آموزش نقاشی مروارید داخل صدف برای کودکان

آیا می دانید مرواریدها سنگهای معمولی یا مهره های ساده ساخته شده توسط انسان نیستند؟ مروارید ها در حقیقت توسط یک حیوان دریایی ساخته می شوند که صدف نام دارد. چگونه صدف یک مروارید درست می کند؟

پوسته صدف با ماده ای براق به نام مادر مروارید یا صدف مروارید پوشانده شده است. هنگامی که برخی از تحریک کننده ها، مانند یک تکه شن، در پوسته صدف گیر می کنند، سلول های گوشته آن - قسمتی که بدن صدف را به پوسته وصل می کند - مواد خارجی را از برخورد به مادر مروارید محافظت می کند. بسته به نوع محیط، این پوشش می تواند سیاه، سفید، صورتی، خاکستری، آبی، زرد، کرم، بنفش یا سبز باشد.

با وصل کردن مرواریدها به هم می توان گردنبند درست کرد. همچنین مرواریدها در قطعات دیگری از جواهرات یا عناصر تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای آموزش نحوه نقاشی لانه پرندگان نیازی به منابع هنری خاصی ندارید اما می توانید از طریق سایت توپ تاپ به راحتی نقاشی دلخواه خود را رسم کنید.

لذا ما در اینجا می خواهیم نحوه نقاشی صدف با یک مروارید را به شما آموزش بدهیم که نیازی به منابع هنری خاصی ندارید. شما می توانید از طریق سایت توپ تاپ به راحتی نقاشی دلخواه خود را رسم کنید.

دستورالعمل مرحله به مرحله ای نقاشی مروارید داخل صدف به صورت زیر می باشد:

آموزش نقاشی صدف داخل مروارید مرحله اول

1- نقاشی را ابتدا با یکسری خطوط منحنی پیوسته به هم شروع می کنیم. این خطوط بدن صدف را تشکیل می دهند.

آموزش نقاشی صدف داخل مروارید مرحله دوم

2- در این مرحله، یک خط موج دار بلند در قسمت جلویی و پایین بدن رسم کنید. به طور کامل به بدن صدف وصل شده باشد. این خط همچنین لبه پوسته صدف را تشکیل می دهد.

آموزش نقاشی صدف داخل مروارید مرحله سوم

3- خط موجی را در قسمت جلویی و بالای بدن صدف ادامه دهید، مجدداً در قسمت پشت به بدن متصل شوید. این قسمت دیگری از پوسته را محصور می کند.

نقاشی صدف داخل مروارید کودکانه مرحله چهارم

4- به موازات خط اصلی، خط پیچیده دیگری را در اطراف پوسته بکشید. در هر انتها آن را به خط اصلی وصل کنید.

نقاشی صدف داخل مروارید برای کودکان مرحله پنجم

5- در انتهای پوسته، در نزدیکی پشت، یک خط (U) شکل بکشید ، آن را به دو طرف یکی از لبه های پیچیده خط موجی وصل کنید. این از قسمت زیر پوسته شروع می شود. سپس از یک سری خطوط خمیده استفاده کنید که هر قسمت در قسمت جلوی لبه پیچیده بعدی قرار دارد و به خط قبلی وصل می شود.

نقاشی آسان صدف داخل مروارید مرحله ششم

6- با شروع از بالای پوسته، خط طولانی و موج دار دیگری را بکشید. خط را به سمت خود بکشید به طوری که تقریباً به طرف دیگر پوسته برسد.

نقاشی صدف داخل مروارید مرحله هفتم

7- حالا یک خط موج دار را درون این قسمت بالایی پوسته ، موازی با خط اصلی بکشید. سپس خطوط خمیده را به سمت بالا از بدن صدف بکشید.

نقاشی صدف داخل مروارید مرحله هشتم

8- خطوط خمیده کوتاهی را در لبه های پیچیده در قسمت پشتی پوسته تحتانی بکشید. چند خط افقی خمیده را در قسمت داخلی پوسته فوقانی نیز بکشید. سپس یک خط خمیده از قسمت پشت پوسته صدف تا نقطه‌ای بالاتر از لبه پوسته بالایی بکشید. یک سری خطوط مشابه بکشید و آنها را به هم وصل کنید، تا اینکه پوسته بالایی کامل شود. چند خط آخر باید به لبه پیچیده متصل شوند.

نقاشی صدف داخل مروارید مرحله نهم

9- در آخر یک خط منحنی در وسط بدن صدف بکشید که دایره ای روی آن قرار دارد. دو دایره کوچک با اندازه های مختلف را درون دایره بکشید. این مروارید گرانبها صدف است.

رنگ آمیزی نقاشی صدف داخل مروارید

    حالا نقاشی صدف خود را رنگ آمیزی کنید. پوسته صدف به طور معمول از قسمت بیرونی سیاه، خاکستری یا قهوه ای است ، اما از نظر رنگی خاص به نام مادر مروارید در قسمت داخلی وجود دارد. این ماده رنگین کمان رنگی بی رنگ است ، به این معنی که از زوایای مختلف به آن نگاه می کنید رنگ را تغییر می دهد.


    از اموزش های پایین هم دیدن کنید :

    آموزش نحوه نقاشی کشیدن آشیانه پرندگان

    آموزش گام به گام نقاشی اختاپوس برای کودکان

    آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...