متن عاشقانه پدر برای فرزند پسر

پسر بزرگترین دلیل خنده های پدرش است. یک پسر با بودنش به پدرش ثابت میکند که زندگی او بی دلیل نبوده، او در مسیری درست قدم نهاده، مسیری که اکنون خدا پسرش و خانواده اش را به او داده. یک پسر حتی اگر کاری نکند، باز هم چراغ خوشبختی را در وجود پدرش روشن خواهد نمود.

توی این مطلب میخوایم باهاتون جملات عاشقانه ای از زبون پدر برای پسر رو به اشتراک بذاریم. به هر دلیلی ممکنه یک پدر بخواد حس درونش رو با پسرش به اشتراک بذاره. حالا میتونه پسرش توی یک زمینه موفقیتی به دست آورده باشه یا هر چیزی شبیه به این. اگه متن هایی در این زمینه میخواین میتونید در ادامه این مطلب با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

جملات پدر برای پسر بزرگ

پسرم، تو قد کشیدی و بزرگ شدی، وارد جامعه شدی و اکون برای خودت مردی هستی. در تک تک لحظات بزرگ شدن و قد کشیدنت، پدرت به خود و تو غبطه خورد و از تمام وجود خوشبختی را احساس کرد. مرسی که زندگی پدر را سرشار از خوشبختی کردی و میکنی.

********************

پسرم عزیزم، بعد از من تو در خانه و خانواده حکم سرپرست را داری و تویی که جانشین من هستی. می دانم آنقدر مردانگی و غیرت در وجودت داری که به بهترین شیوه خانواده را سرپرستی کنی. تا وقتی به یاد دارم جز درس غیرت و عاشقی چیزی به تو یادت ندادم پس یادت باش همواره به خانواده ات عشق بورزی و با تمام وجود عاشقشان باشی.

********************

تکیه گاه پدر، تو اکنون بزرگ شده ای و به مانند پدرت برای خودت مردی شده ای. چیزی نمانده تا زندگی تشکیل دهی و خودت سرپرست خانواده شوی. شاید الان حس مرا کامل درک نکنی ولی حس واقعی پدرت را نسبت به خودت وقتی صاحب فرزند شدی متوجه خواهی شد که چقدر عاشق توست و چقدر دوستت دارد. پسرکم، تا همیشه دوستت خواهم داشت.

********************

پسرم، تا تو باشی لبخند پدر هم همیشه هست. بودنت را از پدرت دریغ نکنی چرا که اگر نباشی دیگر دلیلی ندارد پدر لبخند بزند، دیگر دلیلی ندارد پدر احساس خوشبختی کند و دیگر حتی دلیلی ندارد پدر زنده باشد. تمام حس لذت پدرت از بودن در این دنیا، حضور تو در زندگی اش هست. تو پسر بزرگ او هستی و همچنین در بهترین قسمت وجود او یعنی قلبش تا همیشه جا داری.

********************

پسرم، دل پدرت همیشه برای تو تنگ است حتی وقتی که کنارشی و حتی وقتی تو را با چشمانش می بیند و وجودش غرق در عشق میشود. چه کنم؟ تو فرزند بزرگ من هستی، تو پسر بزرگ من هستی، من پدر بودن را اول از همه با تو بود که تجربه کردم، اولین بار لذت عشق پدری را با تو بود که تجربه کردم پس حق بده که همواره حتی وقتی که کنارمی دلتنگت باشم.

********************

پسر بزرگتر می شود همان عصای دست پیری پدر. با مسئولیت هایش، با دغدغه هایش، با حساب و کتاب هایش جا در جای پای پدر می گذارد. پسرکم، خوشحال که تو را به گونه ای بزرگ کردم که مسئولیت هایت را میدانی، با وظایفت آشنا هستی و همواره برای خانواده از خودگذشتگی میکنی تا بتوانی باعث خوشبختی آن شوی. خواستم بدانی که تویی که اینقدر برای خوشبختی خانواده ات تلاش میکنی، خودت بزرگترین عامل خوشبختی هستی و حتی اگر کاری نکنی خانواده ات باز هم خوشبخت خواهند بود چرا که تو را دارند. لااقل برای پدرت اینگونه است. دوست دار تو، پدرت.

********************

پسرم، خدا را شکر میکنم که حالا دیگر می توانم روی تو به عنوان یک مرد حساب باز کنم نه به شکل فرزندم و همچنین می توانم به شکل دوستم در مورد دغدغه هایی که ذهنم را آزار میدهد و نمی توانم درباره آنها با کسی سخن بگویم با تو حرف بزنم. تو حالا مانند دوست صمیمی من در زندگی شده ای.

********************

پسرم عزیزم، هر چقدر بزرگ شوی، هر چقدر قد بکشی و بعد وارد جامعه شوی باز هم پسر من خواهی بود، همان پسر کوچکی که روزی برای اولین بار در آغوشش گرفتم و با تمام وجود خوشبختی را احساس کردم. حالا خدا را شکر میکنم که همین پسرک کوچک اکنون بزرگ شده و همچنین تبدیل شده به بزرگترین مسکن دردهای من، مسکن دغدغه های من و مسکن روح و روان من. مرسی از اینکه مرد و مردانه کنار خانواده ات ایستاده ای و برای خوشبختی آن هر کاری میکنی.

جملات پدر برای پسر کوچک

پسرم، هنوز که بزرگ نشده ای دارم رده هایی از غیرت و مردانگی را در وجودت میبینم. خدا را شکر میکنم که پسرکی مانند تو دارم، قوی و با اعتماد به نفس. تو از همین کودکی خیال پدرت را به جهت حفظ خانواده ات راحت نموده ای و نمی دانی چقدر خوشحالم از اینکه تو را دارم.

********************

پسرکم، هیچوقت بزرگ نشو، تمام دلخوشی پدر همین شیطنت های کودکانه توست، تمام دلخوشی پدر همین خسته نباشید گفتن هاییست که وقت آمدن از سرکار از زبان تو می شنود، تمام دلخوشی پدر همین بازیهای کودکانه است که با تو میکند. اگر بزرگ شدی و دیگر این ها را در تو ندیدم چه؟ آن موقع پدرت به چه دل خوش کند؟ می دانم تو همیشه دلیلی برای خوشبختی به من میدهی، اما اکنون با تو زیباترین حس دنیا را تجربه میکنم.

********************

پسرکم، پسر کوچکم، پدرت را به خودت وابسته کرده ای، وجود پدرت را نسبت به خودت سرشار از عشق نموده ای. حالا پدرت دیگر کاملاً وابسته به تو شده، تو شده ای بزرگترین قسمت قلب پدر، تو شده ای جگرگوشه ای که اگر یک روز پدر او را نبیند حس میکند چیزی کم است، حس میکند دیگر خوشبختی از زندگی او رفته. هیچوقت از جای پدرت نرو چون او با توست که احساس زنده بودن و زندگی کردن میکند.

********************

پسرم، زیباترین حس دنیا وقتیست که از زبان تو واژه پدر یا بابا را می شنوم. وقتی که تو این واژه را صدا میزنی، انگار خدا مرا صدا میزند، خدا به من میگوید ببین چگونه خوشبختت کردم، ببین چگونه بهترین حس دنیا را به تو دادم. هیچوقت از این کارت دست نکش با این کار هر باره پدرت دوباره متولد میشود و شوق به زندگی در او شکل میگیرد.

********************

پسرکم، برای یک پدر فرقی نمیکند فرزند چندم او باشی، چه اولی، چه وسطی و چه آخری در هر صورت او به نحوی تو را دوست دارد و به نحوی عاشق توست. این را بدان که لازم نیست کار خاصی بکنی، لازم نیست اقدام خاصی انجام دهی و لازم نیست فلان تغییر خاص را در خودت به وجود آوری، پدرت تو را همینگونه که هستی دوست دارد، همینقدر معصوم، همینقدر با عشق و همینقدر خوب، پسرم همیشه همینگونه بمان.

********************

پسر بابا، حالا که فرزند کوچکتری حس کرده ای تو را به فراموشی می سپارم؟ حس کرده ای فقط خواهر و بردارهای بزرگترت را میبینم؟ مگر می شود پدر باشی و میان فرزندانت فرق بگذاری؟ فرزندانی که هر کدام به نحوی چراغ خانه قلبت را روشن نگه داشته اند. خواستم به تو بگویم که تو هم نور امیدی در دلم روشن کرده ای، نوری که فقط مخصوص توست، نوری که اگر خاموش شود تمام وجود پدر هم به اغما می رود. پسر اگر نمی خواهی این اتفاق رخ دهد کار خاصی نمیخواهد انجام دهی فقط همیشه باش، همین بودنت پدرت را زنده نگه می دارد.

جملات پدر برای پسر تازه متولد شده

پسرم به این دنیا خوش آمدی. از این به بعد من و مادرت پذیرای تو در زندگی خواهیم بود. میخواهم نعمت زندگی را کامل درک کنی، میخواهم حس خوشبختی را با تمام وجود بچشی و احساس کنی. دوست دارم از تو مردی بسازم که خود آموخته چگونه خوشبخت باشد، چگونه از زندگی لذت ببرد و چگونه خانواده خویش را هم خوشبخت نماید. به زندگی من و خانواده ات خوش آمدی.

********************

پسرک نازنینم، گریه های تو گواهی آن هستند که من مسیر زندگی را درست رفته ام، من در راه درستی قدم گذاشته ام و اکنون نتیجه این راه تو هستی. مگر می شود تا پاداش کار اشتباهی باشی؟ نه. گریه های معصومانه تو و حتی همان منحنی هایی که شبیه به لبخند هستند و بر روی لبان زیبایت نقش می بندند گواه معصومیتت هستند و معصومیت تو انتهای یک مسیر درست است. خدا را شکر میکنم که چنین مسیری را شناختم و در انتهایش به تو رسیدم.

********************

پسر عزیزم، به آغوش پدرت خوش آمدی. به تو قول خواهم داد در برابر تمام غم ها، ناراحتی ها، استرس ها، نگرانیها، دردها و رنج ها آغوش پدرت بزرگترین محافظ تو باشد و هیچگاه نگذارد که تو طعم تلخ زندگی را بچشی. این را بدان وقتی که پدرت تو را در آغوش گرفته، نه تنها از تو در برابر تمام اینها مراقبت می کند بلکه خودش هم در برابر تمام حس های بد مصون است.

********************

پسر خاصم، پسر خوبم، بالاخره به دنیا آمدی، بالاخره دل نگران پدرت را آرام کردی. می دانستی تا قبل آمدنت پدرت برای شنیدن صدای گریه هایت دیوانه وار لحظه شماری میکرد؟ حالا که آمده ای پدرت آرام شده، آرام گرفته و وجودش سرشار از آرامش شده. خواستم بگویم که من تا این اندازه مشتاق بودن تو در زندگیم هستم و این را بدان که در آینده هم همین گونه خواهد بود و به پای این اشتیاق دائمی بهترین زندگی را به تو هدیه خواهم داد.

********************

پسرم به این دنیا خوش آمدی. می گویند قرار است عصای دست پدرت شوی، میگویند قرار است شفا بخش دل پر درد پدرت باشی، می گویند قرار است همدم پدرت در غم ها و خوشی هایش باشی. راستش را بخواهی تمام اینها را در چهره ات میبینم. تو در آینده مردی بزرگ خواهی شد، مردی که پدرش به بودنش افتخار میکند، مردی که به پدرش حس عزت و افتخار می دهد.

********************

پسرک نازنیم، به دنیای پدرت خوش آمدی. دنیای پدرت تا قبل از تو رنگ و رویی نداشت، می توان گفت که در آن فقط رنگ سیاهی مطلق وجود داشت اما حالا که تو آمده ای دنیای او شده دریایی از رنگ های مختلف، دنیای او رنگارنگ و زیبا شده و این ها همه شان به خود نعمت حضور توست.

جملات پدر برای پسر فوت شده

چه زود پدرت را تنها گذاشتی! مگر قرار نبود پای در جای پای پدرت بگذاری؟ مگر قرار نبود برای خودت مردی شوی و زندگی ات را اداره کنی؟ مگر قرار نبود تکیه گاهی برای پدر و مادرت شوی؟ اینگونه این کار را میکنی؟ پسرم، برخیز و بگو که این ها همه از سر شیطنت است، برخیز و بگو تو هنوز از پیش ما نرفته ای و ما عزیز دردانه ما را هنوز داریم، دلیل خوشبختی هایمان را هنوز داریم، دلیل نفس کشیدن هایمان را هنوز داریم.

********************

پسرم، مونس و همدم بابا، چگونه پدرت با تو خداحافظی کند وقتی خودش دنیا را تجربه نموده اما تو این فرصت را نیافتی؟ چگونه پدرت به خودش بقبولاند که که هنوز لایق زندگی کردن است در صورتی که زندگی از پسرش گرفته شد؟ پسرکم، شانه های پدرت خمیده شده، او دیگر آن مرد قوی همیشگی نیست، او حالا مرده ایست که نفس میکشد، بعد از دیدن جسد بی جان تو او اینگونه شد.

********************

وقتی جسم بی جانت را دیدم، تصویری از همان کودکی، از همان وقتی که به دنیا آمدی و در آغوش گرفتمت تا همین حالا از جلوی چشمانم رد شد. این پسر من است؟ همان رستمی که قرار بود باعث افتخار پدرش شود؟ او که اکنون در کفن روی دستان پدرش است، او که حالا جسم بی جانش قرار است تا ابد ارثیه ای برای خاک ها باشد، او چطور اینگونه می تواند عصای دست پدرش باشد؟ او چطور اینگونه می تواند دلیلی برای خوشحالی و خوشبختی پدرش باشد؟ پسرم، حالا که رفتی بدان که دیگر از پدرت چیزی نمانده جز جسمی که هنوز می تواند نفس بکشد اما روحی در آن نیست.

********************

پسرکم، چشمانت را باز کن، تو هنوز جوانی، تو هنوز باید زندگی کنی، چرا جای من و تو با هم عوض شده؟ می گویند مرگ پدر و مادر حق است اما چرا من مرگ فرزندم، مرگ پسرم را دیدم؟ روزگار چطور می خواهد از من انتقام بگیرد؟ انتقام چه چیز را قرار است از من بستاند؟ پسرکم، چشمانت را باز کن و بگو که پدرت تمام دارایی اش، تمام وجودش را از دست نداده.

********************

پسرم، خوشا به حالت رفتی و دیگر نمی بینی حال بد مادرت را، نمیبینی درد وجودت خواهر و بردارهایت، نمیبینی کمر خم شده پدرت را. پسرم، تو رفتی، پشت سرت را هم نگاه نکردی اما در این پشت پدری حضور دارد که هر ثانیه خاطراتت را مرور میکند و هر ثانیه میمیرد و زنده می شود، مادری داری که مانند جسمی بی جان است و خواهر و برادرهایی داری که گویی خودشان هم در حال جان دادن از غم رفتن برادرشانند. آری تو یک بار رفتی، تو یک بار برای همیشه این اتفاق برایت افتاد اما در رابطه با پدرت، مادرت و خواهر و برادرهایت، هر روز، هر لحظه و هر ثانیه این اتفاق برایشان رخ می دهد..


سایر مطالب پیشنهادی :

متن عاشقانه و زیبا برای فرزندانم + عکس نوشته

مجموعه متن های زیبا درباره پسرم

متن در مورد دوست داشتن فرزند + عکس نوشته

متن درباره بزرگ شدن پسرم

متن زیبا درباره داشتن پسر

متن زیبا در مورد سربازی پسرم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...