آموزش نقاشی توله شیر برای کودکان

شیرها از زمان های بسیار دور همواره در آثار هنری حضوری بسیار برجسته داشته اند. مجسمه الهه شیر در مصر باستان و نقش شیرهایی که برروی دروازه ایشتار شهر باستانی بابل وجود داشته است از قدیمی ترین نمونه ها هستند. این آثار هم اکنون در موزه متروپولتین نیویورک قرار دارند.

احتمالا مشهورترین توله شیر دنیا سیمبا از انیمشین شیر شاه باشد. در شیرشاه 2 شیر های جوان دیگری نیز به شخصیت ها اضافه میشوند مانند؛ نالا، کوو، کیارا و کیون.

میدانستید "سیمبا" در زبان سواحیلی به معنای "شیر" است؟!

البته شاید بهتر است بدانید که قبل از مشهور شدن سیمبا، توله شیر دیگری به نام کیمبا از کارتون سریالی "کیمبا شیر سفید" سلطان دنیای انیمیشن ها بود.

دوست دارید شما هم توله شیر بامزه خودتان را نقاشی کنید؟ آموزش نقاشی گام به گام سایت توپ تاپ را از دست ندهید و اگر خواستید چند تا دوست هم برای توله شیر شجاعتان نقاشی کنید حتما به آموزش های دیگر سایت ما سری بزنید!

آموزش نقاشی توله شیر مرحله اول

1. از کشیدن سر شیر با چند خط خمیده شروع کنید. به برآمدگی های لپ ها و چانه در تصویر دقت کنید. زمانی که به گوش سمت راست رسیدید به کمک خط های کوتاهی آن را پشمالو نشان دهید. با خط خمیده ای گوش سمت چپ را نیز ایجاد کنید.

آموزش نقاشی توله شیر مرحله دوم

2. برای رسم سینه شیر از تعدادی خط خمیده روی هم افتاده استفاده کنید.

آموزش نقاشی توله شیر مرحله سوم

3. با چند خط خمیده پای جلویی شیر را بکشید. انتهای خطوط را با تعدادی بیضی روی هم افتاده ببندید تا انگشت های پنجه توله شیر نیز کشیده شود.

نقاشی کودکانه توله شیر مرحله چهارم

4. پای جلویی سمت چپ را نقاشی کنید. با خطی قوس دار زانوی خم شده توله شیر را نقاشی کنید. به انتهای پا تعدادی شکل U مانند اضافه کنید تا انگشت های پنجه را داشته باشید. سپس، خطی خمیده را نیز به بالای پنجه اضافه کنید.

نقاشی توله شیر برای کودکان مرحله پنجم

5. کمر و پشت توله شیر را با چند خط خمیده ترسیم کنید. سپس، به کمک چند خط خمیده پای عقبی شیر را نقاشی کنید. به انتهای پا تعدادی U روی هم افتاده اضافه کنید تا انگشت ها را به تصویر بکشید و در آخر به انگشت ها خطی خمیده اضافه کنید.

نقاشی آسان توله شیر مرحله ششم

6. پای عقبی دیگر را در پشت پاهای جلویی بکشید. از خطی خمیده برای کشیدن جلوی پا و از بیضی های روی هم افتاده برای انگشت های آن استفاده کنید.

روش کشیدن نقاشی توله شیر مرحله هفتم

7. دم توله شیر را نقاشی کنید. از یک جفت خط خمیده استفاده کنید و انتهای آن دو را بهم وصل کنید. برای پشمالو نشان دادن سر دم، تعدادی خط کوتاه و بلند را از دم خارج کنید و سپس آن ها را بهم وصل کنید.

آموزش نقاشی بچه شیر مرحله هشتم

8. حالا وقت اضافه کردن جزییات صورت توله شیر است. برای هر چشم، نیمی از یک بیضی را ترسیم کنید و انتهای آن را با خط خمیده ای ببندید. برای دماغ شیر یک مثلث نسبتا گرد وارونه را نقاشی کنید. با توجه به تصویر، چند خط را در بالای آن قرار دهید تا به دماغ حالتی برجسته بدهید. به درون گوش ها خطوطی دندانه دار و پشمالو اضافه کنید.

آموزش نقاشی بچه شیر مرحله نهم

9. صورت شیر را کامل کنید. با وصل کردن دو خط قوس دار به یکدیگر ابروهای شیر را بکشید. کشیدن دهان شیر کمی دشوار است پس حتما به تصویر دقت کنید و اشکال غیر هندسی را که با خطوطی خمیده کشیده شده اند را در زیر دماغ قرار دهید. شکل های غیرهندسی بالایی را نقطه نقطه کنید. حالا در چشم توله شیر یک دایره بزرگ بکشید و بعد دایره کوچکتری را درون آن قرار دهید. برای کامل شدن شکل مردمک چشم ها دو دایره کوچک را روی محیط آن اضافه کنید.

رنگ آمیزی نقاشی توله شیر

10. نقاشی خود را رنگ آمیزی کنید. شیرهای کارتونی معمولا به رنگ خردلی کمرنگ هستند اما رنگ شیرهای واقعی ممکن است قهوه ای، سفید یا حتی دورنگ باشد.


از آموزش های دیگر سایت هم دیدن بفرمایید :

آموزش نقاشی جوجه اردک برای کودکان

آموزش نقاشی بچه زرافه (2)

آموزش نقاشی توله روباه برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...