جملات تکان دهنده در مورد موفقیت

اگه میخوای موفق بشی، باید خودت رو آماده کنی تا به سمت هدفت حرکت کنی، توانایی رو به رو شدن با چالش های خواسته ات رو داشته باشی و با تمام وجود برای به دست آوردن خواسته ات تلاش کنی. وقتی که این کارها رو کردی، تو یک آدم موفقی. مهم نیست که شکست بخوری یا پیروز بشی؛ مهم اینه که تو تلاشت رو کردی!

در این مطلب متن های زیبا و تکان دهنده ای درباره موفقیت برایتان آورده ایم. همراه ما باشید.

جملات کوتاه و تکان دهنده درباره موفقیت

متن تکان دهنده درباره موفقیت

همه فکر میکنن موفقیت رسیدن به یک چیز خاص هست. اما تو اینطور فکر نکن! موفقیت در اینه که تو احساس خوبی داشته باشی. تا وقتی که حس خوبی نداشته باشی، موفقیت هم به سراغ تو نمیاد.

------------------------------

موفقیت یک روزه به وجود نمیاد، چند روزه هم به وجود نمیاد، باید زمان بزاری. برای چیزی که میخوای باید وقت بزاری تا به اون برسی. افکارت، باورهات و کانون توجه ات همشون روی این زمان تاثیر میزارن و باعث میشن که این زمان یا کم بشه و یا زیاد.

------------------------------

برای خواسته ات بجنگ و تلاش کن. اما هیچوقت یادت نره که تو خواسته داری که شادتر باشی و از دنیا لذت بیشتری ببری. پس هیچوقت اونقدر درگیرش نشو که کلا لذت های زندگی رو از یاد ببری و تمام دار و ندارت بشه اون خواسته ای که داشتی. چون زمانی که به اون برسی و یه مدت بگذره، دیگه برات عادی میشه و چون اون برات تمام دنیات بوده و هدف دیگه ای نداری، افسرده میشی و طولی نمیکشه که از زندگی بیزار میشی.

------------------------------

برای خودت ارزش قائل شو، برای خواسته هات هم همینطور. تو به این دنیا نیومدی که عادی زنددگی کنی، تو به این دنیا نیومدی که فقط نفس بکشی و بعد بمیری؛ تو به این دنیا اومدی تا تجربه کنی و پیشرفت کنی. این یک متن انگیزشی نیست بلکه واقعیت محضه. تو به این دنیا اومدی که خواسته هات رو تجربه کنی. پس چرا الان نشستی؟ چرا برای خواسته هات تلاش نمیکنی؟ حداقل زور خودت رو بزن که حتی اگه باختی سرت رو بالا بگیری که حداقل برای محقق کردن رویاها و خواسته هات گام برداشتی.

------------------------------

اونقدر به زمین و زمان فحش نده، اینقدر همه کس و همه چیز رو مقصر ندون. انگشت اشاره رو یه بار به سمت اون کسی که توی آینه میبینی ببر. باور کن که هیچکس غیر از اون مقصر نیست! هیچکس غیر از اون زندگی تو رو مدیریت نمیکنه و هیچکس غیر از اون نمیتونه تو رو خوشبخت یا بدبخت کنه. اگه اونی که توی آینه میبینی بخواد، میتونه باعث بشه که تو به تمام رویاها و آرزوهات برسی. اما اگه اون نمیخواد، نباید انگشت اشاره ات رو به سمت کسی غیر از اون ببری.

------------------------------

زندگی مثل یک درخت میمونه که ریشه ی اون باورها و افکار ما هستند و محصول اون اتفاقات خوب و بد زندگیمون. ما میتونیم محصول اتفاقات خوب رو نسبت به محصول اتفاقات بد بیشتر و بیشتر کنیم. اما باید قبل از هر چیزی به سراغ ریشه ها بریم. ما باید خوب به این ریشه ها رسیدگی کنیم تا بتونیم محصول خوبی رو به دست بیاریم. تا زمانی که ریشه ها پوسیده باشن و تا زمانی که ریشه ها خشکیده باشن، تنها محصولی که این درخت برامون به بار میاره، اتفاقات منفیه.

------------------------------

زندگی خیلی میتونه شیرین باشه، زندگی خیلی میتونه خواستنی باشه، خواستنی تر از اونچه که فکرش رو بکنی! اما اول از همه اینو میطلبه که تو بخوای. تو باید بخوای که زندگیت خواستنی باشه، شیرین باشن و قشنگ باشه. تا زمانی که خودت نخوای، این اتفاقات نمیفته. ممکنه با خودت بگی نه من میخوام و از خدامه که اتفاقات خوب بیفته. باید بگم که این خواسته ات زبونی نیست بلکه قلباً هست. تا وقتی که تو فقط به چیزای منفی فکر میکنی، تا وقتی که قلبت رو سیاهی گرفته و تا وقتی که ذهنت پر از باورهای منفیه، یعنی اینکه تو اون شیرینی زندگی ای که حرفش رو زدیم، نمیخوای.

------------------------------

همیشه برداشتن قدم اول سخته، همیشه اینکه حرکت کنی سخت ترین مرحله ی رسیدن به خواسته هاته و همیشه اقدام کردن میتونه عذاب آور ترین کار دنیا باشه. اما میخوام یک رازی رو بهت بگم! فقط همون قدم اول و مرحله ی اول سخته. به محض اینکه شروع کنی و به محض اینکه قدم در مسیر خواسته هات بزاری، اون موقع میبینی که چجوری مشکلات حل میشن و تو مسیر موفقیت رو خیلی خوب و عالی میری. ممکنه بعضی وقتا به چالش بخوری، اما این چالشا اومدن که باعث پیشرفت تو بشن.

------------------------------

چرا به چالش هایی که سر راه خواسته ات قرار دارن اسم سختی میدی؟ اونا سختی نیستن. خواسته ی تو اینقدر زیبا هست، خواسته ی تو اینقدر بزرگ هست و خواسته ی تو اینقدر برات جذاب هست که هیچوقت اون سختی ها نباید به چشمت بیان. وقتی که تو وارد چالش ها میشی، شخصیتت ارتقاء پیدا میکنه و واسه دریافت خواسته ات آماده تر میشی. پس هیچ وقت دوباره اسم این چالش ها رو سختی و مشکلات نزار.

------------------------------

چالش ها اومدن که باعث رشد تو بشن. چالش ها اومدن که شخصیتت تو رو ارتقاء بدن و کاری کنن که در برابر سختی ها استقامت کنی و خیلی زود از پا نیفتی. اگه این چالش ها وجود نداشت که رسیدن به خواسته ها یه چیزی بدیهی میشد که هر کسی میتونست انجامش بده.

------------------------------

برای خواسته هات تلاش کن و بجنگ. هیچ کس غیر از خودت این کار رو برات نمیکنه. اگه منتظری که فلان فرد خاص بیاد و کمکت کنه و یا اگه منتظری که پاسخی از فلان گروه یا ارگان خاص برات بیاد که تو رو به موفقیت در خواسته هات برسونه، باید بگم که این شدنی نیست. حتی اگه اون فرد بیاد و حتی اگه تو اون پاسخ رو از فلان ارگان دریافت کنی، چون خودت تلاشی نمیکنی، خیلی زود زمین میخوری. خودت برای چیزی که میخوای تلاش کن! اینجوری قشنگ تره.


مطلب پیشنهادی :

مجموعه ای از سخنان بزرگان درباره موفقیت


میدونی چطوری میتونی خوشبخت ترین و شادترین آدم روی کره ی زمین باشی؟ هیچ وقت از کسی توقعی نداشته باش. وقتی که از کسی توقعی نداری، شادتری و خوشحال تری. انگار اون موقع تموم کائنات دست به دست هم دادن که تو بشی شادترین آدم روی زمین. آدمی که توقع داره همیشه ناراحته که چرا بقیه خواسته اش رو برآورده نکردن. اما تویی که هیچ توقعی از بقیه نداری، خیلی راحت میتونی شاد باشی و خیلی راحت تر میتونی به موفقیت های زیادی برسی.

------------------------------

آدمی موفقه که برای کاراش برنامه ریزی داره. الان که میگم برنامه ریزی، منظورم این نیست که اون حتی برای آب خوردنش هم برنامه بچینه؛ نه! منظور این هست که اون میدونه که کارای مهمش کدوما هستن، اون میدونه که کارایی که در اولویت هست کدومان و برای همین تلاش میکنه که اونها رو انجام بده و طبق برنامه اش پیش بره. همچین آدمی موفقه و خیلی زود هم به موفقیت میرسه.

------------------------------

وقتی که تونستی در مسیری که توی اون هستی خوشحال باشی و وقتی که تونستی از مسیری که در پیش گرفتی احساس شادی بکنی، اون موقع هست که میشه به خود بگی که من آدم موفقی هستم و من به موفقیت رسیدم. اینکه به یک هدف خاص برسی صرفا موفقیت نیست! چون معلوم نیست که تو رو شاد بکنه یا نه.

------------------------------

مهم نیست که بقیه چی میگن و مهم نیست که بقیه نظرشون چیه! اگه تو فکر میکنی که باید به فلان خواسته ات برسی، اگه تو فکر میکنی که فلان خواسته ات رو باید به دست بیاری و اگه تو فکر میکنی که فلان خواسته به تو کمک میکنه که زندگی بهتری داشه باشی، پس به سمت اون حرکت کن. یادت باشه که آدما همیشه با تو نیستن و اگه برای رضایت اونا کاری رو انجام بدی، فردا روز که از زندگیت رفتن بیرون، تازه میفهمی که چه اشتباهی کردی.

------------------------------

همیشه راه برگشت هست. هیچوقت نگو که نمیشه و هیچوقت نگو که نمیتونم. تو نمیتونی چون ذهنت پذیرفته! تو نمیتونی چون این شرایط رو پذیرفتی و قبول کردی که دیگه راه برگشتی نیست و نمیتونی شکست های قبلیت رو جبران کنی. آدم تا وقتی که زنده هست و آدم تا وقتی که نفس میکشه، میتونه! اون باید بتونه چون خدا نعمت زندگی رو به اون داده و زندگی با ارزش تر از همه ی اون مشکلات و شکست ها هست که توش بگیم نمیتونم و دست از زندگی کردن بکشیم.

------------------------------

واسه ی زندگیت ارزش قائل شو. تو یک بار بیشتر در این دنیا نفس نمیکشی. پس همین یک دفعه ای که توی این دنیا هستی رو سعی کن که به بهترین شکل ممکن زندگی کنی و سعی کن که به تمام خواسته هات برسی. موفقیت همینه که قدر زندگیت رو توی این دنیا بدونی و برای اون ارزش قائل بشی.

------------------------------

زندگی میگذره؛ چه خوب، چه بد و چه راحت، چه سخت. خب اگه اینطوریه، تو چرا نباید اون رو به خوبی بگذرونی؟ تو چرا نباید در اون در رفاه و آرامش باشی؟ اگه تعبیر تو سختیه، تو در هر صورت قراره که سختی بکشی! چه سختی رسیدن به هدف و چه سختی یک زندگی یکنواخت و بی فایده. پس چه خوب که این سختی رو در راه هدفت بکشی و یک زندگی زیبا برای خودت خلق کنی. زندگی ای که وقتی قرار شد از این دنیا بری و به گذشته ات نگاه کردی، به خودت آفرین بگی واسه ساختنش.

------------------------------

این دنیا رو هر جوری بگیری، همون جور میگذره. سخت بگیری سخت میگذره و آسون بگیری آسون میگذره. آسون بگیر و به مشکلات و سختی ها بخند و از روی اونا رد شو. این شعار نیست بلکه قانون جهانه. وقتی که تونستی بخندی، یعنی به مشکلات میگی که اونقدر بزرگ نیستن که خنده ی تو رو تبدیل به اشک کنن و باعث میشی که اونا جلوی تو خیلی ضعیف بشن و تو بتونی با قدرت از روی اونا رد بشی.

------------------------------

موفقیت زمانی برات دست یافتنی میشه که تو باور کنی که میتونی موفق بشی. زمانی که باورت اینه که آدم ضعیفی هستی، زمانی که باورت اینه که نمیتونی و زمانی که باورت اینه که توانایی هات کمه، چطوری توقع داری که تبدیل به یک انسان موفق بشی؟ برای موفق شدن اول باید ذهنی موفق به وجود آورد.

------------------------------

توی مسیر موفقیت، ساده لوحانه ترین کاری که یک آدم میتونه انجام بده اینه که به حرف مردم توجه کنه. این مردم همیشه ی خدا حرف برای گفتن دارن. اگه تو نشدی یکی دیگه و اگه یکی دیگه نشد پس بازم یکی دیگه؛ اونا حرف میزنن که وقتشون رو پر کنن و باور کن که برای تو و مسیری که در پیش گرفتی به اندازه ی دانه ی گندم هم ارزش قائل نیستن. آیا تو برای همچین مردمی حاضری از موفقیت دست بکشی؟ تو برای این مردمی که حتی برات پشیزی هم ارزش قائل نیستن، خودت رو از موفق شدن منع میکنی؟

------------------------------

خودت رو دوست داشته باش! حتی اگه شکست خوردی، حتی اگه راه رو اشتباه رفتی و حتی اگه باختی. خودت رو دوست داشته باش چون اینا هم قسمتی از بازیه. همیشه که قرار نیست برنده باشی و همیشه که قرار نیست تو نفر اول باشی. مهم اینه که پیشرفت میکنی و مهم اینه که توانایی هات نسبت به قبل بیشتر و بیشتر میشه. ایناست که مهمه نه برنده شدن و باختن. همیشه توی این دنیا یکی هست که رو دست آدمای برنده بلند بشه. موفقیت توی برنده شدن نیست، توی ارتقاء یافتنه.

------------------------------

توی مسیری که برای موفقیت در پیش گرفتی، ممکنه که به خیلی از موانع برخورد کنی! موانعی که حتی فکرشم نمیکردی. میدونی این موانع چجوری به وجود میان؟ از توی باورهای تو و از توی افکار تو. افکار و باورهای تو هر چقدر که منفی تر باشن، بیشتر به رشد و شکل گیری این موانع کمک میکنن. پس تا میتونی روی باورات کار کن و فقط باورای قوی و قدرتمند که میتونن بهت کمک کنن رو در خودت به وجود بیار و باورهای پوچ و بیهوده رو دور بریز که به هیچ کارت نمیان.

------------------------------

اگه خدا این همه نعمت آفریده و اگر تو رو توی این جهان آفریده، یعنی میخواد که از نعماتش استفاده کنی. این یعنی خدا میخواد که تو ثروتمند بشی و به موفقیت برسی. پس الکی نشین و بگو ک خدا نمیخواد. خدا میخواد بلکه تویی که بنده ی خدا هستی نمیخوای. اگه میخوای، پس حرکت کن و برای ثروتمند شدن و موفقیت تلاش کن. ثروت و موفقیت فقط توی پول نیست؛ توی هر زمینه ای میتونه باشه. توی همه ی زمینه های زندگیت سعی کن ثروتمند باشی تا اینجوری به موفقیت هرچه بیشتر خودت کمک کنی.

------------------------------

برای موفق شدن یک راز وجود داره و اونم اینه که هدف داشته باشی. آدم بی هدف مثل کسیه که خودشو توی یک جاده قرار داده اما مقصدش معلوم نیست. در اینجا اون هر چی این جاده رو ادامه بده، بازم راه هست و باید بره. اما آدمی که هدف داره اینطوری نیست. اون مقصدش مشخصه. اگه میخوای که موفق بشی، برای خودت هدف تعیین کن و به اون هدفت برس. اگه نمیدونی که هدفت چیه، هدفت توی همون چیزیه که به شادی هر چه بیشتر تو کمک میکنه. پس اهدافی رو دنبال کن که بتونی با اونها شاد باشی و اهدافی رو دنبال کن که بتونی به واسطه ی اونها لذت واقعی رو توی زندگیت تجربه کنی. اینجوری میشه که تو واقعاً یک آدم موفق میشی.

------------------------------

فقط بعضی از آدمای خاص نیستن که میتونن موفق بشن. همه یک جورایی استعداد موفق شدن رو دارن! اما اون استعداد رو نادیده میگیرن. اگه تو میخوای موفق بشی و اگه میخوای که در زندگی خودت به چیزی دست پیدا کنی، پیشنهاد میکنم که هیچوقت فکر نکنی که موفقیت فقط برای آدمای خیلی خاصه و افرادی مثل تو محکوم هستن به شکست. اگه تو هم قبل از رفتن به مسیرِ اهدافت، خوب اونها رو بررسی کنی و دقیق قدم هات رو برداری، اون وقته که تو هم میتونی طعم موفقیت رو بچشی.

------------------------------

موفقیت برای هر کسی میتونه یک معنی داشته باشه. یکی اگه تو زمینه روابط خوب باشه به خودش میگه آدم موفقی هستم، یکی دیگه اگه وضع مالیش خوب باشه میگه آدم موفقی هستم و یکی دیگه هم اگه سالم و سلامت باشه میگه آدم موفقی هستم. تعبیر هر کسی از موفقیت متفاوته. به دنبال تعبیر خودت از موفقیت باش و به موفقیتی دست پیدا کن که واقعا اون رو از ته دل میخوای.

------------------------------

وقتی که از ته دل چیزی رو بخوای، میتونی بهش دست پیدا کنی. مهم نیست که اون چیز میخواد چی باشه. برای خدا که فرقی نمیکنه. خدا نعمات رو آفریده که من و تویی که بنده اون هستیم از این نعمت ها استفاده کنیم. نعمت بزرگ و کوچیک هم نداریم. پس هر چی که به ذهنت میاد و هر چی که فکرش رو بکنی، میتونی به دستش بیاری. منتهی هر کدوم از این ها روش و راه خاص خودشون رو دارن برای محقق شدن توی زندگیت. به دنبال راه و روش خاص خواسته ات باش تا بالاخره به چیزی که میخوای برسی.

------------------------------

اگه میخوای موفق باشی، اگه میخوای آدم خوشبختی بشی و اگه میخوای تو زندگی به چیزهای زیادی برسی، گوشت رو روی حرفای مردم ببند. این مردم یاد گرفتند که حرف بزنن و هر کدوم از حرفاشون میتونه یک فیل رو از پا دربیاره. تو برای اینکه جلوی حرفای اونا مقاومت کنی، تنها راهش اینه که اصلا بهشون توجه نکنی. هیچوقت باهاشون وارد بحث نشو! اگه گفتن تو نمیتونی، بگو باشه و اگه گفتن تو تواناییش رو نداری، باز هم بگو باشه. به دنبال بحث کردن با اونا نباش و فقط و فقط روی هدف خودت تمرکز کن.

------------------------------

هدف تو خیلی والا تر از اون چیزی هست که فکرش رو میکنی. یادت باشه که فقط خودت نیستی که میخوای به این هدف برسی، بلکه خدا هم از تو این خواسته رو داره. برای برآورده کردن خواسته ی پروردگارت هم که شده به سمت خواسته ات قدم بردار و تا میتونی برای اون تلاش کن تا بالاخره به موفقیت برسی. طعم شیرینی که موفقیت داره بی نظیره و تا مدت ها کام تو رو شیرین نگه میداره.

------------------------------

برای تک تک چیزهایی که داری خدا رو شاکر باش. برای فرشی که روش راه میری، برای مبلی که روش میشینی، برای تلویزیونی که میبینی و برای تلفنی که باهاش صحبت میکنی. برای کوچکترین داشته هات هم خدا رو شاکر باش و شکر اون رو به جا بیار. باور کن که سپاسگزاری قدرت بی نظیر داره و میتونه تو رو از فرش به عرش برسونه. این حرف من رو یادت باشه و هر جا که تونستی، شکر خدا رو به جا بیار. شکرگزاری تنها این نیست که خدایا شکرت رو به زبون بیاری. شکرگزاری واقعی اون احساس خوبیه که در درونت شکل میگیره و با تمام وجود ممنون خداوند میشی که اون نعمت رو به تو داده.

------------------------------

منتظر سال جدید نباش تا بیاد و دلیلی بشه که تو از جات حرکت کنی و هدف گذاری کنی. همین حالا حرکت کن و همین حالا اقدام کن. هیچوقت دیر نیست و هیچوقت لازم نیست که به دنبال مناسبتی باشی که هدف گذاری کنی.

------------------------------

موفقیت چیزیه که باعث خوشحال تو بشه. پس دنبال خوشحالیت برو. به این فکر نکن که پولش کمه، به این فکر نکن که بازار کار نداره یا ...! توی هر کاری که علاقه باشه، پیشرفت هم هست و توی پیشرفت هم پول و ثروت به سمتت میاد. تنها کاری که باید انجام بدی اینه که به سمت علایقت حرکت کنی. تو نمیتونی توی کاری موفق بشی که هیچ علاقه ای به اون نداری. پس وارد کاری شو که باعث خوشحالیت میشه.

------------------------------

به این ضرب المثل های الکی که باب شده توجه نکن که میگه پول زیر پای فیله و برای پولدار شدن باید سختی زیادی کشید. البته منظور این نیست که سرجات بشینی و پول در بیاری! اما تو اگه از ذهنت به درستی استفاده کنی و اگه باورهای درستی رو در ذهنت نهادینه کنی، اون موقع با کمترین تلاش فیزیکی میتونی خواسته ی خودت رو محقق کنی و به اون دست پیدا کنی.

------------------------------

موفق شدن فقط توی به دست آوردن مال و ثروت نیست. گاهی وقتا اینکه تو با کسی رابطه عاطفی داری که هم فرکانس تو هست، موفقیت به حساب میاد؛ اینکه تو سلامتی کاملی داری و خیلی کم مریض احوال میشی، موفقیت به حسابم یاد؛ اینکه میتونی خصلت های بد خودت رو کنار بزاری و جایگزینشون خصلت های خوبت رو بکنی هم موفقیت به حساب میاد. تنها موفقیت به این نیست که پول در بیاری. این باور اشتباهیه که بین مردم رواج پیدا کرد.

------------------------------

همین الان بخواه و حرکت کن. منتظر نباش که شرایط تغییر کنه و منتظر نباش که فرصت پیش بیاد. فرصت پیش نمیاد بلکه ساخته میشه. برای ساختن فرصت هات همین الان اقدام کن. هر چی زودتر از سر جات پاشی، موفقیت بیشتری انتظار تو رو میکشه. به این فکر نکن که الان مهارتی نداری! همین که وارد مسیر موفقیت بشی و وارد مسیر خواسته ات بشی، کم کم میتونی در زمینه اون هم پیشرفت کنی.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. منتظرالمنجیمنتظرالمنجیsays:

    سلام واقعا مطالبتون عالی بود ممنونم و امیدوارم خودتون هم از افراد بسیار موفق باشید.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود بر شما ، سپاسگذارم