متن در مورد بی رحمی روزگار

روزگار بی رحمه اما فقط برای اون دسته از آدمایی که مظلومن. آره، توی این دنیا اگه مظلوم باشی بهت ظلم میشه. هیچکس نمیگه وای طفلی مظلومی یا وای صبر کنم بهش کمک کنیم یا بهش آسیبی نرسونیم، نه، اگه مظلوم بودی دنیا و حتی تک تک آدماش سعی میکنن که بهت ضربه بزنن و تو رو به زمین بزنن.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات زیبایی درباره بی رحمی روزگار تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

جملات درباره روزگار بی رحم

این روزگار رحم و مروتی به من نشون نداد که الان من بخوام لبخند بزنم. هر سری که فقط قصد کردم لبخندی به لب بیارم چنان ضربه ای بهم زد که نه تنها اون لبخند رو از یاد بردم بلکه درد جای ضربه اش رو هم تا مدت ها تحمل کردم. دیگه ما عادت کردیم به بی رحمی روزگار، گله ای نیست، خدا ما رو با این روزگار تنها گذاشته و اون هم هر چی که میخواد سر ما در میاره. ما مطیع دنیاییم و هر چی اتفاق بد وارد زندگیمون کرد به جای گله و شکایت فقط اطاعتش رو میکنیم.

*****************

این روزگار بی رحمه، بی رحم تر از اون چیزی که فکرش رو بکنی. اگه به یکی دل ببندی اونو ازت میگیره، اگه به یه اتفاقی دل خوش کنی اون اتفاق کنسل میشه، اگه حالت خوب باشه کاری میکنه تا حال بد وارد زندگیت بشه و اگه تصمیم بگیری کاری رو شروع کنی اونقدر مانع جلوی پگات میندازه که خودت پشیمون بشی. همیشه توی این دنیا باید خنثی باشی، انگاری این دنیا با آدما خنثی، با همون آدمایی که هیچ احساسی ندارن و مثل سنگ میمونن کاری نداره. در برابر این دنیا مثل سنگ نبودی عاقبتت شکست میشه.

*****************

ما آدما مثل برده هستیم و این دنیا و روزگار مثل اربابمون میمونه. ما فقط فکر میکنیم که صاحب زندگی خودمون هستیم اما این دنیا هست که تصمیم میگیره چه اتفاقاتی وارد زندگی ما بشه و ما چه چیزهایی رو تجربه کنیم. از بد ماجرا روزگار اربابی بی رحم هست و هیچ رحم و مروتی نداره. هر کدوم از ما خواستیم لبخند بزنیم این روزگار چنان اشک هایی رو بهمون هدیه میده که به عمرمون تجربه اش نکرده بودیم و اگه بخوایم کاری رو شروع کنیم چنان ضربه ای بهمون میزنه که تا عمر فراموش نکنیم.

*****************

شاید فکر کنید ما صاحب زندگی خودمون هستیم، نه، ما صاحب زندگی خودمون نیستیم، این روزگار بی رحمه که صاحب زندگیمونه! اگه فکر میکنی اشتباه میگم به اون روزی فکر کن که حالت کاملا خوب بود اما یهو یه اتفاقی اتفاد و حالت رو به طور کامل بد کرد، این کار همون روزگاره. روزگار نمیتونه خوشی آدما رو ببینه و اگه چنین چیزی دید چنان ضربه ای بهشون میزنه که دیگه هیچوقت خوشی رو تجربه نکنند. ما آدما نمیتونیم در مقابل اون قد علم کنیم چون ما صحاب اون نیستیم اونه که صاحب ماست و هر چی تصمیم گرفت ما فقط اطاعات کننده هستیم.

*****************

روزگار روی بدش رو به خیلی ها کرده، در حق خیلی ها بی رحمی کرده و حق خیلی ها رو نادیده گرفته. کاش خدایی که ما و این روزگار رو خلق کرده میدید که این روزگار چقدر به سرمون بلا میاره و چقدر با بی رحمی هاش اذیت مون میکنه. ما نمیتونیم در مقابل این روزگار قد علم کنیم چون در برابر اون زوری نداریم. گاهی وقتا با خودم فکر میکنم که انگاری خدا هم از اذیت شدن ما لذت میبره برای همین روزگار رو از ما قوی تر آفرید تا با بدی هاش و بی رحمی هاش زجر بکشیم و عذاب ببینیم.

*****************

ای روزگار، پس که چرخت به نفع ما میچرخه؟ کی روی خوش دنیا رو به سمت ما میکنی؟ کی اتفاقات قشنگی که قراره زندگیمون رو متحول کنه وارد زندگیمون میکنی؟ تو که همش شدی بی رحمی، همش شدی ظلم و همش شدی بدی. ما که جز ناحقی از تو چیزی ندیدیم و جز اتفاقات تلخ ازت چیزی نگرفتیم. واقعا تو روی خوش هم داری؟ بی رحمی هات میذارن که روی خوشت رو به کسی بکنی؟ من فکر میکنم خدا این روزگار رو فقط با یه صورت آفریده و اون هم صورت بی رحمیه وگرنه حداقل یک اتفاق خوب کوچک هم که شده باید توی زندگیمون می افتاد.

*****************

گله ای نیست یعنی گله هست ها، چاره ای نیست. چه کنیم؟ با چه بجنگیم؟ با روزگاری که هزار برابر از ما قوی تره؟ ما تموم عمرمون رو هم بذاریم روزگار کافیه یه اتفاق وارد زندگیمون کنه که کلا نابود بشیم و از بین بریم. به کی گلایه کنیم؟ به روزگار؟ بعضی ها میگن به خدا، نمیخوام کفر بگم اما خدایی که چنین روزگاری رو آفرید و سلطع گر زندگی ما کرد مگه به گله های ما جوابی هم میده؟ مگه به اون همه ظلمی که در حق ما شده پاسخی میده؟

*****************

خدایا، حواست به ما هست؟ این دنیا خیلی داره بهمون سخت میگیره ها، روزگار خیلی داره بهمون فشار میاره ها، این کائناتی که همه دارن در موردش صحبت میکنن خیلی عذاب مون میده ها. پس تو کجایی؟ چرا هیچ کاری نمیکنی؟ چرا در برابر بی رحمی دنیا و روزگار هیچ واکنشی از خودت نشون نمیدی؟ مگه از رنج کشیدن و عذاب کشیدن ما لذت میبری؟ من فکر میکنم همینه وگرنه این روزگار اونقدر ما رو عذاب نمیداد و با بی رحمی هاش ما رو شکنجه نمیکرد. خدایا، اگه حواست به ما هست، به روزگاری که خلق کردی هم حواست باشه که بد هممون رو عذاب میده.

*****************

خدایا، روزگار بی رحمه، تو که بی رحم نیستی، تو که ظالم نیستی، تو که نامردی توی وجودت نیست، پس جلوش رو بگیر، نذار که این همه بنده هات رو عذاب بده و ناراحتشون کنه. خدایا، توی این روزگار، کدوم آدمه که لبخندی واقعی به لب داشته باشه؟ کدوم آدمه که واقعا شاد باشه یا از ته دل از زندگی راضی باشه؟ روزگار توی زندگی هر کسی به نحوی رد پای خودش رو جا گذاشته و تلخی رو به کام اونها چشونده. خدایا، کاش جلوش رو بگیری، هممون خسته شدیم.

*****************

خدایا، نمیشه از این بازی دنیا دست کشید؟ من دیگه نمیخوام بازیچه دست دنیا و روزگار باشم! میخوام بمیرم، میخوام نابود بشم و دیگه اثری از من نباشه. اینکه دستخوش روزگاری باشی که هیچوقت روی خوشش رو بهت نمیکنه همون بهتر که بمیری و دیگه توی این دنیا نباشی. خدایا، روزگار دیده هیچی بهش نمیگی فرصت پیدا کرده و حال خوب تک تک آدما رو با بی رحمی هاش نابود میکنه. روزگار با ما به شکل یک بازی نگاه میکنه و هر کدوممون رو به شکلی آزار میده اما تو باش که جلوش رو میگیری یا اگه نمیگیری حداقل کاری کن که من دیگه توی این بازی نباشم چون واقعا دیگه ازش خسته شدم.

*****************

اونقدر از این دنیا زخم خوردیم که دیگه برامون عادی شده. الان هر کی میاد به زندگیمون و بهمون ضربه میزنه ضربه هاش برامون مثل نوازش میمونه چون قبل اون ضلربه های خیلی شدیدتر و بدتری رو از دنیا خوردیم. خدا نکنه که دنیا با کسی لج کنه، اگه این اتفاق افتاد اون آدم باید خودش رو منتظر بدترین ضربه ها بکنه. دنیا از آدما زوره و زورش هم به همشون میرسه و کافیه تا با یکی سر لج برداره تا اونو به بیچارگی و حال بدی که الان من دارم بندازه.

*****************

دنیا بی رحمه اما کیا بی رحمش کردن؟ همون آدمایی که این دنیا رو میگردونن. آدما اونقدر ذاتشون کثیف شده، اونقدر درونشون پر از زشتی شده و اون قدر لبریز از کینه و نفرت شدن که این دنیا هم به تبعیت از اونها همینقدر بد شده. آدما هستن که افسار دنیا رو در دست گرفتن و اگه میبینی که دنیا پر از بدیه و روزگار پر از بی رحمیه بدون که تموم این ها از خودم ما آدما به وجود اومده و هر چی بدی بوده خودمون بودیم که خالقشون بودیم.

*****************

روزگار با بی رحمی هاش خیلی ها رو از پا درآورد، خیلی ها رو زمین گیر کرد و موجب شکست خیلی ها شد اما خوبه بدونه که من بیدی نیستم که با بادی کوچک بلرزم. دنیا هر چقدر هم که بخواد با بی رحمی هاش منو برنجونه من با قدرت ایمان و باوری که به خودم دارم در مقابلش می ایستم و با قدرت خنده هاش روش رو کم میکنم. نمیذارم دنیایی که خا تحت فرمان من آفریده بخواد به من بی رحمی کنه و موجب آسیب دیدن من بشه. من کاری میکنم تا دنیا در اختیارم قرار بگیره و همون اتفاقاتی که خودم میخوام رو توی زندگیم خلق کنه.

*****************

دنیا پر از حس بده، دنیا پر از اتفاقات تلخه و دنیا پر از نامردیه اما یه جاهایی میشه در اون خوبی رو دید، میشه در اون زیبایی ها رو دید و میشه در اون اتفاقات قشنگ رو تجربه کرد. متاسفانه از بد روزگار باید بگم که ما توی همون قسمتی از دنیا هستیم که پر از بدیه و پر از اتفاق تلخ و ناگواره. خیلی تلاش میکنیم تا به قسمت خوبش برسیم و دنیا روی خوبش رو هم به ما بکنه اما چه حیف که هر چقدر می دویم باز هم نمیتونیم از دل این اتفاقات تلخ و ناگوار بیرون بیایم.

*****************

دلم گرفته، عجیب هم گرفته، شاید بپرسی دلیل حال بدم کیه اما دلیل حال بدم شخص نیست بلکه دنیاست، دنیایی که بی رحمه. نمیدونم توی این دنیا چه بدی کردم، در حق چه کسی ظلم کردم و حق چه کسی رو خوردم که الان حقم اینه که اینقدر ناراحتی رو تحمل کنم و عذاب رو به جون بخرم. کاش خدایی که اون بالا سر هست و دنیا رو ول کرده به حال خودش تا هر بلایی که دلش میخواد سر من بیاره به یاد بیاره که من هم بنده اون هستم.

*****************

بی رحمی روزگار از کسی پوشیده نیست. اگه سر جات بشینی و هیچ کاری نکنی یا اگه منتظر باشی تا بقیه برات کاری انجام بدن باید بدونی که بی رحمی روزگار شامل حال تو هم خواهد شد و به زودی دامن گیر زندگی تو هم خواهد شد. اگه این رو نمیخوای پس دست بجنبون و برای زندگی کاری بکن. روزگار با کسایی که کاری نمیکنن و بیکار هستند خیلی بد تا میکنه تا بالاخره مجبور بشن کاری انجام بدن اما تو اینجوری نباش، خودشون برای زندگیت کاری بکن تا تلخی و بی رحمی این دنیا و روزگار رو هم نچشی.

*****************

روزگار بی رحمه اما تو چرا مظلوم باشی؟ چرا بهش اجازه بدی بهت ظلم کنه؟ یاد باشه درسته که روزگار بی رحمه اما تو هم مظلوم نیستی که اون بخواد بهت بی رحمی کنه. از سر جات پاشو، برای زندگیت کاری بکن و به دنیا بفهمون که در مقابل ظلمی که بهت میکنه سر تعظیم فرود نمیاری. هر چی در چنته داری رو کن و هر چقدر که میتونی تلاش کن تا بالاخره روی دنیا رو کم کنی و اون دیگه نخواد بهت آسیبی برسونه یا تو رو با بی رحمی های خودش اذیت کنه.

*****************

این دنیا پر از پستی و بلندیه اما خدایا، چرا فقط پستی ها شامل حال ما میشه؟ چرا ما همیشه باید به این پستی ها بر بخوریم و شکست بخوریم؟ چرا یه بار هم که شده نباید طعم شیرین و لذت از زندگی رو بچشیم؟ خدایا، دنیا با بی رحمی هاش و تو هم انگاری با بی توجهی هات سعی در این دارین که منی که بنده تو هستم رو به زمین بزنین. اما خدایا، من جز تو که پشت و پناهی ندارم، ازت میخوام که بهم توجه کنی و منو در برابر این دنیا و روزگار بی رحم حفظ کنی. آمین.

*****************

خدای خوبم، روزگار پر از بی رحمیه و آدم دیگه به آدم رحمی نمیکنه. الان همه به فکر خودشون هستند و قانون زندگی ما انگاری که از قانون جنگل هم بدتر شده. خدایا، ازت میخوام که میون تموم این بی رحمی ها و میون تموم این آشوب ها پشت و پناه من باشی و تو باشی که منو در سایه خودت حفظ میکنی. درسته که من در دنیایی بی رحم و با آدم هایی ظالم زندگی میکنم اما خدایی به مهربونی تو دارم که میتونم در مقابل تموم اونها بهش تکیه کنم و ایمان داشته باشم که سپر بلای من در برابر تموم اونها میشه.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. اگه پیشنهاد، انتقاد یا نظری داشتید حتما اونو از بخش نظرات برای ما به اشتراک بذارید.


در ادامه ببینید :

عکس نوشته درباره نامردی روزگار (2)

عکس نوشته درباره ی روزگار

متن در مورد چرخش روزگار


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...