متن سخنرانی شورای مدرسه و شورای دانش آموزی ابتدایی

متن سخنرانی شورای دانش آموزی ابتدایی باید با دقت انتخاب شود. دانش آموزان بر پایه ی این متن است که تصمیم می گیرند که آیا شما را به عنوان اعضای شورا انتخاب کنند یا خیر و اگر این متن قوی نباشد، نمی توانید روی آنها تاثیر به سزایی بگذارید که بخواهند به شما رای دهند و شما را به عنوان اعضای شورا بپذیرند.

متن سخنرانی شورای دانش آموزی مدارس ابتدایی :

سلام و عرض ادب خدمت همه دانش‌ آموزان عزیز ، معلمان گرامی ، و والدین محترم،

امروز ، من این فرصت را دارم که به نمایندگی از شورای مدرسه و شورای دانش‌ آموزی صحبت کنم. اول از همه ، می‌ خواهم از همه شما بابت حضورتان و حمایت‌ های بی‌ دریغتان تشکر کنم.

هدف ما در شورا چیست؟

ما در شورا با هدف ساختن محیطی بهتر برای یادگیری و رشد، دست به دست هم داده‌ ایم. می‌ خواهیم مدرسه‌ ای داشته باشیم که همه در آن احساس امنیت و دوستی کنند. ما به دنبال راه‌ هایی هستیم تا با برگزاری فعالیت‌ های هنری و فرهنگی ، زنگ‌ های تفریح شادتر و جذاب‌ تر شوند.

چه برنامه‌هایی داریم؟

ما برنامه‌ های زیادی داریم ! از برگزاری مسابقات دوستانه و جشنواره‌ های فصلی گرفته تا اجرای پروژه‌ های خیرخواهانه که به ما کمک می‌ کنند تا به جامعه‌مان خدمت کنیم. همچنین ، می‌ خواهیم محیط مدرسه‌مان را زیباتر و دوست‌ داشتنی‌ تر کنیم.

نقش شما چیست؟

ما به کمک همه شما نیاز داریم. هر دانش‌ آموز ، هر معلم ، و هر والدینی می‌ توانند کمک کنند. ایده‌ های شما ، انرژی شما، و حمایت شما، می‌ تواند تفاوتی بزرگ ایجاد کند.

پیام ما چیست؟

ما معتقدیم که با همکاری و احترام متقابل ، می‌ توانیم مدرسه‌ ای بسازیم که همه به آن افتخار کنیم. ما می‌ خواهیم که هر دانش‌آموز در اینجا احساس خوشبختی و موفقیت کند.

در پایان

من از شما دعوت می‌ کنم که به ما در این سفر هیجان‌ انگیز بپیوندید. با پیشنهادات و نظرات خود، با حضور و فعالیت‌ هایتان ، به ما کمک کنید تا مدرسه‌مان را به جایی بهتر برای همه تبدیل کنیم. با هم، می‌ توانیم تفاوت‌ های بزرگی ایجاد کنیم!

با تشکر فراوان از همه شما،

[نام شما / عنوان شما در شورا]

---

این متن یک نمونه است و شما می‌ توانید آن را متناسب با شرایط خاص مدرسه‌ تان و همچنین اهداف و برنامه‌ های خاص شورایتان تغییر دهید.

متن سخنرانی  شورای دانش آموزی ابتدایی

من الان به عنوان یکی از کسایی که قراره داخل شورای دانش آموزی فعالیت کنه، از شما میخوام که به من رای بدید. ما هممون میخوایم که درس بخونیم و پیشرفت کنیم که اگر کیفیت درس خوندنمو افزایش پیدا کنه، بهتر میتونیم به هدفی که داریم برسیم. به من رای بدید تا بتونیم کاری کنیم که هم مدرسه پیشرفت کنه و هم بتونیم توی درس خوندنمون پیشرفتی داشته باشیم. توی این راه من یار و همراه شما هستم.

*******************************

همه ی ما میخواهیم که امسال را با موفقیتی بزرگ پشت سر بگذاریم. برای این موفقیت نیاز است که درست تصمیم بگیریم و شخص لایقی را برای مسئولیت های مدرسه انتخاب کنیم. از شما میخواهم که به من رای بدهید تا بتوانیم با کمک یکدیگر هم خود پیشرفت کنیم و هم به پیشرفت مدرسه بیفزاییم.

*******************************

من دنبال این نیستم که بخواهم رای بگیرم! من به دنبال این هستم که شخص مناسبی برای شورای دانش آموزی انتخاب شود که به این واسطه بتوانیم به کمک و یاری یکدیگر پیشرفت کنیم! شخصی که قرار است در شورای مدرسه مشغول به فعالیت شود، باید بتواند از پس برخی از مسئولیت ها به خوبی بر بیاید. من در خود این توانایی را می بینم و از شما می خواهم که به دقت وعده ها و ویژگی های مرا بررسی کنید و سپس اقدام به تصمیم گیری کنید که آیا می خواهید به من رای بدهید یا خیر.

*******************************

امسال می خواهم شورای مدرسه را برای شما به شکلی متفاوت برگزار کنم؛ البته اگر رای بیاورم! می خواهم به شما کمک کنم که بتوانید مدرسه را واقعا به عنوان خانه ی دوم خود بشناسید. بسیاری از دانش آموزان را می بینیم که از مدرسه فراری بوده و به هیچ وجه دوست ندارند که حتی دقایقی را در مدرسه بگذرانند. این به خاطر شیوه ی غلطی بوده که مدرسه ها در پیش گرفته اند. من می خواهم تا جایی که در توان دارم، این شیوه ی غلط را از بین ببرم. از تمامی شما عزیزان هم می خواهم که در این راه به من کمک کنید.

*******************************

شاید با خود بگویید که شورای مدرسه آنچنان هم اهمیتی ندارد. شاید با خود بگویید که مدرسه خیلی زود تمام می شود؛ پس نباید زیاد به اینگونه مسائل دقت کرد. اما من می خواهم خلاف این موضوع را به شما بگویم. زمان همواره در گذر است و حتی اگر ما برای مهمترین مسائل زندگی هم کاری نکنیم، باز هم زمان می گذرد. مهم این است که ما نتیجه ی خوبی بگیریم. ما باید شورای دانش آموزی را به درستی انتخاب کنیم که بتوانیم این سال را به خوبی پشت سر گذاشته و از آن به نتیجه ی خوبی برسیم. از شما میخواهم به من کمک کنید تا رای بیاورم تا اهداف خود را برای بهبود و پیشرفت مدرسه پیاده سازی کنم.

*******************************

اگر شخص نالایقی برای شورای مدرسه انتخاب شد، بازخوردش را خود ما دانش آموزان خواهیم دید و این بازخورد چیزی نخواهد بود جز ضرر. اما چطور می شود جلوی این ضرر را گرفت؟ قطعا باید به گونه ای تصمیم گیری کرد و به گونه ای اعضای شورای مدرسه را انتخاب کرد، تا این ضرر از بین برود. از شما نمی خواهم که به من رای بدهید! بلکه از شما میخواهیم که وعده های هر کدام از ما کاندیدها را به خوبی بررسی کنید و سپس اقدام به تصمیم گیری نمایید.

متن برای شورای دانش آموزی ابتدایی

ممکن است با خود بگویید که مقطع ابتدایی آن چنان هم مهم نیست و نقش خود را در جامعه خیلی کمرنگ بدانید! اما بهتر است بدانید که این ما هستیم که قرار است آینده ی کشور را به دست بگیریم و از همین حالا باید در فعالیت های اجتماعی به درستی مشارکت کنیم و خود را فردی کمرنگ در جامعه ندانیم. از هم اکنون می توانیم فعالیت خود را آغاز کنیم و این کار را به این شکل می توانیم انجام دهیم که در انتخابات شورای دانش آموزی به خوبی نقش آفرینی کنیم. از شما میخواهم که به من رای بدهید تا با کمک هم بتوانیم به گونه ای بهتر از پس این وظیفه ی اجتماعی خود بر بیاییم.

*******************************

هر کسی در این دنیا وظایفی دارد. برخی از افراد هستند که وظایفی اضافه اما بدون مزد را بر عهده می گیرند تا به پیشرفت جامعه کمک کنند. این افراد این وظایف را نه از سر معروفیت یا ... بلکه از سر خیرخواهی بر عهده می گیرند. این افراد این وظایف را دوست دارند. من شورای مدرسه را دوست دارم و می خواهم در آن نقشی داشته باشم که با کمک و همراهی شما می توانم به این خواسته ی خود برسم. از شما می خواهم که در این راه یاری گر من باشید.

*******************************

همه می گویند که بچه ها نقش کوچکی در جامعه دارند. همه می گویند که ما که بچه خطاب می شویم، نمی توانم به خوبی از پس کارهای خود بر بیاییم! اما این اشتباه است. هم اکنون باید در این انتخابات به خوبی این مسئله را به دیگران نشان دهیم و به آنها بگوییم که اشتباه می کنند. ما باید به درستی در مورد اعضای شورای مدرسه تصمیم گیری کنیم و کسانی را به عنوان اعضای شورا انتخاب کنیم که واقعا لایق هستند. زمانی که بتوانیم در این زمینه تصمیمی گیری درستی داشته باشیم، می توانیم امیدوار باشیم که کم کم به عنوان افرادی مهم و پر رنگ در جامعه شناخته شویم.

*******************************

نیازی نیست که در مورد مدرسه من چیزی بگویم. همه ی ما نقاط ضعف و نقاط قوت مدرسه را می دانیم. اگر برای شورای مدرسه، من را انتخاب کنید، سعی میکنم که نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنیم و روی نقاط قوت هم بیشتر کار کنم که بازدهی بیشتری داشته باشد. قطعا من به اندازه ی مدیرمان آقای ..... نمی توانم نقش داشته باشم و فعالیت کنم! اما به اندازه ی خود می توانم به شما کمک کنم که در یک مدرسه ی بسیار عالی و فوق العاده درس بخوانید.

*******************************

مدرسه ی ما یکی از بهترین مدارس در این منطقه است. ما باید قدر آن را بدانیم. ما باید همواره در تلاش باشیم که مدرسه ی خود را جزو بهترین ها نگه داریم. اگر ما در این کار را از خود ضعف نشان دهیم، طولی نمی کشد که مدارس دیگر به عنوان بهترین ها شناخته خواهند شد که قطعا ما باید جلوی این موضوع را بگیریم. یکی از کارهایی که میتوانیم انجام دهیم، این است که شورای مدرسه را به درستی انتخاب کنیم. از شما میخواهم که به من رای بدهید تا اهدافی که دارم را پیاده سازی کنم و مدرسه را همواره جزو بهترین ها قرار دهم.

*******************************

زمانی که قرار است شورای مدرسه فعالیت خود را آغاز کند، نیاز به اشخاصی لایق و توانمند دارد. من این توانایی را در خود می بینم که بتوانم از پس مسئولیت های شورای مدرسه بر بیایم. عده ای فکر می کنند که اگر عضو شورای مدرسه شوند، می توانند در کلاس ها شرکت نکنند و از اوقات فراغتی که به واسطه ی شورای دانش آموزی برایشان شکل می گیرد، استفاده کنند که باید بگویم آنها واقعا در اشتباه هستند! چون زمانی که عضو شورای دانش آموزی می شوی، وظایفت بیشتر می شود و علاوه بر درس خواندن مجبور هستی به وظایف دیگری هم برسی. من این وظایف را می پذیرم و از شما میخواهم که به من رای بدهید.

*******************************

رای هر کدام از شما می تواند کمک کند که من بتوانم به عنوان یکی از اعضای شورای مدرسه انتخاب شوم. ما باید با دقت رای خود را در صندوق بیندازیم. همین که نام شخصی را بر روی کاغذ بنویسیم و سپس در صندوق بیندازیم، کاری درستی نیست. بلکه ما باید همواره تلاش کنیم که بتوانیم بهترین فرد و لایق ترین فرد را انتخاب کنیم. من در اینجا به عنوان یکی از کاندیداها از شما میخواهم که به من رای بدهید تا بتوانم به پیشرفت مدرسه کمک نمایم.

*******************************

اکنون که من می خواهم به عنوان یکی از کاندیداهای شورای مدرسه در انتخابات شرکت کنم، از شما انتظار دارم که به من رای بدهید. همه ی کسانی که با من در ارتباط بوده اند، می دانند که من با دقت هر مسئله را بررسی می کنم تا به نتیجه ای درست در آن برسم که قطعا برای شورای مدرسه هم به همین صورت خواهد بود. در این شورا من کاری میکنم که شما بتواند بهتر در این مدرسه با قدرت بیشتری درس بخوانید و رفاه بیشتری داشته باشید.

*******************************

متاسفانه در سال های قبل، شورای مدرسه به این شکل انتخاب می شد که هر کس دوستان خود را انتخاب می کرد. اما من به شما دانش آموزان محترم میخواهم بگویم که این واقعا کار درستی نیست. شما نباید تنها بر پایه ی دوستی و صمیمیت خود با شخصی خاص به او رای بدهید. شما باید توانمندی ها و ویژگی های هر کس را بررسی کنید؛ سپس با دقت شخص لایق را انتخاب نمایید. اگر این بررسی ها را انجام دهید، خواهید توانست که به پیشرفت خود کمک کنید.

*******************************

شورای مدرسه را جدی بگیرید. این شورا در تصمیم گیری های مدرسه نقش به سزایی دارد. شورا در واقع می تواند به عنوان صدای دانش آموزان برای مدیر مدرسه باشد. زمانی که ما اعضای شورا را به درستی انتخاب کنیم، می توانیم ارتباطی مناسب با مدیر مدرسه برقرار کنیم و خواسته های خود را به او بگوییم. من به عنوان یکی از اعضای شورای دانش آموزی ثبت نام کرده و کاندید شده ام و از شما میخواهم که در این زمینه به من رای بدهید تا بتوانم به عنوان یک پل ارتباطی بسیار قوی بین شما و مدیر مدرسه مان باشم.

*******************************

امسال که من برای شورای مدرسه کاندید شده ام، اگر انتخاب شدم، تمام سعی خودم را می کنم که به خوبی نقش آفرینی کنم. این را بدانید که شورای مدرسه چیز ساده ای نیست و نباید از کنار آن به راحتی عبور کنید. شما آینده ی این سال تحصیلی خود را قرار است به دست شخصی خاص بسپارید! اگر او لیاقت این کار را نداشته باشد، تنها به خود ضرر خواهید رساند. پس سعی کنیم به کمک یکدیگر، بهترین و لایق ترین فرد را انتخاب کنیم! حتی اگر من را لایق نمی دانید، از شما می خواهم که این فرد لایق را بیابید و به او رای بدهید.

*******************************

امسال من برای شورای مدرسه و شورای دانش آموزی اهداف زیادی را در سر میپرورانم. از شما میخواهم که به من کمک کنید تا بتوانم این اهداف را پیاده سازی کنم. هر کدام از این اهداف به پیشرفت شما دانش آموزان کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که در رفاه بیشتری بتوانید به تحصیل خود در این مدرسه ادامه دهید و با قدرت بیشتری درس بخوانید.

*******************************

درس خواندن در یک مدرسه زمانی می تواند از سوی دانش آموزان با قدرت انجام شود که این مدرسه آسایش و رفاه حال دانش آموزان را فراهم کرده باشد. شورای دانش آموزی سعی می کند که این رفاه را برای دانش آموزان به وجود بیاورد. اعضای شورا باید افرادی باشند که بتوانند به خوبی تصمیم گیری کنند و تصمیم های درست بگیرند. من امسال به عنوان کاندیداهای شورای مدرسه می خواهم که به من رای بدهید تا بتوانم به کمک شما وارد شورا شوم و به تصمیم گیری های درست در مورد مدرسه کمک کنم.

*******************************

اگر من به عنوان اعضای شورای مدرسه پذیرفته شوم، به شما کمک میکنم که بتوانید اوقاتی را که در مدرسه هستید، خوش بگذرانید و حتی از درس خواندن خود هم لذت ببرید. از شما خواهش می کنم که حتی اگر من را انتخاب نمی کنید، شخص مناسبی را برای مدرسه انتخاب نمایید که به شما کمک کند که پیشرفت کنید


سایر مطالب پیشنهادی :

مجموعه شعر درباره شورای دانش آموزی

شعار برای شورای دانش آموزی مدرسه

چگونه برای شورای دانش آموزی تبلیغ کنیم؟

مجلس شورای دانش آموزی چیست؟

چگونه در انتخابات شورای دانش آموزی رأی بیاوریم

وظایف شورای دانش آموزی مدرسه چیست؟


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...