متن غمگین زیبا و کوتاه درباره اربعین و کرونا

اربعین یکی از روزهایی هست که عاشقان حسینی دل در دل ندارند تا به سفر کربلا برن و در اونجا غم وجودشون رو اندکی تسکین ببخشن. اما کاش تموم کسایی که مهر امام حسین رو در سینه دارند در امسال از رفتن به این سفر اجتناب کنند چرا که این ارشون موجب شیوع کرونا خواهد شد.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی درباره اربعین و کرونا تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

جملات در مورد کرونا و اربعین

امروز اربعین است و چهل روز است که از شهادت سالار شهدا میگذرد. همه ما دل در دل نداریم که به حرم ایشان برویم، بگرییم، ناله سر دهیم و از دردی که در دل داریم با آقایمان سخن بگویم. اما این روزها شرایط بر وفق مراد نیست. کرونا بر دنیا تسلط پیدا کرده و هر گونه گردهمایی ما دور هم یعنی دادن فرصتی به این ویروس که به مانند دیوی شکست ناپذیر بر همه حمله میکند و رحم نمیکند. چه خوب که در این سال به جای رفتن به کربلا و ایجاد گردهمایی های بزرگ و در کنار آن انتشار این ویروس در خانه بمانیم و عزاداری هایمان را در خانه کنیم. می دانم این غم، غم کوچکی نیست و تنها با ماندن در خانه تسکین نمی یابد اما گاهی شرایط چنان سخت می شود که می بایست از برخی کارها اجتناب کرد.

******************

اربعین است، دل همه حسینیان خون است و دوست دارند که به حرم آقایشان بروند. این قابل درک است و عشق مسلمانان به امام حسین علیه السلام قابل وصف نیست اما کاش همه مایی که میخواهیم برای اربعین به کربلا برویم به بیماران روی تختی فکر کنیم که روز به روز وضعیت شان وخیم تر شده و حال شان بدتر می شود. این روزها کروناست که بر دنیا حکم فرمایی می کند و هر گونه ازدحام ما باعث می شود که این ویروس جانی دوباره بگیرد. از همین جا همه دوستداران امام حسین علیه السلام و تمام عزاداران را دعوت به ماندن در خانه و عزاداری در خانه هایشان می کنم. قطعا این کار بهترین کار است و می تواند هم غم ما را تسکین دهد و هم از شیوع بیماری جلوگیری کند.

******************

این روزها کروناست! درست است که عاشق امام حسین هستیم، درست است که داغی بزرگ در سینه داریم، درست است که غم مان غیر قابل اندازه گیریست اما باید این را هم درک کنیم که بودن مان در کنار هم و ایجاد ازدحام درست است که غم مان را تسکین می دهد و آن را فروکش میکند اما این ازدحام کرونا را شیوع می دهد و باعث افزایش آن می شود. از همه دوستان و عزیزان خواهش میکنم که در این روزهای کرونایی عزاداری هایشان را با بودن در خانه و یا جمع های کوچک انجام دهند که خدای نکرده این ویروس منحوس دوباره شیوه پیدا نکند و جان انسان ها را به خطر نیندازد.

******************

تمام کسانی که قصد رفتن به کربلا در اربعین را دارند بهتر است بدانند که این یعنی بازی کردن با جان بسیاری از آدمها به خصوص نزدیکان و عزیزان خودمان. درست است که شما عشقی بزرگ از امام حسین در سینه دارید اما بهتر است بدانید که اگر این کار را انجام دهید جان چندین و چند نفر انسان را به خاطر می اندازید که این اصلا زیبا نیست. از همه عزیزان تقاضا دارم که امسال را هم تحمل کنند و این دوری را به جان بخرند تا این ویروس منحوس تمام شود.

******************

به نظر من رفتن به کربلا در این روزهای کرونایی نه تنها ثوابی در بر ندارد بلکه گناهی بزرگ بر گردن ما هم به وجود می آورد و آن هم نادیده گرفتن جان انسان های اطراف مان است. درست است که ما با به کربلا رفتن غم مان را تسکین می دهیم اما این کار در این روزها باعث می شود که به راحتی بیماری انتقال بیابد و بیماری کرونا هم بیماری کشنده ایست و به راحتی جان انسان ها را به خاطر می اندازد. بیایید به هم قول بدهیم که در این اربعین به جای رفتن به کربلا و ایجاد ازدحام در خانه هایمان می مانیم و عزاداری هایمان را در خانه هایمان می کنیم. اینگونه قطعا زیباتر است و دیگر گناهی هم بر گردن ما نخواهد بود.

******************

دلم میخواهد به حرم آقایم بروم، دلم میخواهد در این اربعین در حرمش باشم و عزاداری کنم، دوست دارم که غم بزرگی که بر سینه ام سنگینی میکند را بروز دهم اما چه حیف که این امکان از من سلب است. این روزها، روزهایی نیستند که من بخواهم برای سفر اربعین آماده شوم. این روزها کرونایی هستند و من باید در خانه بمانم. کاش تمام کسانی که به مانند من عشق حسین را در سینه دارند بدانند که این سفر اربعین به نفع هیچکدام از ما نیست و بهتر است به جای رفتن به سفر ماندن در خانه را ترجیح دهند.

******************

فقط یک چیز دارم بگویم و آن هم این است که اگر میخواهی به سفر اربعین در این روزهای کرونایی بروی، عزیزت را در بستر بیماری تصور کن! این مسئله زیادی هم دور از ذهن نیست، کافیست کرونا به بدن عزیزت انتقال یابد تا اون به بستر بیماری برود. اگر این اتفاق بیفتد چه میکنی؟ قطعا زمین و زمان را به هم میبافی ولی باید بگویم که این کار هم فایده ندارد. اگر تو قصد سفر به اربعین را کرده ای بهتر است بدانی که در این سفر به راحتی می توانی ویروس را با خود انتقال دهی و به بدنت عزیزت راه دهی. اگر این را نمی خواهی و نمی خواهی که درد کشیدن عزیزانت را ببینی امسال را هم که شده از این سفر صرف نظر کن و در خانه بمان. باور کن که درست است که شاید درد وجودت از غم امامت زیاد تسکین نیابد اما حداقل اینگونه سلامتی را به خانواده خود هدیه داده ای.

******************

اینکه می خواهی به سفر کربلا در روز اربعین بروی یا نه به خودت مربوط است، اما این را بدان که بیماری ای که با تو منتقل می شود دیگر به خودت مربوط نیست و حتی اگر خودت نخواهی هم انتقال خواهد یافت و جان بسیاری از آدمها را به خطر خواهد انداخت. تو می توانی تصمیم بگیری که به سفر کربلا بروی یا نه اما نمی توانی تصمیم بگیری که این بیماری به بدنت را پیدا کند یا نه و یا نمی توانی تصمیم بگیری که این بیماری از بدن خودت به کسی دیگر منتقل شود یا نه. شاید اگر به سفر کربلا بروی این بیماری به بدنت انتقال یافت و بعد از آن به راحتی دیگران را هم به این ویروس دچار کردی. اگر این را نمی خواهی پس در خانه بمان و این سال را با غم دوری از حرم آقا بگذران.

******************

باور کن که اگر عمری باشد باز هم امام حسین تو را می طلبد و تو دوباره می توانی حرمش را ببینی. آقا عاشقان را بی جواب نمی گذارد و این مسئله ای نیست که بر کسی پنهان بماند. این سالرا در خانه بمان، به سفر اربعین نرو و نخواه که یکی از دلایل شیوع کرونا باشی. باور کن که اگر این کار را نکنی و به سفر بروی شاید بار گناهی که به دوش قرار است بکشی بسیار بیشتر از ثوابت باشد. در خانه بمان و در خانه عزاداری کن.

******************

بیاییم در امسال هم به بعضی از کارهایی که هر ساله به آنها عادت داشتیم چشم بپوشانیم و آنها را انجام ندهیم؛ رفتن به کربلا در روز اربعین هم از همین کارهاست! این کار ما یک کشتار جمعی است! بله، اگر ما در این روزهای کرونایی به سفر برویم و ازدحام ایجاد کنیم به راحتی موجب انتقال کرونا می شویم و با همین کار یه کشتار جمعی به راه می اندازیم. اگر نمیخواهیم که باعث مرگ دیگران شویم، پس بهترین کار این است که در خانه بمانیم و در خانه عزاداری هایمان را انجام دهیم.

******************

یا امام حسین، می دانی که عاشقت هستم، می دانی که دل در دل ندارم تا زودتر به حرمت بیایم و در آنجا عزاداری کنم و می دانی که شور بودن در حرمت در دل من بیشتر از هر چیزیست، اما آقا، امسال هم کروناست، عشقم را در سینه ام حبس میکنم و شور وجودم را بی جواب می گذارم. سخت است اما باید این کار را بکنم چرا که جان هزاران انسان دیگر به من ربط دارد. اگر من بیایم و عشق وجودم را ابراز کنم شاید دلیلی برای شیوع کرونا شوم و اینگونه جان هزاران انسان را بگیرم. پس من این کار را نمیکنم و درد دوری از مولایم را تحمل میکنم تا بتوانم سال دیگر با حالی خوب و بدون هیچگونه احساس گناه به پیش تو بیایم.

******************

آقای من، یا امام حسین، تو که شنونده حرف های تمام عاشقانت هستی پس این حرف مرا بشنو که خیلی دوست داشتم در اربعین به حرمت بیایم اما چه حیف که کروناست و از این کار معذورم. تو که شفاعت کننده خوبی هستی پس شفاعت ما را پیش خدا کن و کاری کن زودتر شر این ویروس منحوس از سر ما همه ما کم شود. من و می دانم همه عاشقان حسینی دل در دل ندارند تا به کربلا بیایند اما کرونا جلوی آنها را گرفته! آقا جان، کاری کن که کرونا از بین برود تا ما هم به آرزوی قلبی مان برسم.

******************

امسال که نشد، اما مطمئنم که خدا سال دیگر سایه کرونا را از سر جهان کم می کند و شر این ویروس منحوس برای همیشه از سر ما کم خواهد شد. تا سال دیگر هم صبر میکنم، مطمئن سال دیگر نه اینکه تنها بلکه با خانواده یا دوستان به سفر اربعین خواهم رفت و عشق دلم را بدون هیچ احساس گناهی ارضا خواهم نمود. امسال هم شاید میشد بروم اما این کار را نمیکنم چون احساس گناه بسیاری به سراغم می آید، احساس گناه اینکه ممکن است با این کارم جان بسیاری از آدمها را به خطر بیندازم.

******************

هرگونه جمع شدن ما دور هم باعث می شود که کرونا یوع پیدا کند. دورهمی ها و جمع های ما در حال حاضر شاید به چند نفر محدود شود و همین چند نفر میتوانند یک کشتار جمعی به راه بیندازند، حال فکر کنید که سفر اربعین که به چند صد نفر هم ختم نمی شود قرار است اتفاق بیفتد. اگر ما به این سفر برویم به راحتی شاید باعث مرگ بسیاری از انسان ها شویم و این قطعا زیبا نیست. بیاییم از این دورهی بزرگ جلوگیری کنیم، این کار نه تنها گناه نیست بلکه ثواب هم دارد چرا که جان هزاران انسان و شاید میلیون ها انسان با آن حفظ می شود.

******************

خدایا، میدانم که میبینی، میدانم که ناظر همه چیز هستی و می دانم که متوجه هستی که کرونا چگونه تاخت و تاز می کند اما ما آدم ها هم طاقتی داریم، نگذار که طاقت مان سر بیاید. یکی از مهمترین چیزهایی که طاقت مان را دارد به سر می آورد همین است که در روز اربعین نمی توانم به حرم آقایمان برویم. خدای من، کاری کن که زودتر کرونا از بین برود و شرش برای همیشه از سرمان کم شود. ما امسال را هم دوام می آوریم اما نگذار که سال دیگر هم به خاطر کرونا در روز اربعین خانه نشین شویم.

******************

خدای من، در این روز اربعین از تو یک خواسته دارم و می خواهم که آن را برآورده کنی، از تو میخواهم که کرونا را برای همیشه نابود کنی و شر آن را از سر همه آدمها کم کنی. دیگر بس است، هر چقدر مرگ اتفاق افتاد بس است، بگذار که دنیا دوباره روی خوشی را به خود ببیند، بگذار تا مردم دوباره حال خوب را تجربه کنند و بگذار که دوباره ما در این روز بتوانیم به رحم آقایمان امام حسین علیه السلام برویم.

******************

یا امام حسین، امروز روز اربعین است و من از تو خواسته ای دارم، می شود شفاعت مان کنی تا زودتر کرونا تمام شود. کرونا جان میگیرد و رحم نمی کند اما می دانم که اگر خواست خدا باشد این ویروس یک روز هم دوام نخواهد آورد. از تو میخواهم که شفاعت ما را در نزد خدا بکنی و کاری کنی تا دیگر این ویروس نباشد که کسی را آزار دهد و جان بگیرد و داغ عزیز بر دل بگذارد. آمین.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.


در ادامه تماشا کنید :

دلنوشته های غمگین برای امام حسین


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...