متن تبریک عید به خانواده شهدا

تبریک عید به خانواده ی شهدا باعث می شود که آنها کمی از نبودن عزیزشان فراموش کنند و باعث می شود که کمی آنها احساس شادی نمایند. بیاییم و در ایام عید خانواده ی شهدا را از یاد نبریم و تا جایی که می شناسیم، عید را به این خانواده ها تبریک بگوییم که این کار هم حس خوبی در ما می آفریند و هم در آنها.

شهدا مقام خیلی رفیع و بزرگی در نزد ما مردم شهید پرور دارند. تنها شهدا نباید عزیز باشند، بلکه خانواده های آنها هم باید عزیز شمرده شوند و هم در روزهای غم و هم در روزهای شادی، از آنها یاد بشود. در این مقاله سعی کرده ایم که انواع متن های زیبا را در رابطه با تبریک عید به خانواده ی شهدا با شما به اشتراک بگذاریم. خواندن این تبریک ها، به خانواده ی شهدا حس خوبی می دهد. پس اگر توانستید، آنها را با این خانواده ها به اشتراک بگذارید. همراه ما باشید.

متن درباره تبریک عید به خانواده شهدا

این چندمین عیدی است که در سوگ عزیزتان هستید؟ رفتنشان را به شما تبریک می گویم! آری به شما تبریک می گویم؛ چون هر کدام از ما به نحوی این جهان را ترک می کنیم و عزیزی که شما از دست داده اید، با شهادت از این جهان رخت بسته. چه چیزی زیباتر از اینکه با مقام شهادت به نزد پروردگارت بروی؟ شهادت گوارای وجود عزیزان تان. عید را به شما تبریک می گویم؛ به شمایی که اگر این شهدا را تربیت نمی کردید، کشور ما امنیت اکنون را نداشت.

*******************************

هر چه که امنیت داریم، به یمن وجود عزیزانی از خانواده شما بوده که هر کدام به نحوی با شهادت این جهان را ترک نموده اند. اینکه اکنون اینقدر با آرامش عید را به هم تبریک می گوییم، اینکه اینقدر غرور داریم و اینکه راحت عید ها را جشن می گیریم، فقط به خاطر وجود آن ها بوده و هست. عید را به شما تبریک می گویم.

*******************************

خواستم به شما بگویم که دلگیر نباشید! هر کدام از ما از چند لحظه ی بعدمان هم خبری نداریم و شاید همین لحظه ی دیگر نوبت ما باشد که از این دنیا برویم. حال که اینقدر رخت بستن از دنیا راحت است، حال که اینقدر راحت یک نفر می میرد و به جهان دیگر می پیوندد، چرا باید غصه بخورید؟ عزیز شما اگر با شهادت از این دنیا نمی رفت، مثل تک تک انسان هایی که متولد می شوند و روزی از دنیا میروند، از دنیا می رفت. پس چه خوب که اینگونه به جهان آخرت پیوست؛ چه خوب که با شهادت به نزد پروردگارش رفت. عید را به شما تبریک می گویم.

*******************************

جا دارد جدای از تبریکی که به همه می گویم، یک تبریک جداگانه به خانواده ی شهدا عرض کنم. اگر شهدا نبودند، ما عید هم نداشتیم و اگر شهدا نبودند، ما اصلا آرامشی نداشتیم. به خاطر وجود گل شهیدان بوده که اکنون ما همه ی این ها را داریم. خانواده ی شهدا هم دست کمی از خود شهدا ندارند؛ آنها بوده اند که آن غیور مردان و آن غیور زنان را تربیت کردند که در راه خدا جان بدهند و به همین خاطر باید از آنها تشکر کرد و حتی دست آنها را بوسید. عید را به تمام خانواده های شهدا تبریک می گویم.

*******************************

شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند. این جمله ای است که کم نشنیده ایم. درست است که شما عزیزتان را از دست داده اید، درست است که دیگر عزیز شما در کنارتان نیست، اما به یاد داشته باشید که اکنون او در جایی بهتر از اینجاست. او نزد پروردگارش است و در نزد پروردگارش روزی می خورد. چه چیزی از این بهتر؟ چه چیزی از این زیباتر؟ پس دلگیر نباشید و حتی خدا را هم شکر کنید که اینگونه عزیزتان را از شما گرفت؛ در صورتی که میشد جور دیگر این اتفاق رخ دهد. عید بر شما مبارک.

*******************************

اگر به جهان با دیدی بزرگ تر نگاه کنیم و دیدمان را محدود نکنیم، آن موقع می بینیم که شهیدان بهترین دستاورد را به دست آورده اند. این دنیا در برابر دنیایی دیگر در حد یک پلک به هم زدن است و به هیچ وجه نمی توان ارزش آن را با جهان آخرت مقایسه کرد. خب الان این حرف ها را به شما زدم که بگویم این دنیا ارزشی ندارد و مهم آن جهانی است که ما به خداوند می پیوندیم. انسان هایی که با شهادت به جهان آخرت می روند، مورد لطف و رحمت خداوند قرار خواهند گرفت و همین مسئله باعث می شود که آنها آخرتی زیبا داشته باشند. پس شما چرا باید ناراحت شوید زمانی که عزیزتان مورد لطف و مرحمت پروردگارش قرار گرفته؟ عید را به شما تبریک می گویم و از خداوند میخواهم که زندگیتان سرشار از شادی باشد.

*******************************

یک زندگی پر از اتفاقات مثبت و شاد را در ایام عید برایتان خواستارم. شما با از دست دادن عزیزتان در راه خدا، غمی بزرگی دیده اید. اکنون کمی شادی، کمی حس مثبت و کمی نشاط برای شما الزامیست. از خداوند میخواهم که برایتان بهترین لحظات را در زندگیتان رقم بزنید تا بتوانید تمام حس هایی که گفتم را تجربه کنید. عید بر شمام بارک باد.


مطلب پیشنهادی :

متن تبریک پیشاپیش عید نوروز 99


شهدا بخشی از وجود ما مردم هستند و در ذهن و یاد ما نقش بسته اند و هیچگاه فراموش نخواهند شد. خانواده های گرامی شان باید بدانند که گرچه که جسم فرزندشان اکنون دیگر نیست، اما یادش همیشه و تا ابد زنده است. اکنون در ایام عید به سر می بریم و من خواستم با تبریک عید به خانواده ی شهدا، کمی از غم شان را بکاهم. امیدوارم که به هدف خود برسم. عید بر شما مبارک.

*******************************

بعد از رفتن عزیزت، دیگر لبخندی که به لب داری واقعی نیست و یک لبخند فیک و مصنوعیست. اما زمانی که عزیزت به شهادت رسیده است، قضیه فرق می کند. حتی گاهی خوشحال هم هستی! چون او به شهادت رسیده. شهادت نصیب هرکسی نمیشود. فقط بعضی از بندگان خاص خداوند هستند که به مقام رفیع شهادت می رسند. خانواده ی شهدا شاید برای همین ناراحتی شان برای رفتن عزیزشان کمی کمتر باشد. با این حال ما وظیفه داریم که همیشه و در همه حال به فکر این خانواده ها باشیم؛ چون آنها فرزندانشان را در راه خدا و اغلب برای دفاع از ما از دست داده اند. با تبریک این عید می خواهم شهادت عزیزان این خانواده ها را به آنها هم تبریک و هم تسلیت عرض کنم. تبریک برای اینکه شهادت نصیب عزیزشان شده و تسلیت برای اینکه عزیزاشان دیگر در کنارشان نیست.

*******************************

در هر ایامی، باید متناسب با همان ایام رفتار کرد. یعنی اگر ایام سوگواری است، باید عزاداری کرد و اگر ایام شادی و عید است، باید خوشحالی کرد. این برای همه صدق می کند! حتی کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند. حال برخی عزیزشان را در راه خدا از دست داده اند و عزیزشان به شهادت رسیده. این خانواده ها باید بدانند که اکنون عزیزشان نزد خداست و نزد خدا روزی می خورد! پس نباید ناراحت و غمگین باشند. این را گفتم تا مقدمه ای باشد برای تبریک ایام عید به خانواده ی شهدا. امیدوارم که در این ایامی که عزیز شما در کنارتان نیست، با باور و ایمان به اینکه او در پیشگاه خداوند است، کمی شاد شوید و برای مدتی هم که شده غم را از خود دور کنید.

*******************************

می دانم خیلی سخت است! حتی سخت تر از آنچه که فکرش را بکنی. کسی که هر روز او را می دیده ای و کسی که خاطراتی زیادی با او داشته ای، از تو گرفته شود، غم بزرگی است. این غم بزرگ را با هیچ چیز جز تلقین و باور نمی شود کم کرد. ما همه به شکلی از این دنیا میرویم و همانطور که می گویند، مرگ حق است. پس برای چیزی که حق است نباید زیاد ناراحت بود. اما روی سخنم به آن کسانی است که جزو خانواده ی شهدا هستند. خواستم بگویم که عزیزی که با شهادت از شما جدا شده، در بهترین قسمت بهشت خداوند در حال روزی خوردن است. پس شما می توانید باور قدرتمندی برای خود بسازید تا با غم تان کنار بیایید. ایام عید را به شما تبریک می گویم.

*******************************

سخت است که با غم عزیزت باز هم بخندی و به شادی بپردازی؛ اما حتما لازم نیست که شاد باشی، همین که از فضای غم هم کمی خود را بیرون بکشی، کافیست. این را به خانواده ی شهدا می گویم! همان ها که عزیزشان را در راه خدا از دست داده اند. اگر نمی توانید در ایام عید شادی کنید، خود را کمی از فضای غم دور کنید. کسی که شما با شهادتش از دستش داده اید، اکنون در پیشگاه خداوند است. چه جایگاهی از این بهتر؟ چه مقامی از این شایسته تر؟ ایام عید را به شما عزیزان تبریک می گویم. امیدوارم که در این ایام بتوانید کمی از آن فضای غمی که داشته اید، دور بشوید.

*******************************

هر چه تبریک برای عید گفته ام به کنار، تبریکی که اکنون می خواهم بگویم هم به کنار. این تبریک یک تبریک خاص است و هر کسی را در بر نمی گیرد. فقط برخی از انسان های خاص، آنها که نظر کرده ی خداوند هستند، شایسته ی این تبریک می باشند. این تبریک را می خواهم به خانواده ی شهدا بگویم؛ همان خانواده هایی که جگرگوشه شان را در راه خدا از دست داده اند و عزیزشان به صف شهدا پیوسته. امیدوارم که در این ایام عید، لبخند به لبان آنها که نظر کرده ی خدواند هستند بنشیند.

*******************************

عید را به شما تبریک می گویم؛ به شمایی که حاضر شدید از فرزندتان، پدرتان و یا نزدیکترین عضو خانواده تان بگذرید تا کشور رنگ امنیت را به خود ببیند، مسیر خدا هموار شود و راه حق با راه باطل اشتباه گرفته نشود. عید بر شما عزیزان مبارک.

*******************************

کسانی مثل شما کم هستند. قدر خودتان را بدانید. شما نمونه ای هستید از فداکاری! آری شما که خانواده ی شهدا هستید، فداکارید؛ چون حاضر شده اید از نزدیکترین فرد به خودتان بگذرید تا راه خدا باز بماند و ادامه داشته باشد. عید را به شما عزیزان و فداکاران تبریک عرض می کنم. امیدوارم که همیشه لبخند به لب داشته باشید.

*******************************

زیباترین نقاشی خداوند لبخند است. در این ایام عید، لبخند بزنید تا روح شهید از دست رفته تان هم شاد باشد. اگر شما ناراحت باشید، روح او هم در عذاب و ناراحتی خواهد بود. شما که این را نمی خواهید؛ شما که نمی خواهید که روح عزیز شهیدتان در عذاب باشد. پس بخندید! برای تضعیف دشمن بخندید و برای شادی روح آن بزرگوار. ایام عید را به شما تبریک می گویم.

*******************************

من هم دوست داشتم به صف شهیدان بپیوندم؛ من هم دوست داشتم و دوست دارم که در صف کسانی که برای خدا می جنگند قرار بگیرم و شهید شوم! اما چه حیف که این اتفاق نمی افتد. گویی که خدا بعضی ها را نظر کرده و همان ها را لایق شهادت می داند. خواستم به خانواده ی شهدا عید را تبریک بگویم و همچنین خدمتشان بگویم که اگر عزیز شما به شهادت رسیده، به نوعی نظر کرده ی خداوند بوده. پس از این اتفاق ناراحت نباشید. اینکه او را خداوند نظر کرده باشد، یعنی در جای خوبی به سر می برد.


شاید علاقمند باشید :

مجموعه متن های زیبا درباره مدافعان حرم


اکنون همه ی ما شادیم و خوشحال؛ اکنون همه ی ما لبخند به لب داریم و شاید اصلا به ذهنمان هم خطور نکند که به خانواده ی شهدا، همان ها که عزیزشان را برای ما و آرامش ما از دست داده اند، چه می گذرد. اکنون که در ایام عید به سر می بریم، بیاییم یادی از آنها هم بکنیم و عید را به آنها هم تبریک بگوییم. اینگونه هم دل آنها شاد می شود و هم ما به نوعی قدردانی خود را به آنها نشان داده ایم و با این کار خود گفته ایم که فقط در روزهای سخت به آنها نیاز نداریم، بلکه در روزهای شادیمان هم به حضورشان نیازمندیم و به لبخند گرمشان که به ما قوت قلب میدهد احتیاج داریم. عید را به تمام مردم ایران، به خصوص خانواده ی شهدا، تبریک عرض میکنم.

*******************************

بیا اولین برنامه ی عیدت را بچین. انجام دادن این برنامه آنقدر هم که باید سخت نیست و آنقدر هم که باید وقت تو را نمی گیرد. این برنامه یک کار خیلی کوچک است و آن هم تبریک گفتن به خانواده ی شهداست. این شهدا برای من و تویی که اکنون در آرامش عید را جشن می گیریم، خود را فدا کرده اند. پس یاد کردن از خانواده هایشان در این روزها، یکی از وظایف ماست. این برنامه را برای خودت بچین و به آن عمل کن. اکنون من هم عید را به آنها تبریک می گویم و از صمیم قلب برایشان آرزوی خوشبختی میکنم.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...