آموزش گام به گام نقاشی سمور دریایی

سمور دریایی چگونه حیوانی است؟

سمور‌های دریایی به عنوان پستانداران آبزی شناخته می‌شوند، به عبارت دیگر این حیوانات در آب زندگی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که 13 گونه سمور دریایی در سطح کره زمین وجود دارند که دو گونه آن‌ها در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. سمورهای رودخانه‌ها نسبت به سمورهای موجود در اقیانوس‌ها کوچکتر هستند، به عنوان توضیح بیشتر لازم است بدانید که وزن سمورهای دریایی در مواردی به 90 پوند نیز می‌رسد.

آیا می‌دانید که به دسته سمورهای دریایی و همچنین لانه سمور دریایی در زبان انگلیسی به ترتیب Raft و Couch می‌گویند؟ سمورهای دریایی در بسیاری از نقاط دنیا چون اروپا، شمال آمریکا، آسیا و آفریقا وجود دارند. نکته جالب این است که ماهیگیران بنگلادشی سمورهای دریایی را بگونه‌ای پرورش می‌دهند که بتوانند ماهی‌های آب را به سمت طعمه صیادان هدایت کنند!

سمورهای دریایی گوشت‌خوار هستند، به عنوان مثال غذاهایی چون صدف و خرچنگ را می‌خورند، اما سوال مهم این است که سمورهای دریایی چگونه می‌توانند پوسته سفت این حیوانات را بشکنند؟ پاسخ این سوال این است که سمورهای دریایی با کمک سنگ، پوسته سفت این حیوانات را می‌شکنند تا بتوانند از گوشت آن‌ها تغذیه کنند. نکته بسیار جالبی که بهتر است آن را بدانید این است که سمورهای دریایی سنگ و مواد غذایی را در محلی در زیر بازوی خود پنهان می‌کنند!

بسیاری از شخصیت‌های کارتونی سمور دریایی درنظر گرفته شده‌است، به عنوان مثال کارتون تلویزیونی PB & J Otter داستان زندگی سه سمور دریایی جوان را روایت می‌کند که در یک قایق خانگی زندگی می‌کنند، مثال دیگر انیمیشن بسیار زیبای Zootopia می‌باشد که داستان تلاش جودی هوپس -ستاره انیمیشن- برای یافتن آقای اوتریتون را به تصویر می‌کشد.

آیا برای یادگیری نحوه نقاشی یک سمور دریایی بسیار زیبا آماده هستید؟ نگران نباشید! با کمک آموزش گام به گام ارائه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست که یک سمور بازیگوش را نقاشی کنید، کافی است که یک مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و البته مداد رنگی -یا مداد شمعی- داشته باشید که تهیه آن‌ها کار چندان مشکلی نیست!

مطالب ارائه شده توسط توپ تاپ با هدف سرگرم کردن، افزایش اطلاعات عمومی و همچنین تقویت قدرت خلاقیت کودکان تهیه شده‌است. توصیه می‌گردد که والدین انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی که پیش از این معرفی گردید را برای کودکان تهیه نمایند تا کودکان علاوه بر داشتن اوقاتی مفرح، بهتر بتوانند سمور دریایی را تجسم کنند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی سمور دریایی همراه باشید!

آموزش گام به گام نقاشی سمور دریایی

آموزش نقاشی سمور دریایی مرحله اول

قدم 1- دایره‌ای را نقاشی کنید. با کمک این دایره سر سمور دریایی نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی سمور دریایی مرحله دوم

قدم 2- از نقطه‌ای روی دایره یک منحنی درازی را مطابق شکل نقاشی کنید، سپس آن را مجدداً به نقطه‌ای بر روی دایره و در زیر نقطه آغازین وصل نمایید تا در نهایت شکلی شبیه به بادام زمینی حاصل شود.

نقاشی کودکانه سمور دریایی مرحله سوم

قدم 3- دو منحنی شبیه حرف C را مطابق شکل در طرفین سر سمور دریایی نقاشی کنید تا گوش‌های سمور به وجود آید.

نقاشی سمور دریایی برای کودکان مرحله چهارم

قدم 4- دو منحنی را مطابق شکل از داخل شکل شبیه به بادام زمینی رسم شده در مرحله قبل نقاشی نمایید، سپس با کمک رسم منحنی‌هایی به شکل حرف U انگشتان پای سمور دریایی را به وجود آورید. ترسیم پای عقبی سمور را با کمک نقاشی یک منحنی به شکل حرف U شروع کنید، سپس از زیر شکل بادام زمینی رسم شده در مرحله قبل یک خط انحناداری را مطابق شکل رسم کنید، در نهایت با کمک منحنی‌هایی به شکل حرف U انگشتان سمور دریایی را نقاشی نمایید.

نقاشی آسان سمور دریایی مرحله پنجم

قدم 5- خطوط اضافی موجود در مراحل قبل را پاک کنید تا طرح کلی سمور دریایی مشخص گردد.

نقاشی کشیدن سمور دریایی مرحله ششم

قدم 6- دم سمور دریایی را نقاشی کنید. دو منحنی را مطابق شکل از پشت بدن سمور نقاشی کنید تا یکدیگر را در نقطه‌ای قطع کنند.

قدم به قدم نقاشی سمور دریایی مرحله هفتم

قدم 7- انگشتان دیگر پاهای سمور دریایی را نقاشی کنید تا دیگر پاها نیز در نقاشی مشخص گردند، برای این کار از یک منحنی و مجموعه خطوط انحنادار به شکل حرف U استفاده کنید.

نقاشی سمور دریایی مرحله هشتم

قدم 8- جزئیات صورت سمور دریایی را نقاشی کنید. دایره‌ای را در داخل گوش سمت چپ سمور نقاشی کنید. دو دایره را در داخل صورت سمور دریایی نقاشی نمایید تا چشم‌های سمور به وجود آیند، سپس در داخل هریک از چشم‌ها دو دایره تو در تو نقاشی کنید، در نهایت دایره‌های وسطی را رنگ‌آمیزی نمایید تا مردمک چشم‌های سمور دریایی مشخص گردند. یک مثلث وارونه با اضلاع انحنادار را در محل بینی سمور نقاشی کنید، سپس خطوط انحناداری را مطابق شکل نقاشی کنید تا دهان سمور دریایی تشکیل گردد.

نقاشی سمور دریایی مرحله نهم

قدم 9- خطوط دراز و انحناداری را مطابق شکل در طرفین بینی سمور دریایی نقاشی کنید تا سبیل‌های سمور به وجود آیند. خطوط انحنادار و دندانه‌داری را در پاها، گردن و بدن سمور نقاشی نمایید تا پشم‌های بدن سمور به خوبی مشخص گردد. خطوط اضافی باقی مانده را در صورت لزوم پاک کنید.

رنگ آمیزی نقاشی سمور دریایی

قدم 10- حالا وقت آن رسیده‌است که سمور دریایی بسیار زیبای طراحی شده را رنگ‌آمیزی نمایید، توجه داشته باشید که سمورهای دریایی بطور کلی به رنگ قهوه‌ای می‌باشند.


دیگر آموزش های پیشنهادی :

آموزش گام به گام نقاشی کوالا

آموزش گام به گام نقاشی اتوبوس مدرسه

آموزش گام به گام نقاشی بالون هوایی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...