متن ادبی در وصف مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای زیباترین اتفاقیست که می توانست برای مردم کشور ایران اتفاق بیفتد. قطعا با حضور ایشان جامعه اسلامی از هر زمانی با سرعت بیشتری به سوی ایمان به خدا هدایت می گردد و به پای مرحمت حضور ایشان خداوند سند بهشتی شدن مردم این جامعه را امضا می کند.

گاهی بد نیست که به خاطر زحمات و مرحمت های مقام معظم رهبری جمله ای زیبا در وصف ایشان بگوییم و یا حرف یا متنی را با دیگران به اشتراک بگذاریم که نهایت عشق مان را به وی نشان دهد. اکنون در ادامه این مطلب انواع متن های زیبا در وصف مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برایتان تهیه کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

جملات زیبا و کوتاه در وصف رهبری

جملات ادبی برای رهبر

پدر به کسی می گویند که سرپرستی خانواده ای را بر عهده گیرد و این خانواده را به رشد و تعالی برساند. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان پدری مهربان و دلسوز برای جامعه اسلامی و ایرانی با از خودگذشتگی ها و ایثار فراوان، این جامعه را به رشد و تعالی رسانده و به خدا نزدیک کرده است.

***************************

جامعه اسلامی ما از صدقه سری پدری مهربان است که همواره مسیر دین و مردم را یکی کرده و در آن تلاش های بسیار نموده. این پدر مهربان حضرت آیت الله خامنه ای می باشد که با رهنمودهای اسلامی خویش، جامعه را از چنگال شیطان صفتان نجات داده و به مسیر حق، مسیری که درست است و خدا مقصود آن می باشد هدایت نمود.

***************************

انسانی بزرگ و دین مدار که جامعه ایران را به مانند فرزندش دوست دارد. انسانی که زندگی اش را برای مردم و کشورش گذاشت و به اهدافی که مقصود آنها خدا بود کم کم نزدیک شد. مقام معظم رهبری، همان انسان بزرگی که پیشرفت و تعالی اکنون جامعه را مدیون ایشان هستیم، مردم ایران را به مانند فرزند خود پرورش داده و از جامعه ای نابالغ، جامعه ای با ادراک بسیار و بینش اسلامی خلق کرده.

***************************

وقتی به چهره مقام معظم رهبری می نگرم صورت امام و پیشروی مهربانی را می بینم که گویی هاله ای از نور صورت ایشان را به زیباترین شکل ممکن پر کرده. حضرت آیت الله خامنه، با همان چهره نورانی و مهربان، مانند قطب نمایی به سوی خداست، قطب نمایی که ما را از بیراهه و مسیرها و امیال شیطانی می رهاند و به سوی خداوند می برد.

***************************

گاهی فکر میکنم در حق رهبرم کم لطفی کرده ام، رهبری که برایم نقش امامی مهربان را دارد و نه تنها برای من بلکه برای کشورم به مانند مشعلیست که در دل سیاهی دنیا و تاریکی گناهان به واسطه آن می توانیم مسیر حق را بیابیم و در راه درست قدم بگذاریم. این کم لطفی به دلیل آن است که با خود میگویم شاید آنطور که باید در مسیر بندگی قدم نگذاشته ام یا آنطور که باید به لطف زحمات ایشان از خود بنده ای مومن که فقط در ذهنش خدا را می پروراند خلق نکرده ام.

***************************

می دانی حضرت آیت الله خامنه ای را به چه فرض میکنم؟ کبوتری که بر روی شاخه ای لانه کرده و فرزندانش در آن لانه هستند. این کبوتر باید فرزندانش را در قبال حیوانات موذی، تغییرات آب و هوایی و هر آسیب دیگری حفظ کند. حضرت آیت الله خامنه ای به مانند کبوتری بهشتی، برای ما که حکم فرزندان او را داریم محافظی قوی شده و ما را در قبال هر نوع گزند و آسیبی چه از شر حیوانات موذی که همان دشمنان اسلام هستند و چه همان تغییرات آب و هوایی که تغییرات و پیشرفت فرهنگ نادرست است حفظ می کنند.

***************************

دوست دارم روزی آقا را از نزدیک ببینم، مهربانی شان را از نزدیک درک کنم و کمی به پای حرف هایشان بنشینم، حرفایی که بوی بهشت را می دهند، حرفایی که گویی از سوی خدا نازل شده و بر زبان ایشان می نشیند. حضرت آیت الله خامنه ای گویی نماینده ای از سوی خداست که آمده در غیاب امام زمان (عج) مسیر بندگی و مسیر خداپرستی را به انسان ها یادآوری کند و آنها را از گزند دشمنان اسلام حفظ نماید.

***************************

رهبری مقتدر، رهبری کاردان و آینده مدار با ظاهری مهربان و ساده، دلی پاک و خداگونه، زبانی نرم و عاشقانه، حضرت آیت الله خامنه ای با اینکه با جدیت تمام در راه اسلام می کشوند و دین را برای کشور مهمترین مسئله عرضه می کنند، با نرم خویی و خوش قلبی خود کاری کرده اند که مردم به مانند پدری مهربان و دلسوز به او نظاره کنند، پدری که تمام وجودش را برای فرزندانش سرمایه گذاری کرده و هنوز هم به این کارش ادامه می دهد.

***************************

بعضی از افراد هستند که هیچ وقت نامشان از تاریخ پاک نخواهد شد، آنها برای همیشه ماندگارند و برای همیشه نامشان بر سر زبان هاست. بعضی از افراد مانند آیت الله خامنه ای از آن دسته از افرادی هستند که نام شان هیچ گاه در صفحات تاریخ کمرنگ نخواهد شد. مهربانی ها و از خودگذشتگی ها، شجاعت ها و دلاوری ها، خوش قلبی و ولایتمداری هایشان همواره در یاد مردمی که مدیون ایشان هستند خواهد بود و خواهد ماند.

***************************

با تمام وجودم احساس امنیت می کنم، با تمام وجود حس میکنم که کسی مراقبم است، کسی هست که نمی گذارد غرورم خدشه دار شود و کسی هست که نمی گذارد دشمن به حریم من یا خانواده ام تجاوز کرده و آن را از بین ببرد. تمام این دلگرمی من به خاطر حضور رهبری مهربان به نام آیت الله خامنه ای در کشورم است.

***************************

تمام وجودم را برای رهبری که تمام زندگی و عمرش را فدای من و کشورم کرد فدا میکنم. دادن جان برای ایشان کم است، اگر لازم بود حاضر میشدم تمام دنیای خویش را برای ایشان بدهم تا بماند، تا سایه اش از سر ما کم نشود، تا همیشه لطف و مهربانی اش نوازشگر قلب و احساس ما باشد و برای اینکه حضورش ترسی بر همه دشمنان باشد.

***************************

انتهای مسیر مقام معظم رهبری بهشتی بی بدیل روی زمین است که خدا مانند آن را برای بندگان خویش در آخرت مهیا نموده. قطعا اگر طبق رهنمودهای ایشان پیش برویم، با فکر و فرهنگ اسلامی دنیا را به بهشتی تبدیل خواهیم کرد که دشمنان از این بهشت انگشت به دهان خواهند ماند و خود آرزو خواهند کرد کاش در صف مومنان و پرهیزکاران می بودند. بله، حضرت آیت الله خامنه ای با درس ایمان و پرهیزکاری به مردم، از دنیا چنین بهشتی خواهد ساخت.

***************************

یک بار خودم را در مقام رهبرم تصور کردم. چقدر سخت، حتی فکر همان یک لحظه ام آرامش را از من گرفت، حتی فکر همان یک لحظه هم برایم سخت و دشوار بود و گویی نمی توانستم از پس وظیفه ام به خوبی برآیم. حضرت آیت الله خامنه ای، با ایثار و فداکاری خویش بر این مسند تکیه داده و هدایت و پیشبرد جامعه را به سوی اهداف اسلامی بر عهده گرفته است. یقیناً چنین بزرگ مردی همیشه در قلب مردم کشورش خواهد ماند و قلب آنها را به حضور خویش پر نور خواهد کرد.

***************************

بخش بزرگی از دفتر خاطرات زندگی ام را فقط به یک نفر اختصاص داده ام، کسی که باعث ساختن خاطراتی زیبا شد، خاطراتی که در گرو امنیت و آسایش رقم خورد، خاطراتی که در آن شور عشق موج میزد و آن هم فقط برای بودن در جایی بود که او برایم تدارک دیده بود. این بخش از دفتر خاطراتم را قصد دارم برای حضرت آیت الله خامنه ای بگذارم. همانکه رهبر کشورم است و با اقتدار و استواری خویش کشور را از گزند دشمنان حفظ کرده و در سایه امنیت و آسایش به ما زندگی همراه با آرامش را هدیه نموده که با آن می توانیم خاطراتی زیبا را رقم بزنیم.

***************************

شاید هدفم را کوچک بدانی، شاید هدفم را ناچیز بدانی و با خود بگویی این چه هدفیست که کسی دارد اما این هدف اکنون تمام رویای و آرزوی من است. هدفم این است که از نزدیک با حضرت آیت الله خامنه ای به صحبت بنشینم و لحظاتی از حضور ایشان فیض ببرم. حتم دارم خدا سند بهشتی شدن این مرد بزرگ را امضا کرده پس وقتی به پای صحبت های او بنشینی، وقتی با حرف های اوی نور هدایت را حس کنی و قدم در مسیر خدا بگذاری قطعا تو هم از بهشتی که او به آن وارد می شود بی نصیب نخواهی ماند.

***************************

اگر بخواهیم دنیا و سیاستمداران را به مانند ستاره ها فرض کنیم، حضرت آیت الله خامنه ای و کشور ما ایران حکم بزرگترین و پرنورترین ستاره را خواهد داشت. به منزلت وجود ایشان و نور ایمانی که از ایشان بر سر مردم کشورش ساطع می گردد، ستاره ما از همه ستارگان پرنور تر و زیباتر خواهد بود.

***************************

دلم پر کشیده و در آسمان عاشقی پرواز می کند. این آسمان، آسمان عشق به رهبرم است، رهبری که به من این فرصت را داد تا عاشقی کنم، به من این فرصت را داد تا آرامش را تجربه کنم، به من این فرصت را داد تا زندگی کنم. اکنون که او این فرصت را برایم مهیا ساخته، من هم تمام زندگی و عشقی که دارم را به پای ایشان خواهم گذاشت تا بلکه بتوانم ذره ای از مهربانی ایشان را جبران کنم.

***************************

کم پیدا میشوند آدم هایی که از سرمایه وجود خویش برای مردمشان بگذرند. اما تاریخ ثابت کرده در هر گوشه ای از زمان، چنین انسان هایی حضور داشته اند و دنیا را به برکت وجود خویش زیبا نموده اند. یکی از همین ها، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می باشد که از تمام سرمایه وجود خویش مایه می گذارد تا به پیشرفت و پویایی جامعه اسلامی در راستای اهداف دینی و ولایتمدارانه کمک نماید.

***************************

دوست ندارم او را به مانند رهبر بدانم، دوست ندارم او را به مانند امام بدانم، دوست ندارم او را به عنوان طلایه دار سپاه بهشتیان بدانم، دوست دارم او را به مانند پدری بدانم که مهربانانه برای تک تک فرزندانش تلاش می کند تا آنها به آن چیزی که باید برسند. حضرت آیت الله خامنه ای را می گویم که جدای از رهبری دلسوز، پدریست که حاضر است از تمام وجود خوی برای فرزندانش بگذرد.

***************************

پدرم را دوست دارم چون به من معنای زندگی را آموخت. رهبرم را دوست دارم چون به من معنای انسان بودن را آموخت. پدرم و رهبرم مانند دو ابر بزرگ خوشبختی بر سر من بوده اند و همواره مسیر درست زندگی را به من آموخته اند.

***************************

استواری و اقتدار را از کسی آموختم که با وجود درد و رنج بسیار و هجمه های بی نهایت دشمنان باز هم لبخند را از لب برنداشته و باز هم به مردم کشورش لبخند میزند و با این لبخند امنیت را به آنها هدیه می دهد. منظورم مقام معظم رهبریست که هر وقت به چهره اش مینگری، جز لبخندی مهربانانه چیزی نمی بینی، لبخندی که ضعف دشمن را به رویش می آورد و مردم کشور را خوشحال می سازد.

***************************

رهبرم، به من بگو در وجودت چه هست که خدا اینطور تو را خاص و بی بدیل آفریده؟ گویی انسانی به مانند تو نیست، گویی تو یک فرشته ای، گویی تو نماینده ای از سویی خدا هستی، نمی دانم، هر چه در وجودت هست، تو را بنده ای خاص برای خدا می کند، بنده ای خاص که به پای حضورش، مردمش هم خاص می شوند.

***************************

در میان تمام این گرانی ها، در میان تمام این آشوب ها و بی نظمی ها، کسی هست که به پشتوانه او بخواهیم امنیت را احساس کنیم، آرامش را در ذهن تداعی کرده و با قدرت به مسیر خویش ادامه دهیم. مقام معظم رهبری در تمام این مشکلات حضور دارد و سایه اش هیچگاه از سر مومنان و مردمان کشور اسلامی ایران کم نخواهد شد.

***************************

وقتی می خواهی شجاعت و مقاومت را به خودت یادآوری کنی، وقتی در لحظه ای مشکل گرفتار شده ای و میخواهی هرچه زودتر از آن خارج شوی، به رهبرت فکر کن، رهبری که الگو و نمونه ای از شجاعت و ایستادگی در استرس زا ترین و سخت ترین شرایط ممکن است.

***************************

دین اسلام مرحمتش را بر ما کم نکرد. در هر برهه ای از زمان پیامبر و امامی فرستاد تا به وسیله آن جامعه را هدایت و به مسیر درست راهنمایی کند. اکنون صدهال است که دیگر امامی نیامده و حضور نداشته اما به جای امامان و پیامبران پیشروها و رهبرانی مقتدر حضور داشته اند که جامعه را به سوی نمو و پیشرفت هدایت کرده اند. در جامعه اکنون، طلایه دار سپاه مسلمانان حضرت آیت الله خامنه ای است که جامعه را به مسیر درست می برد و نمی گذارد که در بیراهه دشمنان گمراه گردند.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

متن های زیبا برای خیرمقدم مسئولین

گلچین جملات بزرگان در مورد دختر و زن


1 نظر

  1. ......says:

    خیلی عالی بود ممنون