متن زیبا درباره مادر برای وضعیت واتساپ

مادر یکی از گوهرهای نایابیست که خدا به زندگی خیلی از بنده هایش میبخشد. همیشه یادت باشد که مادرت گوهری ارزشمند است و باید با او به مانند گوهر رفتار کنی. مبادا دل او را بشکنی، مبادا ناراحتش کن یا اخم به ابروهایش بیاوری، اگر خدا این گوهر را از تو بستاند آن موقع میبینی که چقدر زندگی فقیری پس همیشه قدرش را بدان.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات زیبایی درباره مادر برای وضعیت واتساپ تهیه کرده ایم که شما را به خواندن آنها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

جملات زیبا برای وضعیت واتساپ درباره مادر

مادرم، زحمت های بی اندازه تو را حتی اگر جان بدهم هم نمی توانم جبران کنم. تو در حق من مهربانی های زیادی کردی، از خودگذشتگی های زیادی کردی و عشق فراوانی به پای من ریختی و من حتی اگر تا آخر عمر تلاش کنم یا همین لحظه جانم را برای تو فدا کنم باز هم می دانم که کم است. مادر، هر کاری هم که انجام دهم باز هم می دانم که در برابر زحمات تو و عشق و محبتی که به من داشته ای کم است. اکنون فقط میخواهم بگویم که دوستت دارم و مرسی برای اینکه هستی.

*************

مادرم، حتما شنیده ای که روح و جسم به مانند آهنربا به هم وصل هستند و تا زمان مرگ به هیچ وجه از هم جدا نمی شوند، حال می خواهم بگویم که عشق به تو هم به مانند روح به تمام وجودم من وابسته است و می دانم هم که تا زمان مرگ این عشق با من خواهد بود. عشق تو به مانند جسم و روحم به من وابسته است و لحظه ای از من جدا نمی شود. فقط خواستم میزانی که تو را دوست دارم را بگویم و بگویم که چقدر عاشقت هستم. مادر، دوستت دارم.

*************

مادرم، به جای تمام تلاش ها و زحمتهایی که بی مزد و منت برای من به جان خریدی، می توانستی زندگی خودت را بسازی، می توانستی به اهداف و آرزوهای خودت جامه عمل بپوشونی و می توانستی زندگی خودت را بهتر کنی اما تو من و زندگی مرا انتخاب کردی و ترجیح دادی که به جای خود برای من و زندگی ام تلاش کنی. نمی دانم که این لطف تو را چگونه جبران کنم. احساس میکنم که تو انسان نیستی و فرشته و حتی بالاتر از فرشته هایی. مادرم، فرشته من، دوستت دارم.

*************

مادر، اگر به خدا ایمان نداشتم با وجود تو به او ایمان می آوردم. محال ممکن است که موجودی به مهربانی تو خود به خود خلق شده باشد و آفریدگاری نداشته باشد. مادرم، من حتی عشق خدا را می توانم از روی عشق تو بشناسم و درک کنم. با خود می گویم خدایی که مادری به این مهربانی خلق کرده و آفریده قطعا خود هم سرشار از عشق و محبت است. مادر، من تو را جانشین خدا بر روی زمین می دانم، به نظر من خدا تو را آفریده تا به اوسطه تو به دیگران ثابت کند که وجود دارد.

*************

مادر عزیزم، فراموش نمیکنم تمام آن روزهایی که سختی میکشیدی و حتی خود غذا نمیخوری تا من آرامش داشته باشم و با شکم سیر به خواب بروم، فراموش نمیکنم تمام آن روزهایی که خودت درد می کشیدی اما نمی گذاشتی که من اندکی درد بکشم و فراموش نمیکنم تمام آن روزهایی را که تو از خود میگذشتی تا من زندگی کنم و معنای زندگی کردن را درک کنم. مادر، همه این ها باعث شده تا عشقی از تو در قلبم شکل بگیرد، عشقی از جنس فولاد که هیچ حس بدی نمی تواند روی آن تاثیر بگذارد. مادر، عاشقت هستم، دوستت دارم و برای تمام زحمات و مشقاتی که برای من به جان خریدی متشکرم.

*************

مادر عزیزم، مگر عشق چیست به جز همین احساس تو به من؟ اگر فیلسوف ها، شاعران، دانشمندان و هر آنکه میخواهد معنای حقیقی عشق را درک کند مقام مادر را بشناسد و حس او به فرزندش را درک کند دیگر نیازی نیست جایی دیگر به دنبال عشق برود و یا عشق را در چیزی دیگر جستجو کند. مادر، تو معنای کامل عشقی و حسی که من داری این را ثابت میکند. به نظر من زیباترین عشق در دنیا همین عشق مادر به فرزند است که مثال ندارد.

*************

مادر، اینکه اکنون چنین با قدرت روی زمین راه می روم و چنین غرور دارم همه اش به خاطر تو و پدر است. اگر شما در زندگی من نبودید من حتی نمی توانستم به درستی نفس بکشم و یا بنشینم. شما بودید که زندگی کردن را به من آموختید و شما بودید که به من قدرت و قوت بخشیدید. شما از خود گذشتید، از قدرت و قوت خود عبور کردید و مهربانی های زیادی در حق من کردید تا من بتوانم اکنون به اینی که هستم تبدیل شوم. برای تمام زحمات تان از شما متشکریم و هم تو و هم پدر تا عمر که دارم در قلب من خواهید بود.

*************

مادر عزیزتر از جانم، خدا نکند زخمی بر بدن برداری، آن موقع دنیا بر سر من خراب می شود. من حتی نمی توانم لحظه ای زجر کشیدن و درد دیدن تو را تحمل کنم. وقتی که درد میکشی گویی عزرائیل ذره ذره روحم را از جسمم بیرون میکشد. مادر، نمی توانم لحظه ای ببینم که مادرم در حال عذاب کشیدن است. به من قول بده حتی اگه پای من در میان بود باز هم به خودت درد و عذاب نمی دهی و تا همیشه خوشحالی؛ این برای فرزندت بهتر و بزرگتر از هر کاریست، اگر تو خوشحال باشی و فرزندت حتی در پای دار هم باشد باز هم خشنود خواهد بود و باز هم لبخند به لب خواهد داشت.

*************

مادر، به من قول بده که هیچوقت مرا ترک نمیکنی و از من جدا نمی شوی. حتی نمی توانم لحظه ای به زندگی بدون تو فکر کنم. من از همان ابتدا الفبای زندگی را با تو درک کردم و شناختم و اکنون وابسته تر از آنم که فکر میکنی. من نفسم به نفس تو بند است، جان به جان تو وصل است و قلبم که می تپد برای این است که گوش هایم صدای تو را می شنوند و اگر روزی تو از من جدا شوی، من دیگر نمی توانم نفس بکشم، جانی در بدن برایم نخواهد ماند و قلبی هم نخواهد تپید چرا که دیگر تو نخواهی بود که صدایت را بشنوم.

*************

مادر، نمی دانم به چه زبانی عشقم را به تو ابراز کنم. عشق به تو آنقدر در وجود من رخنه کرده که در زبان نمی گنجد و نمی توانم آن را به زبان بیاورم. فقط می توانم بگویم که تا بی نهایت دوستت دارم و عاشقت هستم. عشقی که نسبت به تو در وجود من است بزرگتر از تمام دنیاست، بزرگتر از تمام کائنات است و بزرگتر از هر آنچه هست که فکرش را میکنی. من با این عشق زندگی می گذرانم و زندگی میکنم و خواستم که تو این را بدانی و بفهمی که نسبت به تو چه احساسی دارم.

*************

مادر، تلاش هایی که برای زندگی من و خانواده میکنی را برای زندگی خودت میکردی اکنون به بزرگترین جایگاه ها در زندگی رسیده بودی. به راستی چه مهر و محبتی در توست که باعث می شود اینگونه برای خانواده تلاش کنی و از خودت بگذری؟ من احساس میکنم که خدا عشقی خاص که فقط مخصوص مادران است را درون تو و هر مادر دیگری می آفریند و برای همین است که تو و همه مادران اینگونه عاشقانه برای فرزندانتان تلاش میکنید.

*************

مادر، هر بار که خسته باشم فقط کافیست که کلمه ای با تو صحبت کنم تا آرامِ آرام شوم. صحبت کردن با تو واقعا مرا آرام میکند. تو قوی ترین مسکن این دنیا برای منی و من وقتی که با تو حرف میزنم مهم نیست غمم چه باشد، آرامش می یابم و همه چیز را به فراموشی می سپارم. در میان دنیایی که پر از حس بد و غم است، وجود مادری به مانند تو واقعا نعمتی بی بدیل از سوی خدا به من است.

*************

مادر، قدردان تمام زحمت هایی که میکشی هستم. شاید بعضی وقت ها تو را اذیت کنم، شاید گاهی وقت ها بر خلاف میل تو عمل کنم و شاید بعضی وقت ها این دخترک/پسرک دیوانه ات کاری کند که تو ناراحت شوی اما بدان که مسیر اصلی زندگی ام همانی است که تو میخواهی و من احساس میکنم که این بزرگترین قدردانی من نسبت به توست. تو هیچ کاری نمی خواهی که من در حقت بکنم و بزرگترین کاری که از من میخواهی این است که در مسیر درست زندگی باقی بمانم. مادر، تعریفت از مسیر درست زندگی هر چه که بود من در همان قرار گرفتم و به تو قول میدهم تا آخر عمرم هم که شده در این مسیر باقی بمانم.

*************

مادر، مباد اخم به ابروهای زیبایت بیاوری، اخم ابروهای تو دل شکسته مرا به ارمغان می آورد. میخواهی پسرت/دخترت دلش بشکند؟ میخواهی دنیا بر سرش خراب شود و واقعا ناراحت شود؟ اگر این را میخواهی پس ناراحت شو و همیشه بر ابروهایت اخم داشته باش اما اگر حال خوب فرزندت را میخواهی پس تو هم همیشه بخند و همیشه شاد باش. مادر، خنده های تو همه چیز من است و این خنده هاست که دنیای مرا میسازد.

*************

من احساس میکنم که نه تنها برای من، بلکه برای هر پسر و دختر دیگری مادر بزرگترین جایگاه را در زندگی دارد. مادر شایسته عشق و احترام است و این را هیچکسی نقض نمی کند. همه حتی بدترین انسان ها هم مادرشان را بزرگترین نعمت زندگی شان می دانند و در راه عشق به او هر کاری میکنند. واقعا مادر بر روی فرزندش چگونه تاثیر میگذارد که حتی اگر آن فرزند بدترین انسان روی زمین باشد باز هم در جلوی مادرش سرش خم خواهد بود؟ من احساس میکنم که مادر عشقی بی بدیل و عشقی که از اعماق قلبش برمیخیزد را به فرزندش هدیه می دهد و همین است که فرزند را درم قابل او بی دفاع میکند.

*************

مادر، اگر سجده کردن بر کسی غیر از خدا گناه نبود من به تو سجده می کردم چرا که حقیقتا نماینده خدا برای من بودی و من تو را باز هم اگر گناه نباشد میخواهم خدای دوم خود بنامم. تو گویی دستی از دستان خدا در زندگی من بودی و هر کاری برای خوشبختی و حال خوب من کردی و همین است که باعث می شود بخواهم به تو سجده کنم. مادر، تنها آرزویم از خدا همین است که تو را تا ابد برای من نگه دارد. تو که نماینده ای برای من روی زمین هستی خواسته ام را به گوشش برسان و نگذار که تو را لحظه ای هم که شده از من دور کند.

*************

مادر، تو فرشته ای و در این شکی نیست. هر کسی که به فرشته بودن مادرها شک دارد حتما مهر مادری و عشق مادرانه را در زندگی اش نچشیده وگرنه محال ممکن است کسی عشق مادرش را ببیند و روی او نامی غیر از فرشته بگذارد. مادر حتی بالاتر از تمام فرشته هاست و مهربانی و عشق او واقعا بی مثال است. خدا سایه همه مادران را بر سر فرزندانشان حفظ کند و بر سر دل هیچ فرزندی داغ مادر نگذارد. داغ مادر غمی عجیب به همراه می آورد که می سوزاند و انسان را به مرز نابودی می کشاند اما او را نمی کشد و ذره ذره آب می کند.

*************

مادرم، اگر بگویند با ارزش ترین دارایی زندگی ات چیست، من می گویم نگویید چیست بلکه بگویید کیست و آن کسی که با ارزش ترین دارایی زندگی من است فقط و فقط مادرم است. در قلب مادرم عشقی بی بدیل و بی توقع نسبت به من می جوشد و همین عشق از همان کودکی در قلب من هم نسبت به مادرم جوشید. من و مادرم از همان ابتدای زندگی ام تا به همین الان با عشق به یکدیگر زندگی گذراندیم پس باید حق بدهید که مادرم را با ارزش ترین دارایی ام بدانم.

*************

مادرم، تو فقط خوب باش، تو فقط خنده بر لبانت باشد، تو فقط احساس خوب در قلبت غلیان کند، بقیه اش با من. هر چقدر که زحمت کشیدی و برای فرزندت تلاش کردی کافیست. از حالا به بعد فرزندت است که باید برای حال خوب تو تلاش کند. مادر، هر چقدر هم که تلاش کنم باز هم نمی توانم ذره ای از محبت های تو را جبران کنم اما میخواهم سعیم را بکنم و برای حس خوب تو ذره ای هم که شده تلاش کنم.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

در ادامه تماشا کنید :

متن در مورد مادر سختی کشیده

متن فوق العاده زیبا برای مادر

گلچینی از متن های زیبا درباره مرگ مادر (3)

مجموعه متن در مورد مادر فوت شده (2)

متن و عکس برای مادران فوت شده مادرانی که در این دنیا نیستند

زیباترین متن در وصف مادر از دست رفته

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...