ایده های جالب برای گفتن خبر بارداری به همسر

برای گفتن خبر بارداری به همسر باید حتما زمان مناسب را انتخاب نمایید، از ایده های مختلف مثل گلباران نمودن همسر، هدیه ی لباس نوزاد به همسر، ارسال یک پیام به همسر از طرف فرزند و ... بهره ببرید، فقط حتما توجه نمایید که این ایده ها زمانی می توانند جالب باشند که از خلاقیت خود بر حسب موقعیت زندگی خصوصی خودتان در آن ها استفاده نمایید. 

خبر بارداری، خبری خوش

بعد از ازدواج یکی از اتفاقات بسیار شیرین و خوشایند برای همه ی زوج ها بچه دار شدن است، هر چند که داشتن بچه حتما زحمات زیادی را به همراه دارد و مسئولیت فراوانی را برای مادر و پدر ایجاد می کند ولی لحظه لحظه های شیرین و نمکینی که بچه ها در تک تک لحظات رشدشان به وجود می آورند، آن قدر لذت بخش است که تمام زحمات و سختی ها را یک باره به دست فراموشی می دهد و به جای آن «قربان، صدقه رفتن های» مادر و پدر در زندگی آن خانواده جا خوش می کند.

از کارهایی که در طول دوران دلنشین پدر و مادر شدن می تواند خاطره انگیز شده، سال ها مثل یک جرقه ی طلایی و دلگرم کننده در ذهن هر دوی این عزیزان باقی بماند، با خبر شدن از پدر و مادر شدن شان می باشد، یعنی همان خبر خوش بارداری خانم خانه. مادر که با کلی هیجان و اضطراب این خبر عالی را از پزشک خود می شنود و غرق در شادی می شود، اما پدر ...

این جاست که مادر باید یک غافلگیری خاطره انگیز را برای همسرش تدارک ببیند تا مرد خانواده نیز از پدر شدن خود باخبر شده، مثل خانم خانه کلی ذوق کند؛ به همین منظور چند ایده ی جالب برای گفتن خبر بارداری به همسر، تقدیم تان می گردد، البته پیش از پرداختن به ایده ها بهتر است به چند نکته ی مفید و ضروری توجه نمایید.

چند نکته ی مهم درباره ی ایده های جالب برای گفتن خبر بارداری به همسر

1- فقیر و غنی برابرند

    برای خبر خوش دادن به دیگران همه با هم یکسان هستند و هیچ فرقی بین آن ها نیست، پس برای دادن خبر خوش «پدر شدن» به همسر هرگز  نباید به این جملاتی که در ادامه می آید، حتی فکر هم بشود؛ « این کارها که برای ما نیست، برای اون هایی هست که غم پول ندارن. ... ما رو چه به این کارها! ...» گفتن این گونه جملات فقط دلیلش تنبلی و بی حوصلگی است و بس، و البته نداشتن ایده و خلاقیت. پس هرکس، با هر وضعیت اقتصادی، برای دادن خبر خوش بارداری به همسر می تواند تمام خلاقیت خود را به کار ببرد و خاطره ساز شود.

    2- ایده فقط یک ایده است

    برای انجام تمامی کارها این نکته ی مهم باید در نظر گرفته شود که «ایده» فقط یک ایده است و برای به کار بستن هر ایده ای باید هر شخصی خودش دست به کار شود، بایستی با استفاده از خلاقیت خود و با توجه به موقعیت زندگی خود و خصوصیات رفتاری و شخصیتی مخاطبان خودش ایده ها را عملی نماید؛ چراکه عملی کردن ایده های دیگران بدون تغییرهایی خلاقانه با توجه به موقعیت زندگی شخصی خود، حتی ممکن است نه تنها باعث ایجاد خاطره ای خوش در زندگی نشود، بلکه تلخ ترین خاطره ی زندگی را به وجود بیاورد و انگیزه ی انجام هر نوع غافلگیری برای ایجاد تغییری خوشایند در زندگی را به طور کامل و برای همیشه از بین ببرد.

    3- ریخت و پاش ممنوع

    برای دادن یک خبر خوش مثل خبر بارداری به همسر اصلا نیازی به صرف هزینه های زیاد و از بین بردن کلی وقت و انرژی نیست، این طور خبر دادن های با ریخت و پاش های زیاد فقط خستگی و کوفتگی به همراه می آورد و اصولا تکرار آن هم بسیار سنگین به نظر می رسد، به همین دلیل خیلی از اشخاص بعد از یک یا دوبار تدارک دیدن یک چنین تشریفاتی خسته شده، در دام روزمرگی و تکرار افتاده، کسل می شوند.

    2- تنوع نیاز هر فرد

      به خاطر سپردن این موضوع بسیار لازم است که بهترین و عاشقانه ترین زندگی ها نیز اگر یک چنین لحظه هایی برای غافلگیری و ایجاد تنوع نداشته باشند حتما در مسیر تکرار و روزمرگی افتاده، عشق و علاقه های گرم و آتشین غبار گرفته می شوند و روحیه ی اعضای خانواده نیز دچار کسالت و خمودی می گردد؛ بنابراین باید از فرصت های ویژه برای خاص ساختن لحظات زندگی کمال استفاده را نمود و بی تفاوت از کنار آن ها رد نشد.

      7- پیش بینی کردن عکس العمل همسر، ممنوع

      به هیچ وجه و در هیچ شرایطی وقتی قرار است کاری انجام شود و یا خبری به کسی داده شود، نباید عکس العمل مخاطب را پیش بینی کرد، چرا؟! ... چون ممکن است عکس العمل طرف مقابل کاملا متفاوت با پیش بینی های شخص باشد و بعد از دریافت نکردن عکس العمل دلخواه خود، به راحتی و خیلی بیهوده، فقط به دلیل رؤیاپردازی های بی فایده ی خود، دچار یأس و ناامیدی شود؛ بنابراین در هیچ موقعیتی رفتارهای طرف مقابل را نباید طراحی کرد و در انتظار به واقعیت پیوستن طراحی خود نشست و بیهوده انتظار کشید، ممکن است واقعیت کاملا به شکلی متفاوت طراحی شده باشد.

      ایده های جالب برای گفتن خبر بارداری به همسر

      1- گلباران کردن همسر

      اگر امکان داشت یک دسته گل رز سرخ بدون تیغ را از قبل آماده کنید، و اگر امکان تهیه ی یک دسته گل رز سرخ برای تان وجود نداشت، یک یا چند عدد گل رز را پرپر کنید و وقتی همسرتان به منزل آمد، بعد از این که کمی استراحت نمود، گل ها و یا گلبرگ های گل را روی سرش بریزید و با گفتن جملات زیبا خبر بارداری را به او بدهید؛ مثلا می توانید به او بگویید: «آقای عزیز دل! عزیز بودید، عزیزتر شدید ... آقا بودید، آقاتر شدید ... ولی بابا نبودید، دیگه بابا هم شدید ... قربون بابای خونه ...»

      بعد از این که با هم حسابی ذوق کردید، حتما گل ها و یا گلبرگ ها را داخل ظرف و در جایی که دیده می شود، قرار دهید تا با هر بار دیدن آن ها، بارها و بارها خاطره ی شاد لحظه هایی که با هم داشتید برای هر دوی شما تداعی شود.

      2- هدیه ی لباس نوزاد به همسر

      یک لباس نوزاد بخرید و با یک کاغذ کادوی زیبا آن را کادو کنید؛ کاغذ کادو هم می تواند دارای نقش هایی مناسب برای بچه ها باشد و هم می شود از یک کاغذ کادو با نقش و نگاری عاشقانه استفاده نمود. وقتی همسرتان به منزل آمد، بعد از این که کمی استراحت نمود، کادو را به او بدهید. پس از این که کادو را باز کرد و کمی متعجب به شما نگاه کرد، زمان خبر دادن خبر خوش بارداری است، می توانید به او بگویید: «این لباس رو برای مسافری که در راه داریم خریدم، بابای دوست داشتنی!»

      قرار دادن یک نامه ی عاشقانه ی زیبا از زبان فرزندتان برای همسر و یا نامه ای عاشقانه از طرف خودتان در همین بسته ی کادویی نیز می تواند ایده ی خوبی باشد.

      3- ارسال یک پیام به همسر از طرف فرزند

      یک متن زیبا از زبان فرزندتان آماده کنید و بعد از این که مطمئن شدید همسرتان در محل کارش مستقر شده و حین رانندگی یا انجام کار مهمی نیست و فرصت خواندن پیام شما را دارد، پیام تان را برای او ارسال نمایید، حتی زمانی که همسرتان در منزل حضور دارد هم می توانید این پیام را برایش ارسال کنید؛ مثلا می توانید بنویسید: «سلام بابا جون! باید خودتون رو آماده کنید، چون من دیگه دارم کم کم میام، الآن تو دل مامانی مهمونم ولی تا چند ماه دیگه کنارتون هستم و در کنار هر دوی شما. زود بیاین خونه، من و مامان منتظرتونیم. من و مامان خیلی دوست تون داریم بابا جون! مراقب خودتون باشین.»

      4- ضیافت رسمی دو نفره

      حسابی به سر و وضع خانه و خودتان برسید، درست مثل همان زمان هایی که برای تولد خودتان و یا همسرتان و یا یادبود سالگرد ازدواج تان برنامه ریزی می کنید. وقتی همسرتان به منزل برسد حتما به دنبال مناسبتی که باعث این تفاوت در وضعیت خانه و شما شده است، می گردد، به او اجازه بدهید که تمام حدس های خود را بزند و شما هم با هیجان نسبت به کنجکاوی و حدس های او عکس العمل نشان بدهید، و در نهایت وقتی دیگر فکر همسرتان به جایی نرسید، با استفاده از خلاقیت خود با جملاتی قشنگ خبر بارداری خود را به او بدهید. می توانید به او بگویید: «امروز روزی است که من متوجه شدم دارم مامان می شم و شما هم داری ... بابا می شی. امروز جشن مامان و بابا شدنِمونه. به همین سادگی ... به همین شیرینی و باحالی. بگو خدا رو شکر.»

      5- تقدیم گل و یا دسته ی گل به همسر

      یک گل و یا یک دسته گل کوچک و زیبا تهیه کنید و روی آن یک کارت که دارای یک یادداشت کوتاه از زبان فرزندتان است قرار بدهید و وقتی همسرتان به منزل آمد و درست و حسابی در منزل استقرار پیدا کرد، به او تقدیم کنید. می توانید روی کارت بنویسید: «بابا جون! این گل از طرف من و مامان جون تقدیم به شما، منتظرم باشین که به زودی میام پیش تون. من و مامان خیلی دوست تون داریم. به امید دیدار»

      6- استفاده از فضای مجازی

      بهره بردن از فضای مجازی را به هیچ وجه از دست ندهید، البته حتما به این موضوع توجه داشته باشید که امواج اینترنت و تلفن همراه برای جنین خوب نیست و باید استفاده از این فضا را به حداقل ممکن برسانید ولی چند عدد پیام فرستادن اشکالی ندارد؛ پس حتما از پیام رسان های خوب ایرانی استفاده کنید و با به کارگیری استیکرها و ایموجی های موجود در این پیام رسان ها چند عدد پیام قشنگ طراحی کنید و برای همسرتان بفرستید و خبر بارداری خودتان را به همسر عزیزتان بدهید.

      حتی می توانید با استفاده از نرم افزارهای ایرانی خوبی که موجود است و کار کردن با آن ها نیز ساده می باشد، خودتان عکس نوشته های ساده و زیبا و البته اختصاصی برای همسرتان طراحی کنید و برای او ارسال نمایید؛ مثلا عکس نوشته ای تهیه کنید که دو عدد قلب بزرگ به همراه یک قلب کوچک داشته باشد، روی یکی از قلب های بزرگ بنویسید: «بابا علی»، روی دیگری بنویسید: «مامان زهرا» و روی قلب کوچک بنویسید: «کوچولویی که تو راهه».

      7- فیلمبرداری شکار لحظه ها

      وقتی همسرتان به منزل آمد و کمی استراحت کرد، می توانید شروع به گرفتن فیلم از خودتان نموده، خبر بارداری را به او بدهید؛ در این صورت لحظه ی زیبایی را برای همیشه ثبت کرده اید که دیدن آن بارها و بارها می تواند برای شما، همسرتان و فرزندانتان لذت بخش و دیدنی باشد.

      برای خبر دادن بارداری خود می توانید مثل یک گزارشگر عمل کنید و از همسرتان با عنوان بابای خانواده چند سؤال بپرسید؛ مثلا بگویید: «با سلام خدمت بابای عزیز خونه! شما تا چند ماه بعد صاحب یک فرزند خواهید شد، لطفا حس خودتون رو برای ما شرح بدین، بینندگان عزیز منتظر جواب شما هستند.»

      8- برگزاری نمایشگاه لباس ها و وسایل بچه

      اصلا لازم نیست کلی لباس و وسیله ی مورد نیاز بچه را تهیه نمایید، فقط کافی است در جایی که کاملا قابل دیدن می باشد و توجه را جلب می کند، یک یا چند وسیله و یا لباس بچه را با سلیقه ی خود بچینید، در وسط آن ها یک یادداشت بزرگ قرار بدهید و روی آن بنویسید: «همسر مهربانم! پدر شدن تان مبارک، بعد از خدای مهربون که یک بچه ی دوست داشتنی به ما هدیه داده، الهی سال های سال سایه ی سر من و فرزندمون باشی.»

      9- تماشای آلبوم عروسی

      در میان آلبوم عکس عروسی تان یک یادداشت قرار بدهید و خبر بارداری تان را با جملاتی زیبا بر روی آن بنویسید، وقتی کمی خستگی همسرتان از بین رفت، چیزی هم میل کرد و در حال استراحت کردن بود، آلبوم را به او بدهید تا آن را ببیند، برای ترغیب او به دیدن آلبوم می توانید به او بگویید: «یک نکته ی جالب داخل عکس ها دیدم، خیلی جالب بود، تو هم ببین.»

      در یادداشتی که در میان آلبوم قرار می دهید می توانید بنویسید: «بابا من دارم میام، فقط چند ماه دیگه باید صبر کنید، خریدن یک آلبوم عکس برای عکس های من یادتون نره، بابا شدن خرج داره دیگه.»

      10- ضبط فیلم از خود حین دادن خبر بارداری

      یک فیلم کوتاه از خودتان ضبط کنید و مثل گوینده های اخبار خبر بارداری خود را به همسرتان بدهید؛ بعد از این که همسرتان به منزل آمد، در زمان مناسب او را به دیدن یک خبر مهم که در گوشی خود دارید دعوت کنید.

      نکته ی مهم برای گفتن خبر بارداری به همسر

      حتما این مثل را شنیده اید که «عجله کار شیطونه»، حواس تان باشد که هرگز برای خبر دادن عجله نکنید، صبر کنید و در فرصت مناسب این خبر خوش را به همسرتان بدهید، نه این که تا از در خانه وارد شد، با عجله و تند تند ایده ها را به اجرا درآورید و به جای این که همسرتان را شگفت زده کنید، او را کلافه و عصبانی کرده، زحمات تان را به هدر بدهید؛ پس کاملا مراقب پیدا کردن زمان مناسب باشید و حالات و روحیات همسرتان را به دقت رصد نمایید.

      زندگی تان پر از خبرهای خوش

      نویسنده : محبوبه عباسی


      مطلب پیشنهادی :

      متن درباره ی خبر بارداری + عکس نوشته


      هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...