متن در مورد آدم های بی ادب

آدم های بی ادب، همه جا هستن و مثل ویروس پخش شدن. تو نمیتونی جلوی اونها رو بگیری، چون واکسنی براشون کشف نشده. تنها کاری که میتونی انجام بدی فاصله گذاری اجتماعیه یعنی از اونها فاصله بگیری چون نه تنها با بی ادبیشون بهت صدمه میزنن بلکه کم کم تو رو هم بی ادب میکنن.

در ادامه این مطلب متن های جالب و جذابی در رابطه با بی ادبی قرار دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما اونها رو بخونید و از خوندنشون لذت ببرید. همچنین میتونید از این متن ها در شبکه های اجتماعی تون استفاده کنید و به واسطه اونها به برخی افراد کنایه بزنید. همراه ما باشید.

جملات ادبی و زیبا درباره بی ادبی

متن درباره معرفت و بی ادبی

معرفت آدما حد و حدودشون رو تعیین میکنه. اگه کسی به تو بی ادبی کرد ناراحت نباش، معرفت اون شخص در حد پایینی بوده. تو که معرفت بالایی داری، تو که از شخصیت بالایی برخورداری پس شخصیت بالای تو همتراز با اون شخص بی ادب نیست که بخوای جوابشو بدی.

***************************

معرفت و ادب با هم یه رابطه مستقیم دارن. هر کی ادبش رو حفظ کنه معرفتش رو نشون داده و این باعث میشه تا از لحاظ شخصیتی رشد کنه. چه بسیار آدم های با معرفتی که حرفی رو شنیدن و میدونستن که صد در صد اشتباهه اما با این حال معرفت خودشون رو نشون دادن و در قبال این حرف یا سخنی که شنیدن بی ادبی نکردن.

***************************

بی ادبی کردن نشون دهنده ذات آدماست. اینکه چقدر برای بقیه ارزش قائلن و چقدر به خودشون و زبونشون و زندگیشون اهمیت میدن. آدمی که بی ادبی میکنه در درجه اول قبل از اینکه ارزش بقیه رو زیر سوال ببره ارزش خودش رو نابود کرده چون ارزش آدما به معرفت و شعور اونهاست که اون با بی ادبیش به راحتی مرزهای شعور و معرفت رو رد کرده.

***************************

همه ما آدما یه کاسه صبری داریم که اگه لبریز بشه ممکنه فشار زیادی بهمون وارد شه. اما این نباید باعث بشه که رو به بی ادبی بیاریم. ما میتونیم اون کاسه رو با معرفت و شعور خودمون دوباره پر کنیم به شرط اینکه واقعا بخوایم و از بی ادبی کردن دست بکشیم.

***************************

آدم های بی ادب از یک چیز بی نصیب موندن و اون هم معرفته. کسی که معرفتی داشته باشه میدونه که هیچ مشکلی بدون راه حل نیست پس به جای بی ادبی کردن و کار رو سخت کردن تلاش میکنه تا راه حل مشکل رو پیدا کنه.

***************************

معرفت چیز زیبایی بود که در زمان خلقت به خیلی از آدما نترسید. این آدما برای معرفت جایگزینی پیدا کردن به اسم بی ادبی اما از این فراموش کردن که مسیر بی ادبی و معرفت کاملاً از هم جداست. معرفت مسیری به سمت تعالی شخصیت و بی ادبی مسیری به سوی زوال شخصیت داره.

***************************

کاش آمپول و سرنگی وجود داشت که به واسطه اون میتونستیم به وجود آدم های بی ادب زندگیمون یکم معرفت تزریق کنیم. بعضی وقتا بعضی حرف های سنگین رو آدم از زبون این ها میشنوه که مجبور میشه خودش هم معرفت رو کنار بذاره و رو به بی ادبی بیاره.

***************************

قابل توجه آدم های بی ادب و بی شخصیتی که دست روی من و زندگیم گذاشتن. درسته که شما با بی ادبیتون شخصیت ضعیف و بی معرفتی خودتون رو به نمایش میذارید اما من با آدم حساب نکردن و بی محلی بهتون شخصیت بزرگ خودمو نمایش میدم. با سپاس.

متن در مورد آدم نفهم و بی ادب

بحث با آدم های نفهم و بی ادب فقط یه حاصله داره و اون هم خسته کردن خودته. به جای اینکه با این آدما بحث کنی و احترام خودت رو پایین بیاری، یک کاری در حقشون انجام بده. به اونها بی محلی کن. بی محلی بهترین جواب در پاسخ به آدم های بی ادب و بی فکره.

***************************

آدم های نفهم در واقع همون آدمهای بی ادب هستند. آدمی که فهمیده هست قبل از اینکه رفتاری ازش سر بزنه یا قبل از اینکه صحبتی به زبونش بیاد اون رفتار و حرف رو در ذهنش مزه مزه میکنه بعد تحویل میده. آدم های نفهم بدون هیچ فکری اولین رفتار و حرفی که به ذهنشون میاد رو به نمایش میذارن و هیچ به آینده اون فکر نمیکنن.

***************************

آدم های نفهم و بی ادب زندگیت رو جدی نگیر. اینا اومدن تا بهت ثابت کنن که دنیا چه آدم های کودنی میتونه داشته باشه. در واقع اینا میتونن یه سکوی رشد برای تو باشند، سکویی که به تو میگه اگه میخوای بهت اجازه پرتاب بدم، آدم با معرفت و با شخصیتی باش و مثل این ها نباش.

***************************

بیایم یه استفاده ابزاری از آدم های بی ادب و نفهم زندگیمون بکنیم. همونطور که از لقمان پرسیدند ادب رو از که آموختی و گفت بی ادبان، ما هم بیایم شعور و عقل رو از همین بی ادب ها یاد بگیریم. هر کاری اونها کردند دقیقا خلاف اون کار رو ما انجام بدیم تا کم کم تبدیل به انسان با ادب و ارزشمندی بشیم.

***************************

آدم های نفهم با بی ادبی هاشون ریشه شخصیت شون رو ذره ذره جلوی بقیه از بین میبرن اما فکر میکنن در واقع در حال آبیاری کردن اونن. وقتی که بقیه به راحتی اونها رو نادیده گرفتند و یا به اونها بی توجهی کردند، اینجا ثمره و میوه کار بی ادبی و نفهمیشون رو دریافت خواهند کرد.

***************************

بیایم به آدم های نفهم و بی ادب زندگیمون حق بدیم. شاید اونها مثل ما از عقل درست و کامل برخوردار نیستند، شاید اونها مثل ما در محیط خوب و مناسبی بزرگ نشدن، شاید با اونها رفتار بدی شده، شاید یکی پا روی شخصیتشون گذاشته، شاید یکی نادیده شون گرفته، شاید سرشون به جایی خورده و کلا عقلشون رو از دست دادن و هزارتا شاید دیگه. بیایم به اونها حق بدیم چون اونها با بی ادبی و نفهمیشون در واقع دارن به ما ضعفشون رو نشون میدن.

***************************

آدم های عاقل و با فکر همه چی رو در عمل ثابت میکنن ولی آدم های نفهم میخوان یک موضوع رو در حرف و بی ادبی کردن به بقیه ثابت کنند.

***************************

اگه در برابر یه آدم نفهم و بی ادب نایستی فکر میکنه از ضعفته، فکر میکنه نتونستی جوابش رو بدی و فکر میکنه ازش ترسیدی. خب بذار فکر کنه! دیدگاه یه آدم نفهم در زندگی تو چه تاثیری داره؟ مهم تعریف تو از خودته نه فکری که او در مورد تو میکنه. پس هر بار که خواستی جواب آدم بی ادب و نفهمی رو بدی صرفاً جهت اینکه روش کم بشه با خودت فکر کن که مگه اون آدم چقدر ارزشمنده که من به خاطرش ادب خودم رو زیر سوال ببرم.

متن درباره بیشعوری آدم های بی ادب

آدم های بی ادب و بیشعور جدای از ادب و شعوری که ندارن از زوال عقلی هم رنج میبرن و عقلشون رو هم از دست دادن. کسی که دارای قوه تفکر و اندیشه باشه با کمی فکر کردن میفهمه که نمیتونه با بی ادبی چیزی رو حل کنه.

***************************

آدم های بی ادب با هر بار بی ادبیشون شعور نداشته شون رو فریاد میزنن و اگر ما هم با اونها مقابله و مجادله کنیم در واقع از قانون زندگی اونها یعنی بیشعوری پیروی کردیم.

***************************

آدمی که بی ادبی میکنه، این بی ادبی هاش از یه جایی منشا میگیره. وقتی که خوب به زندگیش دقت کنی متوجه میشی سر منشا تمام این بی ادبی ها از شعوریه که رشد نکرده و در همون حد کوچیکش باقی مونده.

***************************

بی ادبی و بیشعوری هم مثل یک مریضیه. به جای اینکه آدم های بیشعور و بی ادب رو سر جاشون بنشونین سعی کنید اونها رو درک کنید. شاید اونا نیاز به همین درک کردنه داشته باشن و به محض اینکه درک شدن بی شعوریشون رو کنار بذارن.

***************************

بی ادبی ربطی به شعور افراد نداره. بعضی وقت ها بعضی مشکلات و بعضی حرف ها فشار زیادی روی آدم میذاره یا به قول معروف این حرف ها یا مشکلات نقطه جوش اون آدم رو لمس میکنن برای همین اون از حالت عادی خارج میشه و به بی ادبی کردن روی میاره. به عنوان مثال خودتون رو زمانی که کسی یا چیزی ارزش های زندگیتون رو زیر پا میذاره یا به راحتی از اونها میگذره فرض کنید. در اینجا در مرحله اول، اولین چیزی که ممکنه به ذهنتون برسه همین بی ادبیه.

***************************

درود به شرف بی ادب ها که با همین بی ادبیشون شعور پایینشون رو جار میزنن و شخصیت واقعیشون رو نشون میدن. خیلی از آدم های به ظاهر با شعور هستن که فقط نقاب با ادب بودن و انسان بودن رو زدن اما در واقعیت یه بیشعور بیش نیستن. کاش میشد همچین انسان هایی رو هم تشخیص داد چون این ها به مراتب از کسانی که بیشعوریشون نمایانه خطرناک ترن.

***************************

شعور و ادب چیزی نیست که خدا به یه عده داده باشه و به یه عده نداده باشه. این یک نوع مهارت اکتسابیه که هر کسی میتونه به دستش بیاره اما آدم های بیشعور و بی ادب از به دست آوردن این چیز با ارزش خودداری میکنن.

***************************

ای کاش توی کلاس و درس و مدرسه درسی به اسم شعور هم وجود داشت تا آدم های بی ادبی که الان با اونها سر و کله میزنیم در همون زمان پرورش پیدا میکردن. این یک ظلم بزرگ در حق ایناست چون اونا با بیشعوری بزرگ شدن و کسی نخواسته که جلوی بی شعوری اونها رو بگیره.

***************************

آدم بی شعور برای ثابت کردن خودش از ترفندی به اسم بی ادبی استفاده میکنه و آدم بی عقل کسیه که این رو میدونه اما در مقابل اون قراره میگیره تا اون آدم بی شعور اونو با این ترفند از پا در بیاره.

***************************

کاش روی بعضی از آدما مُهر بی شعوری و بی ادبیشون خورده بود تا هیچ وقت اجازه نمیدادیم وارد زندگیمون بشن. اینا مثل سم هستن که به جون ریشه زندگیمون میفتن و تا اونو پوسیده نکنن راحت نمیشینن.

***************************

به نظرم بعضی از آدمها باید کلاس بیشعوری برگزار کنن تا بقیه هم بفهمن که چطور میشه اونقدر بیشعور و بی ادب بود.

***************************

آدم های بی شعور رو جدی نگیرید اونها برای ابراز خودشون از هر حرف و هر چیزی استفاده میکنن. باشعورانه ترین کار در مقابل اونها اینه که دو تا گوشاتون رو کر کنین و بذارین تا اونها حرف بزنن. یه ویژگی خوبی که اینجور آدما دارن اینه که با محلی دیدن بیشتر جوش میارن و خسته میشن. پس اگه هم میخوای خستشون کنی و حرصشونو در بیاری، روتو ازشون برگردون و به بی ادبی هاشون توجه نکن.

متن درباره شخصیت آدم های بی ادب

آدم اهی بی ادب از همون اول بی ادب نبودن. اونا میتونستن پرورش پیدا کنن، کسی اونها رو آموزش بده و کم کم عقل و شعور پیدا کنن اما چه کنیم که در جایی بزرگ شدن که هیچ کدوم از این ها وجود نداشته و شخصیت اونها با همین بی ادبی شکل گرفته.

***************************

شخصیت پایین آدم های بی ادب شخصیت تو رو هم پایین خواهد آورد. برای اینکه احترامت حفظ بشه همیشه یه حد فاصله ای بین خودت و اونها باشه. اونا اگه نزدیکت باشن شخصیت تو رو هم پایین میارن.

***************************

توی شخصیت آدم های بی ادب بی شعوری به وضوح دیده میشه. بیشعوری اونها واگیر داره و اگه باهاشون از یه حدی بیشتر در ارتباط باشی بیشعوریشون سرایت میکنه و کم کم به تو انتقال پیدا میکنه. اگه میخوای مرض بی شخصیتی و بیشعوری نگیری از آدمای بی ادب فاصله بگیر.

***************************

آدم های با ادب شخصیتشون رو با فحش و ناسزا گفتن نشون میدن پس تو شخصیتت رو با منطق و ادب نشون بده. چیزی که آدمای بی ادب همیشه جلوش کم میارن منطقه. وقتی که با منطق باهاشون صحبت کنی، اونا دیگه حرفی برای گفتن ندارن. پس به جای بی ادبی کردن و تبدیل کردن شخصیت خودت به شخصیت اونا سعی کن با منطق و ادب صحبت کنی.

***************************

شخصیت و ادب داشتن به سن و سال نیست. خیلی ها با وجود سن کم شخصیت بالایی دارن و ادبشون کاملاً مشخصه اما خیلی ها هم با وجود سن بالا بی شخصیتی و بی ادبیشون بیداد میکنه. یادمون باشه ادب و شخصیت آدم ها رو بر اساس سن و سالشون در نظر نگیریم.

***************************

بعضی از آدما هم هستن که لازم نیست حرف بزنن تا بی ادبیشون مشخصه شه، اونا همینکه هیچ کاری نکنن شخصیت پایینشون نشون دهنده ضعفشون هست و بی ادبیشون رو به زیبایی به تصویر میکشه.

***************************

آدمای بی ادب حتی اگه نتونن در گفتار بی ادبی شون رو ابراز کنن بالاخره در رفتار یه کاری ازشون سر میزنه و ناراحتت میکنن. پس چه خوبه از اینجور آدما فاصله بگیری تا از شخصیت پایین و کوچیکشون در امان باشی. آدم هایی که شخصیت اندکی دارند هر کاری میکنن تا توجه بقیه رو به خودشون جلب کنن و اغلب هم این کار رو با بی ادبی میکنن و اگه تو نزدیکشون باشی یعنی بهشون این اجازه رو صادر کردی تا کاری که در ذهن دارن رو در حقت انجام بدن.


سایر مطالب پیشنهادی :

مجموعه‌ای زیبا از متن و شعر درباره ادب و احترام

متن های کنایه دار بی احترامی شوهر به زن در جمع

جملات زیبا در مورد شخصیت انسان

مجموعه متن زیبا درمورد ذات خراب


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...