متن زیبا درباره یک استاد تکواندو

همیشه برای رسیدن به هدف خود باید تلاش کرد. یک استاد تکواندو به شما نشان می دهد که نه تنها در میدان نبرد، بلکه در زندگی باید تا لحظه آخر و آخرین نفس دست از تلاش و کوشش برنداشت و تا رسیدن به هدف مورد نظر خود هیچ گاه پا پس نکشید.

*******************************

یک استاد تکواندو همیشه به شما می فهماند که برای برنده شدن باید جنگید حتی اگر با قَدَرترین افراد هم مبارزه کنید؛ اگر ذهن و فکر خود را به بردن عادت بدهید؛ دیگر برای شما مهم نیست که چه کسی پیش روی شماست. تنها چیزی که ذهن شما را درگیر خود می کند این است که چگونه و از چه طریقی می توانید حریف خود را از پای درآورید. دقیقا زندگی نیز به مانند مبارزی است که با لباس تکواندو در میدان حاضر شده است و تنها به اول شدن می اندیشد.

*******************************

یک استاد تکواندو همیشه به من می گفت که برای موفقیت در میدان نبرد و به طور کلی در زندگی خود هیچ چیزی قوی تر از اراده نیست. برای برنده شدن فقط کافیست اراده کنید و به خود بقبولانید که شما می توانید. خواستن توانستن است. پس برای رسیدن به رویاهای خود اراده کنید و با تکیه بر همین نیروی خود پا پیش بگذارید مطمئن باشید که هیچ چیز و هیچ کسی نمی تواند شما را شکست دهد.

*******************************

تکواندو درس زندگی است؛ درس ایستادگی در برابر تمامی مشکلات و مسائلی که ممکن است روزی گریبانگیر شما شود. برای مبارزه و پیروزی باید جنگید. همان طور که یک استاد تکواندو همیشه به شاگردهای خود نشان می دهد که در برابر تمامی حریف های خود باید از خود مقاومت نشان دهند و بر ترس غلبه کنند؛ پس در زندگی هم باید جسور بود.

*******************************

یک استاد تکواندو پیش از هر چیزی قبل از اینکه آموزش ها و تکنیک های رزمی خود را به شاگردهایش نشان دهد؛ به آن ها نشان می دهد که در برابر استاد خود تعظیم کنند. در زندگی ما نیز همین مسئله صدق می کند که همواره باید احترام را سرلوحه زندگی خود کنیم. به محض آمدن پدر به خانه به او احترام بگذاریم و با سعه صدر و احترام به دیگران به زندگی خود روی آوریم.

*******************************

همیشه باید به قدرت خود ایمان آورید. اعتماد به نفس داشتن و خود را کم ندانستن دو رمز موفقیت می باشد که شما می توانید با تکیه بر این دو در زندگی خود همواره سودای پیروزی در سر دهید.

*******************************

هیچ گاه احساس نکنید که شما نمی توانید. درون شما نیروی عجیبی نهفته است که تنها با یک اراده پولادین و با همت شماست که محقق می شود. درون خود را شکوفا سازید و بدانید که توانایی شما خیلی بالاتر از آن چیزی است که احساس می کنید. همیشه پیش از شروع نبرد به حرف های استاد تکواندو خود فکر کنید که همیشه این زور و بازو و عضله نیست که شما را پیروز نبرد می سازد؛ بلکه یک فکر بکر و افزایش اعتماد به نفس و خوشرویی است که شما را یک سر و گردن بالاتر از حریف خود می سازد.

*******************************

سلامتی استاد تکواندویی که جنگیدن را به من یاد داد تا گول آدم ها را به همین راحتی نخورم. یاد گرفته ام که حق دادنی است نه گرفتنی. پس باید برای رسیدن به چیزی که حق من است؛ با جان و دل جنگید تا حق را در تملک خود گرفت.

*******************************

یک استاد تکواندو به شما شکست دادن را یاد می دهد. با شکست دادن هست که می توان به پیروزی رسید. شکست پلی به سمت پیروزی است. برای آنکه شما فردی موفق و پیروز باشید، پیش از رسیدن به پیروزی، اول باید شکست خوردن را تجربه کنی.

*******************************

ضعیف کسی است که برای رفتن روی سکوی قهرمانی با دو بار شکست خوردن دست از مبارزه بر می دارد. ولی فرد قوی و پولادین کسی است که بارها و بارها روی زمین می افتد و شکست می خورد ولی آنقدر به خود اطمینان دارد و اعتماد به نفس خود را از دست نداده است که باز هم برای موفقیت و رفتن روی سکوی قهرمانی جانانه می جنگد.

*******************************

هرگز برای کسی جزء به خاطر تعظیم و احترام خم نشو. هیچ گاه خودت را خوار و ضعیف جلوه نده. بدان که خداوند به تو نیرویی الهام کرده است که می توانی از آن استفاده کنی. پس برای دستیابی به آرزوها و اهدافت تا آخرین نفس بجنگ و هرگز شکست را حتی در بدترین شرایط هم نپذیر چرا که در ناامیدی بسی امید است.

*******************************

مثل شیر باش که سلطان جنگل است و همه احترام او را نگه می دارند. در میدان نبرد هیچ چیزی جزء موفقیت و پیروزی نباید ذهن شما را به خود معطوف دارد. یک استاد تکواندو پیش از آنکه یک مبارز قوی و پیروزمندی باشد؛ باید در وهله نخست یک روانشناس خوبی باشد تا روی روان فرد مقابل خود عمل کند و او را هیپنوتیز کند.

*******************************

همیشه به یاد یک استاد تکواندویی می افتم که به من می گفت: برای خلق کارهای بزرگ پیش از هر چیزی بایستی آن را در ذهن و فکر خود خلق کنی و برای آن تلاش کنی تا به هدف مورد نظر خودت برسی. حالا دیگر هیچ قدرتی جلوی تو را نخواهد گرفت.

*******************************

موفقیت در کمین توست. کافیست به سمت آن خیز برداری. تو می توانی با یک ضربه در کسری از ثانیه زندگی ورزشی و حتی شخصی خود را به یکباره زیر و رو کنی. موفقیت در ثانیه ها نهفته است. فقط کافیست درست فکر کنی و خوب تصمیم خود را عملی کنی. آنجاست که هیچ حریفی نخواهی داشت.

*******************************

این را در نظر داشته باش که همه کسانی که امروز روی سکوی قهرمانی ایستاده اند، روزی زنگ تفریح مبارزین بسیار زیادی بوده اند. آن ها بارها و بارها در میدان های مختلف به میدان نبرد رفته و با شکست زمین را ترک کرده اند. ولی هرگز تکواندو را ترک نکرده اند. آنقدر مبارزه کرده اند و زمین خورده اند و دوباره با نیروی الهی برخواسته اند و به ادامه نبرد پرداخته اند که امروز می توان از آن ها به عنوان یک قهرمان یاد کرد. با هر شکست می توان راهی برای موفقیت خود باز کرد. پس بدان که تو آره خود خود تو موفق خواهی شد نه الان، بلکه به زودی زود...

*******************************

یادش بخیر استاد تکواندو به من آموخت که تو می توانی شکست را قبول کنی اما به یاد داشته باش که هرگز تلاش نکردن در راستای محقق گرداندن خواسته هایت را نمی توانی قبول کنی. به یاد داشته باش که همیشه برای رسیدن به اهداف بلند بالایت باید تلاش کنی و لحظه ای دست از تلاش برنداری حتی اگر بارها شکست بخوری؛ سرانجام می توانی راه نفوذ و غلبه کردن بر حریف را کشف کنی. تو می توانی.

*******************************

یک استاد تکواندو همیشه یک استاد تمام عیار است حتی اگر پیر و فرتوت هم گردد؛ باز هم یک استاد تکواندوست. استادی که به شما چگونگی اندیشیدن و مبارزه را یاد می دهد؛ حتی در صورت قهرمان شدن و غلبه کردن بر آن هم باید جلوی او زانو بزنی و دست او را ببوسی. نباشد که به مانند آن مضرب المثل عربی باشد که می گوید:

*******************************

«أُعَلَّمَهُ الرِّمايَةَ کُلَّ يَومٍ فَلَما إِشْتَدَّ ساعِدُهُ رَمانِي»

یعنی: (هر روز به او تيراندازی ياد می دهم،  همين که بازوانش قوی می شوند، به سوی من تيراندازی می کند). پس به جای تیراندازی به طرف استاد خود خال پیشانی او را باید بوسید و از او تشکر کرد.

*******************************

تکواندو یک هنر است. با خلاقیت و هنر خود می توانی هر حریفی را از پای درآوری. به قد و هیکل و زور و بازوی فرد مقابل توجه نکن. بدان که تو می توانی با همان هیکل نحیف خودت هم با هنر رزم آوری تمامی حریفان خود را نات کوت کنی.

*******************************

یک استاد تکواندو پیش یک استاد بودن یک روانشناس تمام عیار است. روانشناسی که به گونه ای شما را وارد میدان نبرد می کند که با چشم خود و حرکات آرام و بدون استرس و ترس خود بتوانید لرزه به اندام اَبَر مردهای رزم و رزم آوری اندازید تا پس از باختن روحیه آن ها در یک لحظه و فقط با یک ضربه آن ها را نقش زمین کنید.

*******************************

یک استاد تکواندو یک عشق است که تمام اصول رزم و رزم آوری خویش را در چنته گذاشته است و همه فنون رزم را با جان و دل برای شما به طور ریز و دقیق آموزش می دهد تا شما بتوانید با بهره گیری از تجربه استاد خود نیز استادی در آینده نه چندان دور شوید.

*******************************

توجه نکن که چه کسی پیش تو ایستاده است. اینجا میدان نبرد است. اگر ضربه نزنی به تو ضربه می زنند. ضربه هایت را حرفه ای و سر زمان درست خودش به بهترین جای ممکن وارد کن. همواره به یاد آن استاد تکواندو خود بیفتید که به شما آموخت افق های پیش رویت را گسترده ساز تو باید بهترین باشی. اگر می خواهی کسی همچون من شوی؛ هیچی نخواهی شد. افق دیدت را به گونه ای گسترده کن که فردی همچون قهرمان شماره یک جهان شوی.

*******************************

هرگز تسلیم نشو. بدان که اگر امروزت پای تمرین های طاقت فرسا و خسته کننده اذیت می شوی، فردایت به عنوان یک قهرمان تا ابد زندگی خواهی کرد و همه شما را به عنوان یک قهرمان ملی می شناسند. سختی و رنج را به جان بخر تا موفقیت با پا خودش درب خانه ات را بکوبد.

*******************************

برای موفقیت و پیروزی در هر نبرد این تنها سخت کوشی و همت بالای توست که تعیین کننده است. کافیست که روزانه تلاش و کوشش خود را زیادتر از دیروز کنید. با انجام تمرین های سخت نباید نسبت به استاد تکواندو خود کینه به دل بگیری. اگر امروز او به عنوان استاد تو را این گونه با تمرین های سخت و پیچیده اش تمرین می دهد؛ بخاطر این است که فردا روزی تو را قوی و مستحکم به بار آورد تا حتی به سکوهای المپیک و بالاترین مراحل زندگی ورزشی خود بیندیشی. پس تلاش امروزت را افزون کن تا فردایت تلاش آن را به چشم ببینی.

*******************************

مصدومیت و جراحت های مختلف بخشی از زندگی ورزشی است. باید آنقدر قوی باشی که با یک ضربه و عمل جراحی دست از تلاش برنداری. تکواندو و ورزش های رزمی به تو می آموزد که اگر با یک ضربه و مصدومیت کوچک، ورزش را کنار گذاشتی، یعنی تو فرد جسوری نیستی. باید آنقدر زمین بخوری و ضربه های هولناک به تو وارد شود تا تمامی اندام هایت مستحکم گردند و توانایی مبارزه با بزرگان ورزش های رزمی را داشته باشی.

*******************************

مهم نیست که شما ضد ضربه و فن مختلف را تمرین کنید؛ بلکه بهتر است به جای تمرین صد ضربه و فن مختلف یک ضربه را با تمرین مستمر و همیشگی روزانه تمرین کنید تا بتوانید آن را به خوبی یاد بگیرید. اگر یک استاد تکواندو چندین بار یک ضربه را به شما می آموزد، نشان دهنده این نیست که فقط همین ضربه را بلد است؛ بلکه به این منزله است که شما بتوانید آن ضربه را به بهترین شکل خود یاد بگیرید و حریف خود را نات کوت کنید.

*******************************

اگر امروز من به جایگاهی رسیده ام؛ یاد آن حرف یک استاد تکواندو بی نظیر و تمام عیار می افتم که به من آموخت: تو باید به آرزوهایت قول رسیدن بدهی. آرزوها و اهدافت را بلند بالا در نظر بگیر. هرگز به اهداف کوچک و دست یافتنی فکر نکن که آرزوهایت محدود به همان باشد؛ بلکه همیشه باید اهدافت را چنان بلند و حتی دست نیافتنی در نظر بگیری که برای رسیدن به آن ها تلاشت را مضاعف کنی تا سرانجام بتوانی به اهداف بلند بالایت با تلاش و کوشش مضاعف دست یابی.

*******************************

روحیه خوب و انگیزش بالا نیمی از راه موفقیت و پیروزی در میدان نبرد است. اگر می خواهی قله های بلند موفقیت را در طی کنی، پیش از هر چیز باید این را در خود ببینی که تو می توانی آن را فتح کنی. اگر پیش از مبارزه تکواندو هم به جای نگاه کردن به قد و قامت حریف خود، روحیه خود را حفظ کنی و به این فکر کنی که تو می توانی او را از میان برداری؛ مطمئن باش که تو می توانی.

*******************************

برای موفقیت در ورزش های رزمی و به خصوص تکواندو کافیست زندگینامه افراد موفق و رزمی کارهای پیروز را یک مروری کنید. آنجاست که به عینه خواهید دید که آن ها هم به یکباره قهرمان نشده اند. سال ها زجر کشیده اند و تلاش کرده اند تا به این جایگاه امروز خود رسیده اند. پس با پشتوانه قوی و صبر زیاد می توانید شما هم یک قهرمان از خود بسازید.

تهیه کننده : توپ تاپ


شاید علاقمند باشید :

متن در مورد جنگیدن برای هدف

متن زیبای تبریک تولد به استاد + عکس نوشته


1 نظر

  1. متین روستائیمتین روستائیsays:

    ممنون از لطف شما و استاد عزیز تکواندوکار🥋🥇 😷💪🥇🥋