی‌شود.

مهمترین نکات برای اینکه بتوانیم لاغر بمانیم

چندتا از پیشنهادهای مفید برای کاهش وزن کم کردن مصرف نشاسته، قند و چربی حیوانی موجود در گوشت و لبنیات می‌باشد. برای لاغری سریع میبایست تمرکز شما بر مصرف میوه، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، سویا و محصولات آن، سینه مرغ بدون پوست، ماهی، لبنیات بدون چربی و گوشت بدون چربی باشد. در ادامه به شرح چندتا دیگر از نکات مفید می‌پردازیم:

چگونه لاغر شویم در مدت کم

  • سبزیجاتی بخورید که به شما احساس سیری و پربودن معده دهد.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • خوراکی‌های وصوصه کننده را از خانه خارج نمایید.
  • خود را مشغول کنید تا هنگام بی‌حوصلگی شروع به خوردن ننمایید.
  • غذایی که میخورید را در بشقاب ریخته و مستقیم از یخچال یا قابلمه شروع به خوردن ننمایید.
  • وعده های غذایی را حذف نکنید.

یک دفتر برای خوراکی‌هایتان درست کرده و هرچیزی را که میخورید لیست نمایید. حتی اگر این لیست را برروی دستمال سفره نوشته و بعد از غذا دور بی‌اندازید، مهم نبوده چرا که خود نوشتن خوراکی باعث می‌شود شما نسبت به خودتان مسئول شوید. به غیر از نوشتن اینکه چه خورده‌اید، چقدر خورده‌اید و کی خورده‌اید، می‌توانید احساس خود را قبل از خوردن بنویسید، اگر عصبانی، ناراحت و یا بی‌حوصله بودید، یادداشت کنید، ما اغلب بر میزان غذایی که می‌خوریم دقت می‌کنیم، اما احساست ما قبل از غذا خوردن هم مهم می‌باشد. اگر شما رابطه طولانی مدت احساسی و عاطفی با غذاخوردن خود دیدید، حتما برای رفع مشکل به یک مشاور مراجعه نمایید. مشاوران کمکی بزرگی برای حل این مشکل شما هستند.

آیا ورزش برای لاغر شدن مناسب است؟بله ورزش مهمترین گزینه برای لاغر شدن و لاغر ماندن است

بعد از رعایت نکات بالا، نوبت به تحرک بیشتر می‌رسد. سعی به انجام تمرنیات قلبی و قدرتی نمایید. تمرینات قلبی (cardio train) بیشترین حد کالری سوزی را دارد پس برای کاهش وزن بسیار مناسب است، اما بعد از تمرینات کاردیو شما باید چندین ساعت در هفته تمرینات قدرتی هم داشته باشید. برای سوزاندن چربی بیشتر سعی کنید بعد از گرم شدن بعد راهی برای عرق کردن پیدا کرده و تمام مدت ورزش هم عرق نمایید. اگر بدلیل مشکل یا بیماری خاصی نمی‌توانید ورزش کنید و یا ابتدا باید وزن زیادی از دست دهید، تا بتوانید ورزش کنید، پس باید برای دریافت مشاوره به پزشک مراجعه نمایید.

درضمن برای شروع ورزش به خود زیاد فشار نیاورید و مراقب آسیب دیدن بدن خود هم باشید. یکی دیگر از راههای رسیدن به سطح مفید و کافی ورزش استفاده از برنامه‌های ورزشی وقفه دار (Interval training) است. بصورتی که کمی شدید ورزش کرده، سپس با کمی آرام ورزش کنید و با این برنامه را همیشه در ورزش خود رعایت نمایید. بعد از گذشت مدتی از این برنامه شما می‌توانید سریع تر و قوی تر و بدون سختی ورزش نموده و کالری بیشتری بسوزانید.

رژیم های مد روز و شکننده

واضح و قابل درک است که رژیم های عجیب و غریب لاغری که به شما وعده لاغری زود هنگام و سریع و یا از دست دادن میزان زیادی وزن در چند روز می‌دهند، چقدر می‌توانند برای شما وسوسه‌انگیز باشند، بخصوص اگر شما وزن زیادی برای از دست دادن داشته باشید.

بیاد داشته باشید برنامه‌های شامل قرص‌های سم زدا، مسهل، نخوردن غذا، معجون های عجیب یا هر رژیمی که قول لاغری بیشتر از 1 تا 2 کیلوگرم در هفته را می‌دهد، می‌تواند خطرناک بوده و برای سلامتی مضر باشد، پس از این رژیم ها بگذرید و آنها را انتخاب نکنید.

واقعیت این است که دریافت روزانه کم تر از 1200 تا 1050 کالری در روز می‌تواند، اثر معکوس داشته باشد، چرا که شما برای لاغر شدن نیاز به عضلات قوی برای ورزش موثر دارید.

زمانیکه شما کم کالری دریافت می‌کنید، چربی های بدن آب می‌شود هرچند که این خبر خوب است، اما خبر بد این‌است که کم کم ماهیچه های شما هم شروع به آب شدن می‌کنند. این اتفاق یکی از بدترین اتفاق هاست، چراکه با آب شدن ماهیچه‌ها متابولیسم بدن شما(سوخت و ساز) کاهش یافته و ورزش کردن و فعالیت برای شما سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

یکی دیگر از بدی‌های این رژیم‌ها این است که برای اینکه لاغر شوید باید مدت‌ها باید خود را از همه خوراکی‌هایی که دوست داشته و یا بدنتان به آن نیاز دارد، محروم نمایید. شما نمی‌توانید برای مدتی طولانی این رژیم ها را ادامه دهید، و خیلی معمول است که بعد از مدتی رژیم را ول کرده و دیگر رعایت نکنید.

منبع:راستینه

 

 
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...