متن درباره سایه پدر و مادر

پدر و مادر زیباترین نعمت های خدا هستند که میشه از اونها به عنوان یک فرشته یاد کرد. این فرشته ها سایشون رو بالای سرمون قرار دادن و اومدن که احساس امنیت رو در وجود ما زنده کنن تا ما رو در مسیر اهدافمون یاری بدن. وقتی که پدر و مادرت رو از دست بدی، اون موقع میفهمی که چه فرشته هایی رو از دست دادی.

توی این متن قصد داریم که انواع متن های فوق العاده زیبا برای بودن سایه پدر و مادر بالای سر انسان در زندگی رو براتون بیاریم. اگه دوست دارید که این متنها رو بخونید و اهمیت بودن پدر و مادر در زندگیتون رو متوجه بشید، همراه ما باشید.

متن درباره بودن سایه پدر و مادر

سایه پدرو مادر که بالای سرت باشه، زندگیت تامینه. دیگه نیاز نداری غصه چیزی رو بخوری و یا ناراحت باشی. سایه پدر و مادرت یک امنیتی خاصی رو برات به وجود میاره؛ امنیتی که باعث میشه تو به قدرت برسی.

***************************

سایه پدر و مادر که بالای سرت باشه، میشی خوشبخت ترین آدم روی کره زمین. حتی اگه کاری نکنی و حتی اگه تلاشی نکنی، حضور پدر و مادرت در زندگیت خودش یک خوشبختی به حساب میاد؛ خوشبختی این که شاید هر کسی نصیبش نشه.

***************************

داشتن پدر و مادر نعمتیه که شاید هر کسی اون رو درک نکنه. اما خدا نکنه که یک روز از دستشون بدی، خدا نکنه که یک روز احساس کنی که این سایه شون نیست که دیگه بالای سرت باشه؛ اون موقع تو میشی تنها ترین آدمی که روی زمین بوده؛ آدمی که هیچ پشتوانه ای نداره و خیلی ضعیفه.


مطلب پیشنهادی :

متن هایی زیبا برای تشکر از زحمات پدر و مادر


حضور پدر و مادر در زندگی به آدم قدرتی میده که شاید نظیرش رو هیچوقت نتونه پیدا کنه. پدر و مادر به آدم احساس قدرت و امنیت میدن. اگه هنوز پدر و مادری داری که سایه شون بالای سرت هست، قدرشون رو بدون و دلشون رو نشکن. یادت باشه که اگه روزی از دستشون دادی، تمام این دل شکستن ها میشه مایه عذاب وجدان خودت.

***************************

پدر و مادر نعمت هایی هستن که هیچوقت نمیتونی مثل اونها رو در زندگیت پیدا کنی. تنها سایه ای که بی منت بالای سرت هست و همیشه تو رو از نور شدید خورشید سوزان روزگار حفظ میکنه، مربوط به پدر و مادرته وگرنه هر کسی که تو این دنیا برات کاری کنه، در قبالش هزینه اش رو باید بپردازی. پس قدر پدر و مادرت رو بدون که اونها نعمت های بی بدیلی هستن که اگه از دستشون بدی، دیگه نمیتونی به مانند اونها رو پیدا کنی.

***************************

پدر و مادر دو نعمت بی نظیر خدا هستن که خدا میخواست مهربونی خودش رو به آدما نشون بده، به خاطر همین بهشون پدر و مادر رو داد. وقتی که سایه پدر و مادر بالای سرت باشه، انگار که سایه خدا بالای سرته. چون اونا همیشه تو رو از گزند روزگار حفظ میکنن و همیشه به نفع تو کار میکنن؛ کاری که دقیقا خدای تو برای تو انجام میده.

***************************

اهمیت داشتن سایه پدر و مادر در زندگی خیلی بالاست؛ بالاتر از اون چیزی ک فکرش رو بکنی. وقتی که پدر و مادر نداشته باشی، شونه هات در قبال بارهای روزگار خیلی ضعیف میشه و کسی نیست که دیگه مرحم دردی باشه که از این بارها به دوش میکشی.


همچنین ببینید :

مجموعه شعر درباره تشکر از پدر و مادر


پدر و مادر که تو زندگیت داشته باشی، طعم وقتی زندگی رو میچشی؛ حس واقعی داشتن خانواده رو احساس میکنی. اما امان از روزی که از دستشون بدی و امان از روزی که سایه شون از سرت کم بشه. اون موقع تو میشی غریب ترین آدمی که توی زندگیت میشناختی و زندگی تلخ ترین طعمی که داشته رو بهت میده تا بچشی. اگه، پدر و مادر داری قدرشون رو بدون؛ چون بعضیا مجبور شدن با همین طعم تلخ زندگی خودشون رو وفق بدن.

***************************

پدر و مادر دو تا از فرشته های آسمونی خدا هستن که خدا اون ها رو آفریده تا به ما آدمها ثابت کنه که فرشته ها هم میتونن روی زمین زندگی کنن و اونها هم میتونن بین ما آدما باشن. اگه این دو تا فرشته ی خدا رو هنوز داری، اگه سایه این دو تا فرشته هنوز بالای سرت هست، خودت رو خوشبخت ترین آدم روی کره زمین بدون. این فرشته های نعمت هایی هستن که از بعضیا گرفته شدن؛ اگه هنوز داریشون، قدرشون رو بدون.

***************************

زندگی میتونه زیباتر از هر چیز دیگه ای باشه به شرط اینکه سایه پدر و مادرت بالای سرت باشه. پدر و مادر که باشن، تو از هیچ چیزی نمی ترسی و با قدرت به جلو میری و با هر مانعی رو به رو میشی. چون میدونی که کسایی هستن که واقعا پشتت باشن و کسایی هستن که واقعا هوات رو داشته باشن. اگه هنوز این دو نعمت رو در زندگیت داری، سعی کن که این پشتوانه های محکم زندگیت رو هیچوقت نرنجونی. ممکنه اونها به روت نیارن اما پایه هاشون کم کم سست میشه و تو کم کم خودت تبر به ریشه پشتیبان های زندگیت میزنی.

***************************

قَدر بودن پدر و مادرت در زندگیت رو بدون. اونها هیچوقت بد تو رو نمیخوان و اونها هیچوقت نمیخوان که تو به رنج و خطر بیفتی. اگه کاری میکنن به نفع تو هست. حتی بعضی وقتا که فکر میکنی به ضررت کاری رو انجام میدن، اونها دارن مقدمات موفقیت و خوشبختی تو رو میچینن. آدم گاهی نیاز داره که از سایه بیاد بیرون تا نور آفتاب بهش بخوره و انرژی بدنش حفظ بشه. پدر و مادر هم اگه گاهی سایه شون رو از سرت در برخی جاها کم میکنن به خاطر اینه که نور خورشید دنیا به تو بخوره و انرژی تو حفظ و حتی بیشتر بشه.

***************************

پدر و مادر رو با هیچ چیزی نمیشه مقایسه کرد؛ اونها رو نمیشه با هیچ چیزی تشبیه کرد. اونها قدرتمندترین سایه های زندگی هر کسی هستن و حاضرن که خودشون از بین برن اما هیچوقت به فرزندشون آسیبی وارد نشه و فرزندشون مشکلی نداشته باشه. پدر و مادر دو سایه محکم و قدرتمند در زندگی هر کسی هستن که اگه اونها رو داشته باشی، تبدیل میشی به قوی ترین انسان.

***************************

میدونی یکی از آپشن های آدمای موفق چیه؟ اونها سایه پدر و مادر بالای سرشون هست. وقتی که سایه پدر و مادرت بالای سرت باشه و وقتی که حضور پدر و مادرت رو در زندگیت احساس کنی، میفهمی که چقدر به موفقیت نزدیکی و چقدر پشتت گرمه برای اینکه به خواسته هات برسی. پدر و مادر خودشون رو در راه خواسته های فرزندانشون فدا میکنن و همینه که اونها رو تبدیل به خاص ترین موجودات روی کره زمین میکنه. اگه پدر و مادر داری بدون که همین الانش هم یک آدم موفقی.


حتما ببینید:

متن های زیبا درباره پیر شدن پدر و مادر


پدر و مادر چیزی نیستن که بتونی به مانند اونها رو دوباره پیدا کنی و بگی که از اینا میگذرم و یکی دیگه پیدا میکنم. اونا اگه برن دیگه رفتن و اگه سایه شون از سرت کم بشه، دیگه نمیتونی مثل اونها رو پیدا کنی. پس هر وقت که خواستی سرشون داد بزنی، هر وقت که خواستی بهشون بی احترامی کنی، با خودت بگو که اگه خدا اونها رو ازت بگیره، به تو چی میگذره و تو چقدر تنها میشی! بعد اگه خواستی به اون بی احترامی کردنه ادامه بده.

***************************

سایه پدر و مادر که بالای سرت باشه، درصد موفقیتای توی زندگیت خیلی خیلی بیشتر میشه و تو میتونی به چیزهای زیادی دست پیدا کنی. آخه اونا پشتیبان تو هستن، یاری گر تو در مسیر اهدافتن و سایه شون بالای سرته. اونا هر کاری میکنن که تو به موفقیت برسی و حتی حاضرن که از خودشون هم بگذرن. واسه همینه که درصد موفقیت تو بیشتر میشه.

***************************

به پدر و مادری که از خودشون گذشتن و حتی در سخت ترین شرایط هم سعی کردن که سایه شون بالای سرت باشه، اهانت نکن. این کار باعث میشه که دل اونها بشکنه و وقتی که شکست بدون اونجا دیگه تو ارزشی نداری! چون دل فرشته هایی که خدا توی زندگی تو آفریده بود رو شکوندی.

***************************

اگه هیچ چیزی توی دنیا نداری اما فقط یک پدر و مادر داری که سایه شون بالای سرته، خدا رو صدها بار شکر کن. حتی داراترین آدمهایی که پدر و مادر ندارن، حاضرن تمام دارایی شون رو بدن تا یک لحظه جای تو باشن و یک لحظه طعم داشتن این دو تا فرشته رو بچشن. پس الان که تو داریشون قدرشون رو بدون؛ اونا یک ثروت بزرگ هستن که حتی شاید پولدارترین آدمها هم از این ثروت محروم باشن.

متن درباره اهمیت داشتن سایه پدر و مادر

بودن پدر و مادر در زندگی خیلی اهمیت داره. اصلا نمیخواد اونا کار خاصی بکنن، اصلا نمیخواد که جایی پشتیبانت باشن و اصلا نمیخواد که برات از خودشون بگذرن، فقط باشن. همین بودن سایه شون بالای سرآدم یه حس امنیت میده؛ احساس امنیتی که با اون میتونی به جنگ با دنیا بری.

***************************

پدر و مادر حضورشون در زندگی بیشتر از چیزی که فکرش رو میکنی اهمیت داره. کافیه فقط چند روز از اونها دور باشی و چهره شون رو نبینی تا بفهمی که چی میگم. اون موقع حاضری همه کاری بکنی تا دوباره بتونی اونها رو ببینی و اون امنیت خاطری که داشتی رو به خودت برگردونی. بودن سایه پدر و مادر در زندگی کمترین کاری که میکنه اینه که بهت قوت قلب میده و تو رو قدرتمند تر از چیزی که بودی میکنه.


شاید علاقمند باشید :

متن انگلیسی درباره پدر و مادر با معنی فارسی(2)


اهمیت داشتن پدر و مادر رو وقتی درک میکنی که دیگه از دستشون بدی. پدر یا مادرت رو که از دست دادی انگار تمام بنیان زندگیت از بین رفته و تو مجبوری با کوله باری از مشکلات، دنیا رو تحمل کنی و بسوزی و بسازی. بودن سایه پدر و مادر بالای سر فرزند خیلی مهمه و خدا نکنه که کسی این سایه رو از دست بده.

***************************

بیخود نگو که من میتونم روی پاهای خودم بایستم و اصلا نیازی به حضور پدر و مادرم در زندگی ندارم؛ اینطوری نیست! سایه پدر و مادر در زندگی خیلی اهمیت داره. جهان رو به مانند یک خورشید سوزان که تشبیه کنی، پدر و مادرت نقشه یک سایه بان رو برات بازی میکنن. سایه بان هایی که تو رو از گرمای این خورشید حفظ میکنن. اگه اونا برن کنار، تو در برابر گرمای این خورشید از بین میری. پس قدرشون رو بدون که بودنشون در زندگیت خودش یک نوع نعمته.

***************************

پدر و مادر رو با هیچ چیزی نمیشه قیاس کرد. اونها خاصن، خاص تر از هر چیزی که فکرش رو بکنی. اونا مهمن؛ مهم تر از هر چیزی که فکرش رو بکنی. براشون وقت بذار، براشون انرژی بذار، بذار که با استفاده از وجودشون، احساس امنیتی که در وجود خودت هست رو بیشتر و بیشتر کنی. باور کن که وقتی که احساس کنی که سایه پدر و مادر بالای سرت هست،، خیلی قوی و قدرتمند میشی.

متن درباره امنیت در سایه پدر و مادر

یادت میاد بچگی ها وقتی که خونه ی فامیل و دوست و آشنا، پدر و مادرمون باهامون بودن چقدر شیطونی میکردیم؟ حالا وقتی رو به یادت بیار که اونا نبودن! یادت میاد چقدر آروم و ساکت میشدیم؟ این به خاطر حس امنیتی هست که پدر و مادرمون بهمون میدادن. این سایه خیلی بزرگتر از چیزی هست که فکرش رو میکنی! مثلا اگه وقتی ازت گرفته بشن، اون موقع میفهمی که تو توی این دنیا در حال همون شیطنت کردنه بودی و الان خیلی خیلی ساکت شدی. انگار که امنیتت رو ازت گرفتن!

***************************

امنیتی که پدر و مادر به آدم میدن رو هیچ چیزی نمیده. اونا دلت رو قرص نگه میدارن و بهت انگیزه میدن تا با مشکلات بجنگی و کوتاه نیای. اصلا اگه پدر و مادر داشته باشی دیگه نیاز به انگیزه دیگه ای نداری چون اونا خودشون بزرگترین انگیزه هستن.

***************************

پدر و مادرا توی زندگی با اینکه ممکنه پیر باشن، با اینکه ممکنه ناتوان باشن، اما احساس امنیتی رو بهت میدن که تا به حال هیچ وقت اون رو در جای دیگه ای احساس نکردی و تا به حال به مانند اون رو ندیدی. بودن سایه اونها بالای سرت توفیقی هست که خدا به تو داده و تو رو در امنیتی قرار داده که فکرش رو هم نمیکنی. پس قدرشون رو بدون.

***************************

پدر و مادر رو نمیشه با هیچ چیزی در این دنیا مقایسه کرد. اونا خاصن! خاص تر از هر چیزی که فکرش رو بکنی. قدر پدر و مادرت رو بدون و به خاطر بودنشون در زندگیت، از خدا سپاس گزار باش. اونا معنای کامل امنیت هستن؛ امنیتی که وجودت رو در آرامش نگه میداره و باعث میشه که هیچ وقت احساس ترس نکنی.

***************************

پدر و مادرت رو که از دست بدی، احساس امنیتت رو هم از دست میدی. اصلا فراموش میکنی که تو این دنیا کی بودی و چی بودی، اون موقع خودت رو ضعیف ترین آدم روی کره زمین میدونی! آدمی که امنیتش ازش گرفته شده و چیزی برای از دست دادن نداره. اون تمام چیزی که داشته رو خدا ازش گرفته و دیگه چیزی نداره که به خاطرش بخواد زندگی کنه. تمام اینها رو وقتی احساس میکنی که پدرو مادرت رو از دست بدی.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...