آموزش گام به گام نقاشی عقرب برای کودکان

عقرب چگونه جانوری است؟

عقرب‌ها از دسته آراکنیدها محسوب می‌شوند که امروزه بیش از 1500 گونه عقرب در سراسر کره زمین یافته شده‌اند که طولی در حدود نیم تا هشت اینچ دارند. بررسی فسیل‌ها نشان می‌دهد که برخی از گونه‌های منقرض شده عقرب‌ها در حدود 3 فوت طول داشتند! یونانیان باستان در گذشته نام یکی از صورت‌های فلکی را با استفاده از نام این جانور نام‌گذاری کردند.

عقرب‌ها نسبت به سایر حیوانات روشی متفاوت در مواجه با خطر دارند، آن‌ها به جای گاز گرفتن، با کمک دم انحنادار و متحرک خود در مواقع خطر از خود دفاع می‌کنند.

آیا از نیش عقرب‌ها می‌ترسید؟ در واقع بسیاری از آن‌ها خطری در حد نیش یک زنبور عسل دارند، اما در حدود 25 گونه از آن‌ها برای انسان‌ها بسیار خطرناک هستند. برای پرهیز از عصبانی کردن آن‌ها -مانند سایر حیوانات- باید فضای کافی در اختیار آن‌ها گذاشته شود و همچنین به آرامی با آن‌ها رفتار گردد.

عقرب‌ها بر خلاف سایر بی‌مهرگان به جای انجام فرآیند تخم‌گذاری، بچه‌های خود را به دنیا می‌آورد. بچه‌های عقرب که در انگلیسی با نام Litter شناخته می‌شوند، بر روی پشت مادر خود سوار می‌شوند! مادر عقرب‌ها بچه‌های خود را تا ماه‌ها بر پشت خود حمل می‌کند، او این کار را تا زمانی که بچه‌ها قادر به محافظت از خود شوند ادامه می‌دهد.

آیا برای یادگیری نحوه نقاشی یک عقرب آماده هستید؟ نگران نباشید! با آموزش گام به گام ارائه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست که یک عقرب بسیار زیبا نقاشی کنید، برای این کار تنها به یک مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و البته مداد رنگی -یا مداد شمعی- نیاز خواهید داشت که تهیه آن‌ها بسیار ساده است!

سایت توپ تاپ درنظر دارد در کنار افزایش اطلاعات عمومی کودکان درباره عقرب، قدرت خلاقیت کودکان را با فراگیری نحوه نقاشی این جانور بسیار جذاب افزایش دهد. از والدین تضاضا می‌گردد که کودکان را در آموزش گام به گام نحوه نقاشی عقرب یاری دهند که در اینصورت لحظات خوشی را در کنار کودکان خود خواهند گذراند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی عقرب همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی عقرب

آموزش نقاشی عقرب مرحله اول

قدم 1- یک بیضی کشیده را مطابق شکل نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که بدن عقرب با کمک این دایره نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی عقرب مرحله دوم

قدم 2- دو خط انحناداری را مطابق شکل در داخل بدن عقرب نقاشی نمایید، سپس یک خط انحنادار نوک تیز را در جلوی بیضی نقاشی کنید، در نهایت یک خط انحنادار دیگری را مطابق شکل در داخل و پشت بیضی نقاشی نمایید، در نظر داشته باشید که این خطوط به عنوان خطوط راهنما محسوب می‌گردند.

آموزش نقاشی عقرب مرحله سوم

قدم 3- خطوط اضافی موجود در مرحله قبلی را مطابق شکل پاک کنید.

نقاشی کودکانه عقرب مرحله چهارم

قدم 4- جزئیات بدن عقرب را تکمیل نمایید. خطوط انحناداری را مطابق شکل در داخل بدن عقرب نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که خطوط رسم شده در پشت عقرب بر یکدیگر عمود هستند.

نقاشی عقرب برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- بازوها و دهان عقرب را نقاشی کنید. مثلث‌های کوچکی را در قسمت W شکل صورت عقرب نقاشی کنید، سپس خطوط انحنادار و کشیده‌ای را از صورت عقرب نقاشی کنید تا در نهایت منحنی‌های بسته‌ای مطابق شکل به وجود آید، این مرحله از نقاشی را با ترسیم دیگر خطوط انحنادار مطابق شکل تکمیل نمایید.

نقاشی آسان عقرب مرحله ششم

قدم 6- دیگر قسمت‌های بازو‌های عقرب را نقاشی کنید. از محل هر یک از بازوهای عقرب، خطوط انحناداری را مطابق شکل نقاشی کنید، سپس با کمک دیگر خطوط انحنادار چنگال‌های عقرب را نقاشی نمایید، به برآمدگی روی پنجه، لبه‌های دندانه‌دار در محل بسته شدن چنگال‌ها و همچنین نوک تیز چنگال‌ها توجه داشته باشید.

قدم به قدم نقاشی عقرب مرحله هفتم

قدم 7- پاهای عقرب را نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که هر پا از سه بخش تشکیل شده‌است و همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر بخش کوچک‌تر و نازک‌تر از بخش قبلی خود می‌باشد. برای نقاشی هر بخش از پای عقرب از دو عدد خط انحنادار استفاده نمایید. لازم است این نکته را نیز بدانید که عقرب‌ها مانند عنکبوت‌ها در مجموع هشت پا دارند که در هر طرف بدن آن‌ها چهار پا وجود دارد.

کشیدن نقاشی عقرب مرحله هشتم

قدم 8- پاهای طرف دیگر عقرب را نقاشی کنید، توجه نمایید که پاهای جلویی تقریباً مانند طرف دیگر هستند ولی دو پای دیگر از دید بیننده کمی پنهان هستند.

روش نقاشی عقرب مرحله نهم

قدم 9- دم عقرب را مطابق شکل نقاشی کنید، به این منظور هر بخش از دم عقرب را با کمک ترسیم منحنی بسته انحناداری نقاشی کنید، در نهایت نوک دم عقرب را با کمک دو منحنی انحنادار که در یک نقطه به یکدیگر می‌رسند نقاشی نمایید.

رنگ آمیزی نقاشی عقرب

قدم 10- عقرب را رنگ‌آمیزی نمایید. رنگ عقرب‌ها عموماً ترکیبی از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد و قرمز می‌باشد. بهتر است این نکته را بدانید که اغلب عقرب‌ها در تاریکی به رنگ آبی روشن دیده می‌شوند.

عقرب‌ها در مناطقی چون محیط‌های جنگلی و حتی شهری وجود دارند، با این حال عقرب‌ها به عنوان جانوران بومی بیابان شناخته می‌شوند.


از آموزش های جذاب پایین هم دیدن بفرمایید :

آموزش گام به گام نقاشی سر شیر برای کودکان

آموزش گام به گام نقاشی سمور دریایی

آموزش گام به گام نقاشی کوالا


1 نظر

  1. اسـکـورپــیـناسـکـورپــیـنsays:

    عالی