آموزش گام به گام نقاشی مرغ عشق برای کودکان

مرغ‌ عشق چگونه پرنده‌ای است؟

بیایید پیش از معرفی مرغ عشق بخشی از متن آهنگ "پرندگان و زنبور‌ها" را با هم مرور کنیم!

" اجازه دهید درباره پرندگان و زنبور‌ها برای شما بگویم، از گل‌ها ، از درختان، از ماه بالای آن‌ها و چیزی به نام عشق! "

افراد در مواقعی که سخنی از عشق به میان می‌آید عموماً آهنگ "پرندگان و زنبور‌ها" را به خاطر می‌آورند، همچنین زوج‌های عاشق همواره به مرغ عشق تشبیه می‌گردند. نکته تعجب برانگیز این است که این پرندگان در واقع گونه‌ای از مرغ محسوب می‌گردند، آیا این نکته را می‌دانستید؟!

مرغ‌های عشق، بومی آفریقا -بطور دقیق جزیره ماداگاسکار- هستند و تنها 9 گونه از این طوطی‌های کوچک در سراسر کره زمین زمین وجود دارد، اما سوال اصلی این است که چرا به این پرندگان مرغ عشق می‌گویند؟! پاسخ این سوال این است که این پرندگان مانند زوج‌های عاشق ساعت‌ها در کنار یکدیگر می‌نشینند و خود را به یکدیگر نزدیک می‌کنند و اگر از یکدیگر جدا شوند بسیار غمگین می‌گردند! درصورتی که این پرندگان به عنوان حیوان خانگی نگه‌داری شوند، میان صاحب پرندگان و مرغ‌های عشق یک پیوند عاطفی تشکیل می‌گردد، به عبارت دیگر این پرندگان عاشق صاحب خود می‌شوند!

بهتر است بدانید که ارتباط نماد مرغ‌ها عشق با زوج‌های عاشق و همچنین روز ولنتاین به دهه 1300 میلادی باز می‌گردد. جفری چاسر در شعر "مجلس پرندگان" به بیان داستانی می‌پردازد که در آن پرندگان مجلس بمنظور انتخاب جفت‌های خود با یکدیگر رقابت می‌کنند، در واقع این شعر به عنوان اولین اشاره به روز ولنتاین -روز عشاق- محسوب می‌گردد.

آیا دوست دارید یک جفت مرغ عشق نقاشی کنید؟ خبر خوش ما برای شما این است که با آموزش ارائه شده توسط توسط توپ تاپ خواهید توانست که مرغ‌های عشق بسیار زیبایی را نقاشی کنید، کافی است که مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و البته مداد رنگی -یا مداد شمعی-  را به همراه داشته باشید.

سایت توپ تاپ در نظر دارد که با ارائه مطالب بسیار جالب و همچنین آموزش گام به گام نقاشی، اطلاعات عمومی کودکان را افزایش دهد و همچنین اوقات خوش و مفرحی را برای کودکان فراهم آورد. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی یک جفت مرغ عشق عاشق همراه باشید!

آموزش گام به گام نقاشی مرغ عشق

آموزش نقاشی مرغ عشق مرحله اول

قدم 1- کار را با نقاشی یک دایره شروع کنید، در نظر داشته باشید که سر یکی از مرغ‌های عشق با کمک این دایره نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی مرغ عشق مرحله دوم

قدم 2- دایره دیگری را مطابق شکل نقاشی کنید، سپس بخش اضافی را پاک نمایید. سر دیگر مرغ عشق با کمک این دایره جدید نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی مرغ عشق مرحله سوم

قدم 3- دو خط انحنادار را مطابق شکل از دو نقطه دایره اول نقاشی کنید، سپس شکل را با کمک ترسیم یک منحنی به شکل حرف M تکمیل نمایید تا شکلی شبیه به قلب به وجود آید، این قسمت در واقع دم یکی از مرغ‌های عشق را نشان می‌دهد.

نقاشی کودکانه مرغ عشق مرحله چهارم

قدم 4- دستورالعمل گفته شده در قدم3 را دقیقاً برای دایره دوم انجام دهید تا بدن دیگر مرغ عشق نیز به وجود آید.

نقاشی مرغ عشق برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید.

نقاشی اسان مرغ عشق مرحله ششم

قدم 6- بال‌های مرغ‌های عشق را با کمک ترسیم منحنی‌های U شکل به هم چسبیده نقاشی کنید، سپس خطوط انحناداری را مطابق شکل در بالای سر هر یک از مرغ‌های عشق نقاشی نمایید تا پرهای موجود بر روی سر آن‌ها به خوبی تداعی گردند.

کشیدن نقاشی مرغ عشق مرحله هفتم

قدم 7- دو خط مستقیم را از بدن هر یک از مرغ‌های عشق نقاشی کنید، سپس در انتهای آن‌ها مثلث‌هایی را مطابق شکل نقاشی نمایید تا پاهای پرندگان تکمیل گردند، در نهایت این مثلث‌ها را رنگ‌آمیزی کنید.

نقاشی مرغ عشق مرحله هشتم

قدم 8- دو خط انحناداری را از محل نوک‌های مرغ‌های عشق نقاشی کنید تا همدیگر را در یک نقطه قطع کنند، سپس دایره‌های کوچکی را مطابق شکل نقاشی نمایید تا چشم‌های پرندگان به وجود آیند، در نهایت خطوط کوتاه و انحناداری را در بالای هر یک ازچشمان مرغ‌های عشق ترسیم کنید تا ابروهای آن‌ها مشخص گردند.

نقاشی کودکانه مرغ عشق مرحله نهم

قدم 9- دو خط دراز و انحناداری را در زیر پاهای مرغ‌های عشق نقاشی نمایید تا جایی برای ایستادن داشته باشند! خطوط انحناداری را بر روی شاخه درخت نقاشی کنید تا بافت چوبی شاخه درخت به خوبی مشخص گردد.

رنگ آمیزی نقاشی مرغ عشق

قدم 10- مرغ‌های عشق را رنگ‌آمیزی نمایید. در این آموزش ما از رنگ‌های آبی و صورتی استفاده کرده‌ایم، ولی به خاطر داشته باشید که مرغ‌های عشق در طبیعت به رنگ‌های مختلفی چون سبز، آبی و خاکستری و با نوارهای قرمز، صورتی، سیاه، سفید و حتی زرد رنگ نیز دیده شده‌اند.


سایر آموزش های پیشنهادی :

آموزش نقاشی بچه خوک برای کودکان

آموزش نقاشی توله شیر برای کودکان

آموزش نقاشی جوجه اردک برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...