متن زیبا در مورد خانواده خوشبخت

خانواده یک جامعه ی کوچک است که انسان در آن رشد میکند و وارد جامعه های بزرگتر می شود. با خانواده است که انسان عشق را درک می کند و عاشق شدن را می آموزد. این خانواده است که خوشبختی واقعی را به انسان هدیه می دهد و باعث میشود که او واقعا از ته دل احساس خوشبختی کند.

داشتن یک خانواده ی خوشبخت آرزوی هرکسی است. ما در این مطلب انواع متن های زیبا را در مورد خانواده های خوشبخت تهیه کرده و برای شما به اشتراک گذاشته ایم. امیدواریم که از خواندن آنها لذت ببرید. همراه ما باشید.

جملات کوتاه و زیبا درباره خانواده خوشبخت

متن درباره خانواده خوشبخت

خوشبختی تنها تو این معنی نمیشه که یک کار خوب و درآمد خوب داشته باشی؛ یک بخش مهم خوشبختی به خانواده ات بر میگرده. اینکه خانواده ای داشته باشی که همیشه پشت هستن و هوات رو دارن.

------------------------------

وقتی که فراز و نشیب توی زندگیت هست، وقتی که بالا و پایین توی زندگیت هست، به حضورت گرم بعضی از آدما در کنارت نیاز داری؛ به حضور کسایی مثل خانواده ات.

------------------------------

به دوستات دلخوش نباش، به هیچکس دلخوش نباش؛ جز خانواده ات! تو حتی اگر بهترین دوست دنیا رو هم داشته باشی، زمانی میرسه که ازت دست میکشه و بهت میگه من زندگی خودم رو دارم و از زندگیت میره بیرون. اما خانواده اینجوری نیست؛ خانواده از خودش میگذره تا تو به جایی که میخوای برسی. قدر خانواده ات رو بدون.

------------------------------

آرزوی چی داری؟ مال؟ ثروت؟ شغل خوب؟ زندگی رویایی؟ وقتی که همه ی این ها رو داشته باشی، اما خانواده ای نداشته باشی که دلت بهشون گرم باشه، هیچ کدومشون به مفت نمی ارزه. خانواده بزرگترین دارایی ای هست که یک انسان میتونه داشته باشه.

------------------------------

تو همه ی سختی های زندگیت پشتت هست؛ تو نگرانی هات تنهات نمیزارن؛ وقتی که غم داری؛ غم خوارت میشن؛ وقتی که مشکل داری، مشکل گشات میشن؛ وقتی که کم میاری، مسیرت رو ادامه میدن و وقتی که از همه چیز خسته شدی، اونا زیر پر و بالت رو میگرن. منظورم خانواده ات هستن. همونایی که از هر گنجی توی این دنیا هم ارزشمندترن.

------------------------------

کیا هستن که بدون اینکه توجه داشته باشن که کی هستی و چی هستی، بهت محبت میکنن؟ کیان که بدون هیچ قضاوتی دوستت دارن؟ کیا هستن که همیشه و همه حال هوات رو دارن؟ اگر خوب فکر کرده باشی، به یک جواب درست میرسی که اون هم خانواده هست.

------------------------------

پکیجی از آرامش، شادی، انگیزه و عشق رو اگر درست کنیم، اون پکیج خانواده نام میگیره.

------------------------------

گاهی وقتا خانواده معنای دیگه ای برات پیدا میکنه؛ کسایی که همونجوری که هستی می پذیرنت، کسانی که همونجوری که هستی قبولت دارن، اینا خانواده ات میشن. منظورم دقیقا همون کسایی هست که به دنبال تغییر دادنت نیستن. اگه همچین خانواده ای داری، باید بگم که شما یک خانواده خوشبخت هستید. قدر تک تکشون رو بدون.


مطلب پیشنهادی :

متن‌های زیبا در مورد دوست داشتن خانواده + عکس نوشته


اگه کسی رو داری که برای خندیدنت هر کاری میکنه، اگه کسی رو داری که واسه این که لبخند رو به لبات بیاره خودش رو به زمین و زمان میزنه، این آدم دقیقا خانواده ی تو هست. این آدم همه کس تو هست! قدرش رو بدون و به هیچ وجه نزار که از زندگیت بره بیرون. چنین انسان هایی نایاب هستن.

------------------------------

برای اینکه تبدیل به یک خانواده ی خوشبخت بشوید، باید یاد بگیرید که بی قید و شرط به هم عشق بورزید؛ بی قید و شرط یکدیگر را دوست داشته باشید و به هیچ عنوان یکدیگر را قضاوت نکنید. راز شادی خانواده در دوست داشتن یکدیگر است. وقتی که قلباً اعضای خانواده تان را دوست داشتید، آن موقع شما خانواده ای موفق و خوشبختی هستید.

------------------------------

هر کسی مشکلی داره، هر کسی گرفتاری هایی داره، هر کسی دغدغه هایی داره؛ خوش به حال اون کسی که کسایی رو داره که ازشون آرامش میگیره، کسایی رو داره که براش آرامش خاطر میشن. منظورم از اون کسا خانواده هست. اگه کسایی رو داری که بعد از تمام گرفتاری ها به دامن اونا بر میگردی و ازشون آرامش میگیری، خیلی قدرشون رو بدون.

------------------------------

خانواده هست و مشکلاتش. همه ی خانواده ها مشکلات خودشون رو دارن. حالا میخواد چه این مشکلات کوچیک باشه و چه بزرگ. اما خانواده زمانی معنای کامل به خودش میگیره که این مشکلات هر چی که باشن، اعضاش کنار هم هستن و پشت هم رو خالی نمیکنن.

------------------------------

میدونی کی واقعا بهشت خدا رو توی این دنیا تجربه میکنی؟ وقتی که یک خانواده داشته باشی که دوستت داشته باشن و وقتی که یک خانواده داشته باشی که در همه حال هوات رو داشته باشن. اون موقع توی یک بهشت هستی، بهشتی که هیچوقت دلت نمیخواد رهاش کنی و ازش بیرون بیای.

------------------------------

یک خانواده ی خوشبخت، خانواده ای هست که ریشه داره و همه اعضای این خانواده به اون ریشه متصل هستن. درسته که هر کدوم مثل شاخ و برگای درختا مسیر خودشون رو میرن، درسته که هر کدومشون از یک طرف رشد میکنن، اما در آخر اونا همشون به یک ریشه وصل هستن و بدون همدیگه نمیتونن ادامه بدن.

------------------------------

وقتی که یک خانواده ی خوب داشته باشی، میتونی بعد تمام مشکلات و بعد تمام گرفتاری ها، بری جای اونا و بدون اینکه ترس داشته باشی که قضاوتت کنن و یا بخوان مسخره ات کنن، خود واقعیت رو نشون بدی؛ اون چیزی که واقعا در درون تو هست. این خوشبختیه واقعیه.

------------------------------

هیچوقت خانواده ات رو از یادت نبر؛ هیچوقت اونا رو فراموش نکن. درسته که بعضی وقتا بعضی مشکلات به وجود میاد، درسته که بعضی وقتا بعضی سوء تفاهم ها به وجود میاد، اما اجازه نده که این مشکلات و سوء تفاهم ها، مانعی برای عشق و محبتت به خانواده ات باشن. باور کن زمانی طعم خوشبختی رو واقعا احساس میکنی که یک خانواده داشته باشی؛ اگه داری، پس برای خوشبخت کردن خانواده ات همه کاری بکن.

------------------------------

وقتی زندگیت در جریانه که خانواده ات همراهت و در کنارت باشن. وقتی که اونا رفتن و وقتی که نبودن، اون موقع دیگه نمیشه گفت که زندگیت کاملا در جریانه و کاملاً در مسیر خودشه.

------------------------------

درسته که نمیتونی خانواده ات رو خودت انتخاب کنی، درسته که نمیتونی اونا رو گلچین کنی، اما انگار خدا خودش واست این کار رو انجام میده. اون بهترین آدم هایی که باید به عنوان اعضای خانواده در کنارت باشن رو برات انتخاب میکنه؛ کسانی که درکت میکنن و کسانی که همه جوره پشتت هستن.

------------------------------

برای داشتن یک خانواده ی خوشبخت همیشه باید از بعضی از تمایلاتت بگذری. خانواده زمانی در کنار هم قرار میگیره که هر کدام از اعضا این فداکاری رو یاد گرفته باشن. منظور این نیست که کلا خودشون رو برای خانواده فدا کنن، بلکه منظور اینه که یاد بگیرن که بعضی از خواسته هاشون رو به خاطر خانواده فدا کنن. همچین خانواده ای خوشبخت هست.

------------------------------

همه ی آدما تو زندگیشون عاشق میشن؛ اما میدونی عاشقی رو از کجا یاد میگیرن؟ از خانواده. اونا عشق رو توی خانواده یاد می گیرند و مفهومش رو به خاطر میسپارن. خانواده مظهر عشق و محبته. آدما الفبای عاشق بودن رو از توی خانواده شون یاد میگیرن.

------------------------------

وقتی که خانواده برای آدم بزرگترین دستاورد باشه، اون موقع هر کاری میکنه برای خوشبختیشون. برای ما آدما خانواده باید در اولویت هر چیزی قرار بگیره! چون بخش بزرگی از زندگی ما در کنار خانواده مون هست که میگذره.

------------------------------

خانواده ی خوشبخت اون خانواده ای هست که اعضاش فارغ از اینکه چه مشکلاتی دارن و فارغ از اینکه چه مسائلی توی زندگیشون وجود داره، تک تکشون یاد گرفتن که وقتی رو برای خانواده باز بزارن و خانواده شون رو فراموش نکنن. وقتی که در کنار گرفتاری هات به خانواده ات برسی، با انرژی فوق العاده برای حل این گرفتاری ها و مشکلات دوباره حرکت میکنی.

------------------------------

اگه نمونه ی بارز فداکاری رو میخوای، به خانواده ات نگاه کن؛ اگه نمونه ی بارز از خودگذشتگی رو میخوای، به خانواده ات نگاه کن؛ اگر نمونه ی بارز دوست داشتن و عشق رو میخوای، به خانواده ات نگاه کن. تو تمام چیزهایی که یک آدم نیاز داره که شاد باشه رو داری! اما گاهی اوقات ممکنه که فراموششون کنی.

------------------------------

وقتی که هدف بزرگی داری، خوش شانسی میتونه این باشه که یک خانواده داشته باشی که حمایتت کنن و تو رو برای رسیدن به هدفت آماده کنن؛ یعنی وقتی که به سمت هدفت قدم برداشتی، یک عامل انگیزاننده باشن برات.

------------------------------

اعضای بدن رو دیدی که چه به هم وابسته اند و چقدر با هم در ارتباطن؟ خانواده هم دقیقا باید اینجوری باشه. دیدی وقتی دستت درد میگیره، انگار تمام وجودت درد میکنه؟ این به این خاطره که دستت وابسته به تمام اعضای بدنته. توی خانواده هم باید اینجوری باشه تا اون خانواده خوشبخت بشن.

------------------------------

خانواده خوشبخت به پرجمعیت بودنش نیست، به میزان علاقه و عشقی هست که بین اعضای اون وجود دارد. اصلا فرض کن که تو یک عضو خانواده داری ولی اون عاشقانه کنارت ایستاده و هوات رو داره؛ اینجوری بازم تو یک خانواده داری؛ یک خانواده ی خوشبخت که باید به اون غبطه بخوری.

------------------------------

خوشبختی یک خانواده زمانی میسر میشه که اونا یاد بگیرن که به هم احترام بزارن و یاد بگیرن که فارغ از هر گونه مشکلاتی با هم و در کنار هم باشن. وقتی که احترام و همیاری توی خانواده وجود داشته باشه، اون موقع هست که میشه گفت آدم خوشبختی واقعی رو تجربه میکنه.

------------------------------

می دانی معنای واقعی خانواده ی خوشبخت چیست؟ معناش این است که با اینکه از انجام دادن کاری نفرت داری، اما حاضری آن را برای مشکل گشایی عضوی از خانواده ات انجام دهی. این است که به خانواده خوشبختی می دهد، این است که اتحاد اعضای خانواده را با هم مستحکم تر از قبل می کند.

------------------------------

اگر ما انسان ها یاد بگیریم که در همان جامعه ی کوچکی که قرار داریم و با نام خانواده آن را می شناسیم، صلح را برقرار کنیم و یکدیگر را دوست داشته باشیم، هیچوقت نیازی نیست که به فکر صلح جهانی باشیم. صلح از همان جامعه ی کوچک شروع می شود. زمانی که خانواده ها عشق را آموخته باشند، دلیلی ندارد که انسان به دنبال صلح جهانی باشد؛ چون از قبل این صلح به وجود آمده.

------------------------------

یک روزی میرسه که به گذشته ات نگاه میکنی و موفقیت هات رو بررسی میکنی. میدونی اون موقع چی بیشتر از همه به چشمت میاد؟ خانواده ات! خانواده ای که باعث شدی دور هم جمع بشن و با هم باشن؛ خانواده ی خوشبختی که ساختی. خوبی خانواده این هست که همیشه هم جلوی چشمته و تا همیشه میتونی این موفقیت بزرگ رو به ببینی و از اون انرژی و انگیزه بگیری.

------------------------------

خانواده ات را دوست داشته باش، به آنها عشق بورز و با مهربانی با آنها رفتار کن. روزی میرسد که شاید دیگر آنها را نداشته باشی، روزی میرسد که شاید دیگر عطر وجودشان به مشامت نرسد و آن موقع است که تو میمانی و حوض خالی ات. پس همین الان که خانواده ات در کنارت هستند، تا می توانی مهربانی کن و تا می توانی عشق بورز.

------------------------------

عشق به خانواده را نمی توان با هیچ چیزی در این دنیا مقایسه کرد. این عشق انسان را از فرش به عرش می رساند. انسانی که در میان یک خانواده ی خوشبخت بزرگ شده باشد، می تواند بزرگترین موفقیت ها را از آن خود کند! او با محبت و عشقی که از خانواده دیده، آماده می شود تا به بهترین ها در دنیا برسد.

------------------------------

خانواده به مانند سیمان است. خانواده اعضا را در کنار هم قرار می دهد و کاری می کند که آنها همیشه در کارهایشان اول یکدیگر را در نظر بگیرند و بعد اقدام کنند. همین باعث میشود که عشق در میان خانواده موج بزند و همین باعث می شود که خوشبختی در میان آن خانواده شکل بگیرد.

------------------------------

بیشتر وقتا هم خانواده به هم خون بودن نیست؛ وقتی که کسی تو رو از وجود خودش دونست و وقتی که تو رو بخشی از زندگی خودش به حساب آورد، اونوقت اون هم به عنوان خانواده ات حساب میشه و اون هم میشه جزوی از زندگی تو. برای این آدم بیشتر از هر کسی وقت بزار؛ این آدم خوشبختی واقعی تو در زندگیت هستند.

------------------------------

وقتی که خانواده ات رو دوست داشته باشی و به اونها عشق بورزی، میتونی طعم آرامش واقعی رو در زندگی بچشی. وقتی انسان میتونه کاملاً احساس خوشبختی کنه که آرامش داشته باشه! از اونجا که انسان بیشتر وقتش رو با خانواده اش میگذرونه، باید تمام تلاشش رو بکنه که اونا رو خوشبخت کنه! چون با خوشبختی اونا، آرامشه که به وجود میاد.

------------------------------

برای خوشبختی خانواده ات تلاش کن و هیچوقت باز نایست. خانواده مهمترین بخش زندگی تو هست که باید برای حفظ اون هر کاری که میتونی انجام بدی. وقتی برای خوشبختی خانواده ات هر کاری که از دستت بر اومد انجام بدی، اون موقع میتونی طعم خوشبختی واقعی رو بچشی.


پیشنهاد داغ :

دلنوشته در مورد عشق به خانواده


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...