متن زیبا در مورد غروب خورشید و دریا

غروب خورشید و دریا در کنار هم لحظه ای به یاد موندنی خلق میکنن که فراموش کردنش ساده نیست. آدمای عاشق خیلی این صحنه رو دوست دارن چون توی این بازه زمانی انگار حسشون به نمایش گذاشته میشه. نمایشی که اونقدر زیباست که دوست داری ساعت ها به پاش بشینی و تموم نشه.

اگه اهل متن ها و حرف های عاشقانه هستید، این بار براتون متن های عاشقانه و تاثیرگذاری در مورد غروب خورشید و دریا آماده کردیم. شما میتونید این متن ها رو با عشقتون و یا با کسی که رابطه عاطفی خاصی با اون دارید به اشتراک بذارید و حس خوبی هم به خودتون و هم به شخص مقابلتون هدیه بدید. برای خوندن این جملات زیبا و فوق العاده همراه ما باشید.

زیباترین پیوند، پیوند میان خورشید و دریاست. هر روز وقتی که خورشید غروب می کنه انگار خورشید تو دل دریا پنهون میشه. انگار خورشید قبل رفتنش یه بوسه ی عاشقانه به لب دریا می زنه و بعد  پنهون میشه.

" " "

اگه دلت یک عاشقانه جداب و زیبا می خواد موقع غروب خورشید روبه دریا بیاست و آخرین وداع خورشید رو با دریا نظاره کن.

“ “ “

تلاقی غروب خورشید  با موج های  دریا زیباترین جلوه دوست داشتنه. عشق و دوست داشتن باید مثل عشق خورشید به دریا باشه هر روز ابرازش کنی بدونه وقفه و بدونه خستگی.

“ “ “

نمی دونم چرا نگاه کردن به غروب خورشید اونم از کنار دریا همیشه تنهایی و دلتنگی رو  یاد اما می یاره درحالی که خورشید وقتی غروب می کنه یواشکی تو گوش دریا میگه منتظرم باش فردا برمی گردم  و دریا با صدایی لرزان و ارام  می گه منتظرت می مونم. کاش همه جدایی ها و دلتنگی ها شبیه جدایی خورشید و دریا می بود.

“ “ “

میگن تماشای غروب خورشید اونم کنار ساحل یکی از زیباترین و ناب ترین منظره هایی هست که خداوند اونو خلق کرده و خودش با خلق این اثر زیبا کلی کیف کرده و  من این صحنه بی نظیر رو و این نقاشی زیبای دست خالق جهان رو هزاران بار تقدیمت می کنم.

“ “ “

صبوری کردن و ارامش و انتظار رو باید از دریا آموخت. وقتی خورشید غروب می کنه و سراسر دریا پر از تاریکی و ظلمت میشه تنها چیزی که اونو زنده نگه میداره امیده. امید به دیداری دوباره و به صبحی روشن و امید به بوسه ای از لب سوزان خورشید.

“ “ “

ارزو می کنم عاشقانه هایت همانند تلاقی غروب خورشید و دریا پر از زیبایی و امید باشد.

“ “ “

وداع و جدایی هرگز زیبا نبوده اما دل کندن خورشید از دریا هنگام غروب یکی از زیباترین و دلفریب ترین جدایی هاست. ارزو می کنم اگر جدایی در زندگیت اتفاق افتاد به زیبایی جدایی خورشید و دریا باشد و وصال این جدایی مثل طلوع دوباره خورشید و سلام دوباره اش به دریا شیرین و دلچسب باشد.

“ “ “

آغوشم برای دوست داشتن و عشق ورزیدن به تو همانند آغوش دریا هنگام غروب خورشید باز است. خودت را از من دریغ مکن.

“ “ “

صبوری و ارامش را از دریا آموختم انگاه که خورشید را هنگام غروب بدرقه می کند.

" " "

راستی می دانید چرا هنگام غروب خورشید آسمان و دریا یکی می شوند و سراسر به رنگ سرخ در می آیند. این سرخی شاید دل خون شده دریاست که در فراق خورشید ریش شده است.

“ “ “

دل کندن همیشه سخته، اگه باور نداری  غروب خورشید رو از کنار ساحل تماشا کن تا عظمت دلتنگی رو در سکوت دریا ببینی.

“ “ “

کاش جدایی من و تو هم مانند جدایی خورشید و دریا باشد. هر روز غروب  از هم جدا می شوند و فردا با طلوع دوباره، خورشید اولین پرتوهایش و اولین سلام هایش را نثار دریا می کند. آیا این جدایی زیبا و باشکوه نیست.

“ “ “

متن زیبا درباره غروب خورشید و دریا

متن درباره دریا و غروب خورشید

برات یه روز عاشقانه در کنارت عشقت اونم کنار ساحل دریا به خصوص وقت غروبش رو از خدا آرزو میکنم.

***************************

وقتی غروبا کنار دریا راه میرم، به خودم و تنهاییم بیشتر پی میبرم. حتی دریا هم یه خورشیدی داره که با اون خودشو کامل کنه اما من تا به الان لیاقت داشتن خورشید زندگیم رو نداشتم.

***************************

تماشای غروب خورشید کنار ساحل دریا یکی از معدود اتفاقای زیبای زندگی هر آدمیه. این لحظه اینقدر عاشقانه هست که هیچ کدوم از کارگردان های فیلم های عاشقانه دلشون نیومده حداقل یک سکانس از این لحظه زیبا تو فیلم هاشون نباشه.

***************************

وقتی خورشید غروب میکنه، دریا به ظلمت فرو میره، سوت و کور میشه و بوی مرگ میده. وقتی که خورشید دوباره طلوع میکنه، انگار با این کارش دوباره به دریا زندگی میبخشه. دریا هیچوقت بدون خورشد کامل نمیشه. دریا و خورشید خیلی منو یاد خودمون میندازه.

***************************

میگن غروب خورشید توی ساحل دریا یکی از زیبا ترین صحنه های طبیعت هست که هر کسی باید اونو ببینه. اما اگه تو نباشی، به تماشای این اتفاق زیبا هم که برم، چیزی جز غم نمیبینم.

***************************

من مثل دریایی هستم که خورشیدش تویی. وقتی که شب میشه و خورشید نیست، دریا یه ترس خاص پیدا میکنه.

***************************

اگه از زندگیم بیرون بری، قسم میخورم هیچوقت به تماشای غروب خورشید کنار ساحل دریا نمیشینم. چون این غروب حسی عاشقانه در وجود آدم شکل میده و وقتی که تو توی زندگیم نباشه، من هیچ عشقی رو نمیخوام.

***************************

زیباترین غروب خورشید رو وقتی دیدم که کنار تو توی ساحل دریا نشسته بودیم و با سکوت مون توی این غروب زیبا عشقمون رو فریاد میزدیم.

***************************

وقتی خورشید و دریا از هم جدا میشن، زیباترین لحظه رو به وجود میارن. اما من و تو خورشید و دریا نیستیم. غروب رابطه من و تو هر دومون رو عذاب میده و هر دومون رو به سمت نابودی میبره.

***************************

وقتی غروب میشه و خورشید و دریا میخوان از همه جدا بشن، صحنه ای زیبا به وجود میاد. اما کسی نمیدونه که به دریا و خورشید چی میگذره. شاید از نظر خیلی ها جدا شدن من از تو اتفاق خوبی باشه اما هیچ کسی نمیدونه تو دل من و تو چی میگذره.

***************************

دوست دارم با هم یه سفر به دریا بریم. اونجا روزامون رو به تماشای تلاطم امواج دریا مشغول بشیم و شب هامون رو با تماشای غروب آفتاب شروع کنیم. حس میکنم این سفر قراره عاشقانه ترین سفر زندگیمون باشه.

***************************

وقتی که تو کنارم هستی، حس دریا نسبت به خورشید رو دارم. اون اینقدر به خورشید وابسته شده که وقتی غروب میشه، آروم تر از هر موقع اش خواهد شد. هیچوقت منو تنها نذار وگرنه آروم ترینِ عالم میشم.

***************************

دلم میخواد به بچگیام برگردم. همون موقع که خانوادگی به شمال سفر میکردیم و میرفتیم کنار دریا. اونجا صبح تا شب رو میگذروندیم. زیباترین لحظه هم وقت غروب آفتاب بود که همگی کنار هم جمع میشدیم و با بچه ها این غروب رو تماشا می کردیم. الان هم که بزرگ شدم این اتفاق میفته اما انگار اون زمان یه معنای دیگه ای داشت. اون زمان من بچه بودم و دل بچه ها پاک تر از هر چیزیه؛ عشق هم پاک ترین حس توی دنیاست که غروب خورشید خوب بلده بود اونو به نمایش بذاره. اون موقع وقتی غروب خورشید رو کنار دریا میدیدم، عشق رو با تمام وجودم احساس میکردم.

***************************

دوست دارم دوباره با دوستام جمع بشیم و بریم کنار دریا. دوست دارم کلی اتفاقای خوب بسازیم و از کنار هم بودن لذت ببریم. وقتی هم که غروب آفتاب میشه، با بچه ها شروع کنیم مسخره بازی و صحبت از عشق های نداشته مون. این اتفاق هر چند ساده به نظر میرسه، اما جزو زیباترین لحظه های تاریخ زندگی من حساب میشه.

***************************

هر لحظه که در زندگیت احساس افسردگی کردی، فقط کافیه یه سفر به کنار دریا بری. در اونجا میتونی مشغول تماشای دریا بشی. دریا خود به خود بهت آرامشی خاص تزریق میکنه اما بزرگترین مسکن اون وقتیه که غروب میشه. اون موقع تو آرامش بخش ترین لحظه عمرت رو تجربه خواهی کرد.

***************************

فکر میکنم آدمایی که امیدی به زندگی ندارن، راه رفتن کنار دریا به وقت غروب خورشید رو با عشقشون تجربه نکردن. این صحنه بزرگترین امید زندگی رو به آدم میده. امید اینکه هنوز عشق هست و میشه زندگی عاشقانه ای رو شروع کرد.

***************************

عشق بزرگترین درمانه. اما بعضی آدما از داشتنش محرومن. این افراد میتونن خودشون به خودشون عشق رو هدیه بدن. مثلا یه آدم میتونه با یه سفر کنار دریا و تماشای غروب خورشید عشقی ناب به خودش هدیه بده که تا مدت ها در ذهن و فکرش باقی میمونه.

***************************

دریا همه اش آب تنی نیست. دریا جایی برای پیدا کردن عشق هم هست. کافیه وقتی غروب خورشید میشه وارد ساحلش بشی و به تماشای اون مشغول شی. اون موقع بزرگترین دلیل عاشقی رو پیدا خواهی کرد.

***************************

هوس کردم یه سفر کنار دریا برم و کلی عکس با غروب خورشیدش از خودم بگیرم. میدونی غروب دریا جای عشق نداشته ات رو برات پر میکنه. تنهاترین آدم روی زمین هم که باشی، وقتی موقع غروب آفتاب بری کنار دریا، انگار خورشید و دریا دست به یکی میکنن که تبدیل به عشق نداشته ات بشن.

***************************

وقتی بیشتر از هر موقع ای عاشق این دنیا و نعمت هایی که خدا بهت داده میشی که موقع غروب آفتاب به ساحل دریا بری. اون موقع میفهمی این دنیا زیبایی هایی هم داشته، دلیل هایی برای زندگی هم داشته، نعمت هایی ناب از سوی خداوند هم داشته اما خیلی از آدما چشماشون رو روی این نعمت ها بستن.

***************************

وقتی که از چیزی یا کسی ناراحت میشم، هیچ کسی نمیتونه منو آروم کنه. اون زمان فقط ساحل دریاست که به من آرامش میده. کافیه موقع غروب آفتاب برم که دیگه اونجا همه دردامو فراموش کنم. انگار غروب خورشید و دریا با هم تلاش میکنن تا من همه ناراحتی هام رو از یاد ببرم.

***************************

عشق رو نمیشه تو کلمه ها توصیف کرد. عشق یه تجربه هست که تا وقتی حسش نکردی، نمیتونی بگی چجوریه. پیشنهاد میکنم برای تجربه عشق یه روز به ساحل دریا بری و تا غروب اونجا توی سکوت دریا و آرامشش غرق بشی. وقتی که غروب شد، میتونی یکی از زیباترین اتفاقات طبیعت رو ببینی. این اتفاق بهت حس واقعی عشق رو میده! عشقی که تو از اعماق وجودت احساسش میکنی.

***************************

وقتی بچه بود، تموم رویام سفر به جایی بود که دریا داشته باشه. از همون بچگی عاشق تماشای دریا بودم. الان که بزرگتر شدم، هنوز هم دریا برام یه معنای دیگه داره. مخصوصا وقتی غروب میشه و به تماشای غروبش مشغول میشم. غروب دریا، عاشق شدن رو به من یاد داد، آرامش رو به من هدیه کرد و به من آموخت که این دنیا هنوز هم زیبایی هایی داره تا امیدمو از دست ندم.

***************************

دیدی وقتی چند نفر میرن شمال تا مدت ها خاطره دارن؟ چون شمال چیزی داره که خیلی از شهرهای کشور ندارنش. اون دریا داره. همه آدما زیبایی طلبن و جذب چیزایی میشن که زیبا و منحصر به فرد هست. یکی از همین چیزا دریاست. خیلی از آدما فقط برای غروب آفتاب دریا به شمال میرن. حالا فهمیدی چرا اینقدر خاطرات شمال محاله از یاد کسی بره؟

***************************

من و غروب دریا و گیتار، تموم دنیا و غم هاش. مطمئنم ما پیروز میشیم.

***************************

میخوام بهت یه معجون عشق معرفی کنم. این معجون خوردنی نیست، باید تجربه اش کنی. موقع غروب خورشید، برو کنار دریا و یه موزیک آرامش بخش پلی کن. اون موقع میبینی که چطور تمام خستگی ها از تنت بیرون میرن و آرامش به تمام وجودت تزریق میشه.

***************************

اگه نمیخوای خرج دوا و دکتر بدی، اگه دچار بیماری خاصی هستی، بهترین تجویز من به تو رفتن به ساحل دریا موقع غروب خورشیده. این لحظه انگار یه درمانگر قویه. درد رو از اعماق وجودت بیرون میکشه و بهت آرامش میده. اگه میخوای تمام دردای وجودت رو فراموش کنی، یه بار هم که شده این موقعیت رو تجربه کن.

***************************

غم انگیزترین خاطراتم به غروب دریا برمیگیرده. همون موقع ای که توی اون لحظه ی عاشقانه، با نگاهمون به هم تعهد دادیم که تا آخرش برای هم میمونیم. اما هیچ کدوممون سر قولمون نموندیم و راه خودمون رو در پیش گرفتیم.

***************************

غروب دریا یه غم خاصی داره. این غمو فقط آدمای عاشق تجربه میکنن. دریا تو اون لحظه با اینکه غمش رو فریاد نمیزنه، اما به خوبی دردش رو به نمایش میذاره. واسه همینه که آدمای عاشق به غروب خورشید کنار دریا پناه میبرن. چون دریا خیلی خوب دردشون رو میفهمه و براشون همدم خوبی میشه.

***************************

کاش میشد دریا رو در آغوش گرفت. مخصوصا وقتی که خورشید تنهاش میذاره و میره. حس اون رو خیلی خوب درک میکنم چون منو هم تنها گذاشتن و رفتن. منتهی من یه فرقی با دریا دارم. خورشید دوباره به دریا برمیگیرده اما کسی که منو رها کرد، دیگه بهم بر نمیگرده.

***************************

اگه میخوای با تمام وجودت به خدا و قدرتش ایمان بیاری، به ساحل دریا برو و غروب آفتاب رو در اون لحظه تماشا کن. قطعا هیچ کسی جز خدا نمیتونه چنین اثری رو از خودش خلق کنه. برای افزایش ایمانت به خدا، باید آثار هنرمندانه اش در این دنیا رو ببینی. یکی از اونها، همین غروب آفتاب دریاست که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

***************************

دنیا پر شده از چیزایی که به ظاهر قشنگن. انگار خدا خواسته این دنیا رو فقط با ظاهرش خوب نشون بده. وقتی به ظاهر دنیا نگاه میکنی، سرسبزی جنگل ها، موج های دریا به خصوص وقت غروب آفتاب و کلی چیزای دیگه رو میبینی. اما وقتی به بطن ماجرا برمیگردی، باز هم شاهد خیانت های دنیا به آدما هستی. این دنیا فقط یه جلد قشنگ داره ولی وقتی دفترش رو باز میکنی، تازه تیرگی درونش رو میبینی.

***************************

همه از تنهایی دریا زمانی که خورشید غروب میکنه و میره میگن اما یه نفر هم نمیگه به خورشید چی میگذره؛ خورشیدی که مجبور به اطاعت قانونی ابدیه. قانونی که میگه هر سری سر یه ساعت خاص بیاد بیای و یه ساعت خاص بری. خواستم بگم فقط آدمایی که تنها شدن رو درک نکنیم، آدمایی که مجبور به رها کردن میشن رو هم درک کنیم.

***************************

شاید اگه خورشید روز و شب به دریا می تابید، دیگه آبی برای دریا نمیموند. غروب خورشید حتی به نفع دریا هم هست. بعضی وقتا بعضی آدما از زندگیت میرن و احساس تنهایی میکنی. ولی اینو هم در نظر بگیر که اگه میموندن، شاید به یه تلخی بی پایان وارد میشدی.

***************************

انعکاس نور خورشید روی دریا وقتی که در حال غروبه، لحظه زیبایی هست که نمیتونی ازش بگذری. وقتی که آسمونم رنگش تغییر میکنه، اون موقع دیگه هوا هوای عاشقیه. دوست دارم توی چنین صحنه ای، تمام حسم رو به عشقم بروز بدم. کاش زودتر چنین روزی سر برسه.

***************************

شاید خدا هم قبل از خلقت آدما، دریا و خورشید رو با هم آفریده و عشق رو در وقت غروب خورشید دیده که اینجوری عاشق آدما شده.

***************************

دوست دارم اونقدر به پات عشقم رو بریزم که حتی غروب زیبا و عاشقانه خورشید دریا، زیباییش به زیبایی عشق ما نرسه.

***************************

گاهی نمیشه با بعضی دردها کنار اومد. دردهایی مثل فراغ جزو همین دسته از دردها هستن. به دریا و خورشید وقتی همو ترک میکنن دقت کن. اونا هر دو گرفتار قانون طبیعت شدن و چاره ای جز اطاعت کردن ندارن. اونا این درد رو پذیرفتن! ما آدما هم گاهی باید درد دوری هم رو بپذیریم. چون چاره دیگه ای جز این نداریم.

***************************

به عشق دریا و خورشید حسودیم میشه. آخه وقتی قراره همو ترک کنن، صحنه ای زیبا و به یاد موندنی از هم خلق میکنن. اونا مثل ما آدما نیستن که تا به محض اینکه از هم جدا میشن، آرزوی بدبختی هم رو بکنن. یه عشق مثل عشق دریا به خورشید و عشق خورشید به دریا میخوام. خدایا تو که توی طبیعتت چنین عشقی آفریدی، توی آدمات هم همچین عشقی رو به وجود بیار. آمین.


در ادامه تماشا کنید :

شعر عاشقانه درباره غروب خورشید (2)

جملات ناب و زیبا درباره ی دریا

مجموعه متن زیبا درباره ساحل دریا (2)

گلچین متن های زیبا درباره آسمان


1 نظر

  1. پریسا شعبانیپریسا شعبانیsays:

    غروب خورشید مثل یه لحظه قشنگه قدیمیه که دوس داری بهش نزدیک بشی تو هم دوس داری بهاش غروب کنی و. به پایین. بری