متن درباره عکاسی و دوربین

عکاسی یه شغل و دوربین یه ابزار برای این شغله. در واقع به واسطه دوربین هست که می تونی هنر عکاسی خودت رو به همه نشون بدی. زندگی هم مثل همین عکاسی میمونه و تصمیمات تو حکم همون دوربین رو دارند. تو با تصمیماتت میتونی به بقیه نشون بدی که چقدر در زندگی مهارت داری.

توی این مطلب قراره در مورد عکاسی و دوربین صحبت کنیم. اگه دوست دارید در این رابطه متن هایی بخونید در ادامه همراه ما باشید.

جملات کوتاه و زیبا درباره عکسای و دوربین

جملات در مورد عکاسی و دوربین

وقتی دوربین یه عکاس باهاش هست نیاز به هیچ دوستی نداره چون همین دوربین بهترین دوستشه. با اون کلی تفریح میکنه، کلی صحنه های قشنگ ثبت میکنه و کلی خاطره رو موندگار میکنه. دیگه از یه دوست چی میخوای؟ دوربین برای عکاسا بهترین دوسشتونه.

********************

همیشه از صحنه های خوب زندگیت عکس بردار. این عکسی ها در آینده دلیلی میشن برای مرور این خاطرات، مرور جزئیاتی که فراموش کردی و با تمام اونها میتونی لذت تمام این خاطرات خوش و زیبایی که امکانش رو نداری زمان رو به عقب برگردونی و اونا رو تجربه کنی، حس کنی.

********************

عکس ها میتونن باعث بشن تا بارها و بارها یه خاطره رو مرور کنی و از مرور کردنش لذت ببری. درسته ما نمیتونیم زمان رو به عقب برگردونیم، درسته که نمیتونیم در زمان سفر کنیم یا هر چیزی شبیه به این اما ذهنی قدرتمند داریم، ذهنی که وقتی تصویری از گذشته رو میبینه، تمام جزئیات اونجا رو به یادش میاره. پس چه خوب که از تمام صحنه های زیبای زندگیت عکسی تهیه کنی تا در آینده که اونها رو دیدی، بتونی دوباره تجربشون کنی.

********************

چشم های تو حکم یه دوربین عکاسی و ذهن تو هم حکم یه حافظه فوق العاده قوی رو. یادت باشه همیشه با چشم هات زیباترین عکس ها رو بگیری تا توی حافظه ات زیباترین عکس ها ذخیره بشه. تو با چشم هات میتونی هم چیزای منفی و هم چیزای دلپذير و خوب رو ببینی پس چه عالی میشه که خودت رو عادت بدی تا از لنز چشم هات فقط چیزای قشنگ رو ثبت کنی و اگه چیز بدی دیدی فوراً اون رو از حافظه ات پاک کنی.

********************

وقتی به عکاسی می رویم و عکاس قرار است با دوربین عکسی از ما بگیرد می گوید لبخند بزن و این لبخند برای همیشه در عکس ما ماندگار خواهد شد. کاش خودمان را در نقش آن عکاس در نظر بگیریم و فرض کنیم که قرار است از خودمان عکس بگیریم. همیشه و همه حال به خودمان بگوییم لبخند بزن تا زیباترین صحنه زندگی مان در آن لحظه ثبت شود.

********************

عکاسی اتفاقی شگفت انگیز است. تو می توانی به واسطه دوربینت یک لحظه از گذر زمان، یک لحظه از تاریخ و یک لحظه که دیگر هیچوقت باز نمی گردد را ثبت کنی و برای همیشه داشته باشی.

********************

از من میشنوی همیشه همراه خودت یک دوربین داشته و آماده عکاسی باش. هر اتفاقی که میبینی، هر لحظه ای که تجربه میکنی و از نظرت زیباست، هر چیزی که برایت شگفت انگیز است را توسط لنز دوربین ثبت کند. تمام این عکس ها در آینده به تو می فهمانند که در طی زندگی چه تجربه کردی، چه بودی و چه شدی. این عکس ها مانند همان پرونده زندگی ات هستند که سابقه ات را به تو خواهند گفت.

********************

وقتی قرار است با دوربینت از یک چیز عکس بگیری، فقط آن موقعیت را نبین بلکه آن را حس کن. وقتی کاملاً این موقعیت را حس کنی، آن را لمس کنی، آن موقع است که می توانی بهترین عکس را بگیری، آن موقع است که بهترین زمان و بهترین لحظه برای فشردن دکمه دوربین و ثبت عکس را پیدا خواهی کرد.

********************

چشمان ما حکم دوربین و ذهن ما هم حکم حافظه این دوربین را دارد. خوب است بدانید که هر عکسی ارزش نگه داشتن ندارد، اگر هر عکسی را نگه دارید فقط و فقط حافظه را بی دلیل پر کردیده اید پس باید عکس های خوب را نگه داشته و عکس های کم کیفیت را پاک کنید. این در مورد چشم و ذهن ما هم صدق میکند. هر تصویری که به چشم دیدید، هر اتفاقی که تجربه کردید، ارزش ماندن در ذهن تان را ندارد. آن را فوری از ذهن تان پاک کنید تا جا برای خاطرات خوش، عکس های زیبا و صحنه های تاثیرگذار بازتر شود.

********************

می دانی چه چیز عکاسی را دوست دارم؟ وقتی که با دوربین از جایی یا افرادی عکس میگیری، سال ها بعد ممکن است آنجا تغییر کند، ممکن است این افراد عوض شوند یا از دنیا بروند اما تو هنوز هم همان تصویر قدیمی را از آنجا داری، تو هنوز هم همان تصویر آدم ها را زمانی که عوض نشده بودند، زمانی که زنده بودند و نفس می کشیدند داری و این خیلی زیباست.

********************

وقتی قرار است با دوربین عکاسی ات از جایی یا فردی عکسی بگیری کاملا به آن مکان یا این فرد علاقه مند شو. وقتی این اتفاق افتاده تو با عشق به دنبال بهترین موقعیت و فرصت برای گرفتن عکس خواهی شد. به قول ایو آرنولد ابزار عکاسی دوربین نیست بلکه عکاس است.

********************

می دانی چطور می توانی لذت اکنون را در آینده هم بچشی؟ از همین موقعیتی که در آن هستی به واسطه دوربین گوشی یا هر دوربینی که در اختیار داری عکسی تهیه کن. مدت ها بعد وقتی این عکس را مشاهده کردی خودت را در همین موقعیت تصور خواهی نمود و دوباره همین احساس خوب سراغت خواهد آمد.

********************

می دانی چه چیز عکاسی را دوست دارم؟ وقتی که با دوربین صحنه ای را ثبت میکنی، دیگر لازم نیست در مورد آنجا کلمه ای حرف بزنی. خود عکس هزاران حرف برای گفتن دارد و جالبش اینجاست تاثیرگذاری اش نسبت به حرف های تو چندین برابر است.

********************

یک حقیقت جالب در مورد عکاسی که شاید خیلی ها آن را ساده بدانیم اما حقیقتیست تکان دهنده و تاثیرگذار. این حقیقت آن است که شما به واسطه دوربین عکاسی تان صحنه ای را عکس برداری میکنید که در لحظه ای می گذرد و دیگر به هیچ وجه ممکن نمی توانید آن را برگردانید. آن صحنه برای همیشه اتفاق افتاده و جزوی از برگ های تاریخ شده است.

********************

در دل هر چیز می توان زیبایی را احساس کرد، این هنر عکاس است که بتواند این احساس را بیابد و بهترین عکس را از یک سوژه بگیرد.

********************

وقتی به خلقتت توجه میکنی، آن موقع است که به شگفتی های خدا پی میبری. به عنوان مثال به چشمانت توجه کن. علم انسان هر روز در حال پیشرفت است، هر روز در حال رشد است اما هنوز دوربینی با کیفیت دید چشمان تو نساخته، هنوز دوربینی با حافظه قدرتمند به اندازه ذهن تو نساخته. تو می توانی هر آنچه را که در دسترس است با کیفیت فوق العاده بالا در حافظه ای نامحدود ثبت کنی و این شگفتی خلقت تو را به رخت می کشاند.

********************

حقیقت امر این است که عکاس ها آن تصویری که در ذهن تداعی می کنند را طرح اولیه عکسی که قرار است بگیرند قرار میدهند اما هیچگاه به خود آن تصویر دست نمی یابند. عکس حاصله یا کمی زیباتر یا کمی بدتر از آنچه در ذهن می پرورانند می شود. این واقعیت زندگی را هم نشان میدهد. درست به مانند همین عکاس، گاهی نتیجه تلاش ها و کارهایی که در زندگی میکنیم دقیقا آنچه که میخواستیم نخواهد شد برای همین باید یاد بگیریم از همان نتیجه حاصله بهترین را استخراج کنیم.

********************

یک حقیقت در مورد عکس ها وجود داره و اون هم با ظهور تکنولوژی شکل گرفته. حقیقت اینه که ما میتونیم اون چیزی که نیستیم رو توی عکس هامون به وجود بیاریم. مثلا با فتوشاپ میتونیم هزار کار مختلف روی عکسمون انجام میدیم و این اتفاقیه که روح آدما رو از چیزایی که نمیتونن تجربه کنن ارضا میکنه.

********************

وقتی به واقعیت دنیا نگاه میکنی میبینی که مانند فیلمی چند هزار دقیقه ای برای توست و عکس ها فقط یک صدم ثانیه و حتی کمتر از آن را برایت ثبت میکنند.

********************

هنر عکاسی و ویرایش عکس به ما این امکان را داد که جایی باشیم که تا به حال نبوده ایم و بین افرادی قرار بگیریم که تا به حال در جمع شان نبوده ایم. شاید به نظر مسئله کوچکی به نظر برسد اما ما با این هنر می توانیم خود را در آن لحظه تصور کنیم و تصور کردن می تواند شیرینی و لذتی حتی بیشتر از تجربه کردن برای آدمی داشته باشد.

********************

حس میکنم دنیا مانند فیلمیست که خدا آن را کارگردانی می کند و من و تو و همه انسان ها و موجوداتی که در این دنیا هستیم هر کدام نقشی از این فیلم را بر عهده گرفته و جلوی دوربین خدا ایفای نقش میکنیم. تنها فرق ماجرا با فیلم های واقعی این است که تمام ما بازیگران نمیدانیم که بازیگران فیلم خداییم!

********************

زندگی تو مانند یک فیلم است، پس در آن بهترین و زیباترین سکانس ها را خلق کن. با دوربینت که همان اعمال و رفتارت هستند بهترین سکانس ها را بگیر و از آنها در جهت ساختن فیلمی بهتر یا همان زندگی بهتر استفاده کن.

********************

زندگی مانند عکس هاییست که میگیریم. یک عکس از جزییات بی شماری تشکیل شده و تعداد زیادی پیکسل دور هم جمع شده اند و در نهایت تصویری که تو آن را میبینی تشکیل شده است. اما ما شمای کلی آنها را مینگریم و به تک تک آنها دقت نمیکنیم. ولی با این حال اگر حتی ذره ای در جزئیات این عکس اشتباهی به وجود بیاید، عکس زیبایی اش را از دست می دهد. در زندگی به جزئیات دقت کن چرا که هر کدام از این جزئیات و اعمال و رفتار کوچکی که در زندگی داری، شمای کلی زندگی ات را می سازد و اگر به اندازه کافی به آنها دقت نداشته باشی ممکن است کیفیت نهایی زندگیت را پایین بیاورد.

********************

عکاس حرفه ای کسی است که برای عکسی که گرفته توضیحی نمی دهد چرا که عکسش هر آنچه توضیح نیاز دارد را در قالب تصویر بیان میکند.

********************

اگر عکس خوبی می خواهی، باید موقعیتی که قرار است در آنجا عکاسی شود را بشناسی و در بهترین قسمتش بایستی. این می تواند به عنوان درسی برای زندگی هم باشد. اگر میخواهی زندگی خوبی داشته باشی باید بدانی که در چه موقعیتی و در چه جایی باید بایستی تا در نهایت زندگیت همان چیزی شود که میخواهی.

********************

حقیقتی در مورد عکاسی وجود دارد و آن این است که وقتی شما با دوربین تان عکسی از یک منظره میگیرید، آن را ثبت میکنید اما وقتی تغییراتی روی آن اعمال میکنید، در واقع منظره ای جدید خلق می کنید.

********************

عکس احساس آدمی را بر می انگیزد و عکاس خوب کسی است که بتواند اوج احساس را در عکس هایش به نمایش بگذارد.

********************

زندگی مثل عکاسی است. تا کنون هر عکسی گرفته ای ثبت شده و در آلبوم داری، تو دیگر نمیتوانی ماهیت اصلی آن عکس ها را تغییر دهی ولی می توانی برای عکس هایی که قرار است در آینده بگیری دقت بیشتری به خرج دهی و با دوربینت عکس هایی با کیفیت و ماهیت بهتر بگیری. در زندگی نیز لحظاتی هستند که گذشته اند و تو نمی توانی ماهیت اصلی آنها را تغییر دهی اما می توانی از خودت شخصیت قوی تر بسازی تا در آینده بتوانی لحظاتی بسیار بهتر و شیرین تر را تجربه کنی.

********************

زندگی را مانند عکاسی و هنر عکس گرفتن بدان. حتما تاکنون پیش آمده که عکسی گرفته ای و از نظر بعضی ها زیبا و از نظر بعضی دیگر ناپسند بوده. حقیقت ماجرا اینجاست که حتی زیباترین عکس ها هم میتوانند منتقدانی داشته باشند، مهم این است که حس خودت نسبت به این عکس ها چیست، اگر آنها را دوست داشتی می توانی در آلبومت ثبت کنی و اگر دوست نداشتی می توانی آنها را از حافظه دوربینت پاک کنی. زندگی هم همین گونه است. حتی اگر بهترین عملکردت را داشته باشی شاید برخی ها باز هم منتقدت باشند اما مهم این است که نظر خودت در مورد زندگیت چیست؟! اگر آن را دوست داشتی به راحتی زندگیت را ادامه بده و خاطراتی خوش ثبت کن اما اگر آن را نمیخواستی به راحتی تغییرش بده و همان چیزی را از زندگی بساز که دوستش داشتی. اینگونه وقتی در آینده آلبوم خاطراتت را در ذهن ورق میزنی، همان خطراتی را خواهی دید که میخواستی بسازی و از آنها لذت ببری.

********************

می دانی شباهت زندگی و عکس در چیست؟ وقتی عکسی را با دوربینت گرفتی و صحنه ای را ثبت کردی بعداً می توانی به واسطه ابزارهای طراحی آن را ویرایش کنی. وقتی هم در زندگی خاطره ای ثبت شده، لحظه ای گذشت و تو دیر انجامیدی، می توانی با اقداماتی دیگر همان چیزی را از زندگی بسازی که میخواستی. پس نگران فرصت های از دست داده یا اشتباهات گذشته زندگی ات نباش، ببین چگونه می توانی آنها را جبران کنی.


سایر مطالب پیشنهادی :

جملات زیبا درباره نقاشی کشیدن

نمونه متن تراکت تبلیغاتی آتلیه عکاسی

جملات زیبا درباره هنرمند بودن


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...