آموزش گام به گام نقاشی کوالا

کوالا چگونه حیوانی است؟

کوالاها حیواناتی بسیار بامزه هستند که به آرامی حرکت می‌کنند و همچنین در حدود 18 ساعت در طول روز می‌خوابند! این حیوانات بامزه بومی استرالیا هستند و امروزه به عنوان گونه‌های در حال انقراض محسوب می‌گردند

آیا دوست دارید که روش نقاشی یک کوالا بسیار زیبا را یاد بگیرید؟ با کمک آموزش گام به گام تهیه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست که یک کوالای بسیار زیبا نقاشی کنید، برای این کار تنها به یک مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و البته مداد رنگی -یا مداد شمعی- نیاز خواهید داشت. بیایید پیش از پرداختن به آموزش گام به گام نحوه نقاشی کوالا کمی درباره این حیوان زیبا و دوست‌داشتنی صحبت کنیم!

کوالاها بومی استرالیا هستند، در واقع حیواناتی در استرالیا زندگی می‌کنند که پیدا کردن مشابه آن‌ها در دیگر نقاط دنیا بسیار سخت و یا غیرممکن است، به عنوان مثال بسیاری از حیواناتی که بچه خود را در کیسه خود حمل کنند متعلق به استرالیا هستند مانند کوالاها و کانگروها. برخی از مردم به اشتباه کوالاها را نوعی خرس درنظر می‌گیرند، حال آنکه خرس‌ها بچه‌های خود را در کیسه حمل نمی‌کنند!

نکته تعجب‌برانگیز این است که کوالاها برگ درختان اکالیپتوس را می‌خورند، حال آنکه برگ‌های این درختان سمی هستند و برای سایر حیوانات قابل استفاده نمی‌باشند، در واقع سیستم گوارشی خاص کوالاها به آن‌ها این امکان را می‌دهد که این غذا را هضم کنند. کوالاها به مدت 18 ساعت در طول روز می‌خوابند و به ندرت از درختان پایین می‌آیند!

آیا می‌دانید که کوالاها حیواناتی بسیار بامزه هستند و بسیار آرام حرکت می‌کنند؟ هرگز سعی نکنید که یک کوالا را بغل کنید، آیا می‌دانید چرا؟ چون کوالاها در صورتی که احساس خطر کنند چنگ می‌اندازند و یا گاز می‌گیرند! در صورتیکه علاقه دارید یک کوالا را به عنوان حیوان خانگی نزد خود نگه دارید، کافی است به یکی از پارک‌های حیوانات در استرالیا مراجعه کنید تا بتوانید کوالاهای دست‌آموزی تهیه نمایید.

کوالاهای بسیاری در گذشته شکار شدند و زیستگاه‌های آن‌ها با هدف ساخت منازل مسکونی نابود شدند، همین امر سبب گردید تا کوالاها به عنوان گونه‌های در حال انقراض محسوب شوند. طرفداران محیط زیست در تلاش هستند تا کوالاها را به زیستگاه‌های خود انتقال دهند تا کوالاها بتوانند دیگر هم‌نوعان آسیب‌دیده خود را درمان کنند و همچنین از جنگل‌های اکالیپتوس محافظت به عمل آورند.

در ادامه مطالب این بخش از سایت توپ تاپ به آموزش گام به گام نقاشی کوالا پرداخته شده‌است که با هدف افزایش اطلاعات عمومی کودکان، سرگرم کردن کودکان و همچنین تقویت قدرت خلاقیت آن‌ها آورده شده‌است. توصیه می‌گردد که والدین نیز کودکان را در فراگیری این آموزش گام به گام یاری نمایند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی کوالا همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی کوالا

آموزش نقاشی کوالا مرحله اول

قدم 1- یک جفت خط انحنادار موازی را مطابق شکل نقاشی کنید، توجه نمایید که این دو خط انحنادار شاخه درختی که کوالا به آن چسبیده‌است را نشان می‌هد.

آموزش نقاشی کوالا مرحله دوم

قدم 2- دایره‌ای را نقاشی کنید تا با یکی از خطوط نقاشی شده در مرحله قبل تلاقی نماید، درنظر داشته باشید که سر کوالا با کمک این دایره نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی کوالا مرحله سوم

قدم 3- جزئیات سر کوالا را نقاشی کنید. خطوط انحنادار و دندانه‌داری را مطابق شکل رسم کنید تا پشم‌های صورت کوالا به وجود آید، توجه نمایید که این خطوط در سطوح‌ بالایی دایره، به داخل دایره وارد می‌شوند و در سطوح‌ پایینی دایره بایستی در خارج از دایره واقع شوند.

نقاشی کودکانه کوالا مرحله چهارم

قدم 4- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید.

نقاشی کوالا برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- یک خط انحناداری را مطابق شکل نقاشی کنید تا بازوی کوالا به وجود آید، به عنوان توضیح بیشتر این منحنی را از پایین سر کوالا نقاشی کنید، سپس آن‌ را ادامه دهید تا خطوط رسم شده در "قدم1" را قطع کند، در نهایت این خط را تا رسیدن به زیر نقطه آغازین ادامه دهید.

نقاشی آسان کوالا مرحله ششم

قدم 6- زیر بازوی نقاشی شده در مرحله قبل، یک منحنی به شکل حرف C نقاشی کنید، سپس در زیر آن یک منحنی دیگر را مطابق شکل ترسیم نمایید تا پای کوالا تشکیل گردد، در نهایت از این منحنی یک منحنی دیگر را تا رسیدن به سر کوالا نقاشی نمایید تا نمای کلی کوالا به خوبی مشخص گردد.

کشیدن نقاشی کوالا مرحله هفتم

قدم 7- خطوط اضافی باقی مانده را پاک کنید.

نقاشی کوالا مرحله هشتم

قدم 8- خطوط انحناداری به شکل C بزرگ را در طرفین سر کوالا نقاشی کنید، سپس در داخل هر یک از آن‌ها منحنی شبیه به حرف c کوچک نقاشی کنید تا گوش‌های کوالا به وجود آیند، به حالت خطوط انحنادار توجه نمایید تا بتوانید پشم‌های روی گوش‌های کوالا را به درستی مشخص نمایید.

نقاشی قدم به قدم کوالا مرحله نهم

قدم 9- جزئیات صورت کوالا را تکمیل نمایید. یک بیضی به شکل تخم مرغ را در وسط صورت کوالا نقاشی کنید تا بینی کوالا به وجود آید. دو دایره را در طرفین بینی کوالا نقاشی نمایید، سپس در داخل هر یک از آن‌ها دو دایره تو در تو نقاشی کنید، در نهایت دایره وسطی را رنگ‌آمیزی نمایید تا مردمک چشم کوالا مشخص گردد. یک خط انحنادار را مطابق شکل در زیر بینی کوالا نقاشی کنید تا دهان کوالا شکل گیرد. یک خط انحنادار دیگری را در زیر دهان کوالا نقاشی کنید تا چانه کوالا مشخص گردد. در پایان، دو خط انحنادار را در بالای هریک از چشمان کوالا نقاشی کنید تا ابروهای کوالا به وجود آیند.

رنگ آمیزی نقاشی کوالا

قدم 10- حالا می‌توانید کوالای بسیار زیبای نقاشی شده را با مداد رنگی و یا مداد شمعی رنگ‌آمیزی نمایید، توجه کنید که کوالاها بطور کلی به رنگ خاکستری می‌باشند.


سایر آموزش های پیشنهادی :

آموزش گام به گام نقاشی اتوبوس مدرسه

آموزش گام به گام نقاشی بالون هوایی

آموزش گام به گام نقاشی سگ هاسکی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...