چگونه در سایت همگام آزمون دهیم

مدارس به واسطه سایت همگام می توانند آزمون های مختلف و مشاوره ای خود را به صورت آنلاین در اختیار دانش آموزان بگذارند تا آنها با ورود به این سایت و رفتن به بخش مربوطه بتوانند آزمون مورد نظر را بگذرانند. برای رفتن به این سایت و نحوه آزمون دادن ممکن است سوالاتی برای دانش آموزان پیش بیاید که در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد همین موضوع بیشتر صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

سایت همگام چیست؟

خب توضیحات مختصری در ابتدای مطلب در مورد سایت همگام دادیم. این سایت بستری مناسب و مفید برای آزمون های مشاوره ای و آنلاین است.

برگزاری آزمون ها به روش سنتی ممکن است مشکلات زیادی برای مدارس به وجود آورد. یکی از همین مشکلات می تواند گم شدن برگه های آزمون و یا چندین مشکل مشابه باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی سایت هایی به وجود آمده اند که به راحتی امکاناتی از این قبیل را در اختیار مدارس می گذارند و آنها لازم نیست به مانند گذشته سختی های بسیاری را برای برگزاری آزمون ها متحمل شوند.

مدیران و مسئولین مدارس به راحتی می توانند در سایت همگام آزمون های خود را ارائه نموده و سپس از دانش آموزان بخواهند که با رفتن به این سایت و ورود کد ملی و رمز شخصی خود وارد بخش مربوط به سوالات آزمون شوند و پس از آن آزمونی که مدیر یا مسئول مربوطه ارائه کرده است را پشت سر بگذارند.

نحوه آزمون دادن در سایت همگام

خب حالا که با کارایی این سایت آشنا شدیم بهتر است به سراغ اینکه چطور می توانیم در این وب سایت آزمون دهیم صحبت کنیم. آزمون دادن در سایت همگام کاری سهل و آسان است مشروط بر اینکه به نکاتی که در ادامه می گوییم توجه ویژه ای داشته و در هنگام ورود به سایت به آنها توجه نمایید.

خب قبل از اینکه به سراغ توضیح روش ها برویم بهتر است به شیوه آزمون های این سایت بپردازیم و راجع به آنها توضیحاتی ارائه دهیم.

همانطور که گفتیم این سایت دارای دو بخش آزمون های آنلاین و آزمون های مشاوره ای می باشد. منظور از آزمون های آنلاین همان آزمون هایی است که مدیر یا مسئول مدرسه برای دانش آموزان در رابطه با آزمون های کلاسی یا پیشرفت تحصیلی ارائه می دهد و دانش آموزان باید آن را پشت سر گذراند. منظور از آزمون های مشاوره ای هم همان آزمون هایی است که مربوط به تشخیص سلامت ذهن و روان دانش آموز میباشد و به صورت دفترچه ای منتشر می شود که دانش آموز با انتخاب هر دفترچه می تواند آزمون های مربوط به همان دفترچه را پشت سر بگذارد.

ورود به سایت همگام

برای وارد شدن به سایت همگام باید آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir را در نوار جستجوی مرورگر خود وارد نمایید و سپس وارد سایت بشوید.

ورود به پنل کاربری

برای اینکه وارد پنل کاربری تان شوید در قسمت نوار بالایی وب سایت باید روی گزینه ورود کلیک کنید. پس از آن وارد محیطی خواهید شد که از شما کد ملی و رمز شخصی تان را می خواهد که با وارد کردن این دو بخش می توانید به بخش پنل کاربری وب سایت هدایت شوید.

انتخاب نوع آزمون

همانطور که گفتیم دو نوع آزمون آنلاین و مشاوره ای در وب سایت وجود دارد. در صورتی که آزمونی از سوی مدرسه برای پیشرفت تحصیلی یا هر چیز مشابه ای تهیه شده باشد می توانید روی گزینه آزمون آنلاین کلیک کنید و اگر می خواهید از خدمات آزمون های مشاوره ای استفاده نمایید پس باید روی همان اسم در بخش موجود در پنل تان کلیک کنید.

به فرض که قرار است شما در آزمون های مشاوره ای شرکت کنید. بعد از اینکه روی این گزینه انتخاب کردید، صفحه ای باز می شود و در آن بخشی به نام شرکت در آزمون های خودارزیابی را می بینید که می بایست روی همین قسمت کلیک نموده تا وارد مراحل بعدی برای شرکت در آزمون های همگام شوید.

در انتها نیز وقتی که در آزمون شرکت نمودید، دفترچه های مربوطه را کامل کردید و همچنین تایید نهایی را انجام دادید گزینه ای سبز رنگ در صفحه پیش رویتان مشاهده می کنید که نوشته شده نهایی شده و این یعنی شما آزمون را به صورت کامل و با تایید خود پشت سر گذاشته اید.

خب حالا با نحوه آزمون دادن در این سایت هم آشنا شدیم اما میخواهیم توضیحات بیشتری در مورد این سایت بدهیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری وارد آن شوید و سردرگمی یا ابهامی در موردش نداشته باشید.

صفحه اصلی سایت همگام

صفحه اصلی سایت دارای بخش های مختلفی می باشد. چیزی که بیشتر از همه در این صفحه توجه شما را به خود جلب می کند بخش آخرین اخبار و آخرین اطلاعیه ها می باشد که شما در صورت نیاز می توانید روی هر خبری که تمایل به خواندن آن داشتید کلیک کرده و سپس به بخش ادامه مطلب آن وارد شوید.

سایر بخش ها نیاز به توضیحی ندارند و به راحتی متوجه کارآیی آنها خواهید شد.

بخش سرویس های همگام

یکی دیگر از بخش های سایت که دارای اهمیت است بخش سرویس های همگام می باشد که شما می توانید در این وب سایت به بخش هایی نظیر مدارس فعال، سوالات متداول، جستجوگر همگام، نرم افزارهای مفید، جستجوی مدارس و محتوای آموزشی وارد شوید و اطلاعاتی که نیاز دارید را دریافت نمایید.

ورود به سایت

همانطور که در بین این مطلب اشاره کردیم نام کاربری شما کد ملی تان هست. همچنین اگر شما از کاربران سطح مدرسه هستید برای ورود به سامانه می توانید به مدیر مدرسه مراجعه نمایید تا برایتان امکان دسترسی به خدمات سایت را به وجود آورد. اگر هم شما جزو پرسنل آموزش و پرورش هستید و میخواهید برای امور مربوطه به سایت وارد شوید می توانید به کارشناس فناوری منطقه یا کارشناس فناوری استان تان مراجعه کنید و جهت دریافت دسترسی به این سایت رمز عبورتان را تحویل بگیرید.

خب حالا به صورت کامل در مورد سایت همگام و نحوه آزمون دادن در آن اطلاعات کافی را دارید. امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کرده و نیازتان را برطرف نماییم. در صورتی که در رابطه با این مطلب انتقاد یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش پیام ها در پایین صفحه نظرتان را با ما در میان بگذارید.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...