متن در مورد روزهای خوب گذشته

روزهای خوب گذشته انسان کم نیستند بلکه بی شمارند. هر انسانی تو زندگیش روزهای خوب و لذت بخشی رو تجربه کرده و هر کسی که میگه من بدبخت و هیچ وقت طعم خوشی رو نچشیدم شاید خوب به گذشته اش نگاه نکرده باشه. اگه خوب به گذشته ات دقت کنی میبینی روزهایی بوده که از ته دل خوشحال بودی و از زندگیت لذت میبردی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات زیبایی در رابطه با روزهای خوش گذشته تهیه کردیم که شما رو به خوندن اونها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

جملات درباره روزهای خوب گذشته

حس میکنم که دیگه روزهای خوب گذشته برنمیگردن، همون روزهایی که لبخندی واقعی روی لب هام نقش میبست و صرفا برای اینکه به کسی ثابت کنم حالم خوبه لبخند نمیزدم. گذشته خیلی خوب بود، هر چی بود واقعیت بود، خنده هام، حال خوبم، احساسات مثبتم و آدمای اطرافم، همشون واقعی بودن. الان دیگه خیلی وقته که از روزهای خوب گذشته عبور کردم، دیگه اون روزا نمیان، دیگه نه لبخندی میزنم و نه حالم خوبه، دیگه نه احساسی درونم و مثبته و دیگه نه اطرافیانم واقعی هستن. الان فقط یک زندگی فیک دارم تا به همه ثابت کنم حالم خوبه، همه ای که همون اطرافیانم هستند و توی دلشون آرزوشونه که حال بدم رو ببینن.

*****************

روزهای خوب گذشته رو دوباره با دستام میسازم، دوباره خلقشون میکنم و نمیذارم که وضعیت همینجوری بمونه. من میتونم و باید بتونم و شرایطم رو بالاخره تغییر میدم. شاید دیر و زود داشته باشه اما سوخت و سوز نداره و من دوباره میتونم با تلاشم همون احساس خوب و همون حال خوبی که در گذشته داشتم رو جبران کنم. زندگی با من بد تا کرد اما من کوتاه نمیام، زندگی با اینکه گذشته ای خوب داشتم اما حال و آینده ام رو به مرز نابودی کشوند اما شاید نمیدونه که من عزمم را جزم کردم و در مقابلش می ایستم.

.*****************

روزهای خوب گذشته رو به یاد میارم، همون روزهایی که دیگه تکرار نمیشن. یه سری خاطرات توی زندگی آدما هستن که تکن، خاصن و به هیچ وجه دیگه اتفاق نمیفتن و همین خاطرات هستن که احساس منو نسبت به گذشته خوب میکنن. این خاطرات تا ابد هم که شده در ذهن من میمونن و هر بار که به یادشون آوردم با لبخند ازشون پذیرایی میکنم. این خاطرات دلیل حال خوب الانم هستند، اون روزهای خوب و زیبا دلیل زندگی خوب الانم هستند و اون اتفاقات شیرین که باعث به وجود اومدن خاطراتی خوش شدند همگی حس مثبتی که الان دارم رو به وجود میارن.

*****************

بخش بزرگی از زندگیم رو مدیون گذشته ام هستم، همون گذشته ای که براش تلاش کردم، زحمت کشیدم و کوتاه نیومدم. گذشته ام رو خودم خلق کرده بودم، براش برنامه ریختم بود و هدف داشتم و همون چیزی شد که میخواستم. روزهای خوب گذشته به من درس میدن که میتونم زمان حال و آینده ام رو هم بسازم و همونطور که میخوام خلق کنم. من از روزهای خوش گذشته ام معلمی برای خودم ساختم تا زندگی الانم رو بسازم و بتونم درست مثل قبل موفق عمل کنم و به اون چیزهایی که توی ذهنمه برسم.

*****************

روزهای خوب گذشته هر چی که بودن تموم شدن، دیگه اتفاق نمیفتن و دیگه تو نمیتونی در اون روزها قرار بگیری. هر چقدر به یادشون زمان بگذرونی فقط زمان حالت رو از دست میدی و فقط از فرصت هایی که به واسطه اونها میتونی دوباره روزهایی خوب برای خودت بسازی عبور میکنی. روزهای خوب گذشته رو هر چی هم که بودن فراموش کن، اونا دیگه نمیتونن برای حال خوبت کاری بکنن و هر چی در چنته داری رو کن تا دوباره برای خودت روزهای خوب و قشنگ بسازی. هر چقدر در فکر و خیال اون روزها زندگی بگذرونی، زندگیتو از دست میدی.

*****************

روزهای خوب گذشته رو به یاد بیار و ببین که چطور رفتار کردی، چطور از خودت واکنش نشون دادی و چطور تصمیم گرفتی و انتخاب کردی که باعث شدن برات خاطره انگیز و لذت بخشن بشن. هر کاری که اون موقع کردی اگر مشابه اش رو الان هم انجام بدی مطمئن باش که دوباره میتونی به روزهای خوب و لذت بخش زندگیت برگردی. این دنیا قانونی مشخص داره و حتما توی اون زمان طبق قانون دنیا عمل کرده بودی که بهت خوش میگذشته، اگه الانم طبق قانون دنیا عمل کنی باز هم موفقیت از آن تو خواهد بود.

*****************

گذشته فقط شامل روزهای خوب نمیشه، روزهای بد هم هست، روزهایی غم و سختی هم هست و روزهای زجر کشیدن و عذاب هم هست و همین هاست که گذشته رو میسازه. فقط به یاد روزهای خوش گذشته نباش، روزهای تلخ و پر از مشقتت رو هم به یاد بیار و ببین که چی باعث شد که اون روزها رو تجربه کنی. سعی کن که از گذشته ات درس بگیری، سعی کن که دلیل به وجود اومدن روزهای سخت و همچنین روزهای خوبت رو بفهمی. وقتی که تونستی این کار رو انجام بدی مهارت فوق العاده ای پیدا میکنی که از روزهای سخت الانت فاصله بگیری و به روزهای خوبت نزدیکتر بشی.

*****************

روزهای خوب برای تو گذشته، دیگه به وجود نمیان و دیگه نمیتونی روز خوبی داشته باشی. این حرف ها رو ممکنه مدام ذهن منفی بافت بهت بگه. اما به سوال؟ مگه تو از آینده خودت خبر داری؟ مگه از چند لحظه دیگه خودت خبر داری؟ پس چرا آینده نگری میکنه و برای خودت اتفاقات زندگیت رو پیش پیش تصویر سازی میکنی؟ به جای این کار با خودت بگو که از آینده کسی خبر نداره، من براش تلاش میکنم و زحمت میکشم و در پایان این زحمات هست که تصمیم میگیرم توی روزهای خوب زندگی هستم یا توی روزهای بد زندگی.

*****************

گذشته عجب حال و هوایی داشت، عجب صمیمیتی داشت، انگار هیچ دورویی و نفرتی وجود نداشت و فقط عشق بود که بین آدما وجود داشت. الان انگار که تموم اون صمیمیت و عشق تموم شده و دورویی و نفرته که به وجود اومده، آدمای الان انگر فقط برای منفعتشونه که با این و اون هستند و هیچ کس به فکر دیگری نیست. انگاری هر چی که به سمت جلو حرکت میکنیم اون صفا و صمیمیت کمتر و کمتر میشه و جاش رو نفرت و کینه پر میکنه.

*****************

کاش زمان تو همون گذشته قفل میموند و کاش هیچ وقت رو به جلو حرکت نمیکرد. درسته که همه چیز پیشرفت کرده، درسته که تکنولوژی باعث بهتر شدن زندگی هامون شده و درشته که توی خیلی از مسائل تونستیم پیشرفت کنیم اما دیگه انگاری اون عشقی که بین آدما وجود داشت از بین رفته. گذشته هم همه مشکلات داشتن اما با این حال همدیگه رو از یاد نمیبردن اما حالا هر کسی فقط سرگرم زندگی خودشه و سالیان سال هم که بگذره هیچ کسی رو به یاد نمیاره. کاش گذشته مون ثابت میموند و هیچوقت رو به جلو حرکت نمی کرد.

*****************

گذشته با تموم روزهای خوبش گذشته و تو هر کاری کنی دیگه برنمیگرده. هر چقدر به عقب نگاه کنی و افسوس بخوری نه تنها چیزی برنمیگرده بلکه زمان الانت رو هم از دست میدی و همینطور به پیش میری تا حدی که واقعا زندگیت مختل میشه. به جای اینکه مدام گذشته رو شخم بزنی و توی گذشته زندگی کنی، با خودت بگو که الان چیکار میتونم بکنم؟ الان چه کاری از دستم بر میاد و چه اقدامی میتونم بکنم تا زندگیم همونطور که میخوام بشه.

*****************

به روزهای خوب گذشته ات نگاه کن، توی اونا چجوری رفتار میکردی چجوری فکر میکردی؟ چجور باورهایی داشتی؟ همون رفتار، افکار و باورها رو اگه در زمان حال هم داشته باشی میتونی روزهای زیبا و بی نظیری برای خودت خلق کنی. دنیا طبق یک ساز و کار مشخص به پیش میره و اون زمان قطعا رفتارها، افکار و باورهای تو هماهنگ با این ساز و کار بوده. اگه الان هم تلاش کنی با این ساز و کار هماهنگ بشی باور کن که زندگی تبدیل به همون چیزی که میخوای میشه و روزهای خوب گذشته دوباره بر میگردن و تو دوباره شیرینی های اون روزها رو تجربه میکنی.

*****************

خیلی ها میگن از ما که دیگه گذشته، ما که دیگه نمیتونیم، روزهای خوب ما مربوط به گذشته بود و الان فقط مجبور به تحمل یک زندگی بی سر و ته هستیم. یادت باشه اگه تو هم جزو این دسته از افراد هستی دنیا همین چیزی که میگی رو برات به ارمغان میاره و برات زندگی ای رو خلق میکنه که اصلا دوستش نداری. به جای اینکه چنین باوری در خودت به وجود بیاری باور اینکه من هر لحظه که بخوام میتونم زندگیم رو قشنگ کنم و روزهایی که سپری شون میکنم رو به فوق العاده ترین شکل ممکن تبدیل کنم رو در خودت شکل بده.

*****************

روزهای خوب گذشته فقط به این خاطر روزهای خوبی بودن چون تو میخواستی که اون روزها خوب باشن و اگه امروزت بده و اگه فکر میکنی که قراره آینده ات هم بد باشه و به که بدونی باز هم این خودتی که این روزهای بد رو میخوای. نه خوبی و نه بدی خود به خود به وجود نمیان بلکه ما به واسطه افکار و باورهامون خوبی و بدی ها رو خلق میکنیم. اگه روزهای گذشته به نظر تو خوب بودن اما زمان حال واقعا بد شده بدون که این فقط به خاطر باوریه که داری و اگه باورت تغییر کنه میبینی که چطور روزهای زندگیت هم تغییر خواهند کرد.

*****************

روزهای خوب گذشته رو به یاد بیار، ببین که زندگی چقدر قشنگ بود، ببین که همه چی چقدر خوب و لذت بخش بود و ببین که چقدر همه چی بر وفق مرادت بود، این روزها رو به یاد آوردی؟ دیدی که چقدر حالت خوب شد؟ دیدی که چقدر احساس مثبت درونت شکل گرفت؟ هر بار که حالت بد شد و ر بار که انگیزه ات ته کشید به همین روزها فکر کن و ببین که چجوری دوباره حالت خوب میشه و سرشار از حس انرژی و انگیزه میشی.

*****************

برای همه خاطراتی در گذشته شون وجود داره که خیلی لذت بخشه، خیلی خوبه و فقط دوست دارن که زندگی شون توی اون لحظات خلاصه بشه اما این امکان پذیر نیست. زندگی هم روزهای خوب داره و هم روزهای بد و اگه توی روزهای خوب خوش گذروندی و توی روزهای بد فقط حسرت روزهای خوب رو خوردی بدون که زندگیت رو از دست میدی. توی هر خوشی خوش بگذرون اما توی هر اتفاق بد و روز بد سعی کن که تلاش کنی تا از اون موقعیت خارج بشی. شرایط رو نپذیر و هر لحظه برای به وجود آوردن روزهای خوب تلاش کن.

*****************

روزهای خوب گذشته ات رو به یاد بیار، اونها تماما به خاطر تلاشی که داشتی به وجود اومده بودن. اگه دوباره میخوای چنین روزهایی رو تجربه کنی باید تلاش کنی و باید از خودت همت نشون بدی. هیچ چیز بدون تلاش به دست نمیاد، این رو بارها با خودت تکرار کن تا ملکه ذهنت بشه که هر وقت که خواستی بشینی و دیگه حرکتی نکنی بدونی که اوضاع همینطوری میمونه و هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. تو باید برای روزهای خوب زندگیت تلاش کنی همونطور که در گذشته تلاش کردی و روزهای خوب و لذت بخشی رو به وجود آورد.

*****************

روزهای خوب زندگی آدم کم نیستن، به گذشته ات که نگاه کنی میبینی کلی روزای خوب و قشنگ رو تجربه کردی. هر آدمی همینطوره و هر آدمی خاطراتی داره که با به یاد آوردنشون لبخند به روی لب هاش میاد. ما آدما یاد گرفتیم که فقط به اتفاقات تلخ زندگی توجه کنیم و خودمون رو بدبخت بدونم، ما آدما یاد گرفتیم که مدام بگیم که توی روزهای سخت زندگی گرفتار شدیم و هیچکس نیست که فریاد رس مون بشه و ما آدما یاد گرفته که مدام ناله کنیم و از هیچ چیز راضی نباشیم. زندگی همه قشنگی هایی داره فقط باید طرف بخواد تا بتونه قشنگی های زندگیش رو ببینه.

*****************

اگه فکر میکنی بدبختی و اگه فکر میکنی بیچاره ای و توی این دنیا مظلوم واقع شدی خوب به گذشته ات فکر نکردی. هر انسان احساسات مختلف رو تجربه میکنه و تو هم در گذشته ات قطعا بارها احساسات خوب و لذت بخش رو تجربه کردی. تو بارها در زندگیت خاطرات قشنگ خلق کردی و گذشته ات پر از روزهای خوب با احساسات خوبه اما چون الان ممکنه درگیر مشکل خاصی باشی تموم اون خاطرات و روزهای قشنگ رو از یاد بردی و فقط توجه ات به الان متمرکز شده و میگی که من بدبختم و هیچ چاره ای ندارم.


در ادامه حتما تماشا کنید :

متن در مورد فراموش كردن گذشته + عکس نوشته

متن های زیبا درباره روزهای سخت زندگی

عکس نوشته درباره گذشته

متن درباره چه زود گذشت

مجموعه متن های زیبا درباره ی فراموش شدن

متن زیبا در مورد بالا رفتن سن


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...