پسرهای نوجوان دزد دستگیر شدند !

پسرهای نوجوان دزد دستگیر شدند

 

پسرهای نوجوان دزد دستگیر شدند

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از جام جم، یک باند زورگیری که تمام افراد آن را جوانان ۱۸ ساله تشکیل می‌دادند و سرکرده آنها جوانی ۲۰ ساله بود به دام پلیس افتاد.

 

در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه زورگیری گوشی های تلفن همراه متعلق به تعدادی از رهگذران و عابران پیاده توسط چندین جوان موتورسوار که طی آن با تهدید چاقو و قمه اقدام به تهدید و سرقت کرده می کردند، پرونده ای در این خصوص تشکیل و شناسایی و دستگیری اعضای این گروه از سارقین در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

دستگیری پسران نوجوان

 

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به پرونده، تعدادی از شکات که بدین شیوه و شگرد، عمدتاً در مناطق شرق و جنوب شرق تهران مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته بودند، شناسایی و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. عمده مالباختگان در اظهارات خود عنوان می کردند که سارقین در گروه سنی 18 الی 20 ساله قرار داشته و بر روی صورت یکی از آنها، آثار ترمیم شده ناشی از بریدگی با جسم تیز کاملا مشهود بوده است که تمامی این اطلاعات نشان از وقوع سرقت ها توسط گروهی از سارقین داشت.

 

شناسایی سرکرده گروه

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مالک یک دستگاه موتورسیکلت های طرح هوندا 125 مورد استفاده در سرقت ها بنام «میلاد.الف» ( 20 ساله) شدند.

محل سکونت میلاد در منطقه اتابک شناسایی و در تحقیقات پلیسی بعمل آمده از سوی کارآگاهان مشخص شد که وی از اراذل و اوباش منطقه اتابک است که بنا بر اظهارات اهالی محل، بارها برای ساکنان این منطقه ایجاد مزاحمت داشته و در چندین مورد نیز دست به زورگیری از نوجوانان محل زده است.

 

با شناسایی «میلاد.الف» و اطلاعات به دست آمده از اهالی محل در خصوص نشانی های ارائه شده در خصوص این شخص، مشخص شد که میلاد همان سارق زورگیری است که بنا بر اظهارات تعدادی از شکات و مالباختگان بر روی صورتش آثار بریدگی وجود داشته است.

 

دستگیری تمام گروه سارقین در کمتر از یک روز

با شناسایی مخفیگاه میلاد و در ادامه ی آن شناسایی دیگر عضو گروه بنام محسن.ح (18 ساله)، هماهنگی های لازم با شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر دو متهم در ساعت 06:00 مورخه1393/12/11در داخل مخفیگاه های خود واقع در منطقه اتابک دستگیر و در همان زمان دستگیری، صراحتا به زورگیری در مناطق مختلف تهران اعتراف و دو عضو دیگر گروه بنام های رسول و امیر (هر دو 18 ساله) را معرفی کردند

رسول و امیر نیز در منطقه بی سیم شناسایی و هر دو نفر، در ساعت 08:00 مورخه1393/12/11 دستگیر شدند. در ادامه و با شناسایی دو افغانی به نام های نصیب و محمد (هر دو 18 ساله)، این دو نفر نیز در همان تاریخ و در محدوده میدان خراسان دستگیر و به همراه سایر همدستان خود و جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

توقیف موتورسیکلت متهمان

با آغاز تحقیقات از 6 عضو گروه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 متعلق به محسن و میلاد سرقت های خود را انجام داده اما در حدود دو ماه پیش هر دو موتورسیکلت به خاطر تصادف و عدم داشتن گواهینامه از سوی راننده و نداشتن مدارک شناسایی، در دو مرحله توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند.

 

متهمان در ادامه اعترافات خود عنوان کردند که با وجود توقیف هر دو دستگاه موتورسیکلت و به جهت ادامه سرقت ها، هر بار و به بهانه های مختلف اقدام به گرفتن موتورسیکلت از دوستان و همسایگان کرده و با موتورسیکلت های امانت گرفته شده، سرقت های خود را انجام داده اند.

 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه قرار داشته اما در همان تحقیقات اولیه، اعضای این گروه از سارقین به عنف به ده ها فقره سرقت به شیوه زورگیری و موبایل قاپی در مناطق پیروزی، ابوذر، نبرد، افسریه، تهرانپارس، نارمک، رسالت، خرایان، مسعودیه و خاوران و عمدتا از میان افراد جوان و نوجوان اعتراف کرده اند؛ لذا از همه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک یا دو دستگاه موتورسیکلت مورد زورگیری و یا موبایل قاپی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند

منبع: http://www.jamnews.ir

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...