جملات تشویقی برای کتاب خواندن

برای کتاب خواندن نیاز به انگیزه و تشویق داریم. با به وجود آمدن سرگرمی های مختلف کم کم علاقه به کتاب خواندن در بین آدم ها از بین رفت. برای جلوگیری از این کار باید خود را تشویق به خواندن کتاب کنیم. یکی از بهترین راه ها خواندن متن ها و جملات انگیزشی و تشویقی در این زمینه است.

اگر به دنبال متن ها و جملاتی تشویقی و انگیزشی برای کتاب خواندن هستید، متن هایی که در ادامه این مطلب آماده کرده ایم می توانند به شما کمک نمایند. این متن ها انگیزه را در درون آدمی به جهت کتاب خواندن بر می انگیزند و باعث می شوند که در او شوق خواندن کتاب شکل بگیرد. همراه ما باشید.

متن تشویقی برای خواندن کتاب

یکی از چیزهایی که کیفیت زندگی تو رو تعیین میکنه کتابه. به واسطه کتاب می تونی دریچه ای از زندگی رو به روی خودت باز کنی که در هیچ جا کلید این دریچه رو نمی تونستی پیدا کنی. این دریچه، دریچه ای به سوی فهم و کمال هست. وقتی که آدمی به فهم و کمال رسید، اون وقته که معنای حقیقی زندگی رو میتونه درک کنه و در پس اونها به هدف و رسالتی که داره برسه و وظیفه انسان بودنش در این دنیا رو به نحو احسنت انجام بده. کتاب به عنوان یک راهنما، گام به گام با آدمی همراهه تا اون به این فهم و کمال برسه و دانشی پیدا کنه تا بتونه به گسترش هر چه بیشتر دنیا کمک کنه.

********************

اگه میخوای زندگی سعادتمند و پرباری داشته باشی کتاب بخون. هر کتاب نتیجه زندگی یک انسانه، یک انسان که در این کره خاکی زندگی گذرونده و تجربه هایی کسب کرده. تو برای اینکه کمتر دچار اشتباه بشی، برای اینکه خطاهای اون انسان ها رو مرتکب نشی، باید کتاب بخونی. به واسطه کتاب اونها مسیر درست رو بهت نشون میدن و تو میتونی از اشتباهی که شاید سالیان سال عمرت رو بر فنا بده جلوگیری کنی.

********************

کتاب به مانند یک یار مهربان در زندگی همراه توست و تو را از بیراهه به سوی راه درست می کشاند. اگر می خواهی در مسیر درست زندگی قدم برداری، کتاب بخوان و از خواندن آن صرف نظر نکن. امروزه سرگرمی های مختلفی به وجود آمده اند که هر کدام از این سرگرمی ها می توانند جایگزینی برای کتاب باشند اما به یاد داشته باش که هیچ کدام از این جایگزین ها نمی توانند به مانند کتاب سعادت و مسیر درست را برایت به ارمغان آورند.

********************

یادت باشد که کتاب های درست بخوانی. کتاب خواندن خوب است و قشنگ اما اگر کتاب های اشتباه بخوانی، نه تنها از خواندن آن لذتی نمی بری بلکه شاید برای همیشه علاقه ات را برای کتاب خواندن از دست بدهی. وقتی که کتاب هایی که مناسب هستند را می خوانی، با دانشی که در اختیار تو می گذارند، می توانی زندگی ات را زیباتر از هر وقتش کنی. درست برعکس این موضوع اگر کتاب هایی که مناسب نیستند را بخوانی، شاید تو را وارد راه نادرستی کنند، راهی که زندگی تو در آن معنایی پیدا نمی کند. این را نمی گویم که تو را نسبت به کتاب خواندن سرد کنم، این را می گویم تا تشویق شوی کتاب هایی را بخوانی که درست و مناسب هستند.


مطلب پیشنهادی :

جملات انگیزشی برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان


هر روز به اندازه یک صفحه هم که شده کتاب بخوان. اینگونه تو هر روز به اندازه یک صفحه به علم و آگاهی ات اضافه می کنی. هر چقدر تعداد صفحات را اضافه کنی، میزان این آگاهی هم بیشتر خواهد شد. حال فرض کن در فواصل کوتاه مدت کتاب های مختلف را خوانده و به اتمام رسانی، اینگونه تو می توانی آگاهی های بی نظیری به دست آوری که خیلی از انسان ها از آنها صرفاً جهت اینکه کتاب نمی خوانند محروم اند. کتاب خواندن به تو کمک می کند که از همه انسان ها یک قدم جلوتر باشی و بسیاری از موانعی که آنها نمی شناسند و درگیرشان می شوند را شناسایی کرده و به راحتی آنها را از بین ببری.

********************

اگر زندگی در دنیا را به مانند یک غول عظیم و الجثه تصور کنیم، کتاب همان سلاحی است که به واسطه آن می توانید این قول را به زمین بزنید. آدم های زیادی هستند که زندگی کردن را بلد نیستند و به همین جهت در برابر غول زندگی تسلیم می شوند. اما انسان هایی که کتاب میخوانند، ترفندهای مختلفی به جهت اینکه چطور این غول را شکار کنند یاد می گیرند و به همین جهت خیلی راحت بر آن غلبه می کنند. هر چیزی نقطه ضعفی دارد و نقطه ضعف غول زندگی دنیا قدم گذاشتن در مسیر درست است که کتاب کاملاً به تو می آموزد چگونه در مسیر درست قدم برداری.

********************

کتاب بخوان و از این کار دست نکش. مطمئن باش کتاب ها روزی به کمک تو خواهند آمد و تو را از قعر گرفتاری ها نجات خواهند داد. تو در کتاب راه حل هایی برای مشکلات مختلف میخوانی و همین راه حل ها در زمانی که در مشکل خاصی گرفتار شده بودی به کمکت خواهند آمد. کسی که کتاب نخوانده ممکن است تا آخر عمرش درگیر برخی مشکلاتش باشد اما کسی که کتاب می خواند راه حل از بین بردن آن مشکلات را می فهمد و به راحتی در اندکی از زمان آنها را برطرف می کند.

********************

کتاب آدمی را به مرحله انسانیت می رساند. اگر مراحل تکامل انسان را ذکر کنیم، در ابتدا بشریت، سپس آدمیت و بعد از آن هم انسانیت است. درست است که ما از مرحله بشر بودن تکامل پیدا کرده و در مرحله آدم بودن هستیم اما خیلی از ما نتوانسته ایم طعم انسانیت به معنای واقعی را درک کنیم. تنها زمانی انسانیت واقعی در ما شکل می گیرد که به فهم و آگاهی برسیم و این فهم و آگاهی از طریق کتاب به دست می آید. پس اگر می خواهی به انسانیت واقعی برسی، از کتاب خواندن دست نکش.

********************

ما در این دنیا دو دوسته انسان داریم، انسان های معمولی و انسان های ثروتمند. انسان های معمولی اوقات فراغت شان را با چیزهای سرگرم کننده که هیچ نتیجه ای هم جز سرگرم کردن آنها ندارد می گذرانند اما انسان های ثروتمند برای اوقات فراغت و زمانی های خالی شان برنامه هایی خاص دارند. یکی از همین برنامه ها کتاب خواندن است. آنها در زمانی که کاری برای انجام دادن ندارند، ترجیح می دهند کتاب بخوانند چرا که این کتاب به آنها نشان می دهد که چطور به ثروت بیشتری برسند و از خود انسان کامل تری بسازند. این در حالی است که زندگی انسان های معمولی تا آخر عمرشان به همان سرگرمی ها می گذرد و آنها اندکی پیشرفت نمی کنند. این فرق میان انسان های معمولی و انسان های ثروتمند است. حال تو می خواهی جزو کدام دسته از این افراد باشی؟

********************

برخی افراد از کتاب خواندن طفره می روند چرا که این کار را امری خسته کننده می دانند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، برای خواندن آن به خود پاداش بدهید. به طور مثال برای خواندن هر پنج صفحه از یک کتاب، برای خود پاداشی در نظر بگیرید تا ذهن شما برای رسیدن به آن پاداش تشویق شود، انگیزه بگیرد و کتاب خواندن را امری خسته کننده در نظر نگیرد. شما به همین واسطه می توانید روزانه صفحات زیادی از کتاب های مختلف را بخوانید.

********************

اگر حوصله کتاب خواندن ندارید، از قانون پنج دقیقه استفاده کنید. قانون پنج دقیقه می گوید که اگر حوصله انجام کاری را نداری، فقط برای پنج دقیقه به آن مشغول شو. وقتی که مشغول یک کار خاص که قبلا آن را خسته کننده می پنداشتی می شوی، می بینی آنقدرها هم که باید خسته کننده نبوده. برای کتاب خواندن هم همینطور است! تنها به خود بگویید که قرار است پنج دقیقه مشغول به خواندن کتاب شوید، آن موقع خواهید دید که با انجام این کار آنقدر محو کتاب می شوید که شاید بسیاری از این پنج دقیقه ها بگذرد اما شما متوجه گذر زمان نشوید. حتی اگر این اتفاق هم نیفتاد، شما برای پنج دقیقه کتابی را خوانده اید که همین به پیشرفت و تعالی شما کمکی بسیار می نماید.

********************

عده ای کتاب را نمی خوانند به این جهت که خسته کننده و کسالت آور است. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید به این معناست که هنوز نتوانسته اید شیوه درست کتاب خواندن را بیاموزید. کافیست به این منظور یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید تا شیوه های درست کتاب خوانی را بیاموزید. بعد از آموختن این روش ها سعی کنید که آنها را عملی کنید آن موقع می بینید که چقدر برایتان کتاب خواندن جذاب تر خواهد شد.

********************

اگر مدام به قطر کتاب پیش روی تان می نگرید و انرژی تان را از دست می دهید چرا که حس میکنید خواندنش زمان بر و خسته کننده است، پس بهتر است به سمت روش های تند خوانی بروید. به واسطه تند خوانی می توانید طولانی ترین کتاب ها را هم در اندکی از زمان بخوانید. این روش به شما کمک می کنن تا دیگر کتاب را به مانند دیگران خسته کننده و انرژی بر تصور نکنید و خواندنش را به شکل یک کار جذاب ببینید که لحظه شماری می کنید تا زودتر اوقات فراغت تان فرا برسد که دوباره کتاب را در دست گرفته و بخوانید.

********************

اگر برای پیشرفت و تعالی خود حاضر نمی شوی یک کتاب ساده بخوانی، پس همین حالا تمام آرزوها و اهدافت را دور بریز چرا که تو لیاقت آنها را نداری. انسان برای اهداف و آرزوهایش باید تلاش کند و هیچ چیزی بدون تلاش به دست نمی آید. اگر تو تلاشی نمی کنی پس بهتر است که فکر رسیدن به اهدافت را هم از سرت بیرون کنی. کتاب خواندن ساده ترین کاری است که تو می توانی در گام اول رسیدن به رویاهات آن را انجام دهی. اگر این کار ساده را سخت می پنداری، پس یقیناً در مسیر هدفت کمر خم خواهی کرد و بهتر است اصلا به سمت هدف و آرزویت حرکت نکنی.

********************

هزاران انسان معمولی در این دنیا زندگی می کنند که روز را شب و شب را روز می نمایند و هیچ هدفی در پی این گذر زمان ندارند. آیا تو هم می خواهی جزو آنها باشی؟ آیا تو هم می خواهی نعمت بی بدیل زندگی را اینگونه هدر دهی؟ اگر نه پس دست به کار شو. بهترین روش برای اینکه بدانی چطور از این کار فاصله بگیری این است که کتاب بخوانی. کتاب به تو می گوید که در چه مسیری قدم بگذاری و چگونه قدم بگذاری تا روز و شبت معنا دار شوند.

********************

اگر بخواهیم از بزرگترین اختراعی که تاکنون بشر داشته نام ببریم، بدون شک باید اسم کتاب را بیاوریم. کتاب مقدمه هر اختراع دیگر است. به واسطه کتاب علم و دانش آدمی در جهت یک موضوع افزایش می یابد و به واسطه همین دانش او می تواند اختراع های جدیدی داشته باشد. اگر کتابی نبود، یقیناً دانش هم آنقدر رواج پیدا نمی کرد که انسان ها بتوانند اختراعات متنوعی داشته باشند. حالا بزرگترین اختراعی که تاکنون بشر داشته به راحتی در اختیار ماست اما ما خیلی ساده آن را نادیده می گیریم.

********************

کتاب به تو یاد می دهد چگونه زندگی کنی، چگونه کسب و کارت را به بهترین شکل مدیریت کنی، چطور رابطه هایت را سر و سامان بخشی و چطور همیشه سالم و سلامت بمانی. کتاب راز سعادتمند زیستن است. همه برای زیباتر کردن زندگی شان به دنبال سحر و جادو می گردند اما از این غافل هستند که بزرگترین جادو در دسترس ترین چیزی است که اطراف شان هست و آن هم کتاب است. اگر می خواهی زندگی ات را سحر و جادو کنی و آن را از همیشه اش زیباتر نمایی، فراموش نکن که کتاب بهترین راه حل برای تو خواهد بود.

********************

وقتی که کتابی را شروع به خواندن می کنی، یعنی پیش روی انسانی که این دنیا را تجربه کرده نشسته ای و او به تو راه و روش زندگی را می گوید. ما انسان ها هزینه های زیادی برای مشاوره می پردازیم تا به نزد انسان های موفق برویم و از آنها به جهت داشتن زندگی بهتر مشاوره بگیریم. اما کتاب با کمترین هزینه، تمام دستاوردهای انسان های موفق را در اختیار ما می گذارد و ما نیز به سادگی از کنارش عبور می کنیم. بیاییم از این به بعد به کتاب به گونه ای دیگر بنگریم، به این گونه که ما برای مشاوره نزد انسانی موفق آمده ایم و او قرار است با هزینه ای اندک با راهنمایی هایش به ما مشاوره دهد. اگر این کار را انجام دهید، آن موقع خواهید دید که چقدر برایتان لذت کتاب خواندن بیش از پیش خواهد شد.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن تبریک باسواد شدن فرزند پسر و دختر

نمونه متن تقدیر نامه برای دانش آموزان ممتاز

متن ادبی تقدیر و تشکر از مدیر مدرسه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...