متن زیبا درباره دوست داشتن سگ

سگ وفاداره، سگ گاهی وقتا وفاش از خیلی از آدما بیشتره. سگ اگه بهت عشق بده میدونی که عشقش واقعیه اما بعضی از آدما وقتی بهت عشق میورزن ولی شک میکنی که آیا واقعا دوستت دارن یا نه. بیایم با این موجود دوست داشتنی یعنی سگ کمی مهربان تر باشیم و اذیتش نکنیم.

توی این مطلب در مورد دوست داشتن سگ صحبت میکنیم. اگه میخواین متن ها و جملاتی زیبا در مورد عشق و علاقه به این موجود دوست داشتنی رو بخونید همراه ما باشید.

جملات در مورد دوست داشتن سگ

بعضی وقتا آدم دوست داره علاقه اش رو صرف چند تا سگ بکنه تا اینکه بخواد برای بعضی از آدما خرجش کنه. بعضی از آدما لیاقت عشق و علاقه رو ندارن چون سگ بهشون شرف داره و وفاش خیلی بیشتر از اوناست. سگ وقتی بهش لطف و محبتی کنی کم کم بهت وابسته میشه و اون موقع همیشه کنارته اما وقتی به بعضی از آدما عشق و علاقه میدی به جای عادت کردن پارس میکنن و جوری پاچه ات رو میگیرن که فکر میکنی بدترین کار دنیا رو در حقشون کردی.

****************

تجربه ثابت کرده تو میتونی به سگ نهایت عشق و محبتت رو نشون بدی اما در حق بعضی از آدما همیشه باید حد اعتدال رو رعایت کنی در غیر اینصورت خطر پاچه گیری وجود داره. به سگ هر چی بیشتر عشق بدی بیشتر بهت وابسته میشه و بیشتر بهت عادت میکنه اما بعضی از آدما با محبت بیشتر از حد حس میکنن بهشون محتاجی، حس میکنن جز اونا کسی رو نداری و به جای عادت کردن بهت جوری بهت پشت پا میزنن و حتی گاهی پاچه ات رو گاز میگیرن که سگ که کارش اینه هم نمیتونه به قدرت اونها چنین کاری بکنه.

****************

آدم دوست داره بره بین سگا زندگی کنه تا اینکه بین بعضی از آدما بمونه. با سگا که باشی هر چی بهشون محبت کنی بیشتر عاشقت میشن و بیشتر دوستت دارن و زندگی کردن وقتی چند تا سگ عاشقتن واقعا لذت بخشه. اما وقتی به بعضی از آدما بیشتر از حد محبت میکنی، به جای بیشتر عاشقت شدن و بیشتر وابسته ات شدن طوری رفتار میکنن میکنن که انگار حال خوبت به بودن اونها گره خورده. به سگ محبت کنی عشق بیشتری میگیری اما اگه به این آدما محبت کنی ازشون کم محلی بیشتری میگیری.

****************

یه چیزی توی وجود خیلی از سگا هست که توی خیلی از آدما نیست و اون اسمش وفاست. اونقدری که آدما از پشت به هم خنجر میزنن، اونقدری که آدما به هم خیانت میکنن و به هم ظلم میرسونن، حیوونا این کار رو در حق هم دیگه انجام نمیدن. آدم گاهی دوست داره اطرافیانش به جای آدما سگ و بقیه حیوونا باشن چون میدونه به اونا محبت بده جواب محبتش رو با بدی نمیدن. کاش یه ذره از وفای سگ توی وجود بعضی از آدما بود اون موقع حداقل میشد توی زندگی تحملشون کرد.

****************

انسان گاهی با خودش فکر میکنه چرا باید به عنوان رفیق آدمایی رو انتخاب کنه که هم خیانت میکنن، هم ظلم میکنن، هم دروغ میگن و هم نقش بازی میکنن. خب وقتی آدمها چنین ویژگی هایی رو دارن یه انسان میتونه با یه سگ دوست بشه و تموم عشق و محبتش رو به پای اون بریزه چون وفای سگا زیاده و وقتی که بهشون عشق بدی عاشقت میشن. سگ رو میشه تنها موجودی دونست که روی زمین خودت رو بیشتر از خودت دوست داره. پس چرا وقتی میتونی همچین رفیق با وفایی داشته باشی به سراغ آدمایی بری که جز حیله و نیرنگ چیزی تو زندگیشون در چنته ندارن؟

****************

سگ ها وفایی دارن که خیلی از آدما از اونها بی بهره اند. حتی سگای توی خیابون وقتی بهشون لطف میکنی و غذا میدی به نشونه محبت یه دمی برات تکون میدن اما بعضی از آدما وقتی بهشون لطف میکنی نه تنها لطفت رو وظیفه ات میدونن بلکه حتی روشون رو هم ازت بر میگردونن چون دلشون نمیخواد قیافه ات رو ببین. کاش این آدما چند کلاس پیش سگا دوره بردارن تا یکم رسم وفا و معرفت رو از اونها یاد بگیرن.

****************

یه سگ به عنوان حیوون خونگی حتما داشته باش چون روزایی که غمگینی، روزایی که حالت بده، روزایی که از آدما ضربه خوردی و ناراحتی اون به سراغت میاد و حتی با همون دم تکون دادن و دورت چرخیدن نشون میده که کنارت هست و مثل اونا اهل ضربه زدن نیست. سگ گرچه زبون آدما رو بلد نیست اما با همون رفتارهاش نشون میده که عاشقته، نشون میده که دوستت داره و وفا و محبتش خیلی بیشتر از خیلی از آدماست. یه سگ حتما داشته باش چون قطعا یه روزی از دست این آدما و ظلمایی که بهت میکنن صبرت لبریز میشه و اون موقع هست که به یه دوست با وفا نیازمند میشی.

****************

یه سگ با محبت و وفایی که داره، هر چی خیانت و ظلمی که این آدما بهت کردن رو از یادت میبره. وقتی با سگ زندگی میکنی واقعا یادت میره که توی این دنیا ظلم، بی وفایی، خیانت و حیله و اینجور چیزا وجود داره. توی وجود یه سگ عشقی وجود داره که درون خیلی از آدما اون عشق کشته شده. من تصمیم میگیرم همون سگ رو به عنوان دوست انتخاب کنم چون درسته هم زبونم نیست اما همدمم میشه! اینجوری حس میکنم خیلی بهتره که با آدمایی دوست بشم که هم زبونم هستن اما هیچوقت همدمم نمیشن.

****************

تو یه سگ ولگرد رو پیدا کن، بهش محبت کن، اون رفیقت میشه، همراهت میشه و تا آخر عمر بهت وفادار میمونه. در کنار این سگ هم یه آدم رو وارد زندگیت کن، سال های سال بهش محبت کن، اون موقع میبینی که خیلی راحت توسط اون کنار گذاشته میشی و خیلی راحت بهت خیانت میکنه. گاهی وقتا آدم از دنیایی که در اون زندگی میکنه متنفر میشه چون یه سگ با یه لقمه نون تا آخر عمرت وفادارت میمونه اما آدما با یه دنیا محبت آخر هم میذارنت کنار و به سراغ یکی دیگه میرن.

****************

وقتی میخوان ارزش کسی رو پایین بیارن میگن فلانی از سگ کمتره. اما آیا واقعا ارزش سگ اینقدر پایینه؟ سگ ها با یه ذره محبت میتونی وفاشون رو تا آخر عمر داشته باشی، همیشه رفیقت میمونن، حتی اگه پسشون بزنی بازم پیشت میان و هیچوقت ترکت نمیکنن دقیقا خلاف آدمایی که با یه ذره محبت افسار پاره میکنن و به جونت میفتن. ارزش یه سگ خیلی وقتا خیلی بیشتر از خیلی از آدما میشه، پس باید بگیم فلانی لیاقت آدم بودن نداره نه اینکه بگیم از سگ کمتره.

****************

سگ ها رو دوست داشته باشیم. حمایت از سگ ها و دوست داشتن اونها نه ما رو به جهنم میبره و نه ما رو کافر میکنه. لازم نیست حتما یه سگ رو به سرپرستی بگیری و توی خونت نگه داری تا با این باورها دسته و پنجه نرم کنی، همینکه توی خیابون سگ ولگردی رو دیدی و یکم براش غذا گذاشتی، همینکه سگی رو دیدی که مریضه و اونو به دامپزشکی رسوندی و کارهایی مشابه به این ها کردی یعنی از اونها حمایت کردی.

****************

باید برای حیوانات ارزش قائل شد چون اونها هم بخشی از آفریده خدا هستند. اگر ما اونها رو اذیت کنیم به منزله نادیده گرفتن خدا و قدرت اونه. وقتی سگی رو میبینیم و به سمتش سنگ پرتاب میکنیم، وقتی سگی رو میبینم و به سمتش می دویم تا به اون لگد بزنیم، وقتی سگ رو میبینم و با اذیت کردن و فیلم گرفتنش می خوایم قلدر بودن خودمون رو نشون بدیم، در واقع با تموم این کارها بی ارزش بودن خودمون و همچنین توهین کردنمون به خدا رو نشون دادیم. بیایم به جای چنین کارهایی با عشق ورزیدن به آفریده های خدا و دوست داشتن شون کاری کنیم که زندگی براشون راحت تر بشه. یادمون باشه اونها هم نفس میکشن و درد رو احساس میکنن!

****************

اونها هم درد میکشن، اونها هم زندگی میکنن، چرا ما آدما گاهی وقتا اونقدر خودخواه میشیم که یه سگ رو آزار میدیم، به سمتش سنگ پرتاب میکنیم یا بدتر از اون شروع به زدنش میکنیم؟ اون هم آفریده ای از خداست، همینطور که ما آفریده ای از خدا هستیم. لحظه ای خودمون رو تصور کنیم که موجودی قوی تر از ما به سمتمون سنگی پرتاب میکنه یا شروع به کتک زدنمون میکنه، اآا واقعا این تصور لذت بخشه؟ قطعا نه! پس چطور بعضی از آدمها اینقدر راحت به خودشون اجازه میدن که این موجودات دوست داشتنی که بخشی از خلقت خدا هستند رو آزار و اذیت کنن؟!

****************

یه سگ عشق میورزه، وفادار میمونه و تا آخر عمر هم که باشه ولت نمیکنه، اما بعضی از آدما همون سگ رو کتک میزنن، به سمتش سنگ پرتاب میکنن و اذیت و آزارش میکنن و حالا واقعا اسم کدوم یکی حیوونه؟ کدوم یکی واقعا یه موجود بی ارزشه؟ گاهی بعضی از آدما با بعضی از کارهاشون ارزششون رو از حیوون هایی که به زعم خودشون بی ارزشن هم پایینتر میارن. فقط اینکه ما قدرتی بیشتر از سایر موجودات داریم مبنی بر این نیست که ارزشمندتر از اونها هم باشیم. گاهی مایی که اشرف مخلوقاتیم با بعضی از کارهامون میتونیم ارزشمون رو پایین تر از بی ارزش ترین موجود توی این دنیا کنیم.

****************

کاش به جای فرهنگ اینکه سگ نجسه، فرهنگ مهربونی به حیوانات رو به بچه هامون یاد بدیم. عاقبت فرهنگ سگ نجسه چی شد؟ سنگ پرتاب کردن به سمت اونها، کتک زدنشون و حتی گاهی اوقات آتیش زدنشون که نمونه هاش هم کم نیستن. آیا واقعا با چنین فرهنگ هایی میخوایم فرزندانمون رو با انسانیست آشنا کنیم؟ آیا واقعا با چنین فرهنگ هایی میخوایم فرزندانمون رو با عشق بزرگ کنیم؟ با فرهنگ هایی که یه آفریده خدا، یه بخشی از خلقت خدا رو اونقدر ناچیز و حقیر میدونه که حاضر میشه حتی جونش رو هم ازش بگیره؟

****************

آهای کسی که گرفتن جون حیوونا برات کاری نداره، اگه خدا یه سگ ولگرد رو آفریده یعنی حق زندگی در اون دیده پس تو در چه جایگاهی هستی که حق زندگی رو از اون میگیری و اون رو میکشی یا به شدت آزار و اذیتش میکنی؟ تو چه جایگاهی در خلقت خدا داری که برای دیگر مخلوقات تصمیم میگیری؟ تو هم موجودی به مانند موجودات دیگر هستی! کاش ما انسان ها به خودمون بیایم، کاش کمی انسانیت داشته باشیم و کاش موقع گرفتن جون یه سگ و یا هر موجود دیگه ای با خودمون فکر کنیم که چرا باید حق زندگی رو از موجودی که داره نفس میکشه و زندگی میکنه بگیریم؟

****************

سگ رو کتک میزنه، اونو اذیت میکنه و وقتی دلیلش رو میپرسی میگه خدا اونها رو آفریده تا ابزاری برای ما باشن. خدا واقعا موجودات دیگه رو آفریده تا همیشه ابزار ما باشن؟ حتی برای خالی کردن حرص و جوش؟ خدا به ما توانایی هایی داده تا با اونها راحت باشیم نه اینکه موجوداتی بیافرینه که میتونن نفس بکشن، میتونن درد رو احساس کنن و میتونن زندگی کنن. ابزار شدن هم گاهی بد نیست! حتی ما انسان ها هم گاهی ابزار بقیه حیوانات میشیم چون براشون غذا میذاریم و ازشون حمایت میکنیم اما اذیت کردن و شکنجه دادن هیچوقت به معنای ابزار کردن نیست. مراقب باشیم با چنین دیدگاه هایی انسانیت مون رو زیر سوال نبریم، مراقب باشیم با چنین حرفهایی ارزش انسانی خودمون رو از بین نبریم. تا موجودی نفس میکشه لیاقت زندگی بهتر رو داره و ما اگه به بهتر کردن زندگیش کمک کردیم انسانیم در غیر اینصورت اگه نه تنها به اون کمک نکردیم بلکه شکنجه اش هم دادیم باید به انسانیت و انسان بودن خودمون شک کنیم.

****************

از شما برای اینکه تا به اینجای مطلب همراه ما بودید متشکریم. نظر شما در مورد متن ها و جملاتی که در محتوای این مطلب به اشتراک گذاشته شده بود چیه؟ حتما نظر خودتون رو در بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید تا دیگران بتونن نظر شما رو بخونن. همچنین اگر خودتون متن یا جمله ای در خصوص دوست داشتن سگ داشتید میتونید اونو با ما در میون بذارید تا اینجوری باز هم دیگران بتونن متنی که شما نوشتید رو بخونن و از متن تون استفاده کنند.

****************

در انتها از شما میخوایم که این مطلب رو با دوستان و آشنایان تون به اشتراک بذارید تا اونها هم بتونن محتوای این مطلب رو بخونن و از اون استفاده کنند. با به اشتراک گذاری مطالب سایت با دیگران حمایت بزرگی از ما کردید.


مطالب پیشنهادی:

عکس سگ های غول پیکر و بسیار وحشی و خطرناک

آلبوم عکس سگ های نگهبان باغ و خانه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...