متن درباره ولایت فقیه

ولایت فقیه از انسان، انسانی داناتر و قانون مدار تر خواهد ساخت. این ولایت خصایل شیطانی را تغییر و خصوصیات خداگونه و الهی را در انسان جایگزین آنها خواهد کرد و انسان به واسطه خصوصیات خداگونه می تواند طبق موازین الهی به سوی کمال و معرفت حرکت کند، دنیا را تجربه کند و به وظیفه بندگی خویش عمل نماید.

در ادامه متن هایی درباره ولایت فقیه آورده ایم که شما می توانید از آنها جهت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. گاهی نیاز داریم تا در رابطه با این ولایت مطلبی بنویسیم یا ارائه دهیم و می خواهم میزان تاثیر گذاری این مطلب بسیار باشد، اگر شما جزو این دسته از افراد هستید می توانید از متن هایی که در ادامه تهیه کرده ایم استفاده نمایید.

جملات زیبا و کوتاه در مورد ولایت فقیه

جملات در مورد ولایت فقیه

در سایه ولایت فقیه به تمام آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی خواهیم رسید. همه ما مردمانی هستیم که ولایت فقیه را به عنوان پیشرو و راهنمای راه مان در مسیر بندگی انتخاب نموده ایم. حال باید دل و قلب مان را به آن بسپاریم تا افسار آنها را در دست بگیرد و ما را هدایت کند.

***************************

ولایت فقیه نمونه بارز ولایتی است که در آن پرهیزگاری و عمل صالح به خوبی به چشم میخورد. این ولایت رهرو راه امام زمان علیه السلام است و برای همین هم باید اینگونه باشد. تمام کسانی که در سایه ولایت فقیه گذران زندگی کرده و آن را قطب نمای خویش به سوی خدا انتخاب کرده اند، می توانند امید داشته باشند که جزوی از سپاهیان امام زمان علیه السلام خواهند بود.

***************************

کسی که ولایت فقیه را بپذیرد و خود را در ره دین اسلام قرار دهد بدون شک می تواند زندگی مادی و معنوی خویشتن را تامین کرده و به هر آنچه که خدایش برای او میخواسته دست بیابد. ولایت فقیه در راستای قوانین اسلامی انسان را به سوی کمال و روشنایی هدایت می کند.

***************************

بدون شک اگر ولایت فقیه در تمام جهان گسترده شود کمتر ظلمی به بار خواهد. این ولایت بر اساس قوانین دینی جامعه را هدایت کرده و مردم را به کارهای شایسته وا می دارد. از آنجا که قانون باعث می شود انسان متمدن تر شود، این ولایت می تواند از انسان امروزی به واسطه قوانین دینی شخصی کاملاً متمدن و با فرهنگ اسلامی بسازد.

***************************

ولایت فقیه فرهنگ اسلام را می آموزد، به انسان یاد می دهد چگونه یک مومن واقعی باشد و چطور حق مسلمان بودن را تمام و کمال به انجام رساند. ولایت فقیه به عنوان چراغ راه مومنان به سوی خدا، درس بندگی می دهد، درس انسان بودن و درس داشتن سیرت پاک و خداگونه می دهد. به راستی که هر کس این ولایت را بپذیرد، خدا را به دل و قلبش راه داده.

***************************

ولایت فقیه دین اسلام را زنده نگه داشته. دین مانند یک مسیر است و برای اینکه در یک مسیر به درستی قدم برداریم نیازمند قوانینی هستیم. این قوانین باعث میشود که در مسیر به بیراهه نرویم، زمین نخوریم، درگیر موانع نشویم، همواره ترین قسمت را بیابیم و در همان قسمت راه خویشتن را ادامه دهیم. ولایت فقیه برای دین اسلام دقیقاً همین کار را می کند و با قوانین خود موجب میشود انسان در درست ترین بخش مسیر بندگی خدا قدم بردارد.

***************************

ولایت فقیه دین اسلام را هموار می کند. از زمان پیامبر تاکنون قانون گذاری نبوده که بتواند قوانین را طبق جامعه امروزی تطبیق دهد اما ولایت فقیه این کار را تا حدودی انجام می دهد و به واسطه انجام همین کار مسیر را برای کسانی که میخواهند حق بندگی را به جای آورند هموارتر می کند. به واسطه قوانین ولایت فقیه انسان می تواند در مسیری هموار و بدون مانع قدم بردارد و به خدایش نزدیکتر شود.

***************************

چه زیباست وقتی دینی را می پذیری و چه زیباتر است وقتی میفهمی این دین ولایتی دارد که تو را از هر گونه گناه و معصیت مصون می دارد. در دین اسلام ولایتی وجود دارد به نام ولایت فقیه که مردم طبق عرف آن عمل میکنند و اینگونه ذات خویشتن را خداگونه تر می سازند. این ولایت حق را از باطل جدا ساخته و دین را به صورت کامل برای انسان شرح می دهد. چه زیباست که این ولایت را بپذیری و زندگی ات را طبق آن پیش ببری.

***************************

اهداف و آرمان های ولایت فقیه در راستای بهبود جامعه و وضعیت مملکت است. اگر کمی انسان ها طبق این ولایت عمل کنند، طبق قوانین آن پیش بروند و زندگی خود را در چارچوب های آن بکذرانند طولی نخواهد کشید که به تمام اهداف و آرمان هایی که دارد خواهیم رسید. ولایت فقیه ما را به ظهور امام زمان نزدیک تر می کند و هر چه اهداف آن عملی تر شود، گویی که ما به ظهور منجی عالم نزدیکتر می شویم.

***************************

وقتی که به دینم مینگرم ولایت فقیهی را می بینم که مردم را به زیبایی بشارت می دهد، مردم را به بهشتی راستین که خدایشان برای آنها تدارک دیده بشارت می دهد، این ولایت یاد می دهد که چطور مردم به این بهشت برسند، چطور جایگاه خویش را در آن محکم سازند و چطور بنده خاص و شایسته خداوند باشند. آری اگر ولایت فقیه را بپذیری، بنده ای شایسته و در عین حال بهشتی خواهی شد.

***************************

بهشت گوارای وجود کسانی که ولایت فقیه را تمام و کمال پذیرفته اند و اکنون ولایت فقیه جزوی از گوشت و خون آنها شده. وقتی وارد این ولایت می شوی، وقتی از ته دل به قوانین آن عمل میکنی، گویی واقعا خدا در قلبت نشسته، گویی واقعا خدا بر قلبت حکم فرمانی می کند و ائمه چراغ راهت شده اند. وقتی خدا در قلبت باشد و راهنمایت ائمه باشند یقیناً به بهشت وارد خواهی شد.

***************************

ولایت فقیه هر چند ولایتی خوب است، هر چند در راستای قانون انسان را بنده ای شایسته می سازد، اما یادمان نرود که انسان دارای قوه عقل و اندیشه است، انسان دارای توانایی بررسی و درک است. بدون شک اگر در درست ترین مسیر هم بدون آگاهی قدم برداریم شکست مان دور از ذهن نخواهد بود برای همین حتی اگر خواستی ولایت فقیه را به عنوان راهنمای خویش به سوی خدا انتخاب کنی کاملاً در مورد آن تحقیقات انجام ده و با چشم باز نسبت به انجام این کار اقدام کن.

***************************

ولایت فقیه مانند نور است. نور وقتی به ظلمت می تابد آن را روشن میکند و دیگر اثری از آن باقی نمی ماند. قبل از ولایت فقیه نورهای کم سویی دیگری بودند اما نمی توانستند به صورت کامل ظلمت و تاریکی جهل را از بین ببرند اما با آمدن ولایت فقیه همه چیز تغییر کرد، به واسطه ولایت فقیه نور ایمان و آگاهی بر همه جا تابید و تاریکی جهل برای همیشه رخت بست و رفت.

***************************

وقتی ولایتی را می پذیریم، وقتی قوانین آن را قبول می کنیم، باید تمام و کمال نسبت به آن متعهد باشیم. کسی که ولایت فقیه را می پذیرد باید زندگی اش مانند یک مومن واقعی باشد. او نمی تواند برخی کارها را انجام داده و از انجام برخی کارها سر باز بزند در غیر اینصورت نمی توان گفت که ولایت فقیه را پذیرفته. بیاییم اگر مسئله ای را میپذیریم، با گوشت و خون به آن متعهد و پایبند باشیم. بدیهی است که قبل از پذیرش باید به صورت کامل در مورد آن تحقیقات لازمه را به انجام برسانیم.

***************************

ولایت فقیه هر چه در بر نداشته باشد حس و حال آدمی را خوب میکند، به واسطه ولایت فقطه انسان می پندارد دستوراتی که به آنها عمل میکند از سوی خدا آمده و خدا او را راهنمایی می کند. این ولایت چنان به مذاق آدم خوش می نشیند که اگر واقعا به آن عمل کند، هم در این دنیا خوشبختی را احساس می کند و هم در آن دنیا توسط پروردگارش مورد مغفرت و آمرزش قرار می گیرد.

***************************

ولایت فقیه مانند پدر یک خانواده است و ما مردم اعضای این خانواده هستیم. پدر قوانین خانه و خانواده را تعیین می کند، خانواده را به مسیری که درست است هدایت می کند، از خانواده در برابر آسیب و خطر محافظت می کند و به طور کامل مانند سپری برای اعضای خانواده می باشد. حال اگر ما ولایت فقیه را به عنوان پدر خویش در مسیر خدا بشناسیم و سعی نکنیم که از این خانواده خارج شویم، یقیناً از تمام آسیب ها و خطرات دنیا و آخرت در امان خواهیم بود.

***************************

ولایت فقیه می تواند انسان را دگرگون سازد و از او شخصیتی به وجود آورد که تاکنون آن وجه شخصیتی را تجربه نکرده است. این ولایت کارش همین است، هدایت انسان به سوی کمال!

***************************

بیایم ولایت فقیه را به شکلی دیگر ببینیم، ولایت فقیه به ما انسان بودن را متذکر می شود. در میان دنیایی که پر از ظلم است، پر از بدی و ستم است، ولایت فقیه به ما یادآوری میکند که ما انسانیم و مسیری که در پیش گرفته ایم نمی تواند موجبات خوشبختی ما را فراهم سازد. زمینه خوشبختی انسان زمانی به وجود می آید که او حداقل انسان بوده و انسان بودن را آموخته باشد.

***************************

ولایت فقیه مانند یک دریاست و تک تک ما آدم ها مانند ماهیان این دریا هستیم. دریا ماهی ها را زنده نگه می دارد، موجب حیات آنها می شود و در کل زندگی را به آنها هدیه می دهد. ولایت فقیه هم دقیقا همین گونه است، اگر نباشد شاید دیگر زندگی کردن سخت باشد، حیات آنطور که باید وجود نداشته باشد و شاید جای زندگی کردن را عذاب کشیدن بگیرد. بدون قوانین انسان زندگی اش به همین شکل خواهد شد.

***************************

می توان گفت که اصل دین اسلام در ولایت فقیه خلاصه می شود. در این ولایت، ولایت مردان سعی کرده اند به تمام قوانین و موازین اسلامی توجه و جهت راهنمایی و پیشبرد جامعه از آنها استفاده نمایند. ولایت فقیه نمونه بارز جامعه ایست که در آن به قوانین دین اسلام نسبتاً به صورت کامل عمل می شود.

***************************

دین اسلام گرچه دین کاملیست اما نیاز به رهبرانی مناسب برای هدایت مردم دارد. می توان گفت که ولایت فقیه به عنوان یک رهبر فوق العاده برای جامعه اسلامی عمل می کند. ولایت فقیه گرچه از نامش پیداست و یک ولایت است اما در چارچوب ها و قوانین الهی به وجود آمده و نقشه راه کاملی برای رسیدن انسان به سرمقصد منزل که جلب رضایت پروردگار است می باشد.

***************************

ولایت فقیه بهترین دوست ما در پیمودن مسیر سعادت است. این ولایت به ما قوانین را یادآوری میکند، چارچوب ها را یادآوری میکند، شئونات و موازین را یادآوری می کند و گویی به واسطه یادآوری ها و راهنمایی های پیوسته آن می توانیم دنیا را آنگونه که خدا می خواهد تجربه و رسالت خویش در زندگی را به اتمام رسانیم.

***************************

می خواهی رسالت زندگیت را بشناسی؟ می خواهی بدانی که چرا به این دنیا آمده ای؟ می خواهی در مورد خودت بیشتر بدانی؟ پس در سایه ولایت فقیه حرکت کن. وقتی که این کار را انجام دادی، انگار بازی زندگی را طبق قانون و قواعد خاصش شروع کرده ای و پیروز شدنت در آن حتمی خواهد بود. ولایت فقیه تو را به تمام آنچه که از انسان بودن لازم است خواهد رساند.

***************************

ولایت فقیه بشر را به مرحله آدمیت و آدم را به مرحله انسانیت می رساند. در چارچوب های ولایت فقیه هر که زندگی کند می تواند خوشبختی ای که از دنیا می خواست را تجربه و توشه ای برای آخرت خویش مهیا سازد. این ولایت انسان را به انسان بودن تشویق می کند و همواره با دستورات دینی و مذهبی خود سعی در همسو کردن فرکانس خالق و مخلوق دارد.

***************************

با ولایت فقیه می توانی جهان را از دید دیگری ببینی. وقتی به زیر سایه آن می آیی، می توانی زندگی را به شیوه درستی به پیش ببری. ما در زندگی آن چنان آزاد و رها نیستیم و باید طبق قوانین خاصی حرکت کنیم تا حق بندگی خدا را به جا آوریم. حال ولایت فقیه به ما در تکمیل کردن حق بندگی کمک خواهد کرد و نگرشی جدید نسبت به دنیا به ما خواهد داد.

***************************

جامعه ای ولایتمدار زیر نظر ولایت فقیه پیروزی اش در میدان جنگ با شیطاین و وسوسه های شیطانی حتمیست. انسانی که به ولایت فقیه روی بیاورد، می تواند بر بسیاری از شیطاین و وسوسه ها پیروزی یابد و در مقابل امیال خداگونه و انسانی را جایگزین آنها نماید.

***************************

کاش کودکان را از همین کودکی با ولایت فقیه آشنا سازیم تا کم کم در زمانی که بزرگ شدند و توانستند تصمیم گیرنده زندگی خود باشند، مسیر زندگی شان را در سایه همین ولایت انتخاب نمایند و اینگونه زندگی شان را بگذرانند. هدایت و کمال در سایه ولایت فقیه نهفته است و بهترین سرمایه گذاری والدین برای فرزندان این است که آنها را با این ولایت آشنا و زیر سایه آن بیاورند.

تهیه کننده : توپ تاپ

2 نظر

  1. یازهرا (س)یازهرا (س)says:

    دمتون گرم عالی بود با تمام وجودمون پشت ولی فقیه هستیم😍🤍

  2. امیرحسین منتظرالقائمامیرحسین منتظرالقائمsays:

    دمتون گرم(: خیلی زیباست.. لبیک یا امام خامنه ای 🦋🤍 خیلی خوشحالم که زیر سایه ی رهبرم هستم ایشون یک واسطه ی رحمت حقیقی از سوی خدان از سوی امام زمانن