احتمال خطر آبله مرغان در ماه های اول بارداری

خطر آلبه مرغان در ماه های اول بارداری

خطر آبله مرغان در ماه های اول بارداری

 آبله مرغان یک بیماری ویروسی است

 

در صورتی که در سه ماهه اول و دوم بارداری به آبله مرغان مبتلا شوید خطرها کمی بیشتر می باشد. بیشترین احتمال خطر زمانی است که شما در هفته 13 تا 20 بارداری باشید. این خطرات شامل انتقال عفونت به جنین، همچنین سندرم واریسلای مادرزادی یا سندرم آبله مرغان مادرزادی CVS می باشد.

سندرم آبله مرغان مادرزادی عوارضی برای کودک به وجود می آورد، از جمله این عوارض شامل اثرات زخم (مانند زخم هایی که بر روی بدن کودکان به دلیل آبله مرغان ایجاد می گردد)، اندام ناهنجار مانند سر غیر عادی کوچک و ناهنجاری در رشد دست ها و پاها، تاخیر در رشد و تکامل، ناهنجاری های عصب شناختی مانند عقب ماندگی ذهنی و مشکلات بینایی می باشد.

 

 دکتر کرامت در این مورد اظهار داشت: آبله مرغان یک بیماری ویروسی است که فصل خاصی ندارد، بسیار مسری است و کودکان را بیشتر از بزرگسالان درگیر می‌کند.

وی تصریح کرد: در بیماری آبله مرغان میزان سرایت بسیار بالاست؛ به طوریکه این بیماری از طریق تماس پوستی و ترشحات تنفسی سرایت می‌کند.

کرامت درباره علائم بیماری آبله مرغان گفت: خستگی، تب و لرز، ضعف، ضایعات پوستی به شکل دانه‌های آبدار در بدن که از تنه شروع شده و سپس دست، پا، مخاط چشم و دهان را دربر می‌گیرد، از نشانه‌های این بیماری است.

 

آبله مرغان مادرزادی عوارضی برای کودک به وجود می آورد

 

وی ادامه داد: راه تشخیص این بیماری از طریق سرولوژی خون و ضایعات پوستی است و دوره بیماری آبله مرغان هفت تا 10 روز است.

کرامت با بیان اینکه اگر درمان بیماری در 24 تا 48 ساعت اولیه شروع شود، درمان بسیار آسان‌تر است، خاطرنشان کرد: عوارض شدید این بیماری در صورت عدم درمان کمتر از یک درصد موجب مرگ و میر می‌شود.

وی در خصوص عوارض ناشی از آبله مرغان تصریح کرد: این بیماری خطرناک بوده و می‌تواند سیستم عصبی مرکزی بیمار را درگیر کند و موجب عفونت مخچه و عفونت پرده مغزی شود. همچنین در صورت ابتلای مادران باردار، نقص عضو جنین را در پی دارد.

 

منبع:beytoote.com/wedlock/bardari/risks2-chickenpox.html

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...