متن های زیبا و دلنشین برای دوست

یه زندگی زیبا و فوق العاده با داشتن یه دوست همراه و صمیمی امکان پذیره. آدم تموم ثروت های دنیا رو هم که داشته باشه اما در زندگیش دوستی نداشته باشه انگار که هیچ چیزی نداره. دوست بهت تمام اونچه که از عشق نیاز داری و حس خوشبختی ای که تموم ثروت های دنیا نمیتونن اونو بهت بدن، هدیه میده.

توی این مطلب متن های مختلف زیبا و دلنشینی در رابطه با دوست تهیه کردیم که شما میتونید از خوندن اونها لذت ببرید و در صورت نیاز در شبکه های اجتماعی و یا با دوستانتون به اشتراک بذارید. همراه ما باشید.

جملات دلنشین و زیبا برای دوست

متن برای دوست خوب داشتن

دلنشین تر از تنهایی ها، داشتن دوست خوب است. وقتی که دوستی داری که به فکر توست، دیگر به فکر تنهایی نخواهی بود. او تمام تنهایی هایت را پر میکند و مثل یک همدم همیشه در کنات خواهد بود.

***************************

دقت کرده ای، گاهی کسی که هم خون توست هیچ صمیمیتی با تو ندارد اما کسی که هیچ رابطه خونی با او نداری، می شود بخشی از وجودت. بعضی ها هستند که وقتی اسم دوست رویشان میگذاری هر کاری میکنند تا دوستیشان را ثابت کنند.

***************************

زندگی بهشت میشد اگر دوستی بود که همواره درکت کند، دوستی بود که همواره کنارت باشد و تنهایت نگذارد، دوستی بود که به جای گریه چشم هایت خنده را به لبانت هدیه دهد، دوستی بود که وقتی میترسیدی برایت تکیه گاهی امن میشد. تو همان دوستی هستی که من در زندگی نیاز داشتم، مرسی که به زندگی ام آمدی و از ‌آن بهشتی بی بدیل ساختی.

***************************

دوست خوب مثل خداست. وقتی که داریش آرومی، بی دغدغه ای، هیچ نگرانی و استرسی نداری و فقط حالت خوبه. برای همه داشتن همچین دوستایی رو آرزو میکنم.

***************************

یه حسی هم هست که فراتر از عشقه. تنها کسایی که دوست صمیمی دارن این حس رو درک میکنن. این حس مثل یه یه حس جنونه، حسی که اگه نباشه و اگه نبینیش انگار یه چیزی کمه، باید باشه تا تو هم آروم بگیری. چه خوبه همچین دوستای توی زندگیت باشن.

***************************

توی مسیر زندگی به آدمای مختلفی بر میخوری اما نمیتونی اسم همشون رو دوست بذاری. خیلی ها میان تا فقط ازت استفاده کنن اما پشت همین خیلی ها بعضی ها هستن که برات از جون مایه میذارن. اینا دوستای واقعین، دوستای خوبی که داشتنشون نعمته. اگه همچین کسایی رو تو زندگیتون دارید قدرشون رو بدونید.

متن برای دوست قدیمی

یه رابطه هایی هست که هر چقدر زمان میگذره عمیق تر میشه. یه رابطه هایی مثل رابطه ات با دوست قدیمیت. وقتی کسی به عنوان دوست وارد زندگیت میشه و برات میمونه، این رابطه بزرگ و بزرگتر میشه و بخشی از زندگیت خواهد شد. امیدوارم که همه از این رابطه ها داشته باشین.

***************************

دوستای قدیمی دیگه اسمشون دوست نیست خانواده هست. همه آدما یه سری جاها کم میارن، یه سری جاها داد و فریاد میکنن و یه سری جاها این داد و فریادها و کم آوردن ها رو سر اطرافیانشون خالی میکنن. خیلی از این اطرافیان میذارن و میرن اما اندکی از اونها میمونن، اونا اینقدر میمونن تا حالت خوب شه. اینا اسمشون دوست واقعی و قدیمیه، دوستایی که کم کم تبدیل به خانواده ات میشن.

***************************

یه سری‌ آدما رو حتی از خانواده ات هم بیشتر دوست داری، یه مهری به دلت میندازن که هیچکس ننداخته. اینجور آدما رو دوست داری برای همیشه داشته باشی و هیچ وقت هم از دستشون ندی. چه خوبه وجود همچین آدمایی. هنوز هم میشه توی دنیای به این ظاملی با وجود همچین کسایی طعم واقعی خوشبختی رو چشید. برای همتون داشتن همچین دوستایی رو آرزو میکنم.

***************************

دوست قدیمی یعنی شناختن عادت هات، یعنی شناخته نقطه های جوشت، یعنی پشتت بودن ها و یعنی تنهات نگذاشتن ها. همه ما به یه دوست قدیمی نیاز دارم. حالا اون دوست هر کسی میتونه باشه از پدر و مادر آدم تا آدم غریبه ای که یه روز وارد زندگیت میشه ولی بعد از اون تا همیشه کنارت میمونه.

متن برای دوست صمیمی

بهت پیشنهاد میدم اسم هر کسی رو دوست صمیمی نذاری. هر کسی اونقدر لیاقت نداره که چنین لقبی داشته باشه. فقط یه سریای خاص هستن که لیاقت همچین لقبی رو دارن. به جای اینکه اونو روی همه بذاری، خوب بگرد و جستجو کن. سخت پسند باش. بذار تا بقیه برای اینکه این لقب رو از سمت تو بگیرن خودشونو به آب و آتیش بزنن. اینجوری ارزشت بالاتر میره، اینجوری واقعا دوستای صمیمی پیدا میکنی.

***************************

آدم وقتی دوست صمیمی داشته باشه دیگه نیازی به هیچ کسی نداره تا نیازهای عاطفیش رو برطرف کنه. فقط کافیه یه بار با اون درد و دل کنه تا از همه دنیا بی نیاز بشه.

***************************

دوست صمیمی یعنی وقتی که تو اوج تنهایی ها هستی ازت نپرسه چرا یا واسه چی فقط کنارت باشه و مرهم دردات باشه. اگه همچین کسایی رو دارین، قدرشون رو بدونید و راحت از دستشون ندید. اینا خیلی کمیابن، کمیاب تر از هر چی الماس و طلا تو دنیاست.

***************************

دوست صمیمی خیلی عیارش بالاست، ارزون نفروشش. اگه فروختیش پس خودت رو هم برای فروش بذار چون دیگه اون ارزش قبل رو نداری. آدم با دوستاشه که معنی واقعی زندگیه رو میفهمه، معنی واقعی لذت رو میفهمه و وقتی که اونا رو کنار گذاشت یعنی خودشم از زندگی کنار گذاشته شده، یعنی خودشم اون ارزش قبل رو نداره.

متن برای دوست مجازی

یه آدمایی هستن که با اینکه ندیدشون، با اینکه تا حالا حتی یه بار هم باهاشون چشم تو چشم نشدی اما مهمترین بخش زندگیت میشن. این دوستا که اغلبشونم مجازین با اینکه کنارت نیستن اما از هر چی دوسته بی نیازت میکنن.

***************************

یه دوست مجازی که درکت کنه و بفهمه میارزه به تموم دوستایی که کنارتن اما نمیفهمن که تنهایی، نمیفهمن درد داری، نمیفهمن بخشی از وجودت درگیر یه موضوعه. اونا تو رو فقط واسه خوش گذرونی هاشون میخوان. یادت باشه وقتی میخوای رو یکی اسم دوست رو بذاری حتما به این ویژگیش دقت کنی.

***************************

بعضی از دوستای مجازی با اینکه کنارت نیستن، با اینکه تا حالا ندیدیشون هم قدمت میشن، همراهت میشن. جالبه نه؟ ما آدما با اینکه همو نمیبینیم اما به هم وابسته میشیم، به هم علاقه مند میشیم و این علاقه به قدری پیش میره که تحمل دوری از هم رو نداریم، حتی اگه این دوری یه بار آنلاین نشدن باشه.

***************************

دوستی که درکت کنه دوست واقعیته! حالا میخواد مجازی باشه یا نه همین کنارت نفس بکشه. وقتی از سمت یکی درک میشی با اون احساس نزدیکی میکنی. اونجا دیگه مهم فاصله فیزیکی نیست، مهم حسیه که بینتون به وجود اومده.

***************************

یه دوست مجازی ولی واقعی رو عوض نکن با دوستایی که کنارتن اما همراهت نیستن. این خیلی مهمه که دوست همراهیت کنه، هم حست بشه و تو رو درکت کنه. بعضی دوستای مجازی اونقدر این کار رو خوب انجام میدن که حالت از هر چی دوست واقعی و بی مرامه به هم میخوره. برای همه تون داشتن همچین دوستایی رو هم مجازی و هم واقعی آرزومندم.

متن برای دوست بامرام

اون دوستی بامرامه که وقتی از مشکلاتت گفتی نگه چطور میخوای حلش کنی بلکه بگه چطور میخوایم حلش کنیم.

***************************

یه دوست بامرام رفیقشو به هیچی نمیفروشه حتی اگه تمام آرزوهاش رو جلوی چشماش بیارن، چون رفیق از همه آرزوها ارزشمندتره. بیایم همچین رفیقایی باشیم تا همچین رفیقایی هم پیدا کنیم.

***************************

برای دوست و رفیقت بامرام باش. به رفتار اونا نگاه نکن! هر جوری دوست دارن باشن. اونا نباید تعیین کننده رفتارهات باشن. طرف مقابلت هر جوری بود سعی کن بامرام باشی. اینجوریه که نشون میدی درونت انسانیت موج میزنه.

***************************

بیایم یکم بامرام باشیم و بامرام بودن رو یاد بگیریم. این همه خیانت کردن و از پشت خنجر زدن هیچ ثمره ای نداره به جز پایین اومدن وجه انسانیت خودمون. با یادگیری مرام و معرفت در برابر انسان ها تبدیل به دوستی خوب برای اونها و انسانی ارزشمند برای خودمون میشیم.

***************************

بامرام بودن رو از دوستی یاد گرفتم که وقت مشکلاتم، مشکلات خودش رو فراموش کرد و اومد سراغم تا با هم مشکلات منو حل کنیم.

***************************

به یک عدد دوست بامرام که هیچ خیانتی نکنه و بگه هنوز دوستی و رفاقت نمرده نیازمندیم.

***************************

بامرام باش حتی اگه در حقت بی معرفتی کردن. با مرام و معرفتت نشون بده که اونا هر چقدر هم که بد باشن نمیتونن روی تو و رفتارهای تو تاثیر بذارن. همیشه یه دوست خوب و بامرام باش تا اونا از رفتاری که در حقت کردن خجالت بکشن.

***************************

میخوای دشمنات رو خجالت زده کنی؟ پس براشون در مقابل توطئه هایی که برات میچینن تبدیل به یه دوست بامرام شو.

متن برای دوست راه دور

دورم از تو و دیگر نمیبینمت اما انگار پیش منی، اما انگار با تو حرف میزنم و درد و دل میکنم. وقتی با یک تلفن یا پیام حالت را میپرسم و یا با من تماس میگیری تمام غم دوری ات را فراموش میکنم. به نظر من دوستی واقعی یعنی دوستی من و تو که در آن فاصله معنایی ندارد.

***************************

بعضیا هستن که حتی اگه یکیشون توی شمال نقطه زمین باشه و یکیشون هم توی جنوب نقطه زمین باز هم برای هم بهترین دوست ها باقی میمونن. برای بعضی از آدما فاصله مهم نیست دله که مهمه. برای من و تو هم همینطور.

***************************

چه خوب آدم دوستی داشته باشه که باهاش حال دلش خوب میشه. مهم فاصله نیست، اون شخص شاید از لحاظ مسافت خیلی ازت دور باشه اما حالت رو میفهمه و میدونه که مرهم دردت چیه. تا باشه از این دوستا.

***************************

شنیده ای میگویند دوری و دوستی؟ این برای من و تو درست نیست. کاش پیشم بودی و کاش فاصله مان زیاد نبود. دوری و دوستی برای کسانی معنا دارد که کینه ای نسبت به هم در دل دارند نه من و تویی که در قلب هم خانه کرده ایم و تنها چیزی که برای ابراز به هم داریم، عشق و علاقه است.

***************************

خدا نعمت دوست رو از هیچ کس نگیره. وقتی که دوستی داشته باشی انگار تنها نیستی و در برابر تمام مشکلات و غم ها یک جون اضافه داری. حالا فکر کن که بعضی از همین دسته از دوست ها فاصله شون باهات زیاده. در اینجا مهم فاصله نیست مهم دل های شماست که به هم نزدیکه. امیدوارم که نعمت داشتن دوست واقعی رو همتون تجربه کنید.

متن طولانی برای دوست

فاصله مهم نیست، واقعی بودنه که مهمه. اینکه اگه احساسی به خرج میده اون احساس واقعی باشه. بعضی ها توی روت دوستن و حس میکنی دوستت دارن اما پشت سرت از هزار دشمن هم بدترین. در مقابل اینا بعضیا هم هستن که حسشون و رفتارشون مشخصه. اونا احساسشون نسبت به تو یکیه و هر جا هم که برن همین حس رو نسبت بهت دارن. اسم اینجور آدما دوست واقعیه. یعنی کسایی که جلوی روت و پشت سرت یکین و هیچوقت تغییر نمیکنن.

***************************

آدم بزرگترین زخم ها رو از کسایی میخوره که هیچ توقعی ازشون نداشته. حالا بگید ببینم از کی توقع نداریم؟ آفرین درسته، اولین کسی که به ذهنمون میاد دوسته. اما گاهی همین دوست چنان ضربه هایی بهت میزنه و چنان خنجرهایی به قلبت فرو میکنه که تا ابد محکوم به درد و عذاب هستی. امیدوارم هیچکس از این مدل دوست ها نداشته باشه. اینا از هزارتا دشمن که دستشون برات روئه و میدونی که علیه تو هستن بدترین.

***************************

میان قلبم آشیانه ای برای هردومان ساخته ام. این آشیانه فقط مخصوص من و توست و هیچ کسی حق ورود به آن را ندارد. نفس هایم محافظ این آشیانه است! هیچگاه نمی گذارد کسی غیر تو و خودم واردش شود و هیچ وقت هم اجازه نمیدهد که تخریب گردد. اگر چنین اتفاقی افتاد بدان که نفس هایم بند آمده اند و من دیگر نفس نمیکشم وگرنه تا زمانی که زنده ام و زندگی میکنم با تمام وجود از عشقی که میان من و توست محاظت خواهم کرد.

***************************

لطفا وقتی وارد زندگی کسی میشید و قصد ندارید که بمونید اونو به خودتون وابسته نکنید. این در مورد همه روابط صدق میکنه. بعضی وقتا بعضیا به عنوان دوست وارد زندگیت میشن و چنان بهشون وابسته میشی که دیگه دوست نداری لحظه ای رو بدون اونها تجربه کنی. اما همینکه حس کردن بهشون وابسته شدی میذارن و میرن و دیگه هیچوقت هم پشت سرشون رو نگاه نمیکنن. کاش همچین دوست هایی بدونن که بعد رفتنشون چی به سرت میاد.

***************************

دوست اسمش مشخصه یعنی کسی که مکمل تو میشه و همیشه همراهته. بیایم بگذریم از تمام تعریف هایی که دوره و زمونه الان از دوست داره. توی دوره حالا از هر کی تونستی منفعتی ببره اون دوستته. این اشتباهه، دوست اونیه که وقتی وارد زندگیت میشه، توی قلبت خونه میکنه و همیشه اونجا میمونه. امیدوارم هیچ کدومتون از دوستای دوره و زمونه الان نداشته باشید.

***************************

امیدوارم فضای زندگی همتون با رایحه دوستی خوشبو و عطر آگین بشه به قدری که اونقدری احساس خوشبختی کنید که فکر کنین هرچی میخواستین خدا بهتون داده. وقتی دوست خوبی داشته باشی دیگه احساس بی نیازی میکنی چون اون دوست مهمترین حس تو که عشق هست رو بهت میده. آدمی که توی زندگیش عشق داشته باشه دیگه به هیچی نیازی نداره.


در ادامه حتما ببینید :

متن های زیبا در باره ی دوستی و رفاقت

مجموعه متن زیبا درباره دوست بامرام

متن درباره داشتن دوست خوب

متن در مورد دوست داشتن رفیق + عکس نوشته


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...