در جواب تعریف و تمجید چه بگوییم

در جواب تعریف و تمجید میتونید چیزهای زیادی به طرف مقابلتون بگید اما بهترین پاسخ ها همیشه هوشمندانه هستند و قبلشون تفکر شده. اگه میخواین پاسخ مناسبی به کسی که ازتون تعریف و تمجید کرده بدید سعی کنید قبلش به پاسخ تون فکر کنید و بعد پاسخ رو به زبون تون بیارید.

وقتی که کسی ازمون تعریف و تمجید به عمل میاره، بهترین پاسخی که میتونیم بهش بدیم چیه؟ ما قراره توی این مطلب در مورد این مسئله صحبت کنیم و به شما بگیم که با چه روش هایی و با توجه به چه نکته هایی میتونید بهترین جواب برای تعریف و تمجید بقیه رو پیدا کنید. در ادامه همراه ما باشید.

بهترین جواب برای تعریف و تمجید

با توجه به روش ها و نکته هایی که در زیر ذکر میکنیم و توضیح میدیم شما میتونید بهترین پاسخ برای تعریف و تمجید رو بدید.

لبخند به لب داشته باشید

وقتی کسی ازتون تعریف و تمجید به عمل میاره اولین نکته ای که باید به یاد داشته باشید اینه که لبخند به لب داشته باشید چون اون فرد اولین چیزی که در شما میبینه چهره تونه و وقتی که حال خوب رو در چهره تون دید شما اولین قدم برای یک پاسخ مناسب دادن به تعریف و تمجید اون رو برداشتین.

وقتی که لبخند بزنید حتی اگه یک پاسخ ساده هم بدید باز هم این پاسخ تاثیرگذاری خودش رو خواهد داشت و طرف مقابل تون از پاسخی که به اون میدید خوشحال خواهد شد.

انکار نکنید

خیلی ها وقتی کسی ازشون تعریف و تمجید میکنه تعریف و تمجید اون شخص رو انکار میکنن و به عنوان مثال میگن نه بابا زیاده روی نکن دیگه اینجوریم که میگی نیست حالا، هیچ وقت اینطوری نباشید و وقتی که کسی ازتون تعریفی کرد با نهایت عزت نفس و احترام از اون تشکر کنید که از شما تعریف کرده.

وقتی انکار میکنید عزت نفس خودتون رو زیر سوال می برید و کاری میکنید که اون شخص هم دیدش نسبت به شما بد بشه. به جای این کار خیلی ساده میتونید تشکر کنید و از اینکه ویژگی مثبتی درون شما دیده ازش قدردانی به عمل بیارید.

زیاده روی نکنید

وقتی کسی ازتون تعریف کرد دیگه به قول معروف شما هم نباید جوگیر بشید و اونجا شروع به تعریف کردن از خودتون بکنید. شما باید اونقدر نسبت به خودتون و ارزش هاتون آگاهی داشته باشید که کسی که ازتون تعریف کرد فقط در حد تشکر باشه و نخواین دیگه شما هم از خودتون تعریف کنید و طرف رو از تعریف کردنش پشیمون کنید.

به جای این کار که خودتون از خودتون تعریف کنید میتونید از شخص مقابل تعریف کنید و این ویژگی مثبتش که از بقیه تعریف میکنه رو به روش بیارید و احساس خوبی بهش بدید. قطعا این کار تاثیرگذاری خیلی خوبی داره و میتونه اون شخص رو هم خوشحال کنه.

شما هم تعریف و تمجید کنید

یکی دیگه از راه های جواب دادن به تعریف و تمجید دیگران اینه که شما هم خودتون از اون ها تعریف به عمل بیارید و کاری کنید که اونها هم احساس خوبی به دست بیارن.

البته توجه کنید که تعریف شا اغراق آمیز باشه که طرف فکر کنه میخواین چاپلوسی کنید. تعریف تون کاملا درست باشه و چیزی باشه که خود طرف هم ازش اطلاع داره و میدونه که اون ویژگیش به عنوان یک ویژگی مثبت یاد میشه.

این کار رو تمرین کنید و سعی کنید در جواب تعریف و تمجید بقیه ازش استفاده کنید تا ببینید که چقدر در روابط تون میتونه معجزه کنه و روابط شما با دیگران رو خوب و بی نظیر کنه.

خوشحالی بیش از حد ممنوع

خیلی ها وقتی کسی ازشون تعریف میکنن اونقدر ذوق زده میشن و اونقدر به قول معروف جوگیر میشن که این حالشون کاملا مشخص میشه، لطفا اینجوری نباشید. سعی کنید اونقدر روی عزت نفس تون کار کنید که وقتی کسی ازتون تعریف کرد کاملا عادی برخورد کنید نه جوری که طرف احساس کنه شما تشنه تعریف کردن هستید.

وقتی که اینجوری رفتار میکنید طرف از تعریفی که کرده ممکنه دلزده بشه اما وقتی با نهایت عزت نفس برخورد میکنید و طوری رفتار میکنید که عادی باشه اون شخص به عزت نفس شما پی میبره.

دلیل ویژگی خوب رو بیان کنید

وقتی یکی به خاطر ویژگی خوبی که دارید ازتون تعریف و تمجید به عمل آورد یکی از راه هایی که میتونید پاسخ اون شخص رو بدید اینه که دلیل ویژگی خوب تون رو بگید. البته توجه داشته باشید که بیش از حد توضیح ندید که میشه قضیه همون جوگیر شدنه و ذوق زده شدنه.

از اینکه چرا اون ویژگی درون تون وجود داره و خودتون هم میدونید که چقدر به کمک تون میاد صحبت کنید و در اونجا تا یه حد کمی خودتون از خودتون تعریف کنید و به خودتون ارزش بدید. این کار اگه با دقت انجام بشه و خیلی درونش زیاده روی نباشه میتونه خیلی تاثیر گذار و عالی باشه.

در آغوش بگیرید

یکی دیگه از تاثیرگذارترین جواب هایی که میتونید به تعریف و تمجید بقیه بدید اینه که اونها رو در آغوش بگیرید و یا با زبان بدن کاری کنید که بفهمن از تعریف و تمجیدشون چقدر خوشحال شدید. البته این موضوع بسته به نوع رابطه تون با طرف هم هست یعنی اگه صمیمیت زیادی بین تون وجود داره میتونید این کار رو بکنید و نتیجه ای رو بگیرید.

توجه داشته باشید که توی هر رابطه ای این تاثیر گذار نیست و گاهی حتی ممکنه نتیجه عکس بده پس اول از همه به رابطه تون با طرف توجه کنید و اگه دیدید امکان این کار هست اون رو انجام بدید.

روی کلماتی که به کار میبرید دقت کنید

روی کلمات و جملاتی که به زبون میارید دقت کنید چون اگه اندکی بار معنایی منفی داشته باشن طرف ممکنه شما رو به عنوان شخص مغرور و متکبری بشناسه که این اصلا خوب نیست. کلماتی که قراره به زبون بیارید رو یک بار از قبل در ذهنتون تداعی کنید و فکر کنید که یکی دیگه همون ها رو به شما میگه، اگه حس کردید که احساس خوبی ازشون میگیرید میتونید به طرف مقابل تون بگید در غیر اینصورت بهتره که عوض شون کنید و اونها رو با کلمات بهتری جایگزین کنید.

سعی کنید کلماتی باشه که متواضعانه هست و در عین حال ارزش شما رو پایین نمیاره. به عنوان مثال اگه بخواین مثل مثال قبلی که زدیم بگین نه بابا اینجوریم که میگی نیست ممکنه ارزش خودتون رو پایین بیارین ولی اگه بگین شما نسبت به من لطف دارین، مرسی که دیدگاه تون نسبت به من اینجوریه میتونید میتونید پاسخ مناسبی به طرف تون بدید.

سر دلتون رو باز نکنید

قطعا همه ما ویژگی های منفی زیادی داریم اما در کنار ویژگیهای مثبتی هم داریم که از قضا طرف مقابلمون ویژگی مثبت مون رو دیده، ما در اینجا وقتی ازمون تعریف کردن دیگه نباید سر دلمون وا بشه و بگیم که آره این ویژگی رو داریم اما در کنارش صد تا ویژگی منفی هم داریم که طرفمون ندیده.

وقتی کسی ویژگی مثبت تون رو دید شما تمرکزتون رو بالای همون ویژگی مثبت بذارید و نخواین که به اون ثابت کنید که درسته که ویژگی مثبت دارید اما در کنارش ویژگی های منفی ای هم دارید که اون ندیده یا نخواسته در موردشون حرفی بزنه. این کار خیلی عزت نفس تون رو پایین میاره و در خیلی از مواقع ارزش تون رو هم پیش طرف مقابل به مقدار خیلی زیادی کم میکنه.

به سن و سال طرف مقابل دقت کنید

یکی از نکات مهمی که در پاسخ دادن به تعریف و تمجیدها باید به اون دقت کنید سن و سال طرفه. قطعا جوری که شما به تعریف و تمجید یک کودک پاسخ میدید نباید با روشی که به تعریف و تمجید یک شخص مسن و بزرگسال پاسخ میدید یکی باشه.

توی لحن تون با یک کودک مهربونی و شوخی میتونه زیاد باشه اما اگه لحن تون توی صحبت با یک شخص بزرگسال اینجوری باشه اون ممکنه احساس کنه که نسبت بهش بی احترامی میکنید. این نکته رو در پاسخ دادن به تعریف و تمجید مد نظر بیارید تا همیشه بتونید بهترین پاسخ ها رو به طرف تون بدید.

نگید همه اینجورین

بعضی ها وقتی ازشون تعریف و تمجید میکنید میگن اینکه چیزی نیست بابا همه اینجورین و سعی میکنن خودشون رو از اون خاص بودن دور کنند. اینجوری فقط عزت نفس خودتون رو پایین میارید. طرفی که خواسته ازتون تعریف و تمجید کنه قطعا میدونسته که بقیه هم این ویژگی رو دارن اما چون خواسته بهتون حس خوبی بده ازتون تعریف کرده پس شما هم تعریفش رو بپذیرید و ازش تشکر کنید.

اگه مدام بگید نه بابا منکه اینجوری نیستم یا همه اینجورین اون طرف هم این رو میپذیره و دیگه اون ویژگی رو به عنوان یک ویژگی مثبت درون شما نمیبینه. این اجازه رو به دیگران ندید که بخوان شما رو به عنوان یک فرد ساده ببینن که هیچ ویژگی خوبی درونش وجود نداره.

متفاوت عمل نکنید

خیلی ها به دلیل عزت نفس پایین وقتی کسی ازشون تعریف میکنه دقیقا برعکس اون تعریف عمل میکنن تا به طرف ثابت کنن که اونقدرا هم خاص نیستن. خیلی ها ظرفیت خاص بودن رو ندارن و برای همین این کار رو میکنن تا بقیه روشون حساب باز نکنن. شما اینجوری نباشید چون با این کار ضربه بزرگی به عزت نفستون خواهید زد.

اگر کسی ازتون تعریف کرد متفاوت عمل نکنید و اتفاقا نشونه هایی در رفتارتون با اون شخص داشته باشید تا بدونه ویژگی مثبتی که از شما ذکر کرده درست بوده و بیشتر یقین پیدا کنه که شما اون ویژگی مثبت رو دارا هستید.

صمیمی تر نشید

وقتی یکی ازتون تعریف میکنه زودی باهاش صمیمی نشید و فکر نکنید که دیگه باهاش پسرخاله شدید. بعضی ها کلا اخلاقشون اینه که از بقیه تعریف کنن پس شما همیشه حد و مرزها رو رعایت کنید تا مبادا طرف مقابل احساس کنی که زیادی دارید باهاش صمیمی میشید یا از خطر قرمز ها رد میشید.

با نهایت احترام از طرف مقابلتون تشکر کنید و بعد ببینید که اون چطور باهاتون برخورد میکنه. اگه زمینه صمیمیت بیشتری براتون به وجود آورد پس باهاش صمیمی تر بشید ولی اگه دیدید تغییر آنچنانی در رفتارش به وجود نیاور پس شما هم موضع خودتون رو حفظ کنید و جلوتر نرید که خدای نکرده از اینکه کارتون پشیمون نشید.

خجالت نکشید

ازتون تعریف کردن پس شما هم خجالت نکشید و با روی باز پاسخ طرف تون رو بدید. بعضی ها اونقدر موقع ای که ازشون تعریف میکنن آب میشن و میرن توی زمین که کاملا مشخص میشه که هیچ عزت نفسی ندارن اما شما نباید اینطوری باشید.

روی خودتان کار کنید و تمرین کنید که در مواقعی که ازشون تعریف میکنن عزت نفس خودتون رو حفظ کنید، هیجان تون رو کنترل کنید، کمرویی رو کنار بذارید و خیلی محترمانه پاسخ شون رو بدید.

چند پاسخ مناسب برای تعریف و تمجید دیگران

حالا که چند روش و نکته در مورد شیوه پاسخ به تعریف و تمجید بقیه بهتون یاد دادیم خوبه که چند پاسخ آماده هم در اختیارتون بذاریم تا در صورت نیاز اونها استفاده کنید. همراه ما باشید.

خیلی ممنون از تعریفی که کردید، چشم های شما زیبا میبینه که ویژگی زیبای منو بهم گوشزد کردید.

چقدر خوبه که شما میتونید ویژگی مثبت رو درون دیگران ببیند و بهشون گوشزد کنید، این هم ویژگی خیلی خوب شماست که من دوست داشتم بهتون بگم.

اینکه ویژگی مثبت دیگران رو میبینید نشون میده که انسان مثبت اندیشی هستید و بابت این موضوع بهتون تبریک میگم.

خیلی ممنونم ازتون، خیلی حس خوبی گرفتم از اینکه این حرف رو از شما شنیدم.

اینکه این حرف رو از زبون شما میشنوم واقعا حس خیلی خوبی داره، ممنونم.

چقدر خوبه که آدم از شما تعریف و تمجید میشنوه چون میدونه که اون تعریف و تمجید دیگه اغراق نیست و کاملا درسته.

هر کس دیگه ای از من تعریف میکرد اونقدر خوشحال نمی شدم که شما از من تعریف کردید. مرسی ازتون.

خوشحالم که اونقدر خوب عمل کردم که باعث شد شما از من تعریف و تمجید کنید. متشکرم.

سپاس بی نهایت از شما بابت نگاه زیباتون. قطعا نگاه زیبا شماست که باعث میشه این ویژگی رو درون من مثبت ببینید.

بسیار خوشحال شدم این رو از زبون شما شنیدم. شما هم ویژگی های مثبت خیلی زیادی دارید و من بابت این موضوع بهتون تبریک میگم.

خوشحالم از اینکه اطرافیانی مثل شما دارم که در تعریف و تمجید کردن از بقیه دریغ نمیکنن.

چقدر خوبه این ویژگیتون. بعضی ها حتی در تعریف کردن هم خسیس هستن اما شما با روی باز از دیگران تعریف میکنید و این نشون از ارزشیه که در درون تون دارید.

بی نهایت بابت تعریف تون متشکرم، خیلی خوشحالم کردید.


در ادامه تماشا کنید :

چگونه از دیگران تعریف کنیم

در جواب نوش جان چه بگوییم

در جواب ماشاالله چه بگوییم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...