وسایل سفر در گذشته امروز و فردا کلاس پنجم

وسایل سفر در گذشته، امروز و فردا بسیار تغییر پیدا کرده و متحول شده اند. مهمترین وسیله سفر را می توان وسیله نقلیه دانست که از گذشته تا به امروز تغییرات شگرفی به خود دیده و در آینده نیز قطعا تغییرات دیگری خواهد داشت. وسایل دیگری هم در سفر وجود دارند که آنها هم دچار تغییرات زیادی شده و خواهند شد.

وسایل سفر در گذشته، امروز و فردا چه بوده اند؟ این انشایی است که ممکن است خیلی از بچه ها برای مدرسه به آن نیاز داشته باشند به همین جهت در این مطلب چندین پاسخ به صورت انشا به این سوال خواهیم داد. همراه ما در ادامه باشید.

متن انشا درباره وسایل سفر در گذشته، امروز و آینده

انشا اول

سفر در گذشته آنقدر برای انسان ها رفاه و آسایش چندانی در پی نداشت. انسانها در گذشته های دور مجبور بودند که با اسب، شتر و چنین حیواناتی به سفرهای مد نظر خود بروند که همین مسئله باعث میشد مدت ها در راه باشند و در نهایت بعد از چند ماه و حتی چندین سال به مقصد خویش برسند. این مسئله آنقدر برای آنها مشکل به وجود می آورد که از بسیاری از سفرهای ضروری و مهم خود هم مجبور بودند بگذرند در غیر اینصورت نیازمند صرف زمان بسیار بودند.

امروزه شرایط به صورت کلی دگرگون شده و بسیار تغییر پیدا کرده است. دیگر نه خبری از آن اسب و شتر است و نه زمان بسیاری که باید صرف شود. اکنون فقط کافیست تا انسان اراده کند تا به واسطه یکی از وسایل نقلیه مسافرتی ماند اتوبوس، قطار یا هواپیما به هر جا که دوست دارد در سریعتر زمان ممکن برسد. این مسئله امنیت و رفاه بیشتر را هم برای او به ارمغان خواهد آورد.

در آینده نیز ممکن است وسایل نقله ای فراتر از آنچه که اکنون داریم ساخته شوند. قطارها به گونه ای تندروتر باشند، هواپیماها به گونه ای سریعتر حرکت کنند و حتی ممکن هم هست که وسایل نقلیه جدیدی که ما اکنون از آنها هیچ نمی دانیم و شاید آنها را فقط در خواب و خیال میببینم ساخته شوند. به عنوان مثال بسیاری از ما ماشین های پرنده را در ذهن مان تداعی می کنیم اما ممکن است در آینده ای نه چندان دور این تصور ذهنی و رویا به حقیقت تبدیل شود و مردم برای سفرهای خود از آن استفاده نمایند.

انشا دوم

رفاه و سایش وسایل نقلیه در زمان گذشته تا به امروز دچار تغییرات شگرفی شده است. در گذشته جدای از مسئله زمان که نکته بسیار حائز اهمیتی است، افراد در سفرهای خود هیچگونه امنیت و رفاه آنچنانی نداشتند. به عنوان مثال در گذشته افراد ممکن بود در مسیر سفر خود به خاطر برف و بوران دچار مشکل شده و سختی های زیادی را متحمل شوند. همچنین ممکن بود حیواناتی که داشتند در بین راه تلف شده و به اجبار مابقی راه را پیاده سفر میکردند. جدای از این مسئله ممکن بود که راهزنان بسیاری سد راه آنها شوند و اموال شان که نیازمند این سفر بود را غارت کنند.

امروزه شرایط به صورت کلی دگرگون شده. در شرایط امروزی حتی اگر برف و بوران در راه باشد، افراد در آرامش و آسایش در وسیله نقلیه شان به سمت مقصد حرکت میکنند. امنیت سفر هم بسیار زیاد شده و دیگر خبری از آن راهزنان نیست و نیروهای پلیس به صورت منطقه ای در سراسر دنیا مشغول به فعالیت می باشند. جدای از این موضوع امکان از بین رفتن وسیله نقلیه هم وجود ندارد مگر در شرایط خیلی استثنایی مانند تصادف و ... که اگر این اتفاقات هم رخ دهد امکان درست شدن دوباره آنها وجود خواهد داشت. اما نکته ای در مورد وسایل نقلیه امروزی وجود دارد و آن هم امنیت خود این وسایل است. به عنوان مثال ممکن است هواپیما از آسمان سقوط کند، قطار از ریل خارج شود و اتوبوس یا ماشین شخصی نیز در بین راه تصادف کند که این ها نقص های وسایل امروزی می باشند.

همانطور که گفتیم وسایل امروزی با وجود رفاه و آسایش زیاد امنیت چندانی ندارند. توقع می شود که در آینده وسایل نقلیه ای ساخته شوند که این امکان را به وجود آورده و امنیت را به صورت کامل به وجود آورند. به عنوان مثال در هواپیماها سقوط می تواند یک مسئله و خطر جانی بسیار مهم باشد که هنوز به صورت کامل برطرف نشده که می توان در آینده این نقص را برطرف کرده و از آن یک وسیله نقلیه فوق العاده ایمن، سریع و با رفاه و آسایش بسیار به وجود آورد.

انشا سوم

اگر در گذشته افراد مجبور به سفر میشدند نیازمند وسایل بسیاری بودند چرا که سفر آنها مدت ها به طول می انجامید و همین مسئله باعث میشد که به امکانات مختلفی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال یکی از وسایل مورد نیاز برای آن زمان ها البسه و پوشاک کافی بود چرا که افراد در طی ماه ها سفر نیاز به پوشاک داشتند. همین منجر به این میشد که بار زیادی را برای سفر با خود حمل نمایند.

در دنیای امروزی به این خاطر که وسایل نقلیه بسیار سریعی ساخته شده اند، حتی می توان گفت که نیاز به هیچ وسیله اضافی نداریم و به راحتی می توانیم سفر خود را انجام دهیم. این در صورتی است که در گذشته برای کوچکترین مسئله نیازمند وسیله و امکانات خاص بودیم که باید با خود به همراه می بردیم. این یکی از جنبه های مثبت سفر در دنیای امروز می باشد چرا که به واسطه وسیله نقلیه سریع نیاز به هر گونه وسیله دیگر برطرف شده است.

در آینده نیز انتظار می رود که شرایط به همین شکل پیش برود و حتی ممکن است سرعت وسایل نقلیه از آنچه که بوده فراتر هم بشود که این می تواند حتی نیاز انسان به وسایل ضروری مانند تلفن همراه، لپتاپ و ... را هم برطرف نماید. هر چه به پیش می رویم، دنیا هم پیشرفت می کند و ممکن است در آینده هر آنچه که وسیله برای سفر نیاز باشد را خود وسایل نقلیه داشته باشند و در این زمان فقط نیاز باشد که انسان برای سفر سوار بر آن وسیله شود.

انشا چهارم

یکی از مشکلاتی که در وسایل سفر در گذشته وجود داشت این است که ممکن بود این وسایل تخریب شده یا از بین بروند که اگر این اتفاق می افتاد آنها خیلی سخت می توانستند وسیله ای مشابه به آنچه که از بین رفته بود را بیابند. از آنجا که در گذشته بیشتر سفرها هم از میان بیابان ها و کوهستان ها می گذشت این مسئله سخت تر و جدی تر هم میشد. این مسئله ممکن بود آنقدر پیش برود که افراد برای تهیه وسایل مورد نیازشان دوباره تمام آن راهی که سفر کرده بودند را برگردند تا بتوانند مشابه آن وسیله را تهیه کنند.

در دنیای امروزی شرایط تغییر کرده. حتی اگر وسیله ای در حین سفر تخریب شود، مراکز تهیه و ارائه آن وسیله در سراسر کشور و دنیا موجود می باشد و افراد به راحتی می توانند مشابه آن را تهیه کنند. همچنین از آنجا که بیشتر سفرهای امروزی از میان شهرها و آبادی ها انجام می شود، پس نیاز انسان ها هم به راحتی برطرف خواهد شد چرا که می توانند از آن آبادی ها برای تهیه وسایلی که می خواستند کمک بگیرند.

در آینده انتظار می رود که حتی اگر وسیله ای تخریب شده یا از بین برود، انسان ها برای تهیه مجدد آن به جایی نروند و با یک درخواست ساده به راحتی وسیله ای که میخواستند را در سریعترین زمان ممکن در همان جایی که هستند دریافت نمایند. گرچه که در سفرهای امروزی امکان سفارش اینترنتی وجود دارد اما به دلیل تاخیر در دریافت افراد از این کار صرف نظر میکنند که در آینده انتظار داریم این مشکل هم برطرف شده و سفر انسان ها به راحت ترین شیوه ممکن صورت بپذیرد.

انشا پنجم

در گذشته برای اینکه به جایی سفر کنیم نیاز داشتیم تا حتما بار و بندیل را بسته و به آنجا برویم. برای این کار نیازمند صرف زمان، هزینه و تحمل مشکلات بسیار بودیم و تازه بعد از آنکه به آنجا می رسیدیم ممکن بود مشکلات دیگری برایمان رخ دهند. به صورت کلی برای دیدن یک مقصد خاص نیاز بود که حتما خودمان هم در آنجا حضور داشته باشیم.

در دنیای امروزی وسایل سفر فرق کرده و ما حتی می توانیم به واسطه همان تلفن همراهی هم که داریم به هر جا که می خواهیم به صورت مجازی سفر کنیم و از دیدنی های آنجا لذت ببریم. بستر اینترنت این امکان را به ما داده که همانطور که سر جایمان ایستاده ایم، به تمام نقاط دنیا سفر کرده و خود را در آنجا تصور کنیم و این یعنی برای دیدن یک مقصد خاص نیاز نیست حتما خودمان هم در آنجا حضور داشته باشیم.

در آینده انتظار می رود که فضای مجازی و دنیای اینترنت به قدری پیشرفت کند که ما حتی خودمان را هم در آن مقصد ببینم. به اینگونه که ما سر جای خود ایستاده و حرکتی نمی کنیم اما به واسطه امکانات اینترنت کاری میکنیم که اطراف ما به صورت مجازی به همان جایی که میخواهیم تغییر پیدا کند و ما خود را دقیقا میان آنجا تصور کنیم. گرچه که ممکن است چنین امکاناتی ساخته شده باشند اما انتظار می رود این امکانات به قدری پیشرفت کنند که حتی انسان بتوانند فضای اطرافش را حس و لمس کند و حتی در آن جا راه برود.

انشا ششم

وسایل سفر در گذشته از امنیت کافی برخوردار نبودند. یعنی اگر با اسب و یا شتر به راه می افتادیم و قصد سفر به جایی را می کردیم، امکان داشت برای ما هر اتفاقی بیفتد. جدای از امنیت ممکن بود آن حیوانی که از آن برای سفر استفاده می کردیم در بین راه تلف شده و از بین برود که این از بزرگترین مشکلاتی بود که ممکن بود گریبان گیر مردمان آن زمان شود.

امنیت وسایل سفر در زمان امروزی متفاوت شده است به گونه ای که ما حتی در حین سفر می توانیم بخوابیم و بعد از چند ساعت خواب شیرین، به مقصدمان برسیم. در این بین ممکن است وسایل تخریب شده و یا دچار ایرادات فنی شوند که با این وجود امکان تعمیر آنها هم وجود دارد. فقط در تعدادی انگشت شمار می توان از بین رفتن این وسایل در حین سفر را بیان کرد که این مسئله هم آنقدر اندک است که می توان از آن چشم پوشی نمود.

اما در آینده انتظار داریم که امنیت وسایل نقلیه به قدری بالا برود که ما همان اندک نگرانی مان بابت تخریب یا از بین رفتن وسایل از بین برود. به عنوان مثال یکی از بارزترین مثال ها هواپیما و امکان سقوط آن می باشد که انتظار داریم این مشکل خیلی زود برطرف شده و دیگر وجود نداشته باشد. با پیشرفت و رشدی که انسان در جهت علم دارد، به زودی شاهد این مسئله هم خواهیم بود و سفرها در عین آرامش و آسایش، امنیت کامل را هم برایمان به ارمغان خواهند آورد.

انشا هفتم

انسان ها در گذشته برای تامین هزینه های وسایل سفر نیازمند پرداخت پول بسیار زیادی بودند. آنها باید فکر همه جوانب را می کردند و برای موارد مختلف وسیله ای خاص تهیه می نمودند. به عنوان مثال پوشاک کافی، اغذیه کافی و ... جزو مهمترین مواردی می بود که باید افراد برای آن هزینه می کردند. این هزینه ها اجباری بوده و حتما باید پرداخت میشدند تا سفر امکان پذیر باشد.

در دنیای امروزی هزینه سفر ها به دلیل سریع شدن وسایل نقلیه به حداقل رسیده. دیگر نیازی به تهیه پوشاک یا اغذیه و یا ... نیست چرا که افراد در عرض چند ساعت به مقصد خود می رسند. همین مسئله نیاز انسان به وسایل مختلف را برطرف کرده و او هم از پرداخت هزینه های متفرقه معاف خواهد شد.

در دنیای آینده پیش بینی می شود که آنقدر سفرها سریع شوند و آنقدر امکانات زیاد شود که انسان هیچ نیازی برای پرداخت هزینه های متفرقه نداشته باشد. به عنوان مثال می توان همان خوراکی و تنقلاتی که در دنیای امروز در بین راه برای سفر میخریم را یک نوع هزینه بدانیم که در آینده با وسایل نقلیه سفرها آنقدر سرعت پیدا میکنند که نیازی به تهیه آن خوراکی ها هم نخواهد بود.

خب در این مطلب سعی کردیم که انشاهای مختلفی در زمینه وسایل سفر در گذشته، امروز و فردا را در اختیارتان بگذاریم. اگر این انشاها آن چیزی نبود که شما می خواستید به راحتی می توانید از آنها الگو گرفته و همان انشایی که خودتان دوست دارید را بنویسید. امیدواریم که از خواندن این انشاها لذت برده باشید. اگر نظری داشتید می توانید در پایین همین صفحه نظرتان را با ما در میان بگذارید.

تهیه کننده : توپ تاپ

2 نظر

  1. منمنsays:

    عالی بود عالییییی

  2. Arman SaketkhouArman Saketkhousays:

    خیلی بدهه