جملات فاز سنگین و کنایه دار درباره آدمهای بی معرفت

آدمای بی معرفت و نامرد دورمون کم نداریم. این دنیا و بیشتر آدماش نامردی و بی معرفتی کردن رو خوب بلد شدن، اونها انگار برای رو به جلو حرکت کردن نامردی کردن رو یک وظیفه میدونن. شاید برای وجود همین آدم های پست و رذل هست که دنیا چنین در سیاهی و ظلمت فرو رفته.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی درباره آدمهای بی معرفت آوردیم. این جملات فاز سنگین و کنایه دار هستن پس اگه آدمی هست که فکر میکنین نیازه تا با این متن ها بهش تلنگر بزنید، در ادامه مطلب ما رو همراهی کنید. اگه متنی که میخواستید رو پیدا نکردید میتونید از نوع نگارش جملات الگوبرداری کنید و خودتون متن به خصوصی رو بنویسید.

متن فاز سنگین برای آدمهای بی معرفت

خیلی از آمای با معرفت هستن که با بی معرفتی یه سری از آدمای بی معرفت اونها هم خواستن که بی معرفت باشن. چرا باید معرفت داشت؟ چرا باید مرام داشت؟ چرا باید تا وقتی که خودت هستی غصه کسی رو بخوری؟ این چیزی هست که این آدمای بی معرفت به آدمهای با معرفت یاد میدن و کم کم اونا رو هم به سمت بی معرفتی میکشونن. کاش ما مثل آدمای بی معرفت نشیم، کاش آدمای بی معرفت دورمون کم شن که کم کم ما رو هم مثل خودشون نکنن.

*********

جایی که داشتن معرفت پخش میکردن یه سری از آدما توی صف نامردی بودن. نمیدونم که جریان چیه که خدا بیشتر اونایی که تو صف نامردی بودن رو توی زندگی ما قرار داد که با نامردی هاشون هر چی مرام و معرفت داریم یادمون بره. با آرزوی اینکه دیگه هیچ آدم نامرد و بی معرفتی توی زندگیمون نباشه، به امید اینکه هر چی آدم بی معرفت در زندگیمون هست زودتر محو بشه تا مبادا با بی معرفتی هاشون مرام و معرفت ما هم از بین بره.

*********

با بعضی ها باید بی معرفت بود، برای بعضی ها نباید مرام به خرج داد چون اونها مرام و معرفت تو رو بخشی از وظیفه ات میدونن. چرا وقتی کسی ارزش کارت رو نمیدونه، چرا وقتی کسی برای کارت اهمیتی قائل نمیشه و به اون بی توجهی میکنه بخوای براش مرام و معرفت به خرج بدی؟ برای بعضی از آدمها باید درست مثل خودشون بی معرفت شد تا بدونن مرام و معرفتی که براشون خرج میکردی از پی ساده دلی نبوده، از پی یک قلب بزرگ بوده که اونها دیگه لیاقت مهر و محبت این قلب بزرگ رو ندارن.

*********

دنیا هر چقدر باهات بد تا کرد تو سعی کن با معرفت باشی و با معرفت بمونی. فقط آدمای ضعیف هستن که نامردی میکنن، آدمای ضعیف حس میکنن در برابر دنیا و اتفاقاتش کم میارن برای همین باید با نامردی کردن در حق بقیه توی این دنیا برای خودشون حق و حقوقی بسازن. اما حق و حقوق اینجور آدما ارزشی نداره، اونا از نامردی کردن به یه سریا تونستن به این جایگاهی که دارن برسن. این نهایت ضعف یه آدم رو نشون میده که بخواد حق خودش رو از دنیا اینجوری بگیره.

*********

هر وقت حق یکی دیگه رو پایمال کردی تا به حق خودت برسی، هر وقت حقوق یکی دیگه رو نادیده گرفته تا به مزایایی برسی و هر وقت که از دیگران پلی ساختی تا به واسطه اونها پیشرفت کنی دقیقاً همونجا اسم خودت رو یه آدم بی معرفت و بی مرام بذار که وجود نداشته از خودش مایه بذاره تا بتونه به جایی برسه برای همین پشت پا زده به مرام و معرفت خیلی ها و با نامردی تمام از اونها رد شده تا بتونه به حقوق و مزایایی که میخواسته برسه.

*********

مرام و معرفت نشونه انسانیت هست. هر وقت به این دو تا پشت پا زدی بدون که دیگه جزو دار و دسته آدمیزادها نیستی. اون موقع معلوم نیست چی هستی، اون موقع تو یه موجودی که نامردی کرده، پستی کرده، رذالت از خودش نشون داده و ضعف خودش رو به رخ همه کشونده.

*********

یک انسان چقدر میتونه از درون تهی باشی که وقتی کسی براش مرام میذاره و براش کاری رو انجام میده این کار رو جزو وظیفه طرفش بدونه؟ وقتی کسی براتون مرام و معرفتی نشون میده یعنی قلب بزرگش اونو به این کار وا داشته. کاری نکنید که صاحب این قلب بزرگ دریچه خوبی هاش رو به روتون ببنده چون وقتی که این کار رو کرد اون موقع متوجه میشید که چقدر انسان ضعیفی بودید که با سوء استفاده کردن از مرام و معرفتش و همچنین نادیده گرفتن این ویژگیش خواستین برای خودتون موقعیتی دست و پا کنید.

*********

با مرام باش حتی اگه در حقت بدی کردن، معرفت داشته باش حتی اگه در حقت نامردی کردن، این دنیا و بیشتر آدماش رسمشون اینه که نامردی کنن، آیین شون پشت پا زدن به خوبی هایی هست که در حقشون میکنن. شاید دیگه این دنیا و آدماش انسانیست رو فراموش کرده باشن اما تو که انسانی، تو که هنوز انسانیت درونت ریشه داره و نمرده پس نخواه که مثل اونها باشی، نخواه که مرام و معرفت رو کنار بذاری. کسی که مرام و معرفت نداره، انسانیتی هم نداره.

*********

به تموم کسایی که بهت نامردی کردن، به تموم کسایی که در حقت جفا کردن و به تموم کسایی که ظلم کردن و باز به روی خودشون نیاوردن لبخند بزن و ازشون بگذر. شاید این آدما با چیزی به اسم مرام و معرفت آشنا نیستن، شاید اینها از بچگی در حقشون نامردی شده، در حقشون جفا شده و بهشون ظلم کردن که الان معرفت رو فراموش کردن اما تو که اینجوری نبودی و نیستی، پس به همه این آدمها لبخند بزن و ازشون بگذر.

*********

باید برای بعضی از آدمها هم کلاس انسانیت بذاریم و اونا رو مثل دوران مدرسه مجبور کنیم که سر این کلاس ها بشینن. همونجور که یک بچه برای بزرگ شدن و تبدیل به یک انسان کامل شدن نیاز به درس و مدرسه داره و مجبوره که سر این کلاس ها بشینه همینطور هم بعضی از آدما برای اینکه تبدیل به انسان بشن نیاز دارن که سر کلاسای انسانیت بشینن و یکم انسانیت رو آموزش ببینن.

*********

لازم نیست برای کسی مرام و معرفت به خرج بدی، لازم نیست از خودت برای کسی بگذری و لازم نیست از خودت پلی برای پیشرفت بقیه بسازی فقط سعی کن که انسان باشی، سعی کن که ظلم نرسونی، سعی کن که خوب باشی و خوبی رو از یاد نبری! این نهایت کاری هست که باید انجام بدی. اگه همه ما آدما سعی کنیم همین کارهای کوچیک رو انجام بدیم اون موقع دنیا دیگه اینقدر پست و کثیف نمیشه، اون موقع دیگه دنیا اینقدر رنگ سیاهی به خودش نمیگیره.

*********

آهای آدم بی معرفتی که در حقت خوبی میکنن و خوبی رو با نامردی جواب میدی، اینو بدون تو به خاطر قلب کوچیکت نامردی میکنی اما من به خاطر قلب بزرگم تموم نامردی هات رو فراموش میکنم و تو رو از زندگیم حذف میکنم. قلب کوچیک آدما باعث میشه که مثل تو بشن. وقتی دنیای آدم کوچیک باشه، وقتی همون دنیا و قلب کوچیک پر از سیاهی باشه اون موقع در جواب مرام و معرفت از خودش نامردی به خرج میده.

*********

کاش امشب بخوابم و فردا که از خواب پا میشم ببینم تموم آدمای بی معرفت زندگیم نیست و نابود شدن. واقعاً این آدما چطور میتونن اینقدر بی معرفت باشن؟ چجوری میتونن اینقدر نامرد باشن؟ چقدر میتونن توی پست بودن اینقدر حرفه ای باشن که هر جور میخوام کاراشون رو برای خودم منطقی جلوه بدم نمیتونم؟ کاش وقتی امشب میخوابم و فردا از خواب پا میشم ببینم تموم این آدمای نامرد نیست و نابود شدن. تنها بودن خیلی بهتره تا وقتی که دورت پر از آدمای نامرد باشه.

*********

وقتی قراره بی معرفتی کنید به آینده ای فکر کنید که باز کارتون پیش ما گیره و قراره برای اون کار سراغ ما بیاین! آدمای بی معرفت جدای از اینکه فراموش کارن و یادشون رفته که چه کارهایی در حقشون کردیم مثل اینکه آینده نگر هم نیستن. حداقل برای منفعت خودتون هم که شده اینقدر پل های پشت سرتونو خراب نکنید! شاید یه روز دوباره به ما نیاز پیدا کردین و اون موقع ما شما رو به خاطر تموم نامردی ها و پستی هاتون از زندگیمون حذف میکنیم.

*********

آدمهای بی معرفت خیلی زود خوبی های دیگران رو از یاد میبرن. اونها خوبی های بقیه رو بخشی از وظیفه شون میدونن و انگار برای اونها تموم آدمها وسیله ای هستن تا بهشون خوبی کنند و در حقشون محبت کنن. اما شاید این آدما نمیدونن که اطرافیانشون فقط اونها رو تحمل میکنن و یه زمانی میرسه که این تحمل سر میره و وقتی که سر اومد اون موقع به بدترین شکل به پی جبرانش میرن.

*********

آهای آدمای بی معرفتی که با بی مرامی هاتون خودتون رو بهمون ثابت کردین، اینو بدونین که نامرد بودن و پست بودن ساده هست، اینکه کسی بهت خوبه کنه و خوبی هاش رو نادیده بگیری ساده هست اما چیزی که سخته اینه که معرفت از خودت به خرج بدی، با وجود بی مرامی ها باز هم مرامت رو حفظ کنی و چیزی رو به روی خودت نیاری. کاش کمی اینا رو میدونستید.

*********

من برای زندگی خودم ارزش قائلم، برای اوقات خودم ارزش قائلم و نمیخوام که زندگیم و وقت و زمانی که دارم رو با آدمهای بی معرفت و بی مرام سپری کنم. مگه این دنیا چقدر به من وقت داده که بخوام اون رو صرف آدمای پست و نامرد کنم؟ من به جای این کار تموم این آدمها رو از زندگیم حذف میکنم و از تنهایی نمیترسم. تنها بودن در این دنیا شرف داره به اینکه وقت و زمانت رو برای آدمای بی معرفت سپری کنی.

*********

کاش میشد میفهمیدم که توی ذهن این آدمای بی معرفت چی میگذره، همونایی که زندگیت رو به پاشون ریختی اما باز هم انگار براشون کم بود و باید بیشتر به پاشون می ریختی، کاش میشد بفهمم که چقدر افکار و باورهای پست و حقیرانه ای توی ذهنشون در گردشه که اینقدر راحت حاضر میشن نامردی کنن و به بقیه جفا کنن.

*********

همون آدم بی معرفتی که الان داری ملامتش میکنه و از بی مرامیش مینالی شاید یک روز یک آدم فوق العاده با معرفت و بامرام بوده اما به بدترین شکل پشت پا زدن به مرام و معرفتش و برای همین از اون موقع سعی کرده دیگه اینجوری نباشه. چه آدمای زیادی هم همین الان هستن که مرام و معرفت دارن اما کم کم دارن به این نتیجه میرسن که تموم اینها رو کنار بذارن و بشن مثل تموم آدمایی که دورشون هست. انگار اگه توی این دنیا نامردی کنی و بقیه رو گول بزنی زندگیت راحت تره.

*********

برای همه مرام و معرفت به خرج ندیم، بعضی ها جنبه مرام و معرفت ما رو ندارن و این کارمون رو وظیفه مون میدونن. این دنیا پر شده از آدمای بی معرفتی که سعی میکنن از مرام و معرفت آدمای درست سوء استفاده کنن. اگه خواستی برای یه آدم نامرد مرام به خرج بدی پس منتظر عواقب کارت هم باش چون اینجور آدما خوب بلدن که به بدترین شکل تو رو زمین بزنن و ازت رد بشن.

*********

مرام و معرفت خوبه اما برای آدمی که اینجور چیزا حالیش باشه. کسی که از بچگیش با نامردی بزرگ شده، کسی که تموم طول زندگیش فقط پستی و رذالت کرده، مرام و معرفت تو رو نمیبینه، اون به جای این ها یه آدم ساده لوح رو میبینه که قراره ازش سوء استفاده کنه. یادت باشه در برابر اینجور آدما نه اینکه مثل خودشون باشی اما باید خنثی باشی یعنی هیچ کاری نکنی تا نه به زندگیت کاری داشته باشن و نه بهت صدمه ای بزنن.

*********

کاش مرام و معرفت فروختنی بود اون موقع هر چی داشتم و نداشتم رو میفروختم تا بتونم برای خیلی از آدما پول در بیارم و براشون مرام و معرفت بخرم. اما متاسفانه این ها پولی نیستند و متاسفانه هر چی آدم بی معرفت هم هست دور ما جمع شده. کاش حداقل میشد از اینجور آدما فاصله گرفت، کاش دیگه نباشن، کاش دیگه حضورشون رو در زندگیمون احساس نکینم. این آدما بد زخمایی بهت میزنن.

*********

در بربر دنیا و آدماش از خودت مرام و معرفت به خرج بده. تو یک بازه زمانی کوتاه در این دنیا زندگی می کنی و بعد از اون قراره از این دنیا بری پس چرا بخوای کارنامه اعمال این دنیات رو با نامردی کردی و پشت پا زدن به این و اون پر کنی؟ باور کن که این دنیا ارزش نامردی کردن رو نداره. اگه بی معرفتی رو پیشه کنی یه زمانی که به آخر زندگیت در این دنیا رسیدی به گذشته نگاه میکنی و کلی ای کاش برات باقی میمونه، اگه نمیخوای این اتفاق بیفته سعی کن یه آدم با معرفت و با مرام باشی.


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته بی معرفتی دوست

متن در مورد آدم های بی ادب

مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست

متن های سنگین درباره فروختن رفیق

جملات لاتی رفاقتی کوتاه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...