جملات انگیزشی ورزشی کاراته

یک کاراته کار باید همیشه در راستای به تحقق نشستن خواسته ها و اهداف بلند بالای خود تلاش و کوشش کند. رنج و دردی که امروز در تمرین های طاقت فرسا هر ورزشکاری می کشد؛ مطمئنا می تواند در آینده ای نه چندان دور ثمره آن را ببیند و به سکوهای قهرمانی در مسابقات مختلف چشم بدوزد. پس برای قهرمانی در ورزش کاراته باید تا آخرین رمق جنگید.

*******************************

تو یک کاراته کاری، یک کاراته کار در زندگی ورزشی خود باید یک مبارز تمام عیار باشد. برای به دست آوردن افتخارات و مدال های خوش رنگ و لعاب در هر مسابقه ای باید از جان مایه بگذاری تا در نهایت بتوانی همه را مسحور حرکات رزمی و فوق العاده خود کنی. تو می توانی کافیست اراده این کار را در خود تصور کنی و برای دست یابی به خواسته های خود تلاش کنی.

*******************************

یک قهرمان بارها و بارها زمین می خورد و دوباره بر می خیزد و به مبارزه خود ادامه می دهد. شکست جزئی از زندگی است. اگر در اوایل زندگی ورزشی خودت بارها در میدان های مختلف شکست خوردی؛ نباید یأس و ناامیدی وجود تو را فرا گیرد. بلکه باید استوارتر از دیروز به تمرین های خود ادامه دهی تا تمامی تکنیک های لازم را برای شکست دادن حریف های خود بیاموزی. آنجاست که تو می توانی شکست ناپذیر شوی.

*******************************

پشتکار همیشه حرف اول و آخر را در هر ورزشی می زند. تو نیز به عنوان یک کاراته کار با داشتن پشتکار کافی می توانی به تمامی اهداف و آرزوهای خویش دست یابی. این کاملا دست توست که کِی و کجا وارد عمل شوی و از استعدادهای خویش به نحو أحسن استفاده به عمل آوری.

*******************************

کاراته در زندگی شخصی به من جنگیدن را یاد داد. جنگیدنی که نه با زور و بازو، بلکه برای گرفتن حق و حقوق خود صورت می گیرد. برای آن که تو یک فرد موفقی باشی و بخواهی حق و حقوق خود را به طور کامل بستانی، باید یک مبارز و جنگجو باشی که در راستای به تحقق نشستن آرمان های خود در تلاش هست.

*******************************

یادت باشد که هیچ گاه خودت را دست کم نگیری. دیگران هیچ چیزی فراتر از تو ندارند. آن ها هم پیش از این که یک ورزشکار یا یک قهرمان باشند؛ یک انسان هستند. پس از آن ها موجودی فراتر از واقع نساز. اعتماد به نفس خویش را هر روز زیاد و زیاد تر کن و به خودت ایمان داشته باش تا سکوهای قهرمانی در ید قبضه تو جای خوش نمایند.

*******************************

مهم این نیست که تو صد تکنیک مختلف و متعدد را یاد بگیری و از تمامی آن ها در میدان های مسابقه استفاده کنی. همین که تو ده تکنیک یا حتی یک تکنیک را با صدها بار تلاش و تمرین و ممارست به خوبی یاد بگیری و در آن حرفه ای شوی؛ می توانی رقیب خود را از پای درآوری. پس اساس هر پیروزی و موفقیتی، تمرین است و تمرین و تمرین.

*******************************

بوده اند کسانی که با چند بار شکست خوردن و زمین افتادن دست از تلاش و کوشش برداشته اند و امید خود را به طور کامل از دست داده اند. تو برای موفقیت نباید هیچ گاه درجا بزنی. همیشه رو به جلو گام هایت را بردار و برای موفقیت طعم تلخ شکست را هم باید چشید تا کم کم خود را برای موفقیت و پیروزی آماده کرد.

*******************************

همیشه پیش از هر مسابقه ای فارغ از اینکه رقیب تو کیست و چند مدال قهرمانی دارد؛ فقط و فقط به پیروزی در آن مسابقه فکر کن. به یاد داشته باش که همین تفکر به پیروزی در تو امیدی به وجود می آورد و چراغ دل تو را به سمت پیروزی و موفقیت به گونه ای فروزان خواهد ساخت که کمتر کسی است که در جلوی تو زانو نزند. پس امید به پیروزی را در دل خویش طنین انداز کن.

*******************************

پیروزی حق و شایسته توست. تو آفریده شده ای برای پیروزی و از میان برداشتن رقبای سرسخت. پس به هیچ چیزی جزء پیروزی در هر نبرد و مسابقه ای فکر نکن.

*******************************

هر فردی در زندگی خویش استعدادهایی دارد که برای شکوفا شدن آن ها باید هر چه زودتر دست به کار شود. استعداد تو در زمینه کاراته هست و یقینا تو می توانی این استعداد ها را در رشته مورد علاقه ات شکوفا کنی و به همگان ثابت کنی که تو می توانی به یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی در این رشته برسی.

*******************************

همه ورزشکاران نمی توانند با همدیگر روی سکوی قهرمانی بروند. سکوی قهرمانی را فقط به سه نفر برگزیده در هر مسابقه و نبردی می دهند. این دست توست که غرور را کنار بگذاری و به این فکر کنی که همه برای دست یابی به سکوی قهرمانی آمده اند. پس از همین الان خودت را برای گرفتن یکی از سکوهای قهرمانی آماده کن.

*******************************

قدر ثانیه ها را باید دانست. تو انسان حسابرس و دقیق و منسجمی هستی. ثانیه ها در مسابقات کاراته به تو یاد خواهند داد که چقدر ارزشمند هستند. از هر روزنه ای باید به خوبی در کسری از ثانیه بهره بجویی. هوش و ذکاوت خود را در مسابقات ورزشی به کار ببر و از ثانیه هایت به خوبی بهره مند شو تا پیروز هر نبردی شوی.

*******************************

برای آنکه روز به روز کمربندهای ارزشمندتری را به دور کمر خود ببندی و به بالاترین مراتب و جایگاه های ممکن در کاراته دست یابی؛ فقط و فقط باید تلاش کنی. بدون سعی و کوشش به هیچ کجا نمی رسی. پس از همین الان تلاشت را مضاعف کن تا پله پله درجه های بیشتری را به تو اعطاء کنند.

*******************************

ضرباتت را قوی تر کن و به خودت تلقین کن که حتی آهن هم در برابر تو کم می آورد. اگر تو به خودت ایمان داشته باشی که می توانی با ضربه های پولادین خودت کوه آهن را از هم از پای دربیاوری؛ مسلما به چنین جایگاهی خواهی رسید و فردی موفق از آب در خواهی آمد.

*******************************

کاراته یک مبارزه دو نفره است. کسی که در مقابل تو قرار می گیرد آن هم مثل تو به فکر پیروزی در برابر توست. این کاملا بستگی به تو دارد که تو خودت را چقدر برای پیروزی در برابر او آماده و مهیا کرده باشی. فرد پیروز کسی است که بیشتر از دیگری تلاش کرده باشد و هم و غم خویش را در میدان نبرد به کار گیرد تا به پیروزی دست یابد.

*******************************

زندگی یک کاراته کار در بدو فعالیت ورزشی خود ممکن است مالامال از سختی و درد و رنج باشد و حتی با مصدومیت ها و جراحت های زیادی رو به رو گردد. ولی این را بدان که تو برای هدفی بس بزرگ وارد این رشته شده ای. نباید سختی های ابتدای راه تو را از ادامه این راه پر پیچ و خم منصرف گرداند. سختی ها را به جان بخر تا مدال های رنگین تری به گردنت آویزان گردند.

*******************************

همیشه با خود این نکته را به یادگار داشته باش که هیچ قهرمانی در شکم مادر خود قهرمان آفریده نشده است. او هم برای رسیدن به چنین جایگاهی سالیان سال تلاش کرده است تا امروز به چنین جایگاه رفیعی دست یافته است. پس تو هم برای مراتب بالاتر باید تلاش کنی تا لقب قهرمان بودن شایسته و بایسته تو گردد.

*******************************

یک ورزشکار پیش از آن که باید یک ورزشکار باشد؛ باید یک عاشق باشد. اگر تو به کاراته عشق می ورزی و شیفته مبارزه هستی؛ مسلما یقین داشته باش که تو در حیطه فعالیت خود فردی موفق خواهی شد. با عشق به مبارزه روی آور و تا دستیابی به موفقیت از رسیدن به آرزوهای خود دست برندار.

*******************************

قهرمان شدن در مسابقات استانی و سپس کشوری پایان کار نیست. تو باید خود را برای قهرمانی در مراتب بالاتر آماده کنی. اگر می خواهی به منتهی إلیه تمامی خواسته ها و آرزوهای خود دست یابی؛ باید اهداف و برنامه هایت را خیلی فراتر از واقع در نظر بگیری و به قهرمان شدن در مسابقات جهانی و المپیک بیندیشی.

*******************************

تکنیک های ورزشی به تنهایی کارساز نیستند. گاهی برای پیروزی در یک مسابقه باید از تکنیک های روانشناسی نیز بهره جست. تو می توانی با کار کردن روی چشم های حریف او را در یک لحظه ناک اوت کنی. پس برای موفقیت باید به همه جوانب نگریست و همه چیز را در نظر داشت تا به پیروزی در هر مسابقه ای چشم امید داشت.

*******************************

خستگی و تنبلی جایگاهی در زندگی ورزشی و به خصوص ورزش های رزمی ندارد. باید تنبلی را کنار بگذاری و از خسته شدن و کوفته شدن ترسی به دل خود راه ندهی. به یاد داشته باش که تو می خواهی یک قهرمان باشی. برای یک قهرمان کسر شأن است که تنبلی و خستگی او را از پای درآورد. پس جسورانه برای قهرمانی از جای برخیز و در راستای آن اقدام کن.

*******************************

همیشه برای رسیدن به آرمان هایت، باید برنامه داشته باشی تا با برنامه ای کارآمد و منسجم به تمامی خواسته های خود دست یابی. همین امروز برای از پای درآوردن تمامی رقبای ریز و درشت خود برنامه ای بچین و خودت را برای مبارزه با آن ها آماده کن.

*******************************

برای آن که بتوانی سکوهای قهرمانی را در تسخیر خویش درآوری؛ همواره در همان روزهای نخست ورزشی خود در مسابقات کاراته الگوی خود را بزرگترین مبارز و شکست ناپذیر ترین آن ها در نظر بگیر تا اگر شبیه به آن هم نشوی؛ بتوانی ورزشکاری نزدیک به آن شوی. اگر الگوی خود را یک قهرمان محلی در نظر بگیری؛ مسلما به جایگاهی بالا دست نخواهی یافت. اهدافت را بلند و گام هایت را استوار در نظر بگیر.

*******************************

تو موفق خواهی شد. نه همین الان ولی با تلاش و کوشش در آینده ای نه چندان دور به چنین جایگاهی می رسی.

*******************************

تو یک مبارزی برای پیروزی در هر نبردی باید تا آخرین لحظه جنگید. هیچ گاه دست از تلاش و کوشش تا لحظه پیروزی در مسابقات کاراته برندار. به یاد داشته باش که تو آفریده شده ای برای موفقیت و پیروزی در هر نبردی پس تا آخرین رمق بجنگ.

*******************************

مردان شماره کاراته در جهان هم روزهای سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته اند تا اینکه امروز به این جایگاه و این شهرت بی همتا رسیده اند.پس تو هم باید رنجش خاطر امروز را با تمرین و تلاش و ساعت ها عرق ریختن تحمل کنی تا بتوانی در نهایت قله های موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر نهی. پیروزی در هر مسابقه ای وابسته به تمرین های طاقت فرسایی است که پیشتر انجام داده ای.

*******************************

هر کسی استعداد و توانایی خاصی دارد که در هر لحظه می تواند آن ها را شکوفا کند. این دست توست که چه موقعی استارت شکوفا شدن استعداد های خود را بزنی. همیشه به یاد داشته باش که هر وقت تصمیم به موفقیت بگیری، هنوز هم وقت هست. پس همین الان از جای خود برخیز و استعداد بی نظیر خود را در مسابقات قهرمانی در رشته کاراته به همگان نمایان ساز تا همه به قدرت فوق العاده تو ایمان آورند.

*******************************

هر فردی که خود را وارد حیطه قهرمانی در ورزش کاراته می کند، باید برای همیشه ترس را از زندگی خود حذف کند. جسور بودن و بی ترس بودن در هر کاری رمز موفقیت و پیروزی است. اگر می خواهی یک کاراته کار حرفه ای و موفقی باشی، جسورانه و با شجاعت تام و تمام یکی یکی سکوهای قهرمانی را به تسخیر در آور.

*******************************

تو مطمئنا یک قهرمان بزرگ خواهی شد. دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. پس نگران نباش که هنوز هم به آن شهرت نرسیده ای و قهرمانی های بسیار زیادی را به دست نیاوردی، بلکه بدان که با سعی و تلاش روز افزون خود به چنین جایگاهی در آینده ای نزدیک خواهی رسید. کافیست که همت کنی و آستین همت و اراده خود را بالا بزنی تا خیلی زود شهره شهر و دیار خویش شوی و تمامی سکوهای قهرمانی را در مسابقات قهرمانی کشوری و سپس آسیایی و جهانی را در ید قبضه خویش درآوری.

*******************************

می گویند از هر چند هزار نفر یک نفر هست که می توانند با اراده و سعی و تلاش خویش به جایگاه رفیعی دست یابد. همیشه تصور کن که تو درست همان یک نفر در میان انبوه نفراتی هستی که گوی سبقت را از رقبای خود می رباید. برای رسیدن به چنین جایگاهی باید هیچ گاه درجا نزد و همیشه گام های خود را به سمت جلو و محکم برداشت تا آرزو های دیروز خود را به خاطرات فردای خود تبدیل کنی.

*******************************

گام هایت را استوار بردار تا تمامی درها به سمت تو گشوده گردد. یک کاراته کار حرفه ای و درجه یک در وهله نخست پیش از یک قهرمان باید یک پهلوان باشد و اصول جوانمردی را به خوبی رعایت کند. جوانمرد ترین کاراته کار باش تا پهلوانی و قهرمانی را با هم به چنگ آوری.


سایر مطالب پیشنهادی :

جملات انگیزشی ورزشی بانوان

جملات انگیزشی ورزشی والیبال

جملات انگیزشی ورزشی بدنسازی + عکس نوشته


3 نظر

  1. زهرازهراsays:

    سلام مطالبی ک شما قرار داده بودین واقعا عالی بودنند ممنونم❤

  2. کاراته کاکاراته کاsays:

    خیلی افتضاح بود مطالبتون

  3. کاراتهکاراتهsays:

    باعث افتخارمه ک کاراته کار میکنم 💪🏻❤️