متن درباره آدم عقده ای

وقتی که آدما نتونن بعضی از نیازهای درونیشون رو رفع کنن یا به بعضی از خواسته هاشون برسن، درونشون عقده به وجود میاد.توی این دوره و زمونه تعداد آدم های عقده ای کم نیست. این آدما به شدت در حال تکثیر شدنن و روز به روز به تعدادشون اضافه میشی.

در ادامه این مطلب می خوایم در مورد آدم های عقده ای، آدمهایی که شخصیت ضعیف و روح کوچکی دارند صحبت کنیم و متن هایی رو باهاتون به اشتراک بذاریم. شما میتونید از این متن ها به عنوان کنایه به آدم های عقده ای استفاده کنید. همراه ما باشید.

جملات زیبا درباره آدمهای عقده ای

جملات درباره آدم عقده ای

به آدمای عقده ای اطرافتون توجه کنید و اهمیت بدید چون اگه این کار رو نکنید اونا هر کاری میکنن تا توجه شما رو به دست بیارن. بهترین کار برای اینکه از شر مزاحمت شون در زندگیتون خلاص بشید اینه که طوری وانمود کنید که بهشون اهمیت میدید و واستون مهمن.

********************

از آدمایی که ضعف هات رو به روت میارن ناراحت نباش چون اونا خودشون رو در حد تو نمیدونن، هیچوقت حتی در تصوراتشون نمیتونن به جایگاه تو دست پیدا کنند و هیچوقت هم نمیتونن زندگی ای که تو داری رو تجربه کنن برای همین ضعف هات روبه روت میارن تا تو رو مثل خودشون پایین بکشن. اونا برای برطرف کردن عقده هاشون سعی نمیکنن مثل تو باشن بلکه سعی میکنن تو رو مثل خودشون کنن. در مقابل چنین آدم هایی بهترین کار بی توجهیه.

********************

هر چقدر روح بزرگتری داشته باشی از اون طرف عقده کمتری داری. عقده ای بودن توی هر مسئله ای نمود پیدا میکنه. حتی یه دسته از آدما رو هم داریم که توی اظهار زیاد فهم بودن و عاقل بودن عقده این و دوست دارن همه فکر کنن که اونا عاقلن و میفهمن و این در صورتیه که با این کارشون فقط کوچک بودن شخصیتشون رو به نمایش در آوردن.

********************

نکته اینجاست که هر کدوم از ما آدما توی یه زمینه ای از زندگیمون عقده هایی داریم که رفع نشدن. عقده میتونه همون هیجان نسبت به چیزی باشه که خالی نشده. چرا بخوای تا آخر عمرت با این لقب زندگی کنی؟ چرا بخوای همیشه این عنوان رو با خودت به دوش بکشی؟ هر چی که تو زندگی دوست داری تجربه کنی رو اونقدر تجربه کن تا از حالت عقده به یه حالت عادت طبیعی و نرمال زندگیت تبدیل بشه.

********************

از آدم های عقده ای بترس چون اونها هر کاری برای آسیب زدن به بقیه از دستشون بر بیاد انجام میدن و ازش پروایی ندارن. اینجور آدما با عقده هاشون درونشون رو اونقدر حقیر و کوچک میکنند که کم کم افکاری مثل صدمه زدن به بقیه و یا آسیب رسوندن به زندگی اونها در ذهنشون به وجود میاد.

********************

بیایم از این به بعد یه کاری انجام بدیم، به آدمای عقده ای احترام بذاریم. اونا شاید دنبال همین احترام میگردن و چون پیداش نمیکنن و بلد هم نیستن از شیوه درستی به دستش بیارن رو به عقده ای بودن میارن. این آدما اگه یکم درک بشن، اگه یکم بهشون توجه بشه و اگه یکم به خلاء های درونشون رسیدگی بشه شاید اون عقده ای های همیشگی نباشن.

********************

آدم های عقده ای عزیز، چیزهایی که الان تجربه میکنین و میخواین تو چشم ما فرو کنید رو ما تبدیل به خاطره کردیم پس لطفا اینقدر اونا رو به نمایش نذارید چون با این کار در اصل عقده هاتون رو به بقیه نشون میدین.

********************

آدم ممکنه هیچ مشکلی نداشته باشه اما عقده ای درونش به وجود بیاد که اونو به سمت تمام مشکلات و چالش های زندگیش میکشونه. سعی کن نسبت به هیچ چیزی در زندگی عقده ای در دلت نمونه چون هیجان انجام دادن اون کار خاص اونقدر تو رو وسوسه میکنه که دست به کارهای نادرست میزنی و همین کار نادرست منجر به بروز اتفاقات، مشکلات و چالش های سختی میشه که بعداً مجبوری با تموم اونها دست و پنجه نرم کنی.

********************

عقده ای عزیز باید بهت بگم که تو از یک بیماری روانی رنج می بری و دوای درد تو هم پیش روانشناس نه چشمای من. تو هر کاری جلوی چشمام کنی من نمیگم فلانی چقدر خفته یا چقدر باحاله فقط میگم عقده ایه و از عقده دلش این کارا رو میکنه پس اگر میخوای خوب بشی چشمای من نمیتونن برات این کار رو بکنن و تو باید با روانشناس ارتباط بگیری.

********************

دوستان عزیز، چطوره به جای به نمایش گذاشتن عقده ها و کمبودهامون بیایم خود واقعیمون رو به نمایش بذاریم. حس میکنم اینجوری خریدار بیشتری داریم و مردم هم توجه بیشتری بهمون میکنن. هر کسی از نوع خودش قشنگه و فقط وقتی وجه اش زشت و کریه میشه که عقده هاش رو به نمایش میذاره.

********************

یه سری ها هم از سر عقده دست به کارایی میزنن که بعدا پشیمون میشن. دوست عزیز خواستم بگم بخشش توی کار ما نیست، جای آدمای عقده ای هم توی زندگی ما نیست! حواست باشه اگه فلان کار خاص رو کردی خودت بذاری و برای همیشه بری.

********************

بعضیا هم توی رابطه دنبال عشق ورزیدن نیستن، دنبال پر کردن عقده هاشونن. بعضی ها توی زندگیشون یه کمبودهایی دارن، یه مشکلاتی دارن و نتونستن با خودشون حل کنن و فکر میکنن که رابطه میتونه اونها رو نجات بده. دوست عزیز، این رابطه فقط عقده هات رو به نمایش میذاره، چیزایی که شاید قبلا میتونستی پنهونشون کنی رو از اون حالت پنهون شده خارج میکنه. بهتره قبل از هر چیز زمانی تصمیم به شروع یک رابطه بگیری که عقده هات رو از بین برده باشی.

********************

دوست گرامی که توی رابطه عقده ای بازی در میاری، طرف تو نه مامانته که دلش برات بسوزه و نه بابانه که مدام جوش و غصه ات رو بخوره! با اولین عقده ای بازی در قدم اول شخصیت پایین و ضعیف خودت رو نشون دادی و در قدم دوم هم کاری کردی که احترامت پیش طرف مقابل از بین بره و جور دیگه ای باهات برخورد کنه. توی رابطه عقده ای نباشیم!

********************

بهتره با آدم های عقده ای هم کلام نشی چون اونها خوب بلدن که احساسات تو رو با عقده هاشون زیر پا له کنن و از روشون رد بشن. این آدما احساسات بقیه رو ابزاری میکنن تا عقده های خودشون رو بیشتر به نمایش بذارن و اون بخشی تهی وجودشون رو بیشتر بروز بدن. نه تنها هم کلام نشدن بلکه دور شدن و فاصله گرفتن از این آدما بهترین کاریه که میتونی در حق خودت و زندگیت بکنی.

********************

یه سلامی هم بکنیم به اون آدم عقده ای که نمیتونه جای ما باشه واسه همین پشت سرمون حرف میزنه و با حرف زدنش عقده هاش رو جار میزنه. خواستم یه نصیحتی بهت بکنم، به جای اینکه پشت سرم حرف بزنی بهتره ازم الگو بگیری تا هم عقده هات برطرف شه و هم بتونی یکمم لذت جای من بودن رو بچشی.

********************

تو اونقدرا هم ندار نیستی، مثلا ببین خیلی چیزا درونت وجود داره که من نداریم مثل عقده، مثل ضعف، مثل یه شخصیت پایین و مثل یه روح کوچیک. خب همونطور که دیدی تو هم توی اینا ثروتمند هستی، فقط کافیه چشماتو باز کنی و ثروتی که داری و ما اونا رو نداریم ببینی.

********************

ثروتمند بودن به اندازه مال و اموال مون نیست به اندازه حال خوبمونه. خیلی ها مال و اموال زیادی دارن اما عقده هایی درونشون وجود داره که هیچ ثروتی نمیتونه جای اون عقده ها رو پر کنه. پس اگه از این به بعد خواستی کسی رو ثروتمند خطاب کنی ببین چقدر حالش خوبه، چقدر از لحاظ درونی پره و چقدر احساس خوب درون اون موج میزنه.

********************

یه مشکلی که آدمای عقده ای دارن اینه که فکر میکنن اگه بقیه رو تخریب کنن و شخصیت شون رو پایین بیارن میتونن عقده هاشون رو برطرف کنن. اما دوست عزیزم یه نصیحت بهت بکنم، عقده تو یه مشکل درونیه و باید از درون رفعش کنی. اینکه شخصیت بقیه رو زیر سوال ببری، به اونها توهین کنی یا تخریب شون کنی فقط به زبون بی زبونی داری عقده های بیشتری رو از خودت جار میزنی.

********************

بعضی از آدمای عقده ای هم هستن که هر چقدر بهشون خوبی کنی این خوبی فایده ای نداره و در نهایت اونا کاری که نباید بکنن رو میکنن و عقده هاشون رو فریاد میزنن. مثال این آدما مثال همون آب دادن به گل مصنوعیه. هر چقدر تغذیه شون کنی، هر چقدر عقده هاشون رو بپوشونی و هر چقدر بهشون خوبی کنی در نهایت هیچ تاثیری درونشون نداره.

********************

اگه آدمای عقده ای زندگیت رو حذف کنی حال بهتری داری. این آدما خنجری برداشته و همواره در حال چنگ انداخت به حال خوب تو هستن تا بالاخره کیفیتش رو پایین بیارن و کم کم حالت رو مثل خودشون بد کنن. بها دادن به این آدما یعنی اینکه به اونا اجازه بدی عقده هاشون رو با ناراحت کردنت پر کنن. بهترین کار در مقابل این آدما حذف کردنشون از زندگیته.

********************

آدم های عقده ای محترم لطفا توجه فرمایند: وارد شدن به محدوده زندگی بنده نه تنها عقده هایتان را رفع بلکه آن ها را به شدت زیاد هم می کند چرا که آرزوها و رویاهای شما برای ما خاطره شده و آنچه که اکنون در ذهنتان نمی گنجد حال ما را تشکیل میدهد. پس وقتی زندگانی ما را تماشا کنید تنها چیزی که به وجود می آید عقده بیشتر است. پس لطفا برای خودتان هم که شده به محدوده ما وارد نشوید. با سپاس.

********************

حتی اونی که مدام به بقیه میگه عقده ای و مدام بقیه رو با این لفظ تخریب میکنه هم خودش یه عقده ایه و از عقده ای بودن خودش خبری نداره. وقتی که مدام شخصیت بقیه رو زیر سوال ببری و بخوای با یه لفظ اونا رو کوچیک کنی چیزی جز عقده ای بودنت رو به نمایش نذاشتی. آدمی که از لحاظ درونی رشد کرده لازم نیست حتما به بقیه لقب عقده ای بده، اون همینکه متوجه بشه کافیه چون همین متوجه شدنش باعث میشه تا آدمای عقده ای رو از زندگیش پرت کنه بیرون.

********************

اگه میبینی زیاد بهت بها نمیدم شاید به خاطر عقده ای بودنته چون زندگی الان من آینده چندین سال بعد توئه و تو هنوز امادگیش رو پیدا نکردی که مثل من باشی پس اگه من بهت بها بدم و تو رو وارد زندگیم کنم فقط عقده های بیشتری رو درونت به وجود آوردم. پس برو هر وقت که اندازه من بزرگ شدی بیا تا در این مورد تصمیم بگیریم.

********************

میگن با هر کسی مثل خودش باش اما این در مورد آدم های عقده ای صدق نمیکنه. اگه بخوای با آدمای عقده ای مثل خودشون رفتار کنی در واقع کاری کردی که اونا به هدفشون برسن. هدف اونا پایین آوردن شخصیت توئه. بهترین کار اینه که به اونها بی توجه باشی. در واقع بهترین سلاح در مقابل اونها همین بی توجیه. وقتی که توجهی ازت ندیدن برای متوجه شدن سر به جون کس دیگه ای میذارن و از زندگی تو میرن بیرون.

********************

عزیزم، من اگه بهت نگم عقده ای، یه آدم بی هویت میشی، آدمی که هیچ ویژگی خاصی نداره. پس بذار همون صفت رو روت بذارم تا اینجوری حداقل شناسنامه دار بشی.

********************

عقده ای بودن نه سن میشناسه، نه جنسیت، نه نژاد و نه هیچ چیز دیگه ای. این کاملا به درون آدما برمیگرده. وقتی که یه سری از نیازهای آدم برطرف نشه اون شخص رو به عقده میاره و همین عقده باعث میشه کارهایی در زندگی بکنه که درست نیست.

********************

بیایم به آدمای عقده ای احترام بذاریم. اونا هم یه دسته از آدمای مریضن، آدمایی که مریضی روانی دارن. به جای اینکه مدام پسشون بزنیم و شخصیتشون رو پایین بیاریم بهتره یکم بهشون توجه کنیم شاید اینجوری با این کارمون یه دوا و دورمونی براشون پیدا کنیم و کاری کنیم که دیگه اون آدم مریض نباشن.

********************

همه ما لذت هایی در زندگیم داریم که دوست داریم تجربه اش کنیم و تجربه میکنیم و تموم میشه. اما آدمای عقده ای فرصت این کار رو نداشتن و لذت هاشون رو تجربه نکردن برای همین شخصیتشون پایین اومده و رو به عقده ای بودن میارن. به جای اینکه از خودمون برونیمشون سعی کنیم یه راهی درمانی برای عقده هاشون پیدا کنیم.

********************

بذار بهت بگن عقده ای یا هر چیزی شبیه به این، اونا فقط تعریف های ذهنی خودشون رو دارن میگن نه هیچ چیز دیگه ای. اگه یه کاری خوشحالت میکنه، اگه شادت میکنه و باعث میشه حس دورنیت ارضا بشه پس اون کار رو انجام بده. اگه بخوای طبق معیار و تعریف این مردم به پیش بری تا بهت عقده ای نگن باید هرروز رنگ عوض کنی چون آدما ذهنیت های مختلفی دارن و از نظر هر کی آدم عقده ای یه ویژگی هایی جداگانه ای داره. به جای این کار سعی کن خودت باشی و از چیزهایی که از اون ها لذت میبری اما از نظر بقیه عقده ای بازیه خودتو منع نکنی. البته منظور هم این نیست که کار اشتباهی رو صرفاً به خاطر اینکه ازش لذت میبری انجام بدی.


در ادامه تماشا کنید :

عکس نوشته درمورد آدم عقده ای

مجموعه متن کوبنده و سنگین برای استوری

متن درباره آدم تازه به دوران رسیده + عکس نوشته

مجموعه متن زیبا درمورد ذات خراب

عکس نوشته درباره حرف مردم


1 نظر

  1. حسین اکرمیحسین اکرمیsays:

    سلام. خسته نباشید به نویسنده عزیز ممنون خیلی حرفای خاص و قشنگی درمورد عقده بودواقعا خوشم اومد... کاش این نوشته ها عمومیت پیدا میکرد یا یه جایی سردره سالنی یاشهری میزدن. من بنوبه خودم تشکرمیکنم از نویسنده عزیز. نمیدونم کیه و چیکارس یا روانشناسه یا ادم تجربه دیده هستش و یاخودش (مثل من) زبونم لال عقده را تجربه کرده خیلی قشنگ حرفای یه عقده ای وکارهای روزمره اش نوشته. ممنون یاعلی استادبزرگوار💕💖👌